fugison Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 Witam. Panowie pomóżcie, muszę podpiąć filtr can bo mi wywala błąd spalonej żarówki na światłach drogowych a zależy mi aby wpiąć się przy MCE a nie przy lampach. wiem że pin 16 i 18 w kostce B to zasilanie świateł drogowych (+) a ja teraz potrzebuję się dostać do przewodów dających masę (-) na światła drogowe. Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy] Czy to jest masa świateł drogowych czy czegoś innego? bo nie chcę czegoś spalić. Mam moduł wersji HIGH
GreGoriO Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 14 minut temu, fugison napisał: Witam. Panowie pomóżcie, muszę podpiąć filtr can bo mi wywala błąd spalonej żarówki na światłach drogowych a zależy mi aby wpiąć się przy MCE a nie przy lampach. wiem że pin 16 i 18 w kostce B to zasilanie świateł drogowych (+) a ja teraz potrzebuję się dostać do przewodów dających masę (-) na światła drogowe. Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy] Czy to jest masa świateł drogowych czy czegoś innego? bo nie chcę czegoś spalić. Mam moduł wersji HIGH MCE podaje PLUS na żarówki. Więc masę bierzesz skądkolwiek. Problemem filtra (lub raczej większości) jest osiągana temperatura. Najlepszym o tego miejscem jest belka przednia zderzaka, która jest dodatkowo chłodzona w trakcie jazdy. DLATEGO najlepszym sposobem na podłączenie się, są kable wtyczki lamp. Przy konieczności demontażu zderzaka masz łatwy dostęp żeby to rozpiąć.
fugison Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 Filtry mam oparte na kondensatorze, nie grzeją się. To w takim razie skąd jest brana masa do reflektorów? bezpośrednio z karoserii czy jednak przewody masowe wychodzą z jakiegoś przekaźnika?
GreGoriO Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 (edytowane) Przewody Masowe są ZAWSZE łączone gdzieś w wiązce i idą do wspólnego punktu, wyraźnie określonego na schematach elektrycznych. Co innego sterowanie masą jak np. w drzwiach, kolor kabli wtedy jest brązowy... z kolorowym paskiem. Kolor brązowy w instalacji grupy VW, oznacza ZAWSZE stałą masę. Z elektrycznego punku widzenia nie ma znaczenia skąd weźmiesz masę. Ważne, by wyraźnie oznaczyć że jest to przewód masowy, aby w przyszłości gdy pamięć zawiedzie, czy też ktoś inny będzie MUSIAŁ coś zrobić przy aucie, nie było niespodzianek. Edytowane 27 Września 2018 przez GreGoriO
fugison Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 Panowie i Panie czy jeśli zmienię kodowanie w MCE na xenon to nadal będzie wywalał błąd spalonej żarówki na światłach mijania?? Oryginalnie były tam H7 +H7 a teraz mam żarówkę Led która ciągnie ok 36W
GreGoriO Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 LED jest dla układu przerwą, to dlatego wywala błąd, nie z powodu poboru prądu. dlatego tak ważne są filtry/rezystory czy jak je tam zwiecie.... MCE próbkuje układ porównując z wartościami zapisanymi przez konstruktora. każde odstępstwo powoduje info na FIS jeśli ta "żarówkaLED" jest z filtrem to powinno pomóc, chociaż ja jeździłem dosyć długo na ksenonach bez kodowania i błędu nie było.
chudy92 Opublikowano 8 Października 2018 Opublikowano 8 Października 2018 (edytowane) Przy zmianie z Low na High w B6, istniejący pin 3 przekładamy w pin 4 w kostce C? A do 3 wpinamy sygnał z gniazda w słupku A? Edytowane 8 Października 2018 przez chudy92
sebek1093 Opublikowano 14 Października 2018 Opublikowano 14 Października 2018 Witam chciałbym przejść z wersji LOW na HIGH. Interesuje mnie jakie i ile pinów mi potrzeba oraz jaki i jakiej długości przewód.. Oraz jak ktoś posiada dokładny poradnik w PDF-ie lub w innej postaci to poprosiłbym o podesłanie
nitroo Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 Pierwszy post się kłania kolego do poczytania.
sebek1093 Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 Czytałem. Jest opis oraz schematy. Ale nie wiem jakie piny i ile przewodu potrzeba...
jaras99 Opublikowano 17 Października 2018 Opublikowano 17 Października 2018 Dokładam spryski. Mam moduł LOW, końcówka C. mogę włożyć HIGH i narazie nie przerabiać instalacji (sterowanie światełkami)? Czy bedzie mi FIS śpiewał że popalone żarówki, jak to jest podpowiedzcie.
lasic89 Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 Witam. z racji tego, że chciałbym dołożyć spryski lamp, a mój MCE to szit bez końcówki, wystarczy wymienić go na MCE z końcówką "A" zakodować 00011 i spryski ruszą? pacjent a4 b6 2001r Cytat MCE 09 ---> Adaptation 10 ---> Kanał 081: Aby rozpocząć proces Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) zapisać 46992 jako nową wartość. co ta adaptacja ma na celu? MCE nie przyjmie kodowania bez tej adaptacji?
lachim20 Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 Witam. Proszę o pomoc bo nie wiem o co chodzi. Zmieniłem wlacznik swiatel w swojej b7 z wersji 8E0 941 531 A na 8E0 941 531 D ( po instalacji lusterka i clh) i nie mam przeciwmgielnych na pozycji swiatel mijania. Są natomiast na pozycji swiatel postojowych. Coś nie tak podłączone czy wina przełącznika?? pozdrawiam
bobikos Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 do zamiany kabel w kostce. Ten z pinu 11 przełóż na 13 i będzie działać
YoGi1984 Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Dokładnie, trzeba przepiać kabelek, ale to wszystko jest chyba opisane w 1 poście
lachim20 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 W dniu 27.11.2018 o 16:29, bobikos napisał: do zamiany kabel w kostce. Ten z pinu 11 przełóż na 13 i będzie działać z tym ze ja mam zólty kabelek w pinie 13 a w 11 jest kabelek który idzie do MCE 32/5
MaTeo85 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 W dniu 26.11.2018 o 21:30, lachim20 napisał: Witam. Proszę o pomoc bo nie wiem o co chodzi. Zmieniłem wlacznik swiatel w swojej b7 z wersji 8E0 941 531 A na 8E0 941 531 D ( po instalacji lusterka i clh) i nie mam przeciwmgielnych na pozycji swiatel mijania. Są natomiast na pozycji swiatel postojowych. Coś nie tak podłączone czy wina przełącznika?? pozdrawiam Przeciwmgielne przód niezależnie od wersji przełącznika podłączone są pod pin 8. Pin 13 czyli żółty przewód jest od świateł mijania. Wyglada na to że coś jest nie tak z przełącznikiem. Podłącz VAGa i w blokach pomiarowych zobacz czy mce prawidłowo rozpoznaje każdą pozycję przełącznika świateł.
bobikos Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 4 godziny temu, lachim20 napisał: z tym ze ja mam zólty kabelek w pinie 13 a w 11 jest kabelek który idzie do MCE 32/5 Zmieniałeś MCE na high?
lachim20 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Nie. Miałem wersję high z końcówką L
bobikos Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 To dziwne. Musisz sprawdzić włącznik. Tak jak kolega napisał sprawdź vagiem czy nie wywala błędów w poszczególnych pozycjach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się