Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zna ktoś jakiegoś mechanika z okolic Częstochowy/ Wielunia/ Radomska/ Bełchatowa, który byłby w stanie przeprowadzić taki remont z nad wymiarowymi pierścieniami? Mój mechanik dobry ale trochę kręci głową na te poszerzanie rowków pierścieniowych na tłokach..

Czy może wystarczy podać u jakiegoś mechanika jakie mają być założone pierścienie i reszty niech sam dochodzi? Często się robi takie operacje przy remontach - proszę o wypowiedź jakiegoś mechanika :)

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dziś rozebrałem silnik, wyjąłem tłoki i w poniedziałek wysyłam do przetoczenia, około piątku powinienem mieć je z powrotem razem z pierścieniami. Przy okazji wymieniłem wariator, który mi tyrczał.

Opublikowano

Pomiary zrobione? Stare pierścienie wkładasz w cylindry i mierzymy szczelinomierzem. W moim 2 i 3 ma lekkie jajo, przez co na 5w40 troszkę bierze

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie brak oznak zurzycia gładzi.

Opublikowano

Wzrokowo u mnie też lux było, żadnych progów i wogole

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A jaki masz przebieg?

Opublikowano

261tkm

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To podobnie.

Opublikowano

I jak z tym olejem u Ciebie xsebo1 ? Czytałem że robiłeś remont. I jak to wygląda, hm? Ile wydałem kasy ? Ile Ci TERA bierze? Czy nie bierze!

Opublikowano (edytowane)

Teraz żałuję że pseudo fachowiec nie chciał tulejowac dwóch cylindrów. 2 i 3 cylinder jest troszkę eliptyczny, oleju 5w40 x-clean bierze 0.5l na 800-1000km. Moc wróciła, więc może kwestia oleju.

Koszta:

Remont silnika 2300 + 470 sonda lambda

Silnik został rozkrecony ponownie, wyciek z nastawnika i stukanie na wolnych obrotach

Wariator regenerowany 450

Nastawnik zmiennych faz 200zl

Komplet odmy i podcisnien chyba 200 zł + gruszka 190zl + czwornik z Q

Kolektor dolotowy 100zl

Podstawa filtra oleju 70zl

Wszystkie nowe uszczelki, rolki i rozrząd ok 1500

Sprzęgło alternatora

Komplet spinek osłony silnika

W sumie z robocizną wyszło, chyba że coś zapomniałem

6450

Wyciek z napinacza przez niewłaściwy demontaż, a stukanie to klucz bit został w silniku po drugim remoncie. Wariator nie stukał, ale chciałem zrobić komplet by nie dotykać jak najdłużej silnika. Kilka zdjęć e8c86b4840ee0612644576edd8fdadbf.jpg

ca5ec9eac9d647328429664b863545a4.jpg5dbad236effb5294067c4c776dd78f6e.jpg284b4e5245ce49ffe666fb3315d5e40b.jpg5856c6b40cc26e399e8e64774311ddd3.jpg700d51286075f977a95ea08712fe1744.jpg8660050482b034545cdb51bf24b6b986.jpg

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
Opublikowano

No to patrzę ten remont to tak na grubo... Moc silnika powróciła, ale miałeś problem z mocą na jakich kolwiek obrotach? Czy np tylko na niskich?

Opublikowano (edytowane)

Jadąc trasą na 5 biegu pod górkę słabł, trzeba było redukować. Przyspieszenie na zimnym owszem, rozgrzany + klima i muł

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
Opublikowano

Ja miałem robione gary i teraz śmiga i nie bierze oleju, tzn wziął ale około 50tki na 6k km. Moc czuje większą ale coś przy wariatorze spieprzyl bo coś stuka przy nim także to muszę zrobić i wsio.

Opublikowano

to co robiłeś z zaworami ? wcześniej ile brał ?

Opublikowano

To źeś odjebał remont... mam nadzieję, że się opłacało bo jeśli po wydaniu 6,5k dalej będzię wciągać ten olej to :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

gary -> cylindry... były sprawdzane jeden cylinder miał ubytek dość spory więc zostało zatulejowane, do tego szersze pierścienie wszystko ładnie poczyszczone i gra. Pobór przed 1L/1000km pobór po ok 50ml/5000km . Najważniejsze w tym silniku przy remoncie aby wszystko zostało ładnie poczyszczone, sprawdzone i jak coś to zrobione, do tego szersze pierścienie bo mówił że siedzi prawie to samo gówno co w tsi/tfsi oraz posprawdzanie nieszczelności. i WSIO panowie, mi się aż przyjemnie wkońcu zagląda na bagnet (takie przyzwyczajenie już mi zostało z tego auta)

zawory były tylko poczyszczone i przywrócony ich kształt pierwotny

