GreGoriO Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 no coż....jestem po operacji przeszczepu i niestety na razie nie sprawdziła sie moja teoria.... jak na razie..... walczyłem od wczoraj z kablami i tak.... 1. po przełożeniu modułu i wyłącznika, po dołożeniu brakujących pinów i kodowaniu.... CLH działa poprawnie, światła załączają się w pozycji AUTO lecz na tablicy wyskakuje kontrolka że nie działa czujnik zmierzchu, kontrolka jest ładna... taki reflektor umieszczony w tunelu. 2. od pierwszego momentu przy przekręceniu kluczyka w pozycję akumulatora migną mi na chwilę światła wraz z podświetleniem przełączników i zegarów pomimo że wyłącznik jest w pozycji 0. 3. kolejna sprawa to taka, że przy wyłączonym silniku ale załączonej stacyjce prawa strona kierunkowskazów miga jakby była spalona żarówka i na zegarach wyskakuje błąd żarówki (prawa przednia) chociaż wszystkie świecą...jeśli jednak odpalę silnik błąd znika a kierunkowskazy zaczynają poprawnie mrygać... 4. podświetlenie włącznika CLH migało cały czas do momentu podłączenia żarówki, aby to ominąć podpiąłem z pinem8 już nie miga. robiłem próby po(d)łączenia kabelków aby oszukać moduł...niestety nie działa to tak jak myślałem... otóż... próba zmierzenia napięcia pomiędzy kabelkami C18(MCE) i masą wykazała pulsujące 0-2V, jeśli jednak w to miejsce włożyłem żarówkę oświeciła się i pokazało mi 12v...hm dołączenie do tego kompletu po stronie masy kabelka z C30 (MCE) powodowało chwilowe zgaszenie świateł i zegarów lecz po 2 sek cały układ się oświecił ponownie wraz z kontrolką na tablicy, gdy rozłączałem sytuacja się powtórzyła. gdy połączyłem żarówkę pomiędzy C18 a C19 to po wyłączeniu stacyjki żarówka świeciła się cały czas...próbowałem żarówki 5w i 21w zastanawiam się czy to nie jest wina samego modułu MCE...cóż, będę jednak musiał zapolować na lustro wtedy okaże się czy moduł działa prawidłowo... martwi mnie jednak mignięcie świateł/podświetlenia w momencie przekręcenia kluczyka...czy ktoś kto zmienił wyłącznik na D ma to samo?? i jeszcze jedno pytanie...pomimo, że wyłącznik nowy/jak nowy to nie świeci mi się kropeczka na pokrętle....tak ma być??
krispek Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 no coż....jestem po operacji przeszczepu i niestety na razie nie sprawdziła sie moja teoria.... jak na razie.....walczyłem od wczoraj z kablami i tak.... Właśnie też skończyłem przeszczep z mce E->F i włącznika A->D (wersja "mini", bez lustra i włącznika clh) 2. i 3. Nic takiego u mnie nie ma miejsca. 4. Było już o tym w wątku, że CLH miga gdy jest błąd czujnika światła. Czyli OK. robiłem próby po(d)łączenia kabelków aby oszukać moduł...niestety nie działa to tak jak myślałem... otóż...próba zmierzenia napięcia pomiędzy kabelkami C18(MCE) i masą wykazała pulsujące 0-2V, jeśli jednak w to miejsce włożyłem żarówkę oświeciła się i pokazało mi 12v...hm Czegoś nie pokręciłeś? mce 32p/18 powinien iść do: 1 włącznika świateł i 4, 8 włącznika clh i lusterka ale tego nie masz. dołączenie do tego kompletu po stronie masy kabelka z C30 (MCE) powodowało chwilowe zgaszenie świateł i zegarów lecz po 2 sek cały układ się oświecił ponownie wraz z kontrolką na tablicy, gdy rozłączałem sytuacja się powtórzyła. Pin 30 jest wyjściowy "Zasilanie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego (WY)". Na mój gust, podłączając go do masy zrobiłeś zwarcie i jeszcze jedno pytanie...pomimo, że wyłącznik nowy/jak nowy to nie świeci mi się kropeczka na pokrętle....tak ma być?? Powinna świecić zgodnie z podświetleniem wyłącznika. Świeci nawet jeszcze chwilę po zamknięciu auta.
GreGoriO Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 zanim zacząłem zwierać kable sprawdziłem działanie i pomierzyłem najpierw miernikiem....zapomniałem jeszcze dopisać że mruga również ikona AUTO.. zaraz pójdę do garażu jeszcze raz posprawdzać przewody, może faktycznie coś przeoczyłem. kropka na pokrętle nie świeci, tylko ikona pod spodem (żarówka), na obwodzie świecą wszystkie i zmieniają kolor podświetlenia. @krispek skoro nie masz wyłącznika CLH spróbuj połączyć c24 do masy powinno ci oświecić CLH....tak wynika ze schematu ELSA. ---------- Post dopisany at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:23 ---------- wróciłem ponownie z auta znalazłem jeden błąd...pominąłem krok... Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem). nie ma już mignięcia świateł, za to ikona AUTO(żółta) i podświetlenie przełącznika CLH miga... ponownie wypróbowałem podłączenia żaróweczki 5w w obwód lusterka plus c30 do strony masy...co jakiś czas zgaśnie na chwilę...
Bart-S Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Mrugający CLH to też oznaka usterki...
