Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05/16/21 uwzględniając wszystkie działy
-
4 punkty
-
@NelsonPLBrawo Ty, wszyscy trzymamy bardzo mocno kciuki. Cytując klasyka ,,Wąski... jak Ty mi zaimponowałeś w tej chwili"2 punkty
-
2 punkty
-
Witam . Pewnie sporo ludzi o tym myśli , a że jestem świeżo po takiej właśnie modyfikacji postanowiłem się podzielić zgromadzoną wiedzą na ten temat. Napisze co i jak póki pamiętam. Wszystko w temacie dotyczy ośki - nie quattro. Zakres modyfikacji jest naprawdę mały – ale pod warunkiem że mamy model z końca 2006 roku – bez czujnika prędkości w skrzyni. Bardzo łatwo to sprawdzić – trzeba spojrzeć na skrzynie biegów spod maski, mniej więcej pod zbiorniczkiem od płynu chłodniczego widać flanszę lewej półosi. Starsze wersje mają tam czujnik z kostką – sterczy prosto do góry. Nowsze wersje mają plastikowy korek i nie ma kostki z kablami. W wersji z czujnikiem po przeróbce gdy nie ma miejsca na czujnik w 6-ścio biegowej skrzyni, pojawia się problem gdyż czujnik prędkości ze skrzyni daje sygnał do ecu silnika i nie będzie działał np.tempomat. Da się to obejść podając sygnał z zegarów jednak nie wiem dokładnie jak to zrobić - może ktoś wie to dopisze. Dla posiadaczy nowszej wersji przeróbka jest banalna pod względem elektrycznym i mechanicznym. Tą wersję opisze gdyż mam auto z 2007roku. Najpierw napisze co pasuje : Półosie , Rozrusznik, Koło dwumasowe i sprzęgło Aluminiowy trawers pod skrzynią biegów Teraz co nam potrzeba do przeróbki – czyli co nie pasuje od skrzyni 5b: Wybierak (lewarek) – pasuje od B7 TFSI i benzyna 6cyl – musi być 6 biegów Numer 8E0711055L 8E0711055P cena używki 80-200zł Łapa skrzyni – sama część z gumą pasuje – nie pasuje natomiast aluminiowy odlew przykręcany do skrzyni i do poduszki. Ta część pasuje od wszystkich manualnych skrzyń 2.0 TFSI 1.9/2.0 TDI 6 biegów Numer 8E0399105HM , sprzedawcy używek cenią ją mocno bo podobno pęka nawet przy małym dzwonie no i idzie do każdej przekładnika 6b. Sprzedawcy podają często numer samego odlewu który nie występuje w etka 8E0399115P ceny 280-350zł za używkę - nowa w Aso 370zł po rabacie. Łapa sprzęgła - ta od 6 biegów ma inny kształt - numer 01X141719B - najlepiej kupić ze skrzynią. Gałka biegów – do wyboru jak kto woli – ja kupiłem sam kapselek 6 biegów za 20zł Olej - w razie jakby skrzynia była sucha - Shell Spirax S4 G 75W-90 VW 501.50. cena ok. 30zł/litr Kostka do czujnika wstecznego – typowa 2 pinowa VW średniej wielkości, plus 20cm przewodu. Trzeba uciąć starą kostkę przy budzie , przedłużyć dolutowując 20cm przewodu i dołożyć kostkę pasującą do czujnika w skrzyni 6b - cena 20zł używka Jedna śruba mocująca skrzynię 6b do bloku jest dłuższa - taka akurat poniewiera się w każdym warsztacie numer N90524203 No i Skrzynia - mamy do wyboru w zasadzie dwa typy skrzyń 6b do benzyny : GVC 6 biegowa stosowana np. w A6 C6 2.0 TFSI lub A4 3.0 ma praktycznie takie same przełożenia 1-5 i dłuższą 6 ceny od 480 – 1200zł używka. Wybrałem właśnie tą ze względu na fajną dynamikę na 6 tym biegu. GVD 6 biegowa stosowana w A4 B7 2.0 TFSI - ma praktycznie takie same przełożenia 1-5 i ta ma naprawdę dłuuugi 6 bieg. W moim odczuciu daje rade w 2.0TFSI i w mocnym 1.8T . w seryjnym znacznie zamula silnik na 6 biegu. Ceny j.w. Przełożenia : 6 biegów GVD 6 biegów GVC 5 biegów ( całkowite) 1 - 3.778 (13.98) 3.667 (13.75) 3.667 (13.75) 2 - 2.176 (8.05) 2.053 (7.7) 2.053 (7.7) 3 - 1.429 (5.29) 1.423 (5.34) 1.37 (5.14) 4 - 1.092 (4.04) 1.065 (3.99) 1.032 (3.87) 5 - 0.838 (3.1) 0.853 (3.2) 0.8 (3) 6- 0.73 (2.74) 0.658 (2.47) R- 3.444 3.4 3.4 Główne - 3.7 3.75 3.75 Ogólnie polecam tą modyfikacje jak ktoś lata sporo w trasie Wybrałem skrzynie GVC – teraz przy 3000obr mam nie 120km/h a 140km/h 4000obr było 155km/h jest 180km/h (licznikowe) Jest sporo ciszej i od 140km/h przyspiesza na 6 biegu całkiem żwawo – silnik jeszcze seria BFB Całkowity koszt wyniósł mnie około 1100zł bez robocizny. Nie opisuje jak się wyjmuje skrzynię – kto się sam decyduje na taką robotę ma o tym pojęcie a jak nie ma to niech da wszystkie graty mechanikowi1 punkt
