Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01/01/21 uwzględniając wszystkie działy
-
Część z Was pyta na forum o numer części lub jakieś inne informacje dotyczące oryginalnych numerów części, o ich dostępności, o zamienniki czy wycofania danej części z produkcji co wiąże się z brakiem możliwości zamówienia jej w ASO. W związku z tym postanowiłem podzielić się swoim sposobem na radzenie sobie w tym temacie. Ceny i dostępność części u polskich dystrybutorów możemy sprawdzać na przynajmniej dwóch stronach internetowych polskich dealerów: Dobieranie części po numerze VIN. Wyszukiwanie oraz sprawdzanie wycofanych części w katalogu Nie mamy pewności czy dana część jest jeszcze produkowana, wtedy warto posłużyć się wersją online ETKA (Elektronicznego katalogu części zamiennych). Część z Was na pewno korzysta z ETKA na swoich komputerach jednak nie macie dostępu do najnowszych aktualizacji, a są one kluczowe przy sprawdzaniu dostępności, niestety wiele części do naszych A4 B6 czy B7 zostało w tym roku (2020) wycofanych z produkcji i będzie coraz to trudniej o wszelkie modyfikacje na nowych częściach. Ja dla potrzeby sprawdzenia dostępności korzystam z tej strony IFInterface IFINTERFACE.COM Uważam że jest to najbardziej przejrzysta wersja online katalogu części. Jeśli ktoś zna coś lepszego proszę o informacje. Aby uruchomić katalog trzeba wejść na powyższą stronę, kliknąć „WELCOME” Następnie „FREE SERVICES” Następnie „carprog2” Po wszystkim pojawi się okno z wiadomością, zamykamy je i mamy dostęp do katalogu części dla VW, Seata, Skody i Audi Tak wygląda okno programu: Wybieramy kolejno z rozwijanych list: - język (dla większości Polski będzie najlepszym rozwiązaniem) - markę (jeśli szukamy części dla A4, wiadomo wybieramy AUDI) - Rynek (w zależności czy mamy auto z rynku europejskiego czy np. Z USA wtedy warto wybrać odpowiednio do naszego auta, niektóre części się różnią pomimo tego że niby jest to samo auto) Po tym wszystkim zostanie wybrać Model, rocznik i ewentualnie przedział VIN do którego pasuje nasz samochód. W tym przypadku mamy możliwość wybrać model A4 B6 jak i B7 (wybieramy rok modelowy, który nie zawsze pokrywa się z rokiem produkcji, najczęściej jest tak że od września czy nawet wcześniej danego roku koncern VAG produkuje auta z roku modelowego następnego ( tak jest w moim przypadku mam A4 B6 z 2004 jednak rok modelowy to 2005), warto zwracać uwagę na opis dla jakich numerów VIN jest dany przedział i w niego wchodzimy. (klikamy 2 razy) Podstawowe okno programu po wybraniu modelu auta wygląda tak: Gdzie: 1 – są to podstawowe grupy główne, po ich wybraniu pojawia się nam po prawej stronie lista podgrup 2 – numer podgrupy – po kliknięciu w ten numer pojawi się rysunek z częściami 3 – jest to opis danej podgrupy oraz dodatkowe informacji np. Że dotyczy silnika ALT, albo silników diesla, itp. Przykładowa podgrupa wygląda tak: Mamy tutaj rysunek danej części czy zespołu, po prawej są numer części, opis, dodatkowe informacje, kody PR lub informacja o przeznaczeniu części na dany rynek. Na przykładowym rysunku dotyczącym reflektora mamy kody PR 8EC lub 8ED (co oznacza lampę dla ruchu prawostronnego lub lewostronnego, warto mieć rozkodowany swój VIN gdzie dostaniecie listę wszystkich kodów wyposażenia (PR) jeśli nie macie i nie chce Wam się tego ogarniać to polecam stronę PlanetVAG.com - VW & Audi PR Code Search PRSEARCH.PLANETVAG.COM po wpisaniu kodów PR dostajemy informację co one oznaczają (bywają błędy ale da się dojść co jest czym) Po wyszukaniu interesującej nas części klikamy na jej numer, pokaże nam się okno jak niżej: Jeśli nasza część jest dostępna i nie została zastąpiona żadnym zamiennikiem otrzymamy informację o jej numerze części i cenie (w tym przypadku w EUR i przybliżonej) (będzie widoczna tylko górna część opisów z tego okna bez informacji z różowego paska) Jeśli nasza część została zastąpiona inną o innym numerze to zobaczymy informację jak wyżej, wtedy klikamy na numer części zamiennika. Może się zdarzyć że część była zmieniana wielokrotnie na przestrzeni lat więc klikamy na kolejne