Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Zastosuj plukanke z nafty jak na poczatku

W gruche zaladuj rurke jak najnizej ja puszczajac w dol glowke zarób maszynka zeby byl kołnierz. No i olej moze byc nawet z Tesco (lotos) 10W40 castrol GLX 10W40

Nic silnikowi nie bedzie a na drozsze oleje szkoda kasy.

Powiem wam ze dielar toyota zalewa np wiekszosc swoich nowych aut liesengowych olejem 15w40

Co do oleju to bardzo sie mylisz . Jego jakosc ma duze znaczenie , jak ze wszystkim w życiu. Mam kontakt z osoba ktora wiele lat przepracowala w ASO audi. Jest mechanikiem i pamieta jak przyjezdzaly pierwsze ALT z problemem olejowym i samo aso nie wiedzialo co robic. Testowali wszystko podobnie jak my , skonczylo sie na tym ze silnik zostal oddany do ekspertyzy i werdykt byl jeden wytarte tuleje cylindrow w "jajko" oraz pierscienie olejowe do wymiany. Od tamtego czasu ASO upartym klientom wymienialo blok silnika oraz dawalo inne tloki z pierscieniami. Po czym problem znikal. Jako ze znajomy nie jest juz pracownikiem ASO poprosilem go o zdobycie informacji jakie to byly tloki i pierscienie. Niestety problem z blokiem i tulejami jest taki , ze tuleje sa dosc cienkie i nie bardzo jest co szliwowac , a wymiana calych tulei jest zbyt droga.

Dziwne. Przecież auto nie miałoby w ogóle kompresji a na pewno niską. U mnie olej pobiera a kompresja jest po 13 na każdym garze. Nowe auto miało bodajże 13,6. Po za tym Michał pomyśl na tyle remontów nie jeden mechanik na pewno pomierzył tuleje i tłoki. Dev mówił że też robił kiedyś ALT. Total remont. Auto złożone przez jakiś czas nie brało oleju w ogóle dopóki się nie uszczelniło wszystko. Nowa odma itp. Później zaczęło brać tak jak zwykle :hi:

Może ktoś pokusi się o założenie pierścieni z AWA czyli 2.0 FSI 150KM który oleju nie bierze. Nr AWA :06D 198 151 , nr ALT:06C 198 151 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak ja kiedyś zbierałem informacje na temat tematu mojego ALT, to człek w pierwszej kolejności pokazywał mi bloki z BMW. Mówił, że on od tego zaczyna. Sprawdza czy nie ma otworów eliptycznych. Maszyny mi pokazywał w swoim zakładzie. Wielkie jak czołgi. Maszynami tymi obrabiarki właśnie silniki. Ma wszystko. Jedyne czego mu brakowało, to tloków. Cenę jaką mi powiedział, to grubo ponad 5.

Zdecydowałem, że wydam te pieniądze na kobiet.

Teraz,jak BenyA4 pisze o jajowatych otworach, to widzę że sama wymiana pierścieni raczej nie pomoże. Sam pomiar tulei na oko tez nie wchodzi w grę. Pomiar musi być zrobiony profesjonalnie, tzn. bardzo dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dolalem dwusiarczek z liqui moly jutro wyjezdzam na tydzien po powrocie dam znac


Olej juz mi nie znika, bo nie jeżdżę :)

:glupek2: jest to jakis sposob i mniej paliwa spali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego marcelinio, po nafcie i modzie twierdziłeś że nie bierze oleju. Mówiłeś że silnik plombowany, jednak zmieniłeś olej z motula 10w40 6100 na castrol glx 10w40 i dopiero teraz ci nie bierze? Mi olej ubywa tylko na mieście, na trasach nic a nic. Nawet milimetr nie zejdzie po 1000km, i myślę że może by gumki na zaworach wymienić przy okazji sprawdzenia zmiennych faz rozrządu. W 14 letnim silniku pewnie są już sztywne i nie są zbyt szczelne na zimnym silniku

stosujcie mod taki jak wspominałem stosuje takie mod u klientów i nie ma problemów oleju nie ubywa przez trojnik ani odma dolot suchy

Witam wszystkich internautów ktorzy borykaja sie z problemem silnika 2.0 Alt,otóż ubywanie oleju jest normą jak tym silniku,ponieważ odma wychodzi do trojnika który łączy sie z pokrywa zaworów po czym bezprośrednio opary idą w dolot, tak naprawde nawet nie mozna nazwac ze jest to odma tylko rura odpowietrzajaca,nie ma co sie dziwc ze olej idzie w dolot poniewaz trojnik przpuszcza olej nie ma tam zadnego filtra ani kanalikow ktore by zatrzymaly olej a powietrze wypuscilo w dolot,natomiast rozwiazanie jest proste przed trojnikiem zaczynajac od tzw "odmy" wstawiam malutkie sitko metalowe przez ktore przeleci powietrze olej zostaie po czym wroci do silnika wystarczy rozmiar kratki sika np. sitko kuchenne do herbaty czy cos podobnego, ewentualnie powiekszyc nieco ogniwa sitka, zalozyc takie sitko przed trojnikiem na wezu od odmy na wejsciu do trojnika oraz na wylocie czy wlocie jak kto woli do pokrywy zaworow, rozwiazanie sprawdzone przetestowane.

