Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Charakterystyki olejów przeznaczonych do stosowania w silnikach Audi TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przedstawiam charakterystyki olejów przeznaczonych do stosowania w naszych pojazdach zasilanych silnikami wysokoprężnymi

wszelkie merytoryczne sugestie oraz informacje lub ich źródła są mile widziane :good:

zastrzegam, usuwanie wypowiedzi nie wnoszących nic do tematu

do najważniejszych parametrów należą:

  • lepkość w temperaturze
    • 40C - wskazuje charakterystykę zachowania oleju w temperaturze rozruchu

    • 100 C wskazuje charakterystykę zachowania oleju w temperaturze roboczej

  • punkt płynięcia - zmiany postaci stałej oleju w ciekłą - obrazuje w jakiej temperaturze stosowanie oleju staje się problematyczne
  • lepkość HT/HS - lepkość kinematyczna mierzona w t=150oC w warunkach dużej szybkości ścinania - dobre oleje mają powyżej 3,5 mPa.s
  • liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju.

MOBIL 1 Formula ESP 507.00 5W30

mobil1.jpg

mobil12.jpg

MOTUL Specific 505.01 5W40

motulspecific50601.jpg

MOTUL Specific 506.01 5W40

MOTUL Specific 507.00 5W30

motulspec50700.jpg

MOTUL 8100 X-CLean C3 505.00 505.01 5W40

motulxclean5w40.jpg

MOTUL 8100 X-CLean+ 507.00 5W30

motulxclean5w30.jpg

MOTUL 8100 X-Cess 505.00 5W40

motulxcess50500.jpg

MOTUL Synergy 505.00 10W40

motulsynergy6100.jpg

Castrol Edge 507.00 5W30

castroledge5w30.jpg

Catrol SLX PowerFlow III 507.00 5W30

castrolslxiii5w30.jpg

Statoil oleje różne

statoil.jpg

Opublikowano

Do najważniejszych parametrów oleju dodałbym jeszcze liczbę zasadową TBN . Jak wiadomo im więcej tym lepiej.

liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju.

Opublikowano

Do najważniejszych parametrów oleju dodałbym jeszcze liczbę zasadową TBN . Jak wiadomo im więcej tym lepiej.

liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju.

oczywiście :good:

Opublikowano

Musashi zrobił świetną robotę ale postanowiłem charakterystykę olejów 505.01 przedstawiść w formie tabeli łatwiej będzie o porównania, od siebie dodałem jeszcze innych producentów olejów:

charakterystyka_olej_w_505_01.jpg

[br]Dopisany: 21 Listopad 2010, 16:51_________________________________________________A tutaj porównanie olejów o specyfikacji 504.00/507.00.

charakterystyka_olej_w_507_00.jpg

Opublikowano

Nie ma nic o specyfikacji VW 506 01 :?:

Opublikowano

Nie ma nic o specyfikacji VW 506 01 :?:

oleje z normą 506.01 zastapione zostały przez oleje 507.00.

506.01 jest produkowany chyba juz tylko przez LM :mysli:

Opublikowano

Kochani, ja mam jakiś olej MOBILA podobno do diesli dokładnie nie wiem jaki ale chyba tam pisze 10w 40 czy ten półsyntetyk jest dobry dla mojej AUDI?? mam ok 280przebiegu. sprzedający zapewniał mnie że ten mobil jes dedykowany do rodziny VW.. ale sam już nie wiem jaki mam lać... podpowiedzcie coś :embarrassed:

Opublikowano

Nie ten wątek ale to co podałeś nie nadaje się do twojego silnika lecz olej z norma VW 505.01 np taki jak w tym linku http://allegro.pl/motul-specific-5w40-505-01-pompowtrysk-nie-castrol-i1474798416.html Co kupisz zależy już od ciebie ale olej musi mieć powyższą normę z uwagi na pompowtryskiwacze. Tu masz wszystko wyjaśnione http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0

Opublikowano

Do TDI na pompie rotacyjnej gorąco polecam Liqui Moly HC7 5W-40:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_1347.html

Specyfikacja:

Viskositätsklasse : 5W-40

Dichte bei +15 °C : 0,855 g/cm³ DIN 51757

Viskosität bei +40°C : 87,5 mm²/s DIN 51562

Viskosität bei +100°C : 14,4 mm²/s DIN 51562

Viskositätsindex : 171 DIN ISO 2909

Flammpunkt : 220 °C DIN ISO 2592

Pour Point : - 36 °C DIN ISO 3016

ASTM-Farbzahl : 2,5 DIN 51578

Asche, Sulfat : 1,17 g/100g DIN 51575

Ma lepsza lepkość niż np. Top Tec LM no i cena 120 zł za 5 litrów

Bardzo dobry hydrokrak z syntetycznymi dodatkami.

Opublikowano

z liqui moly niby olej klasyfikowany jako polsyntetyk a wlasciwosci ma bardzo zblizone do motula specific noi TBN wyzsze. Osobiscie bardzo zadowolony z niego jestem ;)

Viscosity class : 5W-40

Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757

Viscosity at +40 °C : 85.0 mm2/s DIN 51562

Viscosity at +100 °C : 14.0 mm2/s DIN 51562

Viscosity index : 170 DIN ISO 2909

Flash point : 215 °C DIN ISO 2592

Pour point : - 39 °C DIN ISO 3016

Ash, sulfate : 0.8 g/100 g DIN 51575

Base number : 7.6 mg KOH/g DIN ISO 3771

High temperature/

High shear viscosity : 3.5 mPa x s CEC CL-23

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40_EN.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40_EN.pdf

Opublikowano

Mam pytanie jak laik jeśli chodzi o parametry. Skoro jak napisaliście liczba TBN im większa tym lepsza, to dlaczego teoretycznie niższej klasy olej do mniej zaawansowanych silników 5w40 ma wyższe tbn niż 5w30 ??

