Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Xenony w reflektorach zespolonych po II lifcie - montaż żarówek i przetwornic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja sie pokusiłem i zamontowałem zestaw HID do swojej A4 z zespolonymi czas montazu około 1 h koszt zestawu (z palnikami o barwie 4300) 400 zł swieca zaje fajnie światło ma ładny kąt załamania nic niejest rosproszone. Palniki wchodza bezproblemu prz zakupie zwracac uwage żeby palniki miały oznaczenie D2S czyli do soczewek a nie D2R czyli ldo reflektorów.

Opublikowano

witam, ja zrobiłem tak jak endriuu, tylko zonk Policjant po kontroli stwierdził że wezmie mi dowód bo nie ma samopoziomowania i spryskiwaczy także uważajcie !!!

Opublikowano

Na innym forum był podobny problem, tutaj mały cytat wypowiedzi mojego kumpla.

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.

Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).

O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

Światło najbardziej zbliżone do białego to 4300K i tak ma być wg. kodeksu , jesli mam np. zainstalowane xenony o ciepłocie 6000K to powiedz mi jak policjant mi to udowodni ?? wyciągnie z kieszeni urządenie i to sprawdzi hehe

Przy kontroli i watpliwosciach policjantow, zawsze mozesz zarzadac od policjanta "wytlumaczenia" na podstawie jakiego przepisu chce zabrac dowod. Powodzenia

Opublikowano

panowie to jest dział warsztat a nie porady prawne, proszę zakończyć dewagacje na ten temat, a dyskusję przenieść gdzie indziej

Opublikowano

endriuu dzięki za super dokumentację prac - też mam taki sam zestaw i w tym tygodniu zabieram się do roboty. Dokupiłem jeszcze ori spryski z Octavii II. Co do montażu adapterów to popełniłeś błąd adapter ma byc zamontowany od tyłu żarnika a nie od szklanej bańki jak u ciebie - po to są te wycięcia w adapterze. Poniżej link sprzedawcy.

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=320810111

Jeżeli chodzi o oznaczenia na lampach poliftowych to nie widziałem jeszcze napisu na samym reflektorze d2s. U mnie i u moich znajomych są tylko oznaczenia HC-halogenowe mijania, DC-xenonowe mijania, HR- halogenowe drogowe. Co prawda samo gniazdo jest inne niż w soczewce xenon ale wg. oznaczeń reflektor ma homologację pod xenon.

Poniżej link

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878

Pozdrawiam :th:

Opublikowano

Przydatny ten drugi link.Dużo teraz jest reflektorów z Angli,i mozna kupić przez pomyłkę dubel. :th:

Opublikowano
Co do montażu adapterów to popełniłeś błąd

Też wydawało mi się to logiczne. Dwa razy pytałem gościa, który mi to sprzedawał. wyraźnie mówił żeby montować od strony szklanej bańki. Po przykejeniu aby mieć pewnośc zmierzyłem odległość od pierścienia do źródła światła czyli bańki na lampie. Była identyczna jak odległośc w żarówce H7 do zwoju. czyli niby ok. sam juz nie wiem teraz...

Opublikowano

ja mam H7 Osram najzwyklejsza.

Opublikowano

czesc, nie ma znaczenia jaka na dluga. Generalnie standardowa 55W nie bardzo bedzie widoczna, tzn wlaczysz dlugie to i tak prawie ich nie bedzie widac. Ja wlazylem 55W+ 50% i teraz jest roznica, mozna zapodac 100W troche obciazy instalacje ale bedzie widac. Pamietaj jednak ze 100W nie maja homogacji. Pozdrawiam Jocker01

Opublikowano

Dzięki wszystkim na info i porady w szczególności ENDRIUU, dzisiaj zacząłem montować przetwornice, nawet to jakoś idzie. Zamiast silikonu użyłem kleju na gorąco. Trzyma super, i od ręki. Jedyne z czym może być problem to jak uszkodzi sie przetwornica będzie ciężko wymontować ale nie ma co gdybać. Nie wiem bardzo do czego służy w środku na soczewce dźwignia coś sie nią przekłada jakby jakąś prześłonę ?. A i jeszcze jedno moje przetwornice po podłączeniu (włączałem tylko na chwile) dzwinie piszczą nie wiem czy tak powinno być. Podłączyłem bezpośrednio do akumulatora w celu sprawdzenia przed montażem. Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem bardzo do czego służy w środku na soczewce dźwignia coś sie nią przekłada jakby jakąś prześłonę ?

To dźwignia do zmiany na ruch lewostronny/prawostronny

przetwornice po podłączeniu (włączałem tylko na chwile) dzwinie piszczą

Moje nie piszczą. Napisz do gościa od którego kupiłeś.

pierścienia ... ten na allegro pokazuje montaż odwrotnie

Co do pierścienia to opisałem ten problem na poprzedniej stronie tegoż postu...

Opublikowano

a czemu trzeba zmienic bespieczniki na 20A z 15A ?? przeciez ten zarniki to 35W a nie 55W jak zwykla zarowka ??

Opublikowano

a czemu trzeba zmienic bespieczniki na 20A z 15A ?? przeciez ten zarniki to 35W a nie 55W jak zwykla zarowka ??

ksenon potrzebuje duży prad przy rozruchu potem rzeczywiscie bierze 35W. dlatego wiekszy bezpiecznik jest wskazany[br]Dopisany: 04 Listopad 2008, 21:15_________________________________________________pojawily sie na allegro kolejne firmowe palniki o wartosci innej niz 4300K -> http://moto.allegro.pl/item477133952_philips_5000k_85122_d2s_xenon_wawa_od_super_s.html

Opublikowano

Pomocy ! Żarniki na allegro są, do wyboru do koloru, przetwornice, również - no problem, ale gdzie kupić te pierścienie/dystanse? Czy może ktoś konkretnie pomóc?

Opublikowano

Troszkę odgrzeję kotleta :naughty:

Wprawdzie mój problem dotyczy B6, ale tamten wątek został zamkniety (zresztą słusznie).

Zakupiłem do siebie ori Bi Xenony Valeo. Dopóki jednak nie dorobię samopoziomu nie zamierzam ich zakładać.

Teraz moje pytanie. Na początek chciałem przełożyć przetwornice i żarniki do mioch aktualnych lampek. Z tyłu lampy oznaczenie H7 i D1S. Niestety za cholerę żarnik D1S tam nie pasuje. Jest jakieś lekarstwo na to??

PS. Od razu dodam, że z szukajki korzystam "namietnie". Cały dzień dzisiaj czytam o ksenonach i tylko w tym zamkniętym wątku padło takie pytanie, niestety pozostało bez odpowiedzi.

Opublikowano

to, ze z tylu masz opis H7 i D1S nie oznacza, że D1S tam wejdzie. gniazdo jest pod H7 i niestety bez zmiany gniazda na takie sie nie obejdzie:

h7xenval1.jpg

w przypadku D2S sprawa jest latwiejsza poniewaz wystarczy zastosowac adapter:

http://moto.allegro.pl/item602476695_adapter_h7_philips_osram_d2s_d2r_xenon_2_szt_od_ss.html

589107594

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...