Rafix jaka mode zrobil xebo1? Ta moda to lipa. W ogole to jak dobrze odpowietrzycie korbe to cisnienie nie bedzie z sila przeciskalo oleju przez pierscienie. Ja teraz zalalem olejem Castrol GLX 10w40 i zero ubytku.

Fizolofia typu olej mniej wiecej lotny, paranoja to przeciez nie wrc ze liczy sie kazda sekunda.

Rozwiazanie z poborem oleju jest tak banalnie proste ze wiekszosc osob doszukuje sie filozoficznego rozwiazania.

Witaj!Zrobiłem podobnie jak xsebo1 i Attis3 bo też zastosowałem przerobiony czwórnik,z tym,że wlot do gruchy dałem niżej,tak jak zalecałeś xsebo1.Pozdro

Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

witaj Kizior. ja osobiście wymieniłem czwórnik bo pociło mi się kolo uszczelki. dolot był suchy i jest do tej pory. wymieniłem ostatnio odmę tą gruszkę i zrobiłem jak narazie 200 km i ciężko mi się wypowiedzieć jaki bedzie efekt, jak narazie kontrolka na fisie o niskim stanie poziomu oleju nie pojawia sie. a jakie masz problemy z alt swoim. ile ci żre oleju na 1000 km.??

Witam.

Ile żre to nie wiem, kupiłem miasiąc temu, pojeździłem 3 tygodnie, jakieś 30km/dziennie. Było około połowy na bagnecie, około ponieważ miarka na tym bagnecie to porażka. Po tym okrecie sprawdzam i jest minimum. Nie dolewałem nic tylko od razu pojechałem na wymianę. Dziś zalany 5W40 Valvoline SynPower. Zobacze w jakim okrecie wypije 1l. Kolega w TFSI 2.0 dolewa 2-2,5l na 10k, jeździ tylko po mieście.

Co do czwórnika to nie wiem co z tym robić, wymienić czy od razu separator. Czwórnik mokry w miejscu wyjścia na dolot kolektora ssącego.

Kolego tak jak wcześniej ci pisałem to w moim przypadku nic to nie dało,dolot dalej miałem zachlapany olejem.Co do gruchy to jeśli nie masz pękniętej to też nie warto wymieniać,bo wielu wymieniło i nic im to niedało.Tymbardziej,że to nie są małe koszta,bo grucha kosztuje ok.180zł,a czwórnik ok.45zł.

kolego zastosuj to co napisałem

Kolego ja sitka też stosowałem,a i tak olej miałem w dolocie.

Dla posiadaczy altków powinny być stosowane ulgi olejowe! :grin:

widocznie w sitkach zbyt duze ogniwa oraz bez ustawionego odpowiedniego kąta w sitku olej bedzie pobierany ale nie w tak duzych ilosciach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki mod odmy masz na myśli?

kupno nowej odmy i trójnika i przed trojnikiem od strony pokrywy zaworów wstawić sitko z malymi ogniwami a w sitku moze byc druciak i sitko szczelne,natomiast waz odmy ktory wchodzi do trojnika tak sam sposob tyle ze mniej druciaka i oczywiscie przyblokowane tak aby nie wpadlo w silnik,dziala ten mod robiony przeze mnie w 10 alt i nie ubywa oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki mod odmy masz na myśli?

kupno nowej odmy i trójnika i przed trojnikiem od strony pokrywy zaworów wstawić sitko z malymi ogniwami a w sitku moze byc druciak i sitko szczelne,natomiast waz odmy ktory wchodzi do trojnika tak sam sposob tyle ze mniej druciaka i oczywiscie przyblokowane tak aby nie wpadlo w silnik,dziala ten mod robiony przeze mnie w 10 alt i nie ubywa oleju

takie rozwiązanie było stosowane w audi 80 b3 sitko zastosowane przez konstruktorów audi 80 b3 w pokrywie zaworów bylo i jest nadal takie sitko wiec w alt stosuje sie takie sitko robiac sitko o rozmiarach takich aby sitko mozna bylo wcisnac w trojnik ta koncowk trojnika ktora wchodzi pod pokrywe zaworw i tam trzeba wstawic takie sitko szczelne tak zeby w sitku bylo troche druciaka i nie wpadlo to do silnika,i od strony odmy podobne rozwizanie z tym ze mnie druciaka,kompresja jest powietrze jest odprowadzane b.dobrze,a skroplony olej nie wydostaje sie z pokrywy zaworow do trojnika a potem do dolotu i z odmy tak samo. stosowalem to w 10 alt i oleju nie ubywalo