-
1 punkt
-
Panowie mały update W końcu udało mi się wstępnie ’złożyć’ moje B6, wpadło parę nieplanowanych gratów. W sumie nie wiem od czego zacząć bo wszystko niestety rozłożyło się w czasie... Może zacznijmy od tego że zostały przerobione przednie lampy, dokładniej to zostały pomalowane środki na czarno. Wpadły soczewki z przysłoną czyli bi halogeny i ogółem ogarnięte tak jak trzeba dzięki @Gwerty W końcu pakiet S-line wrócił od lakiernika i zacząłem bawić się z środkową kratką w plaster miodu, po nieudanej transakcji z jednym z sprzedających na olx stwierdziłem że jednak przerobię ją sobie sam.... Zderzak tył był w oklejaniu tak jak jest w ori. Przyciemniłem również tylne i boczne szyby na 95%. Udało mi się sprzedać letnie felgi co miałem na B6 18 speedline (sprzedałem sąsiadowi od którego kupiłem B6 bo po sprzedaży jednak znowu wrócił do B6 i kupił Kombi) Udało się kupić oryginalne felgi z Touareg’a czyli VW ATHEO 19x9j et60 z adapterami z 5x130 na 5x112 o grubości 25mm i 30mm które posiadał @KoJ@K i siadły w piękny grafit Siedząc w pracy przy kawie znalazłem dokładki progów z maxton'a od @b0ciaM które też już siedzą na B6. Po przemyśleniach stwierdziłem że fajnie jakby B6 trochę zamruczało i tak oto kupiłem wydech z 2.0tfsi i finalnie odszedłem od końcówek 90mm bo według mnie nie pasowały do pakietu s-line ani do tego szerokiego koła. I kupiłem ulterki 100mm Gdy już miałem na tyle rozebrane auto to stwierdziłem że fajnie by było zajrzeć pod wszystkie nadkola i ogółem na cały dół samochodu. No i wiadomo pokazały się purchelki rdzy a na szczęście dziur nie było... Kupiłem odrdzewiacz z Forch'a, do tego podkład epoksydowy i 4 puszki konserwacjii z boll'a. Dół nadkola i progi wyszlifowane zakonserwione itp. Poskładałem wszystko do kupy. Do przedniego zderzaka wpadła dokładka cupra. Przyciemniłem halogeny jasnym oracalem 8300. Już zaczynało ładnie wyglądać, myślę jeszcze nad tylnymi lampami black Depo albo okleić wsteczne które dają więcej światła od przednich mijania Kupiłem talerzyki z b5 ale nie zdążyłem ich założyć bo musiałem czymś jeździć na codzień bo B6 to daily. Nie ogarnąłem jeszcze podświetlenia lusterek które czeka na założenie razem z przyciskami chrom do szyb. Udało się ogarnąć pełne podszybie i osłone między podszybie a f. powietrza. Teraz tylko kupić osłonę na zbiorniczki i pod maską wyczyścić na igłę. Pewnie o czymś zapomniałem i jak mi się przypomni to dodam w następnym poście. Łapcie parę fotek jak wstępnie wyszła furka. Napiszcie czego brakuje wedlug was bo każdy pomysł się przyda1 punkt
-
No dokładnie, tyle że ludziska licytują się ile setek oleju na danym dystansie wziął jeden czy drugi silnik i czasami mam wrażenie, że temat jest traktowany jak "religia".1 punkt
-
Dokładnie o to mi chodziło. Nie oszukujemy się, większość aut w wieku 10 lat już jest zajechania przez pierwszych i drugich właścicieli. To, że jest kilka sztuk, które oleju nie biorą to fart i tyle (o ile wcześniej nikt nie zrobił remontu). Nie mniej 1l oleju między wymianami nie oznacza, że silnik to szrot, bo takie zużycie jest 'w normie'.1 punkt
-
1 punkt
-
Z mojego doświadczenia przy kilku pierwszych wymianach może być odwrotnie bo Ravenol ma bdb właściwości czyszczące.1 punkt
-
Pod biedronki wchodzi 320. Widziałem u kolesia z okolicy miał założony taki setup i wszystko grało. Także No problem ?1 punkt
-
@MarfiolMoje też nie chciały wejść, ale po założeniu dystansu bez problemowo1 punkt
-
1 punkt
-
tu masz taniej to samo Przewód elastyczny chłodnicy METZGER 2420446 - Sklep iParts.pl WWW.IPARTS.PL Przewód elastyczny chłodnicy METZGER 24204461 punkt
-
