Skocz do zawartości

Ranking

  1. sunblade0

    sunblade0

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      1

    • Postów

      15


  2. Ivanek

    Ivanek

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      402


  3. MichauKR

    MichauKR

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      109


  4. dzik

    dzik

    Klubowicze


    • Punkty

      1

    • Postów

      861


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08/20/22 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wziąłem 4 dni urlopu by coś podziałać przy aucie, pojawił się spontaniczny pomysł by zrobić konserwację podwozia bo tylne nadkola to już chrupało dobrze. Amatorskie podejście bez prądu więc niestety zrobiłem jak potrafiłem, nie umiem zliczyć ile razy były ściągane i zakładane koła, kombinacje, obracanie auta, podnoszenie itd itp. Ogólnie to prawym tylnym nadkolu już były dziury a tylne zaciski hamulcowe wyglądały źle: \ Zostało to wszystko oczyszczone z lotnej rdzy, na wszystko co było w zasięgu ręki i pędzla zostało położone Cortanin F ( neutralizator rdzy z polecenia ), Dałem temu dobę na przeschnięcie, dziury wypełnione pianką ( lepsze to niż nic :/ ), no i na to wszystko pędzlem baran z Bolla, 1kg prawie na styk, musiałem się lekko wspomóc w nadkolu konserwacją w sprayu. Składanie nadkoli, w międzyczasie zmieniony wąż z OCT na mniej sztywny, zdjęty zderzak w poszukiwaniu nieszczelności, okazał się pęknięty silikon kolanko z turbo, zmienione na kolanko redukcyjne 51/63 by dopasować do reszty dolotu, na turbo dwie obejmy zaciskowe. Dodatkowo zostały wyczyszczone piasty, dystanse i śruby. Po wymianie kolanka został tylko trochę gwizd, na pewno jest to przyjemniejsze niż to okrutne syczenie powietrza, znaleziona kolejna nieszczelność, na połączeniu turbo z kolektorem jest czarny ślad, ktoś wie czy tam jest/powinna być uszczelka?
    1 punkt
  2. Kolega @Deniro z Mysłowic.
    1 punkt
  3. Obrabiać obrabia, kwestia tego, że przy zasilaniu z jednej strony ostatni cylinder może mieć już mniejsze ciśnienie na wtryskiwaczu i lekko bardziej ubogo niż pozostałe. Kompensacja - zasilanie z dwóch stron IMO obowiązkowo.
    1 punkt
  4. O tym samym myślałem. Zawór pcv bodajże.
    1 punkt
  5. Tak ma 1,8t i ten dzwiek dochodzi z odmy. Jak braknie podcisnienia w kolektorze to zamyka się taki zaworek odmy ktory jest w trójniku pod kolektorem ssacym
    1 punkt
  6. liqui = hc, ravenol VMP to nie hc. Liqui to olej HC, taki jak np Motul tylko kosztujący jak ravenol
    1 punkt
  7. Jeśli nie napełniasz przy pomocy VAS6096, to najlepiej zrobić procedurę odpowietrzania VCDSem. Kolesie na tym filmiku pokazują w zasadzie wszystko co istotne. Draining and filling cooling system.pdf
    1 punkt
  8. A4 B9 S-line 252KM Quattro szary Daytona + black pakiet + koła Audi Sport "RS" Zawieszenie sportowe z układem regulacji tłumienia amortyzatorów Dynamiczny układ kierowniczy LED Matrix-Beam Bang & Olufsen VC Ambiente Fotele sportowe typu S + masaż S-tronic
    0 punktów
  9. I już wpadł młodszy brat (może nie młodszy a mniejszy ?). Nawet pod kolor. ???
    0 punktów
  10. Wszystko zależy od rozmiaru jaki chcesz kupić. 16", 17", 18" czy 19" Dodatkowo szerokość felgi i ET ma znaczenie. Tu masz temat o tym:
    0 punktów
  11. Posprawdzaj pod maską czy wiązki gdzieś nie są nadgryzione. Może ulewa nie ma z tym nic wspólnego tylko odstawienie auta na noc. Może jakiś gryzoń je odwiedził w nocy.
    0 punktów
