Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03/18/21 uwzględniając wszystkie działy
-
Zupełnie przez przypadek zamówiłem kolejne graty do auta Przyjdą to pokażę co tam będzie. Powoli kończą się pomysły na kolejne modyfikacje na szczęście mam jeszcze trochę drobiazgów do wsadzenia do auta więc powoli w wolnych chwilach będę dokładał. Ostatnio nie było za bardzo czasu... dzięki wszystkim komentującym za dobre słowo, mam nadzieję że autko się podoba, bo mi bardzo hehe A tu na deser zamontowana lotka na klapie:3 punkty
-
Wiele osób na forum jest zainteresowanych przeróbką świateł na ledy bez upierdliwych grzejących się rezystorów podłączanych równolegle do ledów, tylko po to żeby nie sygnalizowały błędu przepalonej żarówki. Moja przeróbka polega na wlutowaniu miniaturowych rezystorów smd do płytki elektryki J519 i oszukanie sterownika, że oświetlenie jest sprawne. W przypadku ledów wykonanych profesjonalnie, nie ma potrzeby sprawdzania, gdyż żywotność ledów jest dłuższa niż żywotność pojazdu. Poza tym klubowicze audiomaniacy są zazwyczaj rozgarnięci. Przeróbka dotyczy wersji audi A4 B7 z biksenonami, natomiast w wersji z halogenami może się delikatnie różnić. Wartości rezystorów można dobrać tak, że układ zdiagnozuje uszkodzenie ledów w danym obwodzie, lecz to zajęcie dla cierpliwych i jest zależne od mocy ledów podłączonych do obwodu. Im większa jest moc ledów tym mniejszą wartość rezystora należy wlutować. Ja zacząłem od 100 kiloomów. Do przeróbki potrzebny będzie drut (kynar) oraz dobrej jakości topnik do lutowania układów scalonych smd, oraz lutownica ze stabilizacją temperatury grota, no i najważniejsze wprawa w lutowaniu.1 punkt
-
Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.1 punkt
-
1 punkt
-
WAUZZZF41JN006662.pdf WAUZZZF41JN006662_2.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8DZYA187101.pdf WAUZZZ8DZYA187101_2.pdf1 punkt
-
WAUZZZF40GA061412.pdf WAUZZZF40GA061412_2.pdf1 punkt
-
Widoma sprawa, że fazator nie podpięty to i jego błąd, druga sprawa to taka, że błąd g40 powoduje cięższe odpalanie silnika falowanie obrotów i stały brak odczytu w 0931 punkt
-
Jak pomyślę o Twojej sprawie i tych wszystkich reklamach ubezpieczycieli to Mili i uprzejmi ...do zawarcia umowy potem jak widać.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie trzeba nic na lewo sprzedawać, już mialem oferty żeby sprzedać tak jak stoi, jest tego trochę do roboty ale jakiejś wielkiej tragedii nie ma i u nas w kraju milion razy większe wynalazki latają i nie jeden nawet nie wie o tym ze taki ma ..... kwestia wyliczenia i jak to wyjdzie z ubezp , wtedy dopiero można określać za ile idzie to co zostało i czy idzie całe jak stoi czy bez poszczególnych fantów....1 punkt
-
Ale tak serio byście chcieli jeździć potem takim poskładanym autem? Po takim dzwonku? Bo ja chyba nie... Najlepiej by było wyciągnąć kasę, sprzedać na lewo auto, powyciągać co się da i posprzedawać a resztę na złom... No ale do tego trzeba mieć czas i miejsce...1 punkt
-
WAUZZZ4B04N073534.pdf WAUZZZ4B04N073534_2.pdf1 punkt
-
Rzeczywiście prawdą jest że zasadniczo nikt nie zrobił remontu kapitalnego tego silnika tak by brał np. 1 litr na 10 tys km, albo 1,5l zdroworozsądkowo jako, iż każdy silnik bierze trochę oleju... Lecz wyniki były jasne - 200-300ml/1000km przy remoncie który wspomniałeś. Kolega dajmon jednak napisał po długim czasie posta, iż silnikowi się poprawia i on sam jest z remontu zadowolony. Trzeba by się zapytać go jakie jest rzeczywiste spalanie na 10tys km. . Ja jestem pewien że będę robił remont ale jak już naprawdę spalanie oleju będzie nielogicznie duże. Mam szerokie zakrojone plany na przyszłość jako uważam że i tak to świetna konstrukcja nasz ALT - oliwa to temat rzeka i najpewniej zwyczajnie nie będę mógł żyć jak nie zajeżdże swojego i nie dowiode czegoś nowego w tym temacie - sporo pasji włożyłem w auto i życie tymi autami na forum, czytanie świetnych relacji z remontów i widok was wszystkich pomagających sobie nawzajem był naprawdę miłym widokiem i miodem na serce w temacie tego silniczka. .Zapewne opiszę to na forum - bo to raczej będzie pierwszy remont wprost robiony na bazie B7 jako, iż B7 uznaję za inny zupełnie silnik jednak. Ciekawi mnie czy jak rozbierzesz ALT na czynniki pierwsze w B6 i B7 to czy nie ma tam zasadniczych różnic w jakichś drobnych detalach - poza oczywiście jakimiś drobnymi poprawkami o których wiemy. Niby po co zmienili tak dużo i przenieśli produkcję do Niemiec z Węgier. 