Skocz do zawartości

Ranking

  1. MaTeo85

    MaTeo85

    Pasjonat.


    • Punkty

      4

    • Postów

      2847


  2. lexmb

    lexmb

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      2

    • Postów

      6


  3. mumen

    mumen

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      86


  4. peter22

    peter22

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      683


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07/17/19 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam wszystkich zainteresowanych . Na wstępie chciałbym zaznaczyć że w tym manualu nie będę przedstawiać krok po kroku która śrubka ,nakrętka itp. gdzie i w jakim miejscu. Jeżeli jesteś zainteresowany lub ,,zmuszony" na taki krok to zakładam że masz możliwości , narzędzia i podstawowe pojęcie na temat mechaniki . Jeśli nie to nie czytaj tego dalej bo szkoda twojego czasu . Jeżeli Ktoś się zdecyduje na taką operację to robi to na własną odpowiedzialność !!!!! Informuję że nie jestem z zawodu mechanikiem lecz domorosłym fachowcem od grzebania przy własnym aucie . Dlatego też tekst ten może być obfity w sformułowania mało fachowe a nawet amatorskie ale za to skorzystają z niego osoby które szukają prostych wskazówek . Zdjęć staram się nie wklejać bo i tak po jakiś czasie znikną . Wójek GOOGLE bedzie zawsze . Zaczynamy Mój przypadek to: Audi A4 B8 2.0 TDI 143 km CAGA awaria skrzyni multitronic LLA ( wycena naprawy 9500 zł ) wymiana na Manualną LLQ Przy zakupie używanej skrzyni biegów trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy . Według ETKI silniki powinny być zestawione z skrzyniami w poszczególnych grupach następująco: Napęd oczywiście tylko przedni CAGA 143km - JJG KXP LLQ LLN CAGB 136KM - JJG KXP MHK LLM CAHA 170KM - JST LLQ CJCB 136KM - LLM CAGC 120KM - MHK LLM Jak macie orgi. inne połączenia dajcie znać to dodam do pierwszego wątku . I żeby było mało skrzynie manualne są też dwa rodzaje takie które mają jeden czujnik (tylko z lewej strony, zwanym dalej F208 Przełącznik rozpoznawania biegu ) i takie które maja dwa czujniki ( lewa F208 i prawa strona zwany dalej G701 Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów ) Na 90 % te drugie obsługują już system STOP/START . Więc jak masz wersję z tym systemem musisz szukać oczywiście skrzyni z dwoma czujnikami . Dla tych co nie mają tego systemu w aucie to dzięki tej drugiej wersji magicznie nie pojawi się wam ta opcja ( to nie takie proste ) ale za to wybór skrzyni jest większy . Pierwszy + dla naszego portfela to fakt że półosie są takie same więc zostają stare . Kolejny + to śruby od skrzyni są takie same + Rozrusznik taki sam oczywiście w tym przypadku . Następny punkt to wybierak . Przy zakupie zwracać uwagę na połączenie kulowe nr 8k0798151 bo bardzo często jest niszczone przy próbie zdjęcia z wieloklinu . Kolejna sprawa to brak części nr 8k0711429 to taka poprzeczka plastikowa przykręcona właśnie do wczesniej omawianego połaczenia kulowego . Od strony kabiny tylko wybieramy ładny mieszek bo ramka chromowa zostaje stara . Bedziemy potrzebować : - rurki łączącej zbiorniczek wyrównawczy z pompką sprzęgła nr częsci 6Q1721453B - Przewód hydraułiczny nr 8K1721465G Od pedału sprzęgła do grodzi . - przewód hydrauliczny nr 8k0721477D Od grodzi do wysprzęglika . Kolejnym punktem jest Zespół pedałów ( WTF jak to zabrzmiało ) nad tym punktem trzeba się troszkę pokłonić bo to mi najwięcej pochłonęło nerwów i czasu Pedały