Opublikowano

Mam pytanie jak laik jeśli chodzi o parametry. Skoro jak napisaliście liczba TBN im większa tym lepsza, to dlaczego teoretycznie niższej klasy olej do mniej zaawansowanych silników 5w40 ma wyższe tbn niż 5w30 ??

ponieważ oleje syntetyczne są odporniejsze na degradacje niż mineralne, stąd nie ma potrzeby dodawania dodatkow myjacych i neutralizujacych, w tak dużej ilości jak w mineralnych.

Opublikowano

Musashi nie do końca jest to prawda. W nowoczesnych olejach TBN jest niski nie dlatego ,że baza oleju jest pełno syntetyczna i jest bardziej odporna na degradacje, tylko chodzi o wymogi pro ekologiczne, i oleje o niskim poziomie popiołów nie są po prostu wstanie mieć wyższego TBN.

Tu karta charakterystyki brakującego w zestawieniu MOTUL 8100 X-Clean + gdzie TBN jest bardzo niski i moim zdaniem raczej nie ma sensu zalewać tego oleju zamiast Motula specifica 504/507

http://www.motul.fr/system/product_descriptions/technical_data_sheets/55/8100%20X-clean+%205W30_GB.pdf?1290086771

Opublikowano

w takim wypadku czym wytlumaczyc mniejsza liczbe TBN przy nowszych olejach, skoro w zakresie popiolow spelniaja te same parametry co oleje z wyzsza liczba TBN?

Opublikowano

To pokaż mi jakiś olej z TBN powyżej 8 co spełnia chociaż normę C3 ,czyli mid saps 0,8.

Opublikowano

To pokaż mi jakiś olej z TBN powyżej 8 co spełnia chociaż normę C3 ,czyli mid saps 0,8.

chodzilo mi o x-clean 5W40 ktory ma TBN wyzszy niz specific 505.01.

Opublikowano

Ostatnio VW Group przeszło z Castrola na Mobil. Może to tylko kwestie biznesowe, ale nigdy nie wiadomo.

Zawsze lałem Castrol Edge TD 5W-40, ale teraz zastanawiam się nad:

Mobil Super 3000 XE 5W-30

Lepkość kin., ASTM D 445

cSt w temp. 40ºC 68

cSt w temp. 100º C 11,9

Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8

Fosfor 0,08

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36

niby 5W-40 lepiej sprawuje się w wysokich temperaturach niż 5W-30, ale wg danych temperatura zapłonu oleju Mobil jest większa niż Castrol.

Opublikowano
Ostatnio VW Group przeszło z Castrola na Mobil. Może to tylko kwestie biznesowe, ale nigdy nie wiadomo.

Zawsze lałem Castrol Edge TD 5W-40, ale teraz zastanawiam się nad:

Mobil Super 3000 XE 5W-30

Lepkość kin., ASTM D 445

cSt w temp. 40ºC 68

cSt w temp. 100º C 11,9

Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8

Fosfor 0,08

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36

niby 5W-40 lepiej sprawuje się w wysokich temperaturach niż 5W-30, ale wg danych temperatura zapłonu oleju Mobil jest większa niż Castrol.

A jakie kolego masz auto...? Uzupelnił profil prosze.

Oraz jestes czesciowo, nie w tym watku co trzeba. Jesli chcesz zapytac o olej do auta.

Cyt. Moderatora.

" wszelkie merytoryczne sugestie oraz informacje lub ich źródła są mile widziane,

zastrzegam usuwanie wypowiedzi nie wnoszących nic do tematu "

Jezeli chcesz znalesc olej dla siebie proponuje ten watek.

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/

Opublikowano

A więc liczba zasadowa (TBN) nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Ponieważ w ostatnich latach w Europie sprzedawane są tylko paliwa bezsiarkowe, to w olejach silnikowych zmniejsza się rezerwę alkaliczną, czyli zdolność neutralizacji kwasów, czyli czyli liczbę zasadową, czyli TBN.

Praktyka warsztatowa pokazuje że silniki smarowane Castrolem są z reguły czarne od laków i nagarów, a smarowane Shellem, lub Mobilem są czyściutkie. Mam na myśli również Shell ultra extra C3, czyli olej do DPFów, niskopopiołowy.

Opublikowano

Proszę Państwa. Te charakterystyki olejów przyklejone w tym wątku nie zgadzają mi się z danymi jakie ściągnąłem ze stron np. Motul czy Statoil

Porównajcie sobie Np. http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1357663396 z tym co jest przyklejone w wątku albo stronę 4 z tej broszury Statoil http://www.statoil.pl/files/Oleje_i_smary/PC_Workshop_PL.pdf

O co kaman???

---------- Post dopisany 26-03-2013 at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 14:54 ----------

Dostałem w końcu informację z obu żródeł. W obu przypadkach informują mnie że karty charakterystyki tych produktów które podwieszone są tu w wątku są nie aktualne.

Niech ktoś zrobi porządek i albo skasuje je gdyż wprowadzają w błąd albo pobierze poprawne aktualne karty ze stron producentów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...