2000-2003 to Węgry - 2004-2007 Niemcy Byłoby to dziejowe gdyby rozebrać dwa silniki pochodzące z dwóch modeli - niebiorace b7 i biorące b6, analiza całości konstrukcji. Może wtedy byłyby jakieś wnioski. Bo już naprawdę mam mętlik. Niby tyle tysięcy postów, osób i pomysłów a wciąż jesteśmy gdzieś w "kosmosie". B7 napewno nie bierze oleju. Lub bierze w normie, bądź normalnie w raz ze żuzyciem rośnie, ale bez jakichś odpałów. Tyle wiemy - 90% przypadków brania oleju to B6 i long life serwis.1 punkt
-
Od ponad roku robię tym wszystko w kilkunastu podległych mi serwisowo samochodach Audi, Skoda, Seat, w rocznikach od 2007 do 2019 roku: odczyt bloków pomiarowych, kodowanie, adaptacje, etc. Jeśli nie potrafisz obsługiwać sprzętu, żadnym nic nie zrobisz, obojętnie czy to będzie VAG, OBDELEVEN czy inny. Na początku również byłem sceptyczny. Problem nie leży w urządzeniu a raczej w durnym podejściu producenta do tego, że nie publikują pełnych i kompletnych instrukcji, które trzeba gdzieś kanałami zdobywać albo samemu rozgryzać niektóre procedury. Obawiam się, że jest to częściowo związane z kagańcem nałożonym przez VW. Jednak gdy się połapie już gdzie i co to sprzęt rozwija skrzydła i może wiele. I to bez taszczenia ze sobą komputera do samochodu. Nie jest to przeznaczone dla kogoś, kto oczekuje, że kupi, wsadzi do gniazda w samochodzie i po podłączeniu telefonu zrobi cuda. Nie. Po podłączeniu będzie musiał jak ja, wiele się nauczyć.1 punkt
-
tak jest, pierwsze oględziny za nami, kolor super, mega mi się podoba, złoty a skromny wyposażenie konkretne, kibicujemy1 punkt
-
To kup chinole, bez różnicy której dostępnej firmy na rynku(jedno guano), tylko później nie płacz. W tym przypadku nie ma opcji na skróty. Mehenker lub ori fazator cały.1 punkt
-
Nie będzie. Masz obszerny wątek o olejach i tylko kolejnego brakuje...1 punkt
-
Jak w tytule pasuje zwykły do sline? Bo mam plastry miodu i nie wiem czy podejdą bo do sline nigdzie znaleźć nie mogę. Pozdrawiam1 punkt
-
1 punkt
-
Dziękuje.... Niestety nie miałem na to zdarzenie wpływu, jeśli chodzi o ubezp to pozwolę sobie w temacie opisać co i jak , jeśli będzie czas.... raczej nastawiam się na batalie ponieważ ja kupując auto zapłaciłem za „mody” w nim, ale nie sadze aby chcial to zapłacić to ubezpieczyciel, dlatego już dziś załatwiałem biegłego sądowego bo wyceny auta. Zdrowotnie ja i moja Monia już ok, ale coreczka 14 miesięczna spała w trakcie zdarzenia, obudził ja huk, i od tego momentu wpada w paniczne płacze, nie może spać w nocy, budzi się z krzykiem . Z uwagi na to ze moja Monika była zabrana przez pogotowie teraz jak tylko straci ja z pola widzenia, jest płacz i histeria której nie idzie w żaden sposób opanować. Już dziś załatwiłem lekarzy i specjalistów. Tym bardziej ze potęguje to fakt iż mała jest po ciężkich przejściach operacyjnych w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie i w chwili obecnej muszę skupić się na walce o jej widzenie, ponieważ była bliska utraty wzroku....1 punkt
-
Właśnie się dowiedziałem i polift ma z końcówką B a przed bez. Tak więc kupiłem z końcówką B1 punkt
-
Jaki szum zmieniający się z obrotami silnika? Głośnik gra przerywa? Separator nic nie da raczej, zamień wyjścia głośników lewy tył z prawym tyłem przy wzmacniaczu. Na nokia grało dobrze? Przód masz dalej zasilany z radia?1 punkt
-
Tu masz trochę wyjaśnione. Tak, pętlą Ci wtryski. Ale jesteś pewny pompy paliwa? Bo wtryski bex nie powinny pętlić przy 210km. Poza tym masz niski przepływ jak na bexa po programie. Wstaw wszystkie logi.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00