Skocz do zawartości

Ranking

  1. MaTeo85

    MaTeo85

    Pasjonat.


    • Punkty

      6

    • Postów

      2847


  2. Dev

    Dev

    Pasjonat.


    • Punkty

      3

    • Postów

      34524


  3. KoJ@K

    KoJ@K

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      699


  4. golden87

    golden87

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      210


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03/17/21 uwzględniając wszystkie działy

  1. To ja tylko dodam od siebie że w naszych A4 jest coś takiego jak sygnał RF (RL): w B6 w wersji Low modułu MCE zasila on bezpośrednio światła cofania po wbiciu biegu wstecznego. w B6 w wersji High modułu MCE zasila bezpośrednio PIN 7 kostki 12pinowej (czarna kostka opisana jako konektor 3) w B6 w oryginalnej instalacji PDC sygnał ten znajdziemy w brązowej kostce 16 pinowej jako PIN 6 We wszystkich przypadkach możemy tego sygnału użyć jako zasilanie kamery i modułu oraz sygnału RSFL, nie będzie powodował zakłóceń obrazu, a plusem jego użycia jest to, że zasilanie pojawia się tylko w momencie wbicia biegu wstecznego. jest to stałe +12V (brane po zapłonie i tylko po wbiciu biegu) nie zależnie jaką wersję MCE mamy i jakie wyposażenie w samochodzie, występuje on zawsze w kostce modułu komfortu T12i/7. Przy takim rozwiązaniu nie trzeba cudować z żadnymi przekaźnikami. W modelu B7 sygnał ten także znajdziemy w module komfortu w kostce T12i/7, jedynie nie ma go w wersjach z automatem (na pewno z multitronikiem, a czy z tipem to nie miałem okazji sprawdzić) ponieważ skrzynia wysyła sygnał wstecznego do MCE po CANie. W tym przypadku przekaźnik jest potrzebny ponieważ w każdej wersji MCE zasilanie żarówek wstecznego odbywa się poprzez MCE i metodę PWM która powoduje zakłócenia w obrazie z kamery. To dla ciekawskich gdzie warto podłączyć zasilanie kamery i modułu. u siebie wszystkie zasilania czyli RSFL, kamera i moduł mam połączone razem i leci to do MK.
    2 punkty
  2. Tak działa wolny rynek :-) Nie demonizuj tak ryżowych produktów bo można tam znaleźć i jakościowo dobre produkty, tylko trzeba znaleźć odpowiedniego dostawce itd. tylko nie sortuje sie od najtańszych. Tu ewidentnie masz przewage, ze jest wszystko gotowe na stanie. Dobrze że reagujesz na sytuacje na rynku i sprawiasz żeby Twoje moduły były bardziej konkurencyjne. Rada ode mnie, poszukuj jakiś dobrych jakościowo kamerek na AliExpress, zamów z 10 sztuk żeby dostać dobrą cene, i goń w komplecie z adapterami cały zestaw gotowy do podłączenia, to może szybciej uda Ci się pozbyć stanów magazynowych Sam kiedyś tez rozważałem Twoj moduł, ale również cena była dla mnie zaporowa. Dla Kamila duże brawa za cały opis, i można powiedzieć działalność pro-forumową a nie chęć zysku bo wkur..... mnie tacy niektórzy forumowy "handlowcy", którzy naciągną sami Chiny i próbuja gonić to za 200-300%. (nie mówie tu o Tobie, bo Ty miałeś swój autorski projekt)
    2 punkty
