Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nafta przeleci przez tloki to w zasadzie nie ma juz co rospuszczac,sens jest tyllo w tedy gdy tloki sa zalane.Druga sprawa to jak ludzie pisza to zalac tloki jak splynie to przetoczyc auto ma biegu zeby poruszac tloki,ja tego nie moge zrobic bo mam automata i jedynie mode zakrecic rozrusznikiem ,pomijam juz fakt ze auta nie moge odstawic na tydzien.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No właśnie tak to ma działać. Nafta przelatuje przez zapieczone pierścienie i trzeba po trochu dolewać. Pierścienie są mokre w tej nafcie i o to chodzi. A w końcu mają odpuścić i nafta ma zostać na tłokach. Ale aby to dało skutek musi trwać przynajmniej z tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej nieobecności w tym wątku, chciałem powiedzieć, że przestałem walczyć, różnymi wymienionymi tutaj patentami, a najlepsze co w jakiś sposób polepszyło , tzn zmniejszyło zużycie oleju, to jego zmiana na Liqui Moly Top Tec 4200 5W30

TOP TEC 4200 5W-30 2693, terkotanie przy rozruchu zdecydowanie najmniejsze ze wszystkich testowany olejów (mobil 1 5W30, Motul 5W40 no i na samym początku Castrol 5W40-największa porażka, ale wtedy jeszcze nie czytałem forum), kiedyś dolewałem na 1000 km 0,7 l oleju, w tej chwili przejechałem 4500 km i dolałem 0,7 i kontrolka jeszcze się nie świeci. Oprócz tego zmniejszyło się zużycie LPG, w trasie Warszawa -Dąbki przez Bydgoszcz, Chojnice Koszalin na 47 l LPG przejechałem 517 km-myślę, że to niezły wynik-tempo średnie, ( w okolicach Białego Boru niestety żółwie ze względu na fotoradary). Silnik pracuje zauważalnie ciszej i ma lepsze osiągi-jeśli można o nich mówić "osiągi" hehehe. Powiem tak, jest zauważalnie lepiej i sądzę, że w przypadku kiedy wpakowaliśmy się już w ALT to chyba najlepsze rozwiązanie. Aha, i zawsze przed wymianą robię płukankę też LM. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie za białym borem złapili na radar stali w lesie o 6 30 rano masakra 127km/h ale dużo nie wzieli :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pomoże i nie będzie trzeba dolewać tak wiele to i tak się opłaca. Niedługo sprawdzę go u siebie.

Mam taki sam problem ALT z przebiegiem 160tys. Jak sprawdzisz to daj znać POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee no właśnie napiszcie czy pomógł ten olej :) ja się męcze na 5w40 motulu ;)

A mi się pojawia olej min, ale jak sprawdzam stan póżniej na bagnecie to olej jest ponad połowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee no właśnie napiszcie czy pomógł ten olej :) ja się męcze na 5w40 motulu ;)

A mi się pojawia olej min, ale jak sprawdzam stan póżniej na bagnecie to olej jest ponad połowe..

Możesz przy pomocy vaga zmienić moment wyświetlania komunikatu. Robisz to przez adaptację

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee no właśnie napiszcie czy pomógł ten olej :) ja się męcze na 5w40 motulu ;)

A mi się pojawia olej min, ale jak sprawdzam stan póżniej na bagnecie to olej jest ponad połowe..

Też tak miałem,a po wymianie filtra oleju na MANN zapala się pod połową,ostatnio nawet na minimum dopiero(miałem wyjęte aku dłuższy czas-może od tego).A wcześniej nic nie grzebałem VAGiem ani przy silniku tylko wymieniłem filtr.I tak już 2 latka nie zapala mi się niepotrzebnie.Znany temat w altach;)

