Musashi Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Przedstawiam charakterystyki olejów przeznaczonych do stosowania w naszych pojazdach zasilanych silnikami wysokoprężnymi wszelkie merytoryczne sugestie oraz informacje lub ich źródła są mile widziane zastrzegam, usuwanie wypowiedzi nie wnoszących nic do tematu do najważniejszych parametrów należą: lepkość w temperaturze40C - wskazuje charakterystykę zachowania oleju w temperaturze rozruchu 100 C wskazuje charakterystykę zachowania oleju w temperaturze roboczej punkt płynięcia - zmiany postaci stałej oleju w ciekłą - obrazuje w jakiej temperaturze stosowanie oleju staje się problematyczne lepkość HT/HS - lepkość kinematyczna mierzona w t=150oC w warunkach dużej szybkości ścinania - dobre oleje mają powyżej 3,5 mPa.s liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju. MOBIL 1 Formula ESP 507.00 5W30 MOTUL Specific 505.01 5W40 MOTUL Specific 506.01 5W40 MOTUL Specific 507.00 5W30 MOTUL 8100 X-CLean C3 505.00 505.01 5W40 MOTUL 8100 X-CLean+ 507.00 5W30 MOTUL 8100 X-Cess 505.00 5W40 MOTUL Synergy 505.00 10W40 Castrol Edge 507.00 5W30 Catrol SLX PowerFlow III 507.00 5W30 Statoil oleje różne
Carlos* Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Do najważniejszych parametrów oleju dodałbym jeszcze liczbę zasadową TBN . Jak wiadomo im więcej tym lepiej. liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju.
Musashi Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 Do najważniejszych parametrów oleju dodałbym jeszcze liczbę zasadową TBN . Jak wiadomo im więcej tym lepiej. liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju. oczywiście
czesia Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Musashi zrobił świetną robotę ale postanowiłem charakterystykę olejów 505.01 przedstawiść w formie tabeli łatwiej będzie o porównania, od siebie dodałem jeszcze innych producentów olejów: [br]Dopisany: 21 Listopad 2010, 16:51_________________________________________________A tutaj porównanie olejów o specyfikacji 504.00/507.00.
Suli Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Nie ma nic o specyfikacji VW 506 01 :?:
Musashi Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2010 Nie ma nic o specyfikacji VW 506 01 :?: oleje z normą 506.01 zastapione zostały przez oleje 507.00. 506.01 jest produkowany chyba juz tylko przez LM
_saperek_ Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Kochani, ja mam jakiś olej MOBILA podobno do diesli dokładnie nie wiem jaki ale chyba tam pisze 10w 40 czy ten półsyntetyk jest dobry dla mojej AUDI?? mam ok 280przebiegu. sprzedający zapewniał mnie że ten mobil jes dedykowany do rodziny VW.. ale sam już nie wiem jaki mam lać... podpowiedzcie coś
rikardo Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Nie ten wątek ale to co podałeś nie nadaje się do twojego silnika lecz olej z norma VW 505.01 np taki jak w tym linku http://allegro.pl/motul-specific-5w40-505-01-pompowtrysk-nie-castrol-i1474798416.html Co kupisz zależy już od ciebie ale olej musi mieć powyższą normę z uwagi na pompowtryskiwacze. Tu masz wszystko wyjaśnione http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0
rookie Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Do TDI na pompie rotacyjnej gorąco polecam Liqui Moly HC7 5W-40: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_1347.html Specyfikacja: Viskositätsklasse : 5W-40 Dichte bei +15 °C : 0,855 g/cm³ DIN 51757 Viskosität bei +40°C : 87,5 mm²/s DIN 51562 Viskosität bei +100°C : 14,4 mm²/s DIN 51562 Viskositätsindex : 171 DIN ISO 2909 Flammpunkt : 220 °C DIN ISO 2592 Pour Point : - 36 °C DIN ISO 3016 ASTM-Farbzahl : 2,5 DIN 51578 Asche, Sulfat : 1,17 g/100g DIN 51575 Ma lepsza lepkość niż np. Top Tec LM no i cena 120 zł za 5 litrów Bardzo dobry hydrokrak z syntetycznymi dodatkami.
Yaqb Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 z liqui moly niby olej klasyfikowany jako polsyntetyk a wlasciwosci ma bardzo zblizone do motula specific noi TBN wyzsze. Osobiscie bardzo zadowolony z niego jestem Viscosity class : 5W-40 Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757 Viscosity at +40 °C : 85.0 mm2/s DIN 51562 Viscosity at +100 °C : 14.0 mm2/s DIN 51562 Viscosity index : 170 DIN ISO 2909 Flash point : 215 °C DIN ISO 2592 Pour point : - 39 °C DIN ISO 3016 Ash, sulfate : 0.8 g/100 g DIN 51575 Base number : 7.6 mg KOH/g DIN ISO 3771 High temperature/ High shear viscosity : 3.5 mPa x s CEC CL-23 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40_EN.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40_EN.pdf
zieluch Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Mam pytanie jak laik jeśli chodzi o parametry. Skoro jak napisaliście liczba TBN im większa tym lepsza, to dlaczego teoretycznie niższej klasy olej do mniej zaawansowanych silników 5w40 ma wyższe tbn niż 5w30 ??
