Skocz do zawartości

Ranking

  1. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      22923


  2. Hezen

    Hezen

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      2526


  3. przem8

    przem8

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      10235


  4. maryn_08

    maryn_08

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      56


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10/16/21 uwzględniając wszystkie działy

  1. Cześć, osobiście zdechło mi sprzęgło, auto po programie, a o sprzęgłach od CGLC naczytałem się że raz działają dobrze raz nie. Podziękowania dla Gregory87 za pomoc w identyfikacji sprzęgieł w 2.0 TDI po 2016 roku, kolega elegancko po paru numerach vin odnalazł jakie sprzęgła są w nich montowane bo ETKA NIEJEDNOZNACZNIE OKREŚLA RODZAJ DWUMASY DO SPRZĘGŁA. SKRZYNI I SILNIKA. Szukałem dosyć sporo, prześledziłem wszystkie rodzaje sprzęgieł montowanych w B8 FL oraz B9 niezależnie czy to ośka czy quattro diesel czy benzyna. Na początku zacząłem rozglądać się za sprzęgłem od a4 b8 3.0 TDI, silnik CLAB czyli ośka w 3.0 TDI w serii ma 204km więc więcej niż u mnie po programie (mam 194 konie i 390 niuta silnik CJCA), Według katalogu docisk CLAB jest taki sam jak w CNHA (190km), ale dwumasy się różnią. Znalazłem w okolicy sprzęgło z silnika 3.0 tdi 240km, podjechałem sprawdzić czy fizycznie się różnią i tak różnią się. Sprzęgło z A4 B8 3.0 TDI do A4 B8 2.0 TDI Kiedyś przeczytałem tutaj na forum że nie podejdzie bo "języki" sprzęgła są wyższe w 3.0 tdi i tarcza ma inna ilość frezów. Tarcza sprzęgła z 3.0 TDI 240km ma tyle samo frezów co 2.0 tdi, ALE.. Całość sprzęgła jest wyższa nie chodzi o języki, tylko całość jest wyższa o jakieś 1.5cm. Na tym momencie skończyłem zainteresowanie sprzęgłem z 3.0 tdi (zdjęcie poniżej). Sprzęgło z 2.0 TDI A4 B9 do 2.0 TDI A4 B8. Wszystko rozchodzi się o mocniejsze sprzęgło do b8 bo zdarzają się sytuacje w którym na rozgrzanym silniku przy ruszaniu auto szarpie. W A4 B9 również się to zdarza i to w silnikach 190 konnych w ośce, przy przebiegach około 160k km. To akurat potwierdzenie od osób którym się to przytrafiło, ale tak jeżdżą (dane od 2 osób auta 2015-2016 rok). Koło dwumasowe Komplet sprzęgła QUATTRO Łożysko 0CS105266L 0CX141015H - 0B4198165 OCX141015K - 0CX141015B + 0CX141015D + 0CS141015E - Koło dwumasowe 0CS105266L nie wiedzieć czemu jest montowane, aż od początku silnika 190km czyli montowanego w a6 c7 oraz a4 b8 przy silniku CNHA i montowane są dalej w A4 B9 2.0 TDI i 2.0 TFSI 252 konie. Sprzęgła w A4 B9 różnią się oznaczeniami, bywa tak że inna końcówka literowa np. E zamiast D oznacza inną skrzynię i silnik. (0CX141015B = silnik 190km, 0CX141015C = silnik 150km). Nie znalazłem nigdzie informacji jakie są różnice w wykonaniu, ale wnioskuję, że 190 koni ma mocniejsze sprzęgło niż 150, ale mogę się mylić. Sprzęgła z quattro do ośki powinny podejść bez problemu, różnią się jedynie tym że quattro ma na tarczy dodatkowe sprężyny. Porównanie sprzęgła z a4 b8 i a4 b9. Sprzęgła w A4 B9 mają inny mechanizm wyciskania sprzęgła. Mianowicie łożysko w B8 zostaje bez zmiany, a całość sprzęgła jest przekładana. Koło zamachowe w B9 jest lżejsze ma mniej "materiału" osobiście kupiłem też koło zamachowe, ale zostawiłem swoje. Mam nadzieję że się komuś przydadzą takie informacje.