  3. @kamil-vag napisał: Trochę zaktualizowałem listę poduszek silnika 1.9/2.0 TDI - AVF, AWX, AVB, BKE, BLB, BNA, BPW, BRB, BRD, BRE, BRF, BVA, BVF, BVG montowanych na przestrzeni lat: Poduszka z elektrozaworem lewa: do 06.2004 >> 8E0199379L od 06.2004 do 11.04 >> 8E0199379M od 11.2004 do 08.2008 >> 8E0199379AB od 08.2008 >> 8E0199379BF Poduszka bez elektrozaworu prawa: Na początku produkcji była też poduszka 8D0199382AE, która w A6 C5 (AVF/AWX) była wkładana aż do 2005r. do 2005 >> 8E0199382D do 2008 >> 8E0199382K od 2008 do 2009 >> 8E0199382AB od 2009 >> 8E0199382AG Przy demontażu/montażu poduszek nie ma sensu odkręcać łap silnika... Należy odkręcić 2 poduchy boczne (jedna śruba na dole druga na górze poduszki). Z odbojem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo ruchome przy pasie .Po odkręceniu czterech śrub poduszek podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby... Przejrzyjcie też te fotostory: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/505792-Motor-mount-replacement-in-B7?p=8475588&viewfull=1#post8475588 http://www.audiforum.ca/a4-b5-b6-b7-b8-65/diy-oil-pan-sump-replacement-1-8t-quattro-53442/ Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego. Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta: W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona. Musimy wręcz na siłę wytargać gniazdo, by móc wyjąć odbój. Jak się dobrze popieści to się zmieści Ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wyjąć a potem wcisnąć. Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy: Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego Co do poduszek bocznych: Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając. Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB Zawieszenie silnika (poduszka) do: Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów. Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika. I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach. Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące. Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż Przednia guma jak również poduszka skrzyni może być Lemfordera: 31106 01 LEMFORDER 25864 01 LEMFORDER Natomiast poduszki silnika tylko oryginalne firmy AVON. 8E0199379BF 8E0199382AG PIXI napisał: Mam pytanie do Was Koledzy , byłem dziś u machera ze względu na dziwne dżwięki pod podwoziem w czasie jazdy (nie w zawieszeniu ) ... diagnoza jednoznaczna -poduszka pod silnikiem lewa (strona kierowcy ) W ETKA znalazłem w/w część 8E0 199 379 AB ale opis części mnie zaskoczył : poduszka gumowo olejowa strona lewa elektryczna ? ;( co to znaczy elektryczna można sprawdzić stan zużycia - VAG ??? Jeśli temat mojego zapytania nie jest w odpowiednim dziale proszę Moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego Pomocy bo chyba na stare lata nie wytrzymam
    1 punkt
  4. Cześć Wszystkim, Na forum jestem od 2014r, kiedy to stałem się posiadaczem A4 B5 1.6 w sedanie - bardzo miło wspominam to jak dobrze znosiła moje katowanie Po rozstaniu w 2018 i chwilowym rozbratem z AUDI, w marcu 2020 udało się zrealizować kolejne motoryzacyjne 'marzenie' i kupić B7 w 1.8T. Szukałem dość długo auta, które będzie bazą do dalszych modyfikacji (w kóncu chyba po to kupuje się 1.8T ) i jednocześnie nie będzie w cenie o połowę młodszego auta innej marki Nie skupiałem sie na wyposażeniu ale na przeszłości karoserii i oczywiście silniku. Po dość długim poszukiwaniu udało się znaleźć egzemplarz sporo poniżej średniej ceny tych aut w okolicy. A więc do rzeczy... A4 AB7 Avant 1.8t 295kkm sprowadzona ze szwecji. Stała w PL kilka miesięcy - chyba przebieg odstraszał wszystkich kupców - więc udało się wynegocjować dobrą cenę Oczywiście niska cena nie była przypadkowa, sporo