  12. Z napędu to tylko musisz zmienić dwumas i sprzęgło z biturbo a skrzynia normalnie pasuje i jakoś wszystko żyje, skrzynia, wał, podpora, dyfer. Bez przesady. Pas przedni zostaje twój, co ma do silnika jaki wkładasz, tym tropem to A4'ki z tdi-kiem też musiałyby mieć inne pasy ? No bez jaj. Kompresor z klimy zostawiasz swój, jedynie łapę/mocowanie kompresora musisz dać ten z 2.7 bo z 3.0 ASN powoduje że kompresor trochę bardziej wystaje i koła pasowe nie są w jednej linii, przez co pasek osprzętu może ci się targać. Ogólnie łapy silnika, wszystko pasuje, najwięcej kłopotu jest z przerabianiem wiązki, tak żeby wszystko działało, komunikacja can, wentylatory żeby pracowały i tempomat. O kosztach nie wspominam bo mnie to wyszło na spokojnie ponad 20k a wszystko robiłem sam! gdzie jakby policzyć robociznę warsztatu/magika który by mi to ogarniał to lekko trzeba doliczyć z 5 klocka dodatkowo jak nie więcej. Bo ja przed wkładaniem silnika jeszcze całego remontowałem. Koszta ogromne i to serio ogromne, sam nie byłem do końca świadomy jak tylko czytałem na forach, teraz przy inflacji jak podskoczyła i widzę że odbiło się to i również na częściach samochodowych mogłoby finalnie jeszcze więcej wyjść taki swap. Jednak przyjemność z jazdy teraz z takim silnikiem pod machą a tamtym ASN'em to niebo a ziemia A i tak na koniec dobra rada, przymknij oko na niektórych internetowych "znawców" bo wielokrotnie na własnej skórze się przekonałem że pisali tak, siak, mówili a w rzeczywistości było całkiem inaczej. To są takie baby na targu, więc nie traktuj ich jak wyrocznię
    0 punktów
  13. Po 2 latach odkładania wpadła w końcu osłona silnika. Problemem był custom kolektor z aluminium. Montaż w AudiElements, przy okazji wizyty zrobiliśmy awaryjne zasilanie aku w razie rozładowania. Także porządek pod maską na tą chwile skończony.
    0 punktów
  14. No właśnie on. Miałem kiedys b5 AEB i to samo było, mam diesla teraz ale brat kupił AEB i jest dokladnie to samo
    0 punktów
  15. Skąd dochodzi ten dźwięk? Gdzieś z okolic łańcucha? Nie wydaje mi się żeby po wymianie zestawu coś było z nim nie tak, ale różnie bywa. Przeważnie przy uszkodzonym, źle ustawionym rozrządzie sypie błędami położenia wałka albo wypadanie zapłonu. Na filmie ten dźwięk pojawia się jakby chwilę po zgaszeniu auta a nie w trakcie gaszenia. Rozrząd raczej bym wykluczył.
    0 punktów
  16. No Liqui to tak jak Ravenol już chyba wysoka półka. A co za tym idzie to i cena dość wysoka
    0 punktów
  17. A Liqui Moly TopTec 5w30? 2gi raz taki zalałem.. nie mam zastrzeżeń..choć też specjalistą nie jestem
    0 punktów
  18. No faktycznie trochę nachalne to frezowanie CNC przy ładnym zacisku i tarczy. Ja bym prysnął w piano i pasito bo felga sama w sobie ?
    0 punktów
  19. Taki, że to olej na docieranie silników, nie wart długich dystansów bo nie trzyma długo swoich właściwości, bardzo krótko wręcz.
    0 punktów
  20. A na jakim oleju masz ten silnik ?. Ile masz nalatane ? Czy coś łyka ?. Są oleje nie podrabiane. Osobiście do tego silnika Totala bym nie zalał nad PMO bym się zastanowił, LM dobra technologia syntetyczna ale NOACK i HTHS Ravenola jest najbardziej OK. Wiem płacimy za markę, bazy i dodatki, generalnie jak sprawdzić czy wszystko co napisane w kartach technicznych jest prawdą i czemu inne firmy milczą w szczegółach. Generalnie na oleju nie oszczędzajmy. Polecam stronę zmienolej i Piotra Dziektarza przy doborze oliwy lub samemu poczytać jego kompendium wiedzy. To dla tych dociekliwych i cierpliwych. Mój znajomy jedzie do mechanika ten sam od wielu lat i informuje go ile ma kasy na olej+ filtry i inne drobiazgi eksploatacyjne. Jak cienko z kasą to mechanik pisze na kartce olejowej : kolejna wymiana za 5000 km.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...