GreGoriO Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 tak tak to wiem... czytam jeszcze raz od początku...czy czegoś nie pominąłem
krispek Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Bart-S, taka kosmetyczna uwaga odnośnie rozpiski gniazd B6 "High". Wyszedł mi rozjazd na jednym kolorze w C 32-pin: Pin 21 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]Pin 22 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski] Na aucie mam czarno/zielony i czarno/niebieski. Rzuciło się w oczy, bo biało-niebieskiego nie mogłem znaleźć ;-)
GreGoriO Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 u mnie jest tak samo jak u ciebie @krispek
domin79 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Mrugający CLH to też oznaka usterki... dokładnie jak zasilicie byle jakie lusrro fotochrom na pin 1 i 2 wsio przestanie migotać
GreGoriO Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 tak samo jak podłączę zwykłą żarówkę 5w pomiędzy C18 i masę....to też zauważyłem
domcio1000 Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 witam mamproblem tego typu ze wymienilem cala instalacje w aucie (bo robie angola) i ta instalacja jest przystosowana fabrycznie do wlacznika auto , CLH ogolnie duzo bajerow miala a moja miala zwykly wlacznik nie auto i bez CLH ,hallogeny z przodu i MCE z literka K zmienilem MCE na literke N i teraz swiatla wlaczaja mi sie odrazu po zaplonie nie moge wlaczyc samych pozycji , hallogeny tez nie dzialaja czy musze zalatwic sobie wlacznik auto czy moj bedzie dzialal . i jak wylaczyc te cholerne swiatla skandynawskie
bobikos Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 jaki nr włącznika? pin 13 obsadzony? Tryb skandynawski wyłączysz vagiem, na górze masz opisane kodowanie. Same pozycyjne światła powinieneś móc załączyć, natomiast przy trybie skandynawskim będą się świeciły na ustawieniu 0 po przekręceniu zapłonu.
alvaro Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Może MCE ma zakodowany tryb skandynawski ?
boseron Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Może MCE ma zakodowany tryb skandynawski ? na pewno ma włączony skandynawski, wyłącz i po problemie VCDS
domcio1000 Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 witam mamproblem tego typu ze wymienilem cala instalacje w aucie (bo robie angola) i ta instalacja jest przystosowana fabrycznie do wlacznika auto , CLH ogolnie duzo bajerow miala a moja miala zwykly wlacznik nie auto i bez CLH ,hallogeny z przodu i MCE z literka K zmienilem MCE na literke N i teraz swiatla wlaczaja mi sie odrazu po zaplonie nie moge wlaczyc samych pozycji , hallogeny tez nie dzialaja czy musze zalatwic sobie wlacznik auto czy moj bedzie dzialal . i jak wylaczyc te cholerne swiatla skandynawskie nr wlacznika to 8E0 941 531 C ,pin 13 0bsadzony prubowalem ten tryb skandynawski vagiem ruszyc ale cos nie chce jak rozumiem zeby nie bylo skandynawskiego to :xxxx?: Kraj tu gdzie ? jest to musi byc 1 tak jak tak to tak mam noi dalej nie wiem czemu mi te hallogeny nie swieca a ogolnie to moj wlacznik bez auto powinien normalnie dzialac na tej instalacji co wl auto byl czy musze coc przepinowac?
ruks Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jak źle poskładałem włącznik po naprawie to mi nie działały światła przeciwmgłowe. Natomiast jak wyłącznik był zdemontowany to pozycyjne włączały się na stałe z zapłonem.
domcio1000 Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jak źle poskładałem włącznik po naprawie to mi nie działały światła przeciwmgłowe. Natomiast jak wyłącznik był zdemontowany to pozycyjne włączały się na stałe z zapłonem. ale ja wlacznika nie rozbieralem ani nie naprawialem wczesniej dzialal ok, a pozycyjne nie powinny chyba wlaczac sie na stale z zaplonem
bobikos Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Nawet na pozycyjnych świecą się mijania? W takim razie wygląda jakby coś było nie tak z pinami? Przekładałeś coś we włączniku? Podaj też kodowanie MCE, rozumiem że przekodował się na zwykłe światła? Jeśli nie to musisz zmienić ostatnie dwie cyfry na xxx01. Spróbuj jeszcze wyciągnąć włącznik i zobacz jak wtedy światła się zachowują, jeśli dobrze kojarzę powinny zapalać się mijania na zapłonie, nie wiem jak pozycyjne. Możesz też spróbować wyciągnąć piny 7 i 16 z kostki włącznika (one są odpowiedzialne za tryb AUTO). Sprawdź czy ustawienie włącznika CLH ma jakikolwiek wpływ. Tu masz kodowanie dla B7 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-instalacja-czujnika-deszczu-mce-swap-b7-180471/#post2138396
GreGoriO Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 a nie prościej sprawdzić kolory kabli zgodnie z rozpiską co podał bart w zwijaku? po co snuć domysły, wystarczy jedno dobre foto kostki i ci co się znają powiedzą o co biega... @domcio1000 bierz aparat, rób zdjęcie i wklejaj... chłopaki szybciej znajdą usterkę niż wróżeniem z fusów...
domcio1000 Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 a nie prościej sprawdzić kolory kabli zgodnie z rozpiską co podał bart w zwijaku?po co snuć domysły, wystarczy jedno dobre foto kostki i ci co się znają powiedzą o co biega... @domcio1000 bierz aparat, rób zdjęcie i wklejaj... chłopaki szybciej znajdą usterkę niż wróżeniem z fusów... tu sa fotki tych kostek to jest z tej nowej instalacji <br /><br /> a to ze starej <br /><br /> kodowanie mam 11001
bobikos Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 jedyne różnice jakie widzę poza pinem 7 i 16 (CLH) to pin 8, w wygląda na to że nowa instalacja jest przystosowana do automatycznego sterowania wysokością świateł... Wyjmij pin 8 na próbę, może pomoże, chociaż nie sądzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się