rdzy od spodu, delikatna przygoda prawym tyłem (pęknięcia na zderzaku i rysy na błotniku) oraz przodem przez co najprawdopodobniej zmieniony był przedni zderzak na zwykły . Poza tym przez rok nie znalazłem nic, co świadczyło by o jakiejś dużej wtopie a rozebrałem przez ten czas prawie całą furę . Zaraz po zakupie Audi przeszło standardowy serwis: rozrząd przód z pompą wody akumulator olej i filtr (5W40 Lotos - tylko na 1000 km w celu przepłukania silnika) filtry oleju, powietrza i kabinowy świece NGK Następnie przyszedł czas na pierwszą grubsza robotę - ogarnięcie hamulców. Niestety popełniłem błąd i nie oddałem ich do malowania proszkowego parę fotek z prac poniżej: Kolejną rzeczą, jaką zrobiłem to montaż LPG: Zenit BlackBox OBD Reduktor KME Silver na rurkę 8mm (teoretyczna wydajność 240KM) wtryski Hercules Blue (raczej wylecą przy pierwszej modyfikacji) Następna w planie była konserwacja podwozia. Stan na pierwszy rzut oka był ciut gorszy niż oczekiwałem ale perforacji nie było. Plan działania zakładał: demontaż osłon, wydechu, belki i baku, piaskowanie i szczotkowanie, na pozostałości rdzy Forch, podkład epoksydowy, powłoka poliuretanowa i wosk do profili z Novola. Ogólnie robota zajęła 6 dni jednak było sporo przerw. Z tego co pamietam to zamknąłem się w okolicach 40h czystej pracy. Jeśli ktoś chętny mogę wrzucić fotki na jakis serwer bo jest tego sporo W międzyczasie mieliśmy mały jubileusz W lipcu Audi przeszło ostateczny test potwierdzający trafiony zakup - zaliczyło trasę po całej Polsce, ok. 3kkm w tydzień - dało radę Po konserwacji podwozia zostało mi trochę chemii więc postanowłem zakonserwować jeszcze przednią część budy. Tam również nic grubszego nie wypadło a w większości tylko powierzchowny nalot. Plan podobny jak wcześniej: demontarz nadkoli, zderzaka, błotników, piaskowanie i szczotkowanie, forch, epoksyd i powłoka oraz wosk w profile. Przy okazji zakonserwowałem wnętrza błotników (były wymienione na jakieś zamienniki) aby tak szybko się nie poddały. Najświeższa modyfikacja, do której natchnął mnie znajomy jeżdżący RS6, bardziej przyszłościowo pod większe mody, ale teraz też cieszy oko i dodaje +5 do lansu Z uwagi na to, że trochę 'siedzę' w elektronice, w kilka wieczorów zmontowałem sobie przystawkę do CAN i korzystając z podobnych projektów zrobiłem sobie takiego FIS moda Planuję dodać jeszcze odczyty po OBD aby wyświetlać IAT, MAF, STFT, LTFT oraz kąt zapłonu ale musze pomyśleć gdzie upchnąć przycisk zmieniający ekrany poniewaz chciałbym aby było to bezinwazyjne dla auta i w pełni demontowalne bez żadnych śladów Post wyszedł dość długi ale jeśli komuś udało się dobrnąć do końca w nagrodę spoiler/zapowiedź kolejnych modyfikacji
    1 punkt
  5. z tego co widzę to jest rura wodna i ten wąż prowizorka jest po prostu zaślepiony. Oryginalnie w tym miejscu jest króciec na rurze wodnej na który nachodzi zaślepka 078133335A i obejma zaciskowa N 90686902
    1 punkt
  6. Nie miej do mnie urazu, wcześniejsza cena Twojego modułu była dla mnie zaporowa... Za 200 to bym się jeszcze zastanowił... Dla mnie chiński moduł działa poprawnie, nic się nie dzieje, nie mam zakłóceń, miałem przyjemność montować Twój moduł u kolegi z forum i jak najbardziej jest ok, szkoda tylko że dopiero teraz zjechałeś z ceny ? Ale chińskie 250 zł za kamerkę i moduł to i tak dalej konkurencyjna cena, tym bardziej, że efekt finalny jest taki sam ?