w komplecie najczęściej występują pod nr 8K1721117 choć to tylko nr wspornika do pedałów ale pod taką nazwą polecam tego szukać (pedały pasują od A4 A5 Q5 ) . Odradzam szukania tego zestawu na poszczególne części bo jak się później okaże to przy multitronicu macie taki sam szkielet to zakup wszystkich części oddzielnie naprawdę wyjdzie dużo więcej a o czasie nie wspomnę . Na co zwracać uwagę przy zakupie pedałów: -Musi być pompka sprzęgła 8K1721401G . Ta pompka musi mieć czujnik położenia sprzęgła . Dlaczego o tym wspominam ? Dlatego że handlarze często wyciągają ten czujnik z pompki i sprzedają go oddzielnie ! Pompka ma mieć po prostu gniazdo na wtyczkę 6 - pinową od strony gdzie podłączamy przewód hydrauliczny . Kolejnym punktem jest duża sprężyna pod pedałem sprzęgła ma być ! Następnie to uszczelka między stelażem a grodzią 8K0721410 ma być ! Pedał gazu może być nie musi . Od manuala różni się tym że nie będziecie czuć ten klik co ma automat na samy dnie . Klips biały trzymający pedał hamulca polecam kupić bo przy demontażu większość pęka ( mało kto ma ściągacz do tej blokady ) dokładnie to można szukać pod nazwą ,, Audi a4 b8 Element ustalający pedał hamulca ". Czujnik pedału hamulca jest taki sam . Jak by go nie było to tylko przypominam że jest specjalna procedura jak go zdemontować . Przy próbie nie umiejętnego demontażu ulega on całkowitemu uszkodzeniu . Procedura jest gdzieś na forum ale jak by co później poszukam . Elektryka Części staramy kupić nowe by unikać sytuacji gdzie ta sama wtyczka w innym aucie ma zakute tylko połowę pinów i będzie trzeba szukać dorabiać , a nowe przychodzą z kompletem konektorów do zakucia wtyczki . - Wtyczki do skrzyni begów, Czujniki G701 i F208 Nr części 8K0973703 i 4H0973703A - Wtyczka do Czujnika położenia pedału sprzęgła Nr częsci 4H0983713 Pin x 4szt do skrzynki z bezpiecznikami C - nr 000 979 227 Piny do wtyczek sterowników ( piny są delikatne proponuje zamawiać przynajmniej jedną więcej w zapas ) Sterowniki J623 i J540- pin 5 szt. 000979030E Sterownik J519 pin 2 szt. 000979009E Przewody jakie będą nam potrzebne to o przekroju 0,35 : 2x ok 7m 6x ok 3m przekrój 0,5 : 2x ok 3m 1x ok 1m Oczywiście staramy się szukać o różnych barwach by uniknąć pomyłki Opis nazw sterowników i położenie ; J519 - Sterownik instalacji elektrycznej samochodu ( zamontowany nad lewą nogą kierowcy ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Sterownik+J519,6380508681.bmp J623- Sterownik silnika ( zamontowany w podszybiu strona kierowcy ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Sterownik+J623,6380510734.png F208- Przełącznik rozpoznawania biegu ( lewa strona skrzyni ) G701-Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów ( prawa strona skrzyni ) G476- Czujnik położenia pedału sprzęgła ( zamontowany w pompka pod pedałem sprzęgła ) J540- Sterownik elektromechanicznego hamulca postojowego ( zamontowany w bagażniku prawa strona ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/J540+i+J393,6380533108.bmp J393- Centralny sterownik systemu Komfort ( zamontowany w bagażniku prawa strona ) https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Sterownik+J393,6380508703.bmp Jak czytać schemat? Krótki opis dla przykładu ( G701 pin 1 - do J623-T94/14 ) G701 opisana wtyczka powyżej , pin 1 to nic innego jak pierwsza pozycja w wtyczce . Na wtyczkach jest zawsze opis 1, 2 , 3 itd . Dalej J623 opis wtyczki powyżej . Zaś T94/14 czytamy jako czternasta pozycja w złaczu 94 pinowym . Schemat nr 1 F208 pin 1 - do J519-T32b/13 jak nie ma to dokładamy nowy pin F208 pin 2 - Masa F208 pin 3 - do J519-T32b/21 jak nie ma to dokładamy nowy pin Schemat nr 2 G701 pin 1 - do J623-T94/14 Tutaj wpinamy się do istniejącego już przewodu ( NIE ODCINAMY ) G701 pin 3 - do J623-T94/79 Tutaj wpinamy się do istniejącego już przewodu ( NIE ODCINAMY ) G701 pin 2 - do J623-T94/22 Dokładamy nowy pin Schemat nr 3 G476 pin 1 - Masa . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 2 - do J623-T94/63 G476 pin 3 - do J623-T94/42 G476 pin 3 - dodatkowo do J393-T32d/28 G476 pin 4 - do + bezpieczniki SC2 i SC10 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST1 . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 5 - do J540-T30/25 G476 pin 6 - do + bezpieczniki SC2 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST2 . Przekrój przewodu 0,5 [ Jak by w tym miejscu nie było nawet pinów do włożenia bezpiecznika to dokładamy bezpiecznik i doprowadzamy + od czerwonej wtyczki T17e/17 która znajduje się w lewym słupku koło lewej nogi kierowcy pod osłoną klamki maski . ] https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/T17e,6380546176.bmp Bezpieczniki ST 1 / ST2 https://chomikuj.pl/lexmb/Galeria/Audi/Swap+mutitronic/Bezpieczniki+ST1+ST2,6380508696.bmp Schemat nr 3 auta z systemem Stop/Start G476 pin 1 - Masa . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 2 - do J623-T94/63 G476 pin 3 - do J623-T94/42 G476 pin 3 - dodatkowo do J623-T94/62 G476 pin 4 - do + bezpieczniki SC10 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST1 . Przekrój przewodu 0,5 G476 pin 5 - do J540-T30/25 G476 pin 6 - do + bezpieczniki SC2 w uchwycie bezpieczników C ( płaski 5 Amper ) Wspornik ST2 . Przekrój przewodu 0,5 Jak zobaczysz błąd w moim opisie najpierw daj znać zanim zaczniesz krytykę To be continued
    1 punkt
  2. Nie ma różnicy między błotnikami, musi być tylko od lifta.
    1 punkt
  3. Dzisiaj udało się troszkę ogarnąć auto , skóra wyczyszczona i zakonserwowana gliptone. A tak auto wyglada obecnie z fotelami s4
    1 punkt
  4. Jest jakiś ranking zarejestrowanych samochodów w Polsce w 2019 r w cenie niby powyżej 450 tys zł w wersji podstawowej
    1 punkt
  5. Wracając do audi... Byłem podejrzeć co się dzieje przy aucie zawzawieszenie z przodu siedzi już na aucie, przekładnia kierownicza też, zawieszenie z tyłu też już siedzi w aucie. Zostało do zrobienia opowiedzenie silnika oraz geometria. To już będzie robione jutro. Przed południem powinienem już mieć auto u siebie
    1 punkt
  6. U nas na forum jest Galetto - Soft mod performance na fb. U niego robilem. Jest tez Lukasz13. Z tego co wiem obaj ogarniaja tez wsady na odleglosc.
    1 punkt
  7. Zapytaj tutaj https://pl-pl.facebook.com/pages/category/Motor-Vehicle-Company/Wwe-Tuning-965484956801511/
    1 punkt
  8. chyba febiego jeśli dobrze pamiętam, a co wycierają się czy coś innego się z nimi dzieje? Na razie chyba pojeździ jak jest a jak będzie trzeba wstanie ori wałek i tyle. Myślę że i tak ten silnik będzie najmniej obciążał budżet. Oczywiście porównując do V6stek, 2.0tfsi czy nowszych 2.0tdi. tu jak czytałem to największy problem może być przy wybitych gniazdach pompek, a tak w razie co nowe turbo to 2300zł, rozrząd też nie jest specjalnie drogi, ok. ori wałek w ASO jakieś 2,5k ale to w sumie tyle co za zrobienie nieszczęsnej pompy oleju w nowszych wersjach tdi. Zobaczymy co będzie w przyszłości, na dzień dzisiejszy jeździ wielki plus tego auta to zadbana buda i wnętrze.