Miałem tam sitko c970d6d7b0d779f90e0c477bf6842315.jpgaba4d009cd44aa89b5f2153a3c05c85e.jpg32b9b9feb46a5755972119d3a4653a10.jpg

Guzik dawało, miska bardziej się pociła. Po 6 miesiącach oczka się pozaklejały

ale to co Ty masz zrobione to jest zle skonstruowane,z sitka trzeba zrobic rurke o srednicy takiej aby weszlo w koncowke trojnika zanim tam to wsuniesz musi byc kawalek druciaka i szczelnie zamkniete,oleum odrazu zostaje pod pokrywa zaworów,natomiast z odma podobne roziwzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda dolot w tym audi 80. Jest dalej oddalony od pokrywy zaworów czy bliżej czy tak samo jak u nas w ALT ?

Chłopaki stosowali przeróżne rzeczy żeby obniżyć spalanie oleju ale na dłuższy czas to nie pomagało. Takie sitko wg mnie mogło by być ale jego czyszczenie musiałoby być wykonywane raz w miesiącu. Nie chciałoby mi się tej czynności co miesiac robić.

A jak nie ma prawidłowego odpowietrzenia skrzyni,bo np. sitko będzie przypchane, to puszczają właśnie uszczelki pod deklem. Z początku zaczyna się pocic, a następnie to już się leje.

Wg mnie, to należy opanować dokładnie zrobienie remontu silnika. Zrobić tak żeby za dużo nie wydać. Trzeba by policzyć jakie mogą być koszta wykonania takiej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej juz mi nie znika, bo nie jeżdżę :)

W sumie to chyba najlepszy patent na znikający olej! :)

Kolego Dajmon! decydując się na remont silnika to trzeba się z tym liczyć,że to droga operacja,a w dodatku nie koniecznie skuteczna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec zalalem liqui moly dwusiarczek milbidenu 500 km brak kontrolki troche zeszlo ale naie tak jak zawsze jak skonczy mi sie motul ktory mam na dolewke bede kupowal liqui moly lub valvoline z dwusiarczek ale zastanawiam sie nad ceratekiem ,zeby pozbyc sie nagaru co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał po 1k km brak kontrolki to będzie sukces :wink: Jaki liqui moly zalałeś? Bo też ich kilka jest. Ja myślałem o race tech 10w60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajcie numer katalogowy przewodu od czwórnika do odmy, bo jednak mam walnięty. Dzięki.

Dziwną rzecz zaobserwowałem po wymianie oleju (zalane nie całe 4l) przejechałem ok. 20km i po godzinie sprawdziłem poziom, było minimum, po kolejnej znowu ten sam poziom. Zostawiłem auto na dwa dni, sprawdzam przelane. O co tu chodzi, pomijając ten felerny bagnet.

Edytowane przez Kizior Syberyjski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dużo gazów jest i wywala ... ot :)) najlepiej rurkę z bagnetu na zew i już :P heheh ręce opadają :/

ciekawe czy przez te poprawiona odme bedzie wciagac oleum

poprawionaodma.jpg

odmapoprawiona2.jpg

witam serdecznie. czy jest jakaś możliwość kupna tego czwórnika odmy tego 2 zdjęciu po prawej z tym odpływem lepszym oleju.?? jak tak to gdzie można takie dostać czy wgl jest coś takiego na rynku do kupienia.?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w ASO Audi kupisz, ja mam taki zalożony. Pobór oleju taki sam

Wysłane z mojego W100S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał po 1k km brak kontrolki to będzie sukces :wink: Jaki liqui moly zalałeś? Bo też ich kilka jest. Ja myślałem o race tech 10w60.

Oleju nie zalalem dolalem dwusiarczek milbidenu za 40zl 300 ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłeś jakąś różnice po dodaniu dwusiarczku molibdenu?

Tak zrobilem 570km i jest troche powyzej minimum cos tam zadzialalo bo wczesniej bral wiecej ale jeszcze zastosuje ceratec czy cos takiego kumpel polecal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego ostatnio postanowiłem przetestować. Zalałem maks liqui moly synthoil 5w40. 1150km zrobiłem i narazie cisza. Jak dobije do 1300km pobawię się jeszcze z dolotem żeby nie pchało tam oleju i może 1500km na 0,5l da radę a może i 2tyś :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Valvoline 5W50 VR1 Racing plus płukanka przy wymianie. Teraz robie ok 1800-2000km do kontrolki oleju.. Polecam

Wysłane z mojego W100S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...