Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z wlacznika świateł do mce, potem rozejscie na lewy i prawy. 

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Dzięki kaju, na Ciebie zawsze można liczyć. Czyli tak jak napisałem? W przyszlym tygodniu zaczynam rezanie. Jakbym ugrzązł to Cię "zaatakuję"?

Edytowane przez jaras99
Opublikowano

:hi:

Opublikowano (edytowane)

którędy najlepiej przeprowadzić przewody ze słupka A strony pasażera do okolic MCE? Najlepiej byłoby pójść za schowkiem a poźniej przebić się przez konsolę środkową od strony grodzi, ale czy znajdzie się tam jakaś wolna przestrzeń?

Wiem, że można za klimatronikiem przejść, później po kolumnie kierowniczej i jest MCE ale to rozwiązanie jest dla mnie mniej ciekawe 

Pytanie jeszcze mam odnośnie podłączenia kierunkowskazów.

zgodnie ze schematem z pierszego posta w wersji LOW wszystkie kierunki podłączone są do MCE B pin 9. Przy przejściu na HIGH napisane jest, że obcinamy kabelki przy pinach 2 i 3 czerwonej kostki w słupku A i odpowiednio prowadzimy je do MCE, którego zapinowujemy. I tutaj kierunek lewy przód ma iść do MCE B pin 9. To jak to jest, mam się zmostkować do istniejącego pinu bo przezciez jak wyzej napisałem pin 9 w MCE B jest obsadzony w wersji LOW?:eusathink:

Edytowane przez jaras99
Opublikowano

Leć za climatroniciem i za licznikiem. Co do kierunków - wydrukuj sobie teen tekst i podejdź z nim do słupków - wtedy będziesz wiedział co i jak, bo inaczej się nie da tego opisać jak w poradniku :) trzeba że zrozumieniem to przeczytać i najlepiej jak jest to przed oczami. 

Opublikowano

Uff. Ok. Podrukowane już mam schematy, wiązki z grubsza przygotowane. Dziś porozkręcam wszystko, zdemomtuje progi i zacznę analizować instalacje posiłkując się schematami. Mam nadzieję że patrząc na zywy materiał pozbieram to wszystko do kupy.

Jak nie to trzeba będzie wykorzystac kolejene koło ratunkowe:co: - pomoc Kaju??

 

Opublikowano

Wtedy z Kędzierzyna nie masz do mnie aż tak daleko - palisz renifera i przyjeżdżasz... 

Opublikowano

? jak się zapłacze to pójdziemy w tym kierunku

Opublikowano (edytowane)

No dobra, przyjrzałem się w celach edukacyjnych slupkowi A i wiązkom mu towarzyszącym, MCE i porownywałem ze schematami z 1 posta.

Zapał i chęci mam?ale brakuje mi zrozumienia ogolnie rzecz biorąc instalacji MCE.

Dlatego Kaju zanim miałbym się do Ciebie wybierać:kox: chce z tym powalczyć jeszcze.

Wyjaśnij mi prosze na przykladzie świateł mijania i kierunkowskazow pewne kwestie.

We włączniku świateł mam 2 zółte grube kabelki. Zgodnie ze schematem mam je rozciąć i te dwa od kostki poprowadzić do MCE C pin 26 (zdjęcie 1 poniżej w poście)? Natomiast drugie odcięte końce do odpowiednich miejsc MCE B pin 22 i 23 (zdjęcie 2 ponizej).

OK. Piny w kostce B są puste i tam wepnę się lewa prawa lampa. Z kolei z kostce C pin 26 jest obsadzony żołtym przewodem. WTF? Mam go wywalić, czy do niego się mostkowac, o co tu chodzi?

 

Edytowane przez jaras99
Opublikowano (edytowane)

Ponizej fotki. W przypadku kierunków to przewody z czerownej kostki lecą gdzieś na dół w podłogę. Kolory Pinów 2 i 3 zgadzają się ze schematem niebiesko czarny (zdjęcie 3). Mam je przeciąć i te przy kostkach pociągnąć do MCE B pin 9 (k przód) i MCE C oin 21 (k bok). No ale pin 9 w MCE jest już obsadzony (zdjęcie 4), to w zwiazlu z tym zrobić, wywalić go wpiąć się tym nowym czy mostkowac do istniejacego?20190318_200053.jpg

20190318_200234.jpg

20190318_194307.jpg

20190318_194824.jpg

Edytowane przez jaras99
Opublikowano

 

 Pw

Opublikowano (edytowane)

Podrzuci ktoś (Kaju??) schematy z Elsy dotyczące czereonej kostki i wtyki panelu konektorów dolnego słupka A dla instalacji w wersji LOW dla B6 z 2004 roku? Styknie dla jednej strony.

Tak abym widział skąd/dokąd rozchodzą się kabeli z wtyki i kostki. Potrzebne mi dla lepszego zrozumienia przeróbki instalacji LOW -> HIGH a dokładniej o podłączenie kiwrunkowskazów?

Edytowane przez jaras99
Opublikowano

Dzięki:thumbup1: Przeanalizuje to sobie na spokojnie. 2003 to chyba tak samo jak 2004. Jakies zmiany były 2002/2003 jak dobrze kojarze

Opublikowano

Powinno pasować. Ja co prawda mam wersje high ale to co sam robiłem u siebie to sie pokrywało z moim 2004

Opublikowano

2002/3 były zmiany kosmetyczne... Pinologia jest bez zmian :)

Opublikowano (edytowane)

które wersja podłączenia kierunków jest prawidłowa?

 

podłączenie kierumków1.jpg

podłączenie kierumków.jpg

Edytowane przez jaras99
Opublikowano (edytowane)

Gromadze graty do drl,mam lusterko z b7 przerobione na mały uchwyt. Teraz trafił mi się włącznik świateł wersja D z exeo,podłączyłem go zamiast włącznika A zmieniając miejscami pin 11 z 13,i się zdziwiłem że włącznik w pozycji auto(mój fabryczny włącznik nie miał tej funkcji) sprawia że światła działają w trybie skandynawskim. 

Edytowane przez pila24
Opublikowano

To zupełnie normalne... ;) w razie jakbyś potrzebował instalacje to zapraszam na pw :)

Opublikowano

 przeszczep LOW -> HIGH dziś opanowany:) wszystko smiga jak nalezy. Output test sprawdzony, wszystko działa.:banan:

Dzieki za pomoc a szczególnie dla Kaju wsparcie i wskazówki.

Tylko mam jeden problemik. Nie umiem przyuczyć vin.

Najpierw bylo tak: adaptacje kanal 81, 46992 test w pierwszym okienku pisalo wait, jak zgaslo dalem save. Jednak po zapisaniu w pierwszym okienku napis bus not ok.

Po paru takich probach teraz mam w okienku pierwszym disabled a w drugim wartosc 10.0. 

Jak to ogranąć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...