rozek Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) Czy ten mod attis3 dziala? ile osob to robiło? . Mam prosbe czy mógłby ktoa mi łopatologicznie napisać krok po kroku jak to zrobic? Ponieważ chce zaprowadzić do mechanika aby to zrobil ale musze mu pokazac co i jak. Edytowane 6 Lutego 2015 przez rozek
xsebo1 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Wylot spod dekla klawiatury skieruj bezpośrednio do gruszki odmy, dalej już jak w oryginale zaslepiajac wejście trojnika. Generalnie trójnik nie spełnia swojej roli, w temp roboczej tworzy się mgiełka olejowa którą przedmuchy pchają w dolot. Przeczytaj cały wątek, opinie a będziesz mądrzejszy Jakie efekty to niech koledzy się wypowiedzą, jeszcze nie modziłem Można też użyć oleju o zmniejszonej lotnosci motul 10w40 6100 synergie
marcelinio301 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 XEBO1 jak jesteś chętny zakupić zawór to mam możliwość załatwić nowY z ASO za 890zl BenyA4 ma rację to nie ma związku branie oleju z wymiana mi zaworu i wariatora Moja kluseczka 4.2 v8 jak jej deptam na torze potrafi wciągnąć 1.2 l oleju a a4 alt wciągnie. Z 200ml miedzy wymianami i jest git
xsebo1 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Siemka kolego, coś cię nie było widać. Nie sądzę żebym miał zawór uszkodzony, vag prawdę mi powie. Wtedy się odezwę Zmień odme na sportową a będzie ubywac mniej oleju, kornacki na tvn turbo wspominał
Dajmon Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Część. U mnie jak w zegarku. Przejeżdżam dokładnie 800km i "oil min" na fisie. Dolewam 0.5litra i jadę dalej. Jak jednorazowo robię trasę 400km...600km, to wiem, że przed wyruszeniem muszę sprawdzić stan oleju na bagnecie i uzupełnić nie domiar. Tak poz tym wszystko w porządku. Tu na forum temat wariatora i zaworu przerabiany od deski po śrubkę. Trzeba tylko mieć czas i czytać. BenyA4 i ja natkaliśmy tyle zdjęć, filmików, że głowa mała. Ja podawałem również ceny, np. zaworu wysokiego ciśnienia oleju, który zmieniałem u siebie na nowy z ASO. Tylko czytać. Co do zjadania oleju, to niestety ale jest problem z wypućkanymi silnikami przez poprzednich właścicieli, niechlujnych właścicieli. Niestety Oni się chcieli pozbyć za niewielkie pieniądze, my Polacy chcieliśmy kupić za niewielkie pieniądze. Oni się pozbyli problemu. My go przejęliśmy. Kolega "marcelinio301" robi niezłą robotę w niewielkich kosztach. Napiszcie do Niego, na pewno Wam pomoże. Jeśli natomiast nie szczędzicie grosza, to pozostaje remont silnika z głową, czyli pierścienie z tłokami. Pozdrawiam.
kiko79 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Dajmon, i tak i nie. Widziałem a6-tkę z silnikiem ALT, która brała olej. Właściciel zrobił remont, wszystko z ASO, robione w warsztacie gdzie auta zjeżdżały jak nowe bez problemu olejowego. Niestety, w silniku ALT remont nie pomógł. Auto żłopało jak przed remontem. Dokładnie tyle samo. Wydaje mi się, że kluczową rolę gra tutaj rodzaj oleju, jago konkretne parametry, przy których silnik i jego osprzęt ma szansę prawidłowo pracować. Niemcy zarekomendowali olej syntetyczny 5w30 bo takie były wtedy czasy...ekologia, obniżanie emisji a w dodatku tryb LL. ALT jest na tyle prymitywny, że w moim przypadku pomógł dobry 10w40. I chyba nie tylko mnie, bo na forum jest sporo osób, które lecą na markowym 10w40. Jakakolwiek zmiana na coś nowocześniejszego u mnie skutkuje problemami olejowymi. Prosty silnik a niektóre jego "pseudonowoczesne" rozwiązania próbują udawać skomplikowaną konstrukcję. 10w40 moze nie brzmi w XXI wieku zbyt dobrze, ale cóż auto też nowe nie jest i nieubłagalnie kroczy ku pełnoletności.
rafix445 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Koledzy!Ja w swoim autku zmieniłem olej na motul 10W40 zrobiłem też płukankę,filtr manna i olej nadal ubywa 0,5 co ok 600km.W dodatku terkot na zimnym silniku.Kolega mechanik namawia mnie żebym zmienił olej na castrol 0W 30 podobno zmienił swojemu teściowi na ten właśnie olej,a on też ma ALT-ka i ubytek i terkot znikł.Mam książke serwisową od tego auta i podobno od nowości wlany był właśnie 0W30.