    1 punkt
  9. a to foty Seaciny Autko fabrycznie fajnie wyposażone jak na dobry początek - PDC tył - Servotronic - Lustro fotochrom z czujnikiem deszczu i diodami (jak Ambiente w lampce w audi) - lustra zewnętrzne podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane - od słupka B w tył wszystkie szyby przyciemniane (ori) - klima automatyczna dwie strefy - 4 szyby w prądzie - tempomat - kierownica obszyta skórą z multifunkcją - mfa (mały wyświetlacz - czerwony) - wyłącznik poduchy na fotelu pasażera - czujnik temp zewnętrznej (to w seatach niestety nie jest standard) - wejście AUX (jack 3,5mm) - Comming/Leaving Home - schowki pod fotelami kierowcy i pasażera - dzielona kanapa z tyłu - isofix na tylnej kanapie - słoneczniki z podświetlanymi lusterkami - radio cd z obsługą mp3 i 8 głośników (niestety nie ma żadnego systemu audio) to tak na teraz co mi przyszło do głowy Na pewno pierwsze co zrobię do dołożę moduł BT żeby żona mogła swobodnie gadać przez telefon w drodze, a później się okaże co dalej Trochę będzie bajzel w temacie przez tego seata, ale trudno się mówi
    1 punkt
  10. 1. Tani olej dobry przy zagazowanym silniku dla tych co robią dziesiątki tysięcy km rocznie. 2. Może zostać lub go zmień na coś lepszego z 10W40. Czemu na Motyla są lepsze oleje ? Czemu po płukance masz gaz to silnik powinien być czysty? Poszukaj dobrego oleju 10W40 /nie wszystkie to nazywane żargonowo półsyntetyki/ lub 5W40/nie wszystkie są syntetykami takich w motoryzacji nie ma co najwyżej te najlepsze w 70-80% są syntetykami/ ważne aby olej miał jak najwyższy wskaźnik lepkości kinematycznej w temperaturze roboczej silnika dodatkowo przydałby się możliwie najwyższy TBN. Zamiast płukanki do starego oleju na 2-3 tys. km przed wymianą zalej pakiet TBN np. od EUROLA sprawi się lepiej niż zwykła15 minutowa płukanka.
    1 punkt
  11. Chcąc to zrobić dobrze, to zacząłbym od zmierzenia ciśnienia oleju, później płukanka spuszczenie oleju oraz zwalenie miski i sprawdzenie stanu smoka pompy oleju i ewentualne mechaniczne czyszczenie miski. Wtedy zalałbym docelowy olej jak wszystko byłoby ok.
    1 punkt
  12. Prace przy aucie postępują. Warsztat ogarnia zawieszenie zarówno przód jak i tył. Z przodem było dużo walki bo wszystko jeszcze pamiętało fabrykę i wyjęcie śrub spinających górne wahacze było sporym wyzwaniem dla warsztatu ale podołali wczoraj też wsadzili nowy magiel z servotronikiem a do kompletu żeby nic się już nie posypało dołożyłem nową ori pompę wspomagania (KYBa) z aso. Dzisiaj panowie wezmą się za tył. Tutaj najwiekszym problemem bedzie odkręcenie ramy bo reszta i tak idzie nowa do tego kupiłem 4 nowe opony żeby na geometrii było wszystko na tip top. Przy okazji zabawy z odmą zalałem układ chłodzenia czystą wodą w celu przepłukania i teraz na warsztacie zleją ją i napełnią wszystko od nowa G13. Przy okazji kupiłem wczoraj żonie drugie auto. Przez zupełny przypadek trafił się ładny seat altea xl, co prawda z kopciuchem 2.0tdi ale o oznaczeniu BMM więc mało awaryjny. Dzięki @kamil-vag coś tam posprawdzałem w vagu co w trawie piszczy i myślę że będzie fajne autko A i na deser... stałem się posiadaczem ori vcds'a bo już mnie te wszystkie klony doprowadzają do szału. Zawsze jak coś trzeba było zrobić na szybko to coś się z nimi działo i z 5minut pracy robiła się godzina żeby ogarnąć sterowniki itp. teraz problemu już nie będzie ?