Musashi Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Mam pytanie jak laik jeśli chodzi o parametry. Skoro jak napisaliście liczba TBN im większa tym lepsza, to dlaczego teoretycznie niższej klasy olej do mniej zaawansowanych silników 5w40 ma wyższe tbn niż 5w30 ?? ponieważ oleje syntetyczne są odporniejsze na degradacje niż mineralne, stąd nie ma potrzeby dodawania dodatkow myjacych i neutralizujacych, w tak dużej ilości jak w mineralnych.
Carlos* Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Musashi nie do końca jest to prawda. W nowoczesnych olejach TBN jest niski nie dlatego ,że baza oleju jest pełno syntetyczna i jest bardziej odporna na degradacje, tylko chodzi o wymogi pro ekologiczne, i oleje o niskim poziomie popiołów nie są po prostu wstanie mieć wyższego TBN. Tu karta charakterystyki brakującego w zestawieniu MOTUL 8100 X-Clean + gdzie TBN jest bardzo niski i moim zdaniem raczej nie ma sensu zalewać tego oleju zamiast Motula specifica 504/507 http://www.motul.fr/system/product_descriptions/technical_data_sheets/55/8100%20X-clean+%205W30_GB.pdf?1290086771
Musashi Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 w takim wypadku czym wytlumaczyc mniejsza liczbe TBN przy nowszych olejach, skoro w zakresie popiolow spelniaja te same parametry co oleje z wyzsza liczba TBN?
Carlos* Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 To pokaż mi jakiś olej z TBN powyżej 8 co spełnia chociaż normę C3 ,czyli mid saps 0,8.
Musashi Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 To pokaż mi jakiś olej z TBN powyżej 8 co spełnia chociaż normę C3 ,czyli mid saps 0,8. chodzilo mi o x-clean 5W40 ktory ma TBN wyzszy niz specific 505.01.
wtct Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Ostatnio VW Group przeszło z Castrola na Mobil. Może to tylko kwestie biznesowe, ale nigdy nie wiadomo. Zawsze lałem Castrol Edge TD 5W-40, ale teraz zastanawiam się nad: Mobil Super 3000 XE 5W-30 Lepkość kin., ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC 68 cSt w temp. 100º C 11,9 Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8 Fosfor 0,08 Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230 Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85 Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36 niby 5W-40 lepiej sprawuje się w wysokich temperaturach niż 5W-30, ale wg danych temperatura zapłonu oleju Mobil jest większa niż Castrol.
danu44 Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 Ostatnio VW Group przeszło z Castrola na Mobil. Może to tylko kwestie biznesowe, ale nigdy nie wiadomo.Zawsze lałem Castrol Edge TD 5W-40, ale teraz zastanawiam się nad: Mobil Super 3000 XE 5W-30 Lepkość kin., ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC 68 cSt w temp. 100º C 11,9 Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8 Fosfor 0,08 Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230 Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85 Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36 niby 5W-40 lepiej sprawuje się w wysokich temperaturach niż 5W-30, ale wg danych temperatura zapłonu oleju Mobil jest większa niż Castrol. A jakie kolego masz auto...? Uzupelnił profil prosze. Oraz jestes czesciowo, nie w tym watku co trzeba. Jesli chcesz zapytac o olej do auta. Cyt. Moderatora. " wszelkie merytoryczne sugestie oraz informacje lub ich źródła są mile widziane, zastrzegam usuwanie wypowiedzi nie wnoszących nic do tematu " Jezeli chcesz znalesc olej dla siebie proponuje ten watek. http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/
Pavvell Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 A więc liczba zasadowa (TBN) nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Ponieważ w ostatnich latach w Europie sprzedawane są tylko paliwa bezsiarkowe, to w olejach silnikowych zmniejsza się rezerwę alkaliczną, czyli zdolność neutralizacji kwasów, czyli czyli liczbę zasadową, czyli TBN. Praktyka warsztatowa pokazuje że silniki smarowane Castrolem są z reguły czarne od laków i nagarów, a smarowane Shellem, lub Mobilem są czyściutkie. Mam na myśli również Shell ultra extra C3, czyli olej do DPFów, niskopopiołowy.
taunusmtv Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Proszę Państwa. Te charakterystyki olejów przyklejone w tym wątku nie zgadzają mi się z danymi jakie ściągnąłem ze stron np. Motul czy Statoil Porównajcie sobie Np. http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1357663396 z tym co jest przyklejone w wątku albo stronę 4 z tej broszury Statoil http://www.statoil.pl/files/Oleje_i_smary/PC_Workshop_PL.pdf O co kaman??? ---------- Post dopisany 26-03-2013 at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 14:54 ---------- Dostałem w końcu informację z obu żródeł. W obu przypadkach informują mnie że karty charakterystyki tych produktów które podwieszone są tu w wątku są nie aktualne. Niech ktoś zrobi porządek i albo skasuje je gdyż wprowadzają w błąd albo pobierze poprawne aktualne karty ze stron producentów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się