Dajmon Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Więc lej kolego ten 0W30 i się nie zastanawiaj. Gdybym ja był na Twoim miejscu, to pozostałbym przy dotychczasowym oleju. Zmieniałbym go jednak na bidę raz w roku lub po przejechaniu 10tys. km. Terkot na zimnym silniku, to zapewne wariator. Dopóki olej nie podejdzie do wariatora z dołu, z miski, dotąd wariator będzie terkotał. Druga rzecz, że olej w zimie jest sztywniejszy z początku i trudniej jest mu szybko penetrować wszelkie zakamarki. Jak wlejesz olej rzadszy typu 0W, to powinien on szybciej dopływać z początku do wszelkich zakamarków. Kolejną rzeczą jest zawór wysokiego ciśnienia oleju, który działa jak pompa w studni głębinowej. Przepuszcza olej w jedną stronę, a z powrotem zatrzymuje go aby nie spływał w dół. Tak jak przepusty w studni. Utrzymują słup wody na swojej wysokości po to aby pompa nie musiała cisnąć wody z samego dołu do góry, tylko tyle ile brakuje na górze. Skoro zawór zaczął olej puszczać w dół, to wariator uruchamiał się na początku na sucho. Pierścienie na zaworze wycierają rowki w wariatorze. Poczytaj troszkę informacji tu na forum.
marcelinio301 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 (edytowane) Temat jak odgrzany kotlet,każde auto jak będzie miało problemy z odma( wadą fabryczna) lub zapchana to olej z dołu czy z góry będzie szukał drogi ucieczki pierścienia odlotem. Moja A4 4.2 V8 potrafi opierdzielic na torze prawie 1,5l 0w50 VAPSOIL na 400km ale mnie to nie przeraża bo deptam jej nie schodząc poniżej 4tys.co do ALT to jest spokój zero smrodu brania oleju.Powiem wam ze przyjechał do mnie ostatnio gość alt na wymianę rozrzadu i... Leje olej z kamuflandu. Od nowości audi Castrola GLX 10w40 i cisza. Xebo1 a u ciebie jak tam olejem ? Każde auto jest jak kobieta potrzebuje czułości.i konkretnego mechanika! Edytowane 8 Lutego 2015 przez marcelinio301
xsebo1 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Jeszcze 500 km nie zrobiłem, czekam za pracą to zaczną się trasy. Mod odmy będzie robiony, bo olej w dolocie jest zbędny
marcelinio301 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Xebo1 pamiętaj z tą nafta przy kolejnej wymianie Max 5000 i plukanko a Kornacki z TVN turbo to gada czasami glupoty (np. 2.0 Benzyna bezproblemowa)
xsebo1 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Zalecasz następne płukanie naftą? Chyba dosyć się wyplukalo, z miski się poci fakt, babola strzelił ale o odmie sportowej ma rację. Projektują je na normalne użytkowanie, przy ostrej jeździe czy przedmuchach nie sprawdza się
marcelinio301 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Od 2 do 3 razy plukanka. Syfu nie wątpię zleciało ale ważne też są kanaly. Dobrze byś zrobił zwalając miske i wyczyścić smoka bo 1000% zawalony jest. Po kuracji naftowej zalewasz olejem 10w40 Edytowane 9 Lutego 2015 przez marcelinio301
xsebo1 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Dziś sprawdziłem poziom oleju i musiałem dolać - minimum było. Zrobiłem niecałe 500 km, na wymianie 3/4 stanu mi zalał więc poprawy nie ma. Komu pomógł mod odmy? Jakie wyniki spalania oleju?
xsebo1 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Nie qrde, wszystko kupione w bagażniku leży razem z kpl rozrządu i czeka na wymianę
Wandej Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Koledzy!Ja w swoim autku zmieniłem olej na motul 10W40 zrobiłem też płukankę,filtr manna i olej nadal ubywa 0,5 co ok 600km.W dodatku terkot na zimnym silniku.Kolega mechanik namawia mnie żebym zmienił olej na castrol 0W 30 podobno zmienił swojemu teściowi na ten właśnie olej,a on też ma ALT-ka i ubytek i terkot znikł.Mam książke serwisową od tego auta i podobno od nowości wlany był właśnie 0W30. Odradzam stanowczo. Mojemu własnie po takiej akcji się popier.oliło
marcelinio301 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 To dziwne u mnie wszystko działa. Aż wręcz to niemożliwe by mogło się przedstawiać w silniku. Zapewne coś nie tak robicie. Xebo1 już popełnia błąd lejac olej 5w30 nie niezdrowi tym sposobem wariatora. Miotacie się koledzy czy to z nafta czy mod odmy albo robicie krok po kroku albo jak nie to dajmy sobie spokój i dolewajcie dalej w dużych ilościach olej
kiko79 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 no i u mnie też dziwne, bo bez moda odmy i czyszczenia naftą wszystko chodzi jak w zegarku. Wariatora jakby nie było a olej nie znika. Albo ma się normalny silnik albo "lekko" zarżnięty...
xsebo1 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Dlaczego to 5w40 ma mu szkodzić? Kto jeszcze przerobił odme wg marcelinio i ile bierze oleju?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się