Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie koniecznie tak do konca z tym archiwum x ?u mnie caly czas musialo tam leciec z ezektora bo dzis sprawdzam palcem na palcu kropla wycieram reke znowu sprawdzam znowu kropla takze ubytek jest byl dzis u mnie kumpel zatkal ta jedna najciensza rurke z czwornika i pobor oleju zmnoejszyl sie o jakies 300ml na 1000km

A zadales pytanie co do odmy to jak zamawialem w serwisie poprosilem o odme do audi alt itd i gosc mi sprzedal rure z ta grucha cala czyli wedlug aso to chyba odma?

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podziwiam wytrwałość chlopaki :)

Powodem poboru oleju w naszych silnikach Alt jest serwisowanie olejem longlife i bardzo czułe pierścienie olejowe, które się zatykają nagarem i przepalają. Konstrukcja pierścieni olejowych odbiega od pozostałych silników (cieńsze i płytsze), miało być lepiej a wyszło jak zwykle... Koncern VAG zmienił wadliwe pierścienie w 2009r, po pozwie zbiorowym w USA. Wszystkie 2 litrowe jednostki z lat 2001-2009 mogą lykać olej

Opublikowano

No trzeba walczyc do konca hahah ale jak odwiedzasz to forum to znaczy ze tez liczysz na nowe wiesci.Ok wracajac do tematu juz jeden kolega robil remont i dalej to samo ale z kolei przerobka odmy u jednego duzo pomogla

Opublikowano

Ludzie oszczędzają a mechanicy robią byle taniej. Przejarane pierścienie olejowe potrafią z cylindra zrobić elipse, mechanik szuka tylko ząbków :)

Konstrukcja silnika zezwala na lekki szlif i tłoki nadwymiarowe pomimo bardzo małej odległości między 2 i 3 cylindrem. Tłoki o poprawionej konstrukcji pierścieni olejowych lub standardowe tłoki Mahle + tulejowanie do standardowych pierścieni olejowych i zapomnisz o ubywaniu oleju. Wydatek nie mały, jednak to najkosztowniejsza opcja. Kondycję cylindrów można sprawdzić jedynie dokładnym pomiarem

Opublikowano

Czyli w dalszym ciagu oplaca sie Tobie i mi i innym uzytkownikom dolewac i dolewac i sie wkur....c i dolewac tj chyba najtansza opcja ale ktorys z chlopakow zrobil moda jemu pomogl Ty robiles taki sam mod i nie dziala o co chodzi?dzisiaj przewertowalem chyba z 40 stron tego forum wymienie ezektor i moze nadrobie 200ml

Opublikowano

Akcja z wadliwymi pierścieniami odnosi sie chyba do silników TSI I TFSI z tego co pamiętam

Opublikowano

Masz chyba racje kolego

Opublikowano

A najbardziej dziwna sprawa jest taka, że w żadnej publikacji która traktowała o silnikach które biorą olej nigdy nie było wzmianki o audi a4 2.0i :)

Może komuś nasunie sie jeszcze jakiś pomysł. Często w naszych altach jest problem błędu za bogatej mieszanki nr 17 coś tam :) sam przechodziłem włosy rwałem bo check check i check. Magicy nie wiedzieli o co kaman po resecie błedu za jakies 100km wyskakiwal blad za bogatej mieszanki. Zrobiłem wszystko wymiana odmy, uszczelki, sondy lambda, listwa wtryskow itd. nic nie pomagało i uwaga.....problem został rozwiązany wymianą pieprzonego czwórnika ktory wymienilem na samym koncu co z resztą opisałem tutaj na forum i dwóm chłopakom zmiana tego czwornika wyeliminowala calkowicie ten blad :) powiem wiecej moj rodzony brat ma B7 2006 z silnikiem ALT z identycznym błedem, po wymianie jak ręka odjął. Wychodzi na to, że ten czwórnik ma większe znaczenie niż możemy sobie z tego zdawać sprawę :)

Opublikowano

I za niecale 40zl tyle dobrego za tak niewiele.Czyli jednym slowem jest potrzebny a przy modzie odmy calkowicie usuwany jak te auta jezdza?

Opublikowano

Majki koniecznie zdaj relacje jak wyglada sprawa po wymianie eżektora a wczesniej czwornika "Q" ok :)?

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się, że jest lepiej. Zazwyczaj trasa polska-niemcy-polska (1500 km) to była dolewka, teraz zrobiłem już 4 tysiące i się nie pluje o olej. Nie ma pogody to nie zobaczę szczegółów. Jutro sprawdzę olej i zdejmę odmę zobaczymy jak dolot, ale poprzednio cały dolot w oleju był. Masakra jakaś.

Był gorzej uwalony niż dolot w pięciolitrowym dieslu v10 z EGR biturbo. Tam troszkę turbo puszcza olej do tego nagar z EGR, ale czyściłem tam to źle nie było jak porównywałem z kolegami z innego clubu: https://i.ytimg.com/vi/xn6jiEpADYg/maxresdefault.jpg

A tutaj cała szmata oleju, a czyściłem tylko od odmy dwa najbliższe węże. Ciekawe ile oleju jest jeszcze na dole.