    1 punkt
  13. Nie no jeszcze w wakacje trzeba coś wymyśleć!!! Rzucać jakieś terminy i organizować czas?
    1 punkt
  14. Zobaczyłem film i nadal nie rozumie dlaczego zrobili coś takiego ..... no nic trzeba się z tym pogodzić i tyle.....
    1 punkt
  15. Podaj nr. błedu, bo takiego jak piszesz to nie ma. Poza tym zacznij od logów dynamicznych.
    1 punkt
  16. Sam tego już nie pokonałem . Vcds ani chinol ani oryginał nie jest w stanie nic zrobić. Pocieszę was ? poprawne podłączenie wszystkiego pozwala odpalić i jeździć autem. Na liczniku jest tylko choinka z wyświetlanych błędów. Co do schematu nr 2 na początku jest gdzieś opis że są dwa rodzaje skrzyń biegów z i bez stop start i różnią się właśnie tym czujnikiem a raczej jego brakiem ? Sterownik ABS jest do przekodowania ale VCDS tego nie da rady zrobić chyba że ktoś spróbuje wbić kody binarne. Sterownik hamulca ręcznego będzie piszczeć do puki nie zostanie zmienione kodowanie sterownika silnika Największym problemem jest sterownik silnika. Z moich informacji wynika że nie ma możliwości zmiany kodowania w tym sterowniku z automatu na manual mimo opcji odznaczenia w kodowaniu. Podobno te bity są puste bo nawet serwis AUDI w Wrocławiu odmówił mi takiej operacji twierdząc że nie ma takiej możliwości. Finalnie trzeba znaleźć firmę która ogarnia ochronę komponentu i dokupić nowy(inny) sterownik silnika od wersji manual z podobnym kodem silnika np. CAG podłożyć nasz vin. Nie pamiętam już dokładnie ale tylko sterowniki komforu i MMI poddały sie zmianie kodowań z multi na manual
    1 punkt
  17. Widzę pewną nieścisłość w opisie elektryki. Moim skromnym zdaniem schemat nr 2 dla czujnika G701 w tytule powinien mieć zapis iż dotyczy tylko auta z systemem Stop/Start - a przynajmniej tak wnioskuje po schematach z elsy. Jak pokonałeś kodowanie? Jestem w trakcie wymiany u znajomego z multi na manual - mam nadzieje że kodowanie pójdzie bez problemu. Jak pamiętasz dokładnie co zmieniałeś to podrzuć... Pozdro
    1 punkt
  18. Felga MAM A5 et 35? Ładnie się zagrała z pakietem czerń
    1 punkt
  19. Witam Czy trzeba sciągać cały mieszek w B8 aby wymienić gałkę ? czy jest ona przekręcana ponieważ mam stara zniszczoną a mieszek w stanie idealnym i zależało by mi na samej gałce, jest gdzieś instrucja obsługi ?
    1 punkt
  20. 1 punkt
  21. aha czyli wentylatory wtedy nie będą działały prawda? czy klapę da się wymienić? i czy z diagnozą tego błędu mam rację? Proszę odpisz. no ale klimatyzacja działa,a jakby to był wywalony bezpiecznik to zapaliłbym samochód normalnie czy mógłbym mieć trudności z zapaleniem?? i wentylatory też działają.
    1 punkt
  22. W ubiegłym roku sprzedałem moje drugie B7 ze względu na rdze właśnie. Auto było garażowane, regularnie myte i woskowane. Oczywiście audi uznało gwarancje. Ze względu na przebieg(170tys.) powiedzieli ze przejma 70% kosztów. W pierwszym momencie ucieszyłem się, ale mina mi zrzedła po usłyszeniu ze te pozostałe 30% to 3tys. euro... Auto sprzedałem za 8,3:facepalm: Na B8 maska w białe cętki była już przy 40kkm.( nie pracuje przy budowie autostrad) A sąsiad parkuje pod chmurką swoje stare B6 i się śmieje:decayed: PS. Kupie B4 2.0 benzyna:slina:
    1 punkt
  23. Chłopy Wczoraj zamontowałem wiązkę, wszystko super tylko jeden problem, mam auto z kierownicą po prawej stronie i jak włączam grzanie kierowcy to się włącza pasażera i na odwrót Które piny zamienić?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...