Skocz do zawartości

Ranking

  1. przem8

    przem8

    Pasjonat.


    • Punkty

      3

    • Postów

      10235


  2. Dev

    Dev

    Pasjonat.


    • Punkty

      3

    • Postów

      34524


  3. pelonek1

    pelonek1

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      2177


  4. Kowi87

    Kowi87

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      26028


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03/14/22 uwzględniając wszystkie działy

  1. @kamil-vag napisał: Trochę zaktualizowałem listę poduszek silnika 1.9/2.0 TDI - AVF, AWX, AVB, BKE, BLB, BNA, BPW, BRB, BRD, BRE, BRF, BVA, BVF, BVG montowanych na przestrzeni lat: Poduszka z elektrozaworem lewa: do 06.2004 >> 8E0199379L od 06.2004 do 11.04 >> 8E0199379M od 11.2004 do 08.2008 >> 8E0199379AB od 08.2008 >> 8E0199379BF Poduszka bez elektrozaworu prawa: Na początku produkcji była też poduszka 8D0199382AE, która w A6 C5 (AVF/AWX) była wkładana aż do 2005r. do 2005 >> 8E0199382D do 2008 >> 8E0199382K od 2008 do 2009 >> 8E0199382AB od 2009 >> 8E0199382AG Przy demontażu/montażu poduszek nie ma sensu odkręcać łap silnika... Należy odkręcić 2 poduchy boczne (jedna śruba na dole druga na górze poduszki). Z odbojem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo ruchome przy pasie .Po odkręceniu czterech śrub poduszek podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby... Przejrzyjcie też te fotostory: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/505792-Motor-mount-replacement-in-B7?p=8475588&viewfull=1#post8475588 http://www.audiforum.ca/a4-b5-b6-b7-b8-65/diy-oil-pan-sump-replacement-1-8t-quattro-53442/ Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego. Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta: W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona. Musimy wręcz na siłę wytargać gniazdo, by móc wyjąć odbój. Jak się dobrze popieści to się zmieści Ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wyjąć a potem wcisnąć. Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy: Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego Co do poduszek bocznych: Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając. Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB Zawieszenie silnika (poduszka) do: Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów. Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika. I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach. Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące. Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż Przednia guma jak również poduszka skrzyni może być Lemfordera: 31106 01 LEMFORDER 25864 01 LEMFORDER Natomiast poduszki silnika tylko oryginalne firmy AVON. 8E0199379BF 8E0199382AG PIXI napisał: Mam pytanie do Was Koledzy , byłem dziś u machera ze względu na dziwne dżwięki pod podwoziem w czasie jazdy (nie w zawieszeniu ) ... diagnoza jednoznaczna -poduszka pod silnikiem lewa (strona kierowcy ) W ETKA znalazłem w/w część 8E0 199 379 AB ale opis części mnie zaskoczył : poduszka gumowo olejowa strona lewa elektryczna ? ;( co to znaczy elektryczna można sprawdzić stan zużycia - VAG ??? Jeśli temat mojego zapytania nie jest w odpowiednim dziale proszę Moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego Pomocy bo chyba na stare lata nie wytrzymam
    1 punkt
  2. Nie wieżę że kolega Nelson co kolwiek ruszy SAM w tym temacie .
    1 punkt
  3. Ja u siebie w 1.9 bke zamykalem sie w 8/100km przy ciezkiej nodze powyzej to troche lipa wg mnie u mnie ostatnio podsotkczylo do 9.5l wyszlo ze zaciski stoja deba i trzeba bedzie zrobic
    1 punkt
  4. Na 9" Daj 255, przy 245 będzie już lekki naciąg
    1 punkt
  5. Po dzisiejszym spadku ropy na giełdzie oraz umocnieniu złotego to bez łaski Pana O cena powinna spaść o około 5-10%.
    1 punkt
  6. Jesli temp z g62 i g2 sie pokrywa i wynosi 80 to winny jest termostat.
    1 punkt
  7. nas nie pytaj, wszystko zalezy od stanu motorowni i podzespołów
    1 punkt
  8. Jak mówi klasyk "Pokaż logi". Bez tego można wróżyć z fusów. W pierwszej kolejności przyjrzałbym się prawidłowości działania termostatu i wskazań czujników temperatury (nieprawidłowa praca czujnika może prowadzić podlewania, ponieważ "widzi" ciągle niską temperaturę).
    1 punkt
  9. Mam tak samo jak ty a mój avant ma o 1oo tysięcy mniejszy przebieg
    1 punkt
  10. B7 to ciężkie auto i jak masz do tego ciężką nogę to w mieście może tyle spalić. Jeździłem kiedyś golfem IV 1,9 TDI 101KM PD i w mieście potrafił spalić 8-9 l/100 km, w trasie 5 l/100 km jadąc krajówką zgodnie z przepisami +10 km/h.
    1 punkt
  11. Logi albo do wróżki zapraszam.
    1 punkt
  12. Koniecznie musisz zjechać w dół, bo jakoś tak nie urywa z wygladu, przez to że jest wyraźna japa te koła sie wydają za duże, a nie są za duże przecież.
    1 punkt
  13. Jakoś na rotorach bardziej mi się podobała
    1 punkt
  14. Nie przełozysz ekranu z kolorowego do czerwonego - nieistotne czy to angol czy nawet jakby chinski by był po prostu inna elektronika jest i tyle dlatego cały licznik trzwba przekładać Ochrona komponentu jest w procesorze/eppromie licznika noe w Fisie Wstawiasz dowolna cyfra i litera zamiast tego X - ogolnie decyduje przedostanie cyfra - 3 i 8 - kolor , 0 i 5 - czerwony
    1 punkt
  15. 1 punkt
  16. Niestety u mnie problem powrócił po 5 tys km. ASO na gwarancji znowu wymieniło dwumas. Minęło kolejnych kilk tysięcy i znowu to samo. Coś uszkadza ten dwumas. ASO rozkłada ręce. Zostawiam to tak
    1 punkt
  17. Na oponie producent ma obowiązek nadrukować kod, kiedy i gdzie została opona wyprodukowana. Jak nie ma kodu producenta to wiadomo że lipa. Gdzie kupił?
    1 punkt
  18. Zepsute??? Mógłbym to samo napisać o Tobie i nie wprowadzam nikogo kolego w błąd tylko próbowałem pomóc i jak na załączonym foto z mojej instrukcji widać najwidoczniej mam po prostu nowszą wersję od Was, która się zmieniła i tyle w temacie.
    1 punkt
  19. Pompy sa 3, pierwsza w baku, druga (niskiego cisnienia) jest przed filtrem paliwa, trzecia (wysokiego cisnienia) jest za filtrem paliwa.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...