podałem Ci numer części OE, w linku z zamiennikiem też masz podane odpowiednie numery, wystarczy przeczytać i będziesz wiedział czy pasuje czy nie. Dostałeś wszystko podane na tacy.1 punkt
-
06B121497F może wystarczy uszczelki zobaczyć na króćcach ? tu numer pierścienia uszczelniającego - po 2 szt na jeden króciec - N0138149 sam króciec ma numer - 06A145541J1 punkt
-
1 punkt
-
Dokładnie, to gwarantuje brak problemów i jest do zrealizowania stosunkowo prostymi środkami. Wszelakie cudeńka jak mleko się wyleje i silnik ma problemy nie uleczą problemu na skróty. Dbać i pilnować wymian oleju i nie trzeba się będzie " doktoryzować" w tym zagadnieniu.1 punkt
-
Testowaliśmy różne wynalazki typu rewitalizanty w jednym domowym aucie. Filmiki łysego są tyle warte, co sanki latem. Pewne osoby traktują go jako wyrocznie. Ceramizer działa chwilowo, nikt głośno nie mówi co dzieje się arterią olejową w dłuższym interwale. Pomijam fakt doprawiania oliw bez pojęcia, jak wielu robi to z mizernym późniejszym skutkiem. Wystarczy porządny olej syntetyczny oraz skrócony interwal wymiany oleju. Na tym kończę rozmowę, można byłoby pisać godzinami(tylko nie widzę sensu produkowania się).1 punkt
-
Siema! Doczekałem się tylnego zderzaka w kolorze i listw progowych, wszystko w mega śmiesznej cenie, acz bez lewego narożnika. W LY7Q dziad jest nie do dostania, ostatecznie może chapnę LY7W - może taki mały element nie będzie się tak rzucał w oczy jak będzie delikatnie inny odcień Do tego zamówiony filtr paliwa, bo już tragicznie odpala auto. Niestety ori ASO, bo z zamiennikami nawet po 140 zł cyrki są. Zamówiłem do Quattro, a przyszło do ośki. Czekam na zamianę i zakładam, bo odpalanie za 3-4 razem męczy... W planach: dorwanie tego narożnika listwy, może też uda się przedni zderzak w fajnej cenie kupić, wymiana filtra paliwa, kupno wahaczy i uporanie się z przednim zawiasem, pogonienie gratów (reduktor, wtryski gazowe, zderzak, PDC, listwy progowe, osłona silnika) W dalszych planach jeszcze dużo więcej, ale auto zaczyna mi się podobać i za każdym razem obracam głowę jak gdzieś parkuję, a to chyba o czymś świadczy1 punkt
-
Robisz logi, kolega ocenia czy wszystko w Twoim silniku ok, jak tak to zgrywasz soft, przesyłasz koledze zdalnie, dalej korekta Twojego softu, wgrywasz soft po korekcie u siebie, dalej logi i ewentualnie poprawka softu bądź nie. Sam tak robiłem z pomocą kolegi @Łukasz13i jestem mega zadowolony.1 punkt
-
Wcześniej tutaj pisałem że przy zapłonie coś zatrąbi z tyłu. Idąc za poradami wymieniłem najpierw filtr paliwa na oryginalny, nie pomogło, za to zaczęło wyć non stop w trakcie jazdy Wtedy już wiedziałem że pompa pada. Jako ciekawostkę podam błędy jakie wyskoczyły: Dzisiaj jestem świeżo po wymianie wkładu pompy. Oczywiście przed zamówieniem odkręciłem biały dekiel, aby sprawdzić czy wkład jest z takim kranikiem, czy nowszego typu - na zapinkę. W moim jest pierwszego typu. Zamówiłem więc polecany zamiennik PIERBURG 7.02550.63. (258zł z przesyłką z ale. link do ogłoszenia) i opaskę zaciskową, chyba 8mm. Wersja z zapinką firmy VDO ma numer 8E0919051, jest na alegro po 480zł link, więc chyba lepiej zrezygnować z wersji z zapinką i brać tańszego PIERBURGa. Aktualnie przy uruchamianiu czasem ją słychać, takie bardzo krótkie "trąbnięcie" (być może musi się jeszcze odpowietrzyć), a podczas pracy jest cisza. Tutaj bardzo pomocy filmik, akurat wkład ze spinką https://www.youtube.com/watch?v=f_Jv07S_PFg edit kolejny dzień, już nic nie piszczy przy zapłonie1 punkt
-
1 punkt
-
Rozrząd też super ustawiony nie jest. Poszukaj czy nie masz nieszczelności w dolocie co do tych korekt.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
zaczalem od tego ale nie pomoglo nic, wszystko bylo suche od srodka tapicerki, bede wymienial jakos w przyszlym tygodniu to napisze czy pomoglo. przynajmniej w moim przypadku ale wszyscy co maja te objawy niech od tego zaczna1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00