    1 punkt
  7. Dekor włącznika świateł ma 4 śruby Dekor centralny ma też 4 śruby, 2 nad tunelem środkowym (trzeba zdjąć maskownicę tunelu nad przyciskiem ESP), jedną przy liczniku i jedną od boku pod klapką od strony drzwi pasażera (taka sama klapka jak ta przy skrzynce bezpieczników. Nie pamiętam czy wyjdzie bez ściągania schowka nad nogami pasażera, ale jego zdjęcie to prosta sprwa, do odkecenia jest 5 śrub (8mm) 3 na góze pod dekorem i dwie na dole w nogach.
    1 punkt
  8. jeśli chodzi Ci o dekor centralny idący przez środek auta z prawej na lewą i ten przy włączniku świateł, to niestety trzeba zdjąć schowek i półkę nad nogami kierowcy bo po prostu dekor jest przykręcany na śrubki (8mm) i ineczej do nich nie będziesz miał dostępu.
    1 punkt
  9. Siemka Ten reduktorek tez za duzo mocy nie ogarnie, kwestia tylko ile w planach. Swapik quattro od czego dorwales?
    1 punkt
  10. Takich remontów jak Ty ludzie zrobili dziesiątki. Nikt tego silnika nie zrobił tak żeby przestał brać olej. Robił remont koledze na forum taki gość o nicku waskivw. Stwierdził ze musi być dobrze No i efekt niestety był ten sam. Problem jest szerszy. Sam miałem ALT ściągniętego osobiście z Niemiec z przebiegiem 120tys. Oleju nie brał wcale. Po kilku katach użytkowania problem się zaczął ale to i rak był pobór rzędu litra na około 4tys km. Nikt już tego silnika nie poprawi bo to stare auta a po za tym ze silnik się nie psuł i w miare mało palił to w żadnym innym aspekcie d*py nie urywał.
    1 punkt
  11. Panowie jak nie macie pewności co do waszego auta pasuje to sprawdzajcie bezpośrednio katalogi producentów części bo sklepy często coś przekłamują. tu katalog marki GKN Automotive (Spidan, Lobro i inne) TecDoc WEB.TECALLIANCE.NET TecDoc Catalogue by TecAlliance - one of the world's leading global vehicle and spare parts catalogues for the automotive aftermarket based on the TecDoc standard. tu katalog SKF (z przesuwnej listy obrazkowej szukamy półosi napędowych i mamy dostęp do szukania) SKF WWW.VSM.SKF.COM
    1 punkt
  12. zapytaj sie ich czy lubią szynke i baleron, jak odpowiedzą twierdząco to powiedz im ze powinny żreć kaszankę i salceson, bo przecież sa juz starzy nie słuchaj zadnych cianiasów, zapodaj jakikolwiek olej 5W40 505.01 C3
    1 punkt
  13. W odwiedzinach po pierwsze fanty u chłopaków z Auditeile
    1 punkt
  14. Jak grill się sprawuje , Wszystko git z nim? Wykonanie itd. ?
    1 punkt
  15. Bardziej niż mocy, brakuje mi quattro. Choćby dla samej świadomości, że się je ma. No ale trudno, nie można mieć wszystkiego.
    1 punkt
  16. Witam! Czy jest możliwość poprawy dźwięku w MMI ponieważ gra to gorzej niż w b7 . Może jest jakaś ukryta funkcja do poprawy dźwięku w ''zielonym menu'' lub wgranie korekcji poprzez vcds'a która roztańczy nasze Niunie ?
    1 punkt