E: Jakby wszyscy dobrze serwisowali te silniki (olej co 10 tys, brak pałowania na zimnym itd) to by problemu nie było. Nie wiem czy mam anielski silnik, ale na prawdę ta moja sztuka nie bierze dużo oleju. Brała dużo Castrola 5w30, teraz Valvoline 5w50 i spokój.

E2: No nie dało mi spokoju. Z latarką byłem teraz przy aucie sprawdzić olej i zaskoczenie: maximum :banan::banan:

Anielski silnik ALT, który nie bierze oleju ? hah

Wymienię jeszcze eżektor i może od wymiany do wymiany nie będę w ogolę oleju dolewał :grin:

Czasem lubię przycisnąć, a CVT trzyma ten biedny silnik non stop przy czerwonym, a i tak stan na maximum.

Edytowane przez Makale
Opublikowano

Makale czyli po zmianie samego zaworu na ten z literką Q masz spora poprawę skoro 1500 a 4000 to jest 2,5 krotna różnica jeśli dobrze rozumiem

Opublikowano (edytowane)

Num :) Sam jestem w szoku. Czyli u mnie olej leciał do dolotu. Nowy czwórnik i po problemie. Olej wymieniałem przy 210 tys. Przy 211 500 dolewałem, bo wlali tylko 3,85 litr a wchodzi pod max 4 równe, czasem 4,1. Teraz ponad 215tys i kurde maximum :)

Tylko tyle, że przebieg 100% pewny. Silnik nie jest padaczka.

EDIT: Kolego wyżej, w profilu masz wpisane 2.0 16v. To jest 20v. 5 zaworków na cylinder. 3 ssące i dwa wydechowe.

I 1500 wołał o dolewkę, a teraz tyle zrobiłem i olej na max jest.

Edytowane przez Makale
Opublikowano

Panowie u mnie był zapchany cały eżektor jak wymieniałem wąż miedzy nim a czwórnikiem,taki gęsty kit olejowy,wybrałem wszystko i zobaczę jak będzie :kox:

Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie dam znaka tylko to troszke moze potrwac ale napewno sie odezwe

Num :) Sam jestem w szoku. Czyli u mnie olej leciał do dolotu. Nowy czwórnik i po problemie. Olej wymieniałem przy 210 tys. Przy 211 500 dolewałem, bo wlali tylko 3,85 litr a wchodzi pod max 4 równe, czasem 4,1. Teraz ponad 215tys i kurde maximum :)

Tylko tyle, że przebieg 100% pewny. Silnik nie jest padaczka.

EDIT: Kolego wyżej, w profilu masz wpisane 2.0 16v. To jest 20v. 5 zaworków na cylinder. 3 ssące i dwa wydechowe.

I 1500 wołał o dolewkę, a teraz tyle zrobiłem i olej na max jest.

A umnie czwornik z literka q nic nie dal no ale zaczekam dzi powinien dojsc ezektor jezeli jedno ma wplyw na drugie to powinno zadzialac a wracajac do przebiegu ja mam 186tys serwisowany w niemczech do konca Edytowane przez Majki1985
Opublikowano (edytowane)

Tylko dziwna zależność u Makale no chyba, że eżektor ma ok :) Czyli wychodzi na to, że mamy lekki przełom panowie. W nas tyg przyjdzie mi nowiutki czwornik Q zobaczymy czy cos zmieni

Edytowane przez Melman1980
Opublikowano (edytowane)

A ile Ci bierze Melman ?i zerknij z laski swojej czy masz sucho na ezektorze

Edytowane przez Majki1985
Opublikowano (edytowane)

Poczekaj chwilunie :) zaraz sprawdzę. W zime bierze mi 200ml na 1000 w lato około 300-400ml

E: eżektor jest z deka zarzygany olejem pwiedzialbym mocno spocony pod spodem palcem czuc srednio świeżą maź

Co mnie totalnie nie dziwi bo w zeszłym roku wymieniałem ten wezyk oraz czwornik bo byly zniszczone szczegolnie wezyk ktory był miekki jak plastelina a w srodku zjedzony przez olej co by tlumaczylo ze przez ten wezyk chyba nie ma prawa isc za duza ilosc goracego oleju :)

Edytowane przez Melman1980
Opublikowano (edytowane)

Czyli ezektor chyba do wymiany ?nie masz duzego ubytku ja mam 1l na 1000????? a wezyk z serwisu Czy sam sztukowales? u mnie on wyglada z zewnatrz wzglednie.Gorzej bedzie jak kupie ezektor i dalej bedzie cieklo no i u mnie olej na nim swiezutki

Edytowane przez Majki1985
Opublikowano

Wężyk sztukowany. Nówke oryginalna mam rure powietrza nówkę, gruszkę nówke, czwornik nówke, i taki węzyk z ezektora do serwo tez oryginalna nowke. Jestem prawie ze pewny ze olej nie ma prawa dochodzić do ezektora :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...