numery części aż dojdziemy do ostatniego. Jeśli nasza część została wycofana już z produkcji bez zamiennika otrzymamy takie okno: Pod informacją o wycofaniu części nie pojawi się żaden dodatkowy numer, a na różowym tle będzie to wyraźnie napisane że nie występuje żaden zamiennik oraz data wycofania części z produkcji. Wielokrotnie się z tym spotkałem, jednak są jeszcze szanse że dana część jest jeszcze gdzieś w magazynie importera, producenta czy dealera. Trzeba szukać. W najgorszym wypadku zostają zamienniki jeśli są dostępne albo części używane. W przypadku gdy nie chcemy wertować katalogu możemy po wpisaniu numeru części nas interesującego sprawdzić od razu czy jest jeszcze produkowana. Klikamy przycisk MENU po prawej stronie okna (u góry), a następnie „Article Search” pojawi nam się okno gdzie wpisujemy numer części (bez żadnych spacji czy innych znaków), po wszystkim pojawi się nam takie samo okno jak w przypadku kliknięcia na numer części wybranej z katalogu. Mam nadzieję że komuś ta wiedza się przyda podczas poszukiwania części. W razie pytań piszcie. PS. Temat dotyczy praktycznie każdego modelu z grupy VW, jednak nie wiedziałem gdzie go zamieścić stąd padło na dział o poszukiwaniu części dla modelu B6.5 punktów
-
Od EGR raczej nie. Zrób porządek z wtryskami i zobacz co jest w grupie 018 i 023 bo jak tam głupoty będzie pokazywać to też się check zapali a błędu od wtrysku może nie być typu wypadanie zapłonu1 punkt
-
Na poduszkach nie ma tragedii zwłaszcza na comforcie1 punkt
-
Jak czytam te bzdety że w PL nie da się jeździć na profilu 30 to mi się cofa Jak się nie umie jeździć a jedyna umiejętność kierowcy to wciśnięcie pedału gazu w podłogę to felgi się krzywią, proste. w A4 b6 miałem nawet niższy profil bo koła były 225/35 r19 i gwint. Koła zero uszkodzeń. W A5 od nowości 265/30 r20 i gwint. Felgi w stanie fabrycznym a jeżdżę wszędzie.1 punkt
-
Właśnie zostały założone tydzień po za kupię auta , na razie delikatnie są skręcone , założę 21" to myślę pójdzie jeszcze w dół delikatnie ...1 punkt
-
Krótsze łączniki i leży, jak należy1 punkt
-
Miałem tak samo. Też prawy tył. Tapicerki z drzwi nie ściągniesz. Musisz ściągnąć tapicerkę słupka i dostać się do gniazda (da się je wciągnąć do środka), oczywiście najpierw wypinając wtyczkę z drzwi. U mnie problemem były ugnite piny, te malutkie, główne były ok. Podpiąłem te cienkie sygnałowe przewody na małą kostkę elektryczną, schowałem w słupku i działa do dziś.1 punkt
-
1 punkt
-
Takie działania to raczej przy niedoładowaniu Łukasz... nie mylmy pojęć... Tu jest albo zasyfiona geo albo przycinający się N75... EGR usunięty, a wali błędem ? Byłeś u kogokolwiek, żeby go wywalił programowo ? ? ? W AVF z 2003r wywalony EGR będzie powodował błąd i check... Wywalony kat, zrobiony przelot, to i pewnie turbo popuszcza... niby bajki, ale w turbosprężarce znajduje się stalowy pierścień uszczelniający, który jest dociskany poprzez ciśnienie spalin, dzięki temu rozwiązaniu układ jest szczelniejszy...1 punkt
-
1 punkt
-
Może być ciekawie na tym kole, czekam na pierwsze fotki, co do rozmiaru to bym nie przesadzał, jak ori felga audi to da radę, wszystkie te etabeta tomasony itd się umywają i dla nich faktycznie tylko nowe autostrady1 punkt
-
wzmacniacz wymień bo inaczej nic z tego nie będzie. Jak zaczyna działać po nagrzaniu to na bank coś z płytką wzmacniacza nie halo. a wtyczka pomarańczowa ma numer 6Q0035576K wzmacniacz możesz szukać ten co masz 8E5 035 225 A lub 8E5 035 225 Q jeszcze tylko dodam bo teraz zauważyłem że masz całkowicie wyrwane gniazdo z płytki wzmacniacza to przy pomarańczowej kostce. Więc wzmacniacz na 100% do wymiany1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
2 din w polifcie było tylko z klimatronikiem. Nie zmienisz całego panelu na 2din zostawiając manualne sterowanie nawiewem1 punkt
-
WAUZZZ4F39N026377.pdf WAUZZZ4F39N026377_2.pdf1 punkt
-
Kwestia zawieszenia, kompromisu i tak jak mówisz, co kto lubi, jeden balony i mniejsze kółka, drugi jest w stanie troszkę poświęcić dla lepszego wyglądu....1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00