A jak pierwszą wymianę oleju robiłem po kupnie samochodu to widziałem ,że czujnik w misce od oleju nowiutki,także ktoś też z tym walczył.A to chodzi o przepustowość filtra z tego co czytałem to manoskie filtry mają jakieś zawory wysokiego ciśnienia,że puszczają olej jakby bokiem w extremalnych przypadkach czy cóś.Inne filtry znów mają zaworki niskiego ciśnienia (zatrzymują olej na wyłączonym silniku u góry,żeby przy starcie nie było sucho).Wada tych drugich to długie schodzenie oleju na dół do michy,co w altach utrudnia-opużnia prawidłowy pomiar oleju.U siebie jak sprawdzam to na ciepłym silniku jest 3/4 stanu powiedzmy,to rano będzie ze 3mm więcej.Znaczy olej sćieka szybko,łatwo się mierzy-dolewa jak trza.I kontrolka się niepotrzebnie nie zapala.Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To piszesz że filtra Mann mam zamontować ? bo ogólnie w alcie teraz siedzi Knecht

Z tym olejem mam jakieś tam branie ale dziwne bo nic nie kopci i wogole a w 323F to jak brało to niebieski się ciągnął z daleka było widać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mann załatwił to zagadnienie;) Jak sporo bierze,to kopci,przynajmniej u mnie tak;/ No i nie wiem czy jest różnica jak się spala syntetyk ,a półsyntetyk.Półsyntetyki to ładna nazwa dla mineralnych czymś ochrzczonych,więc kopcą na niebiesko jak piszesz o mazdzie,pewnie tam miałeś półsyntetyk 10W...Może syntetyki aż tak widocznie się nie spalają,choć ja tam ładnego nalotu na wydechu A4 2.0 jeszcze nie widziałem.Zawsze sadza,a oglądam się wszędzie.Jeżdżąc po autostradach też się przyklejam za ALTami i patrzę czy przykopci-nie,a rura czarna.Ale wiadomo na prostej raczaj trudno o dymka,co innego w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filtrów Mann, Mahle/Knecht są sprawdzone, ktoś jeszcze pisał o Bosch. Prawdopodobnie każdy poza filtronem i No-name.

Co do nalotu na wydechu faktycznie wali sadzą chociaż nie kopci, ciekawe co by było jakby wywalić kata. Też przypatrzyłem się trochę końcówkom w audi i zauważyłem że nie tylko ALT-y mają zawaloną sadzą. Wydaje mi się że wszystkie benzyniaki łącznie z Q7 4,2l nie wspominając o 2,0 tfsi. A więc nie ma się co przejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh jak czytam ten wątek to mi już wszystko opada :/ przez 2 lata na forum mazdy to samo czytałem i pisałem

Tez brała i były nagary , czego tam ludzie nie próbowali na te nagary , jak się tłoka ściągnie to młotkiem ze śrubokrętem tego się nie oderwie

Darkle widziałem pisał o antykoksie - takkkk to to ludzie też tam próbowali :) generalnie nic nie dało ta firma jeszcze poleca xado stage coś tam że jak się tym antykoksem popsika to później że jak on niby zejdzie to zostają rysy na cylindrach i xado to cementuje :) naftę też sprawdzali generalnie to se można ja tyłek wsadzić .. antykoksa też..

haha

Kurde ale to nie śmieszne jak mam znowu to samo przerabiać :P narazie według moich obliczeń to na 3 tys litr ale hmm nie jestem do końca pewny i zaczyna mi się nerwowy tik włanczać :P może ten motul 5w40 jest nie bardzo do tego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema ALTowcy. Mialem ten silniczek w mojej A4 przez jakis rok. Kupilem od znajomego lal w niego Lotusa 10w i mowil ze tylko troche bierze oleju. Okazalo sie tak jak tu wyczytalem a troche musialem rpzy tym siedziec - 1l/1000km. Czytalem na innym forum zeby zmienic na motula X-cess 5w40. Zaraz po zmianie nie bylo duzej roznicy ale po kilki dolewkach byla znaczna poprawa. Zaminilem sie autem z ojcem a teraz prawdopodbnie wezme je spowrotem dlatgo tu wszedlem sprawdzic czy cos sie w tej kwestii zmienilo. Niedlugo podam Wam bardziej dokladne pomiary co do oleju. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...