  17. Po kolei: 1. Do haka w ogole potrzebny jest modul i nie tylko. Chodzi o to, ze przez gniazdo haka idzie prad do oswietlenia przyczepy i to jest duzy pobor, a wiec zmostkowanie sie do kabli od swiatel samochodu obciazyloby bezpieczniki od tych swiatel. Dlatego oryginalna instalacja auta wyposazonego w hak zaklada, ze jest dodatkowy bezpiecznik bezposrednio z glownego zasilania( alb moze ze stacyjki ) i z niego prad idzie do modulu, ktory odpowiednio rozdziela go na zasilanie swiatel przyczepy. Mozna kupic modul na Allegro i dorezac wiazke, albo mozna kupic cala oryginalna wiazke z modulem w ASO ( 1700 PLN). Mozna tez dokupic zamiennik i on sie wpina prawie P&P. Co do czujnikow parkowania, to modul haka musi sie komunikowac z modulem parkowania, wiedzial, ze jest wpieta przyczepa i przy wrzuceniu wstecznego nie halasowal. Zamiennik modulu haka tez realizuje ta funkcje dopinajac sie jednym kablem w oryginalna wtyczke od modulu parkowania. Od siebie dodam, ze ja kupilem do B6 zamiennik wyprodukowany na Slowacji. Wszystko w nim bylo, lacznie z gniazdem od haka, gniazdem bezpiecznika pasujacym idealnie do skrzynki bezpiecznikow, zlaczkami, trytytkami i innymi pierdolami. 500 PLN Allegro. 2. Jak chodzilo o moja nieoryginalna modul, to glowna wiazka od modulu do gniazda od hala to byl pikus. Modul zamontowany w bagazniku pod tapicerka od wewnatrz blotnika na samoprzylepne rzepy. Wiazka gniazda wychodzi przez przygotowany fabrycznie otwor. W zestawie byla zaslepka na przygotowana na ta wiazke i wiazke od czujnikow parkowania. Pasowala idealnie. Jenym kabelkiem podpialem sie do masy na tylnym blotniku a drugim do przwodu plusa od swiatla "stop"( nie wiem czemu, ale pewnie info o stopie nie idzie przez CAN). Do przodu ciagnalem rezczywiscie wiazke trzech przewodow. 1 to bylo zasilanie z bezpiecznikiem, ktory wpialem do skrzynki bezpiecznikow na oryginalne miejsce( chyba 27). Dwa pozostale to byly CANy L i H. te dwa kableki podpialem dolaczonymi w zestawie spinkami, ktore pozwolily nic nie lutowac od razu izolujac miejce podpiecia. Poniewaz modul parkowania na pewno jest podpiety pod CAN, to bedziesz pod CANy na pewno mogl sie podpiac do niego i do przodu tylko pociagnac zasilanie modulu haka. U mnie w B6 nie bylo przygotowanych fabrycznych wiazek, albo nie sprawdzilem, ale nie mialem dostepu do ELSY, a od czasu montazu w Kwietniu zeszlego roku, nie zagladalem tam wiecej. Ale mysle, ze tego chyba nie ma. 3. Co do haka, to o ile sie orientuje to Westfalia robila oryginalny hak do B5 i byl czarny. Natomiast do B6 na pewno haki byly robione przez AL-KO Kober ( i byl srebry- a wlasciwie z jakiegos stopu aluminium ). Do B7 chyba tez. i tez byl srebrny. 4. Gniazdo elektryczne jest przykrecone do takiej plytki stalowej na przegubie, ktora po odpieciu wtyczki mozna razem z gniazdem przekrecic i to sie rzeczywiscie calkiem chowa za zderzakiem ze nie widac. Natomiast otwor gniazda, w ktore wchodzi kula patrzy w dol i jego wylot jest na rowni z dolna krawedzia zderzaka albo ciut powyzej. Cale to metalowe gniazdo na kule jest schowane za zderzakiem i dodatkowo ma zaslepke na zawiasie ze sprezyna. I jak wypniesz kule to ta zaslepka zamyka gniazdo kuli, aby sie tam zaden syf nie dostal. Wg to wszystko jest idealnie przemyslane i wykonane. Jak wypniesz kule, to rzeczywiscie nic nie widac. Hak trzeba kupic na allegro, albo "kiermaszu czesci"- w zeszlym roku bylo ok 650 pln ( AS0 2000 PLN ). Modul na allegro. Kurcze, zaluje, ze nie zrobilem PhotoStory, jak zakladalem swoj, ale po pierwsze bylo to w strasznym pospiechu a po drugie nie dzialalem na forum jeszcze. Ale jak bede razal PDC z tylu to moze naprawie blad. Mam nadzieje, ze to CI pomoze. Jakbys jeszcze mial jakies pytania, pisz na Priv. Pozdro
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...