    1 punkt
  2. CarPro CeriGlass, aczkolwiek nie chodziło o usuwanie zarysowań a dokładne doczyszczenie, waterspoty i inne zabrudzenia , tak naprawdę może być dowolna pasta finishowa i jakiś średni czy miękki pad, no i uważać trzeba na szybę czołową bo jak masz dużo odprysków to wszystkie pasy z tlenkiem ceru wejdą w nie i trochę to trwa zanim to się wymyje, ze zwykła pasta nie ma takiego problemu....
    1 punkt
  3. Też mam i nie zgodzę się, że bardzo trwały. 200tys wytrzymuje bez przetarcia. W a3 miałem środek w samej alcantrze i po 230tys fotel kierowcy nadawał się na śmietnik, pasażera też już się darł. W a4 siedzisko mi się przeciera i już je ratowałem przez podklejanie przy przebiegu 220tys. Przebiegi nie kręcone więc trwałość przeciętna. Zwykły materiał albo skóra bije na głowę pod tym względem alcantare.
    1 punkt
  4. A4 B6 -Türsteuergerät hinten rechts.pdf
    1 punkt
  5. Pinologia jest taka sama jak po lewej stronie.
    1 punkt
  6. DziękujęDzisiaj wjechałem na wagę. Pół zbiornika ropy + ja na pokładnie i dwóch synów łącznie 40kg i wyszło 1910kgDodam że ważę 90kg
    1 punkt
  7. Auto poskładane, wszystko działa prawidłowo. Z rurką olejową do turbo było troche zabawy, ale bez przesady, ułatwieniem było ściągnięte turbo oraz wydech- zrobiło się więcej miejsca. Tak jak koledzy piszecie, geometria chodziła idealnie przed czyszczeniem, ale coś musiało jej chyba dolegać, bo różnica w logach jest (albo to kat, chociaż nie sądze). Po kontakcie z ecuproject i przesłaniu Danielowi logów stwierdził, że jest ok i we wtorek jade na program, mam nadzieje, że już wróce z wirusem w końcu Dwie pierwsze foty przed czyszczeniem turbo oraz z katem
    1 punkt
  8. Od ponad roku robię tym wszystko w kilkunastu podległych mi serwisowo samochodach Audi, Skoda, Seat, w rocznikach od 2007 do 2019 roku: odczyt bloków pomiarowych, kodowanie, adaptacje, etc. Jeśli nie potrafisz obsługiwać sprzętu, żadnym nic nie zrobisz, obojętnie czy to będzie VAG, OBDELEVEN czy inny. Na początku również byłem sceptyczny. Problem nie leży w urządzeniu a raczej w durnym podejściu producenta do tego, że nie publikują pełnych i kompletnych instrukcji, które trzeba gdzieś kanałami zdobywać albo samemu rozgryzać niektóre procedury. Obawiam się, że jest to częściowo związane z kagańcem nałożonym przez VW. Jednak gdy się połapie już gdzie i co to sprzęt rozwija skrzydła i może wiele. I to bez taszczenia ze sobą komputera do samochodu. Nie jest to przeznaczone dla kogoś, kto oczekuje, że kupi, wsadzi do gniazda w samochodzie i po podłączeniu telefonu zrobi cuda. Nie. Po podłączeniu będzie musiał jak ja, wiele się nauczyć.
    1 punkt
  9. Za przeproszeniem pierdzielicie jak potuczeni. OBDeleven ma takie same funkcje jak VCDS/VAG, zrobisz tym wszystko od diagnostyki, po kodowania krotkie i dlugie, logi, odczyt wszystkich parametrow i adaptacje.
    1 punkt
  10. Wymieniasz i nic nie odpowietrzasz. Niedawno też u siebie wymieniałem na wężyki Gates wewnętrznie zbrojone, średnica wewnętrzna 3.2mm Po wymianie silnik bez problemów odpalił [emoji4] Wysłane z OP3T
    1 punkt
  11. Ściągasz stare zakładasz nowe nic nie trzeba odpowietrzać
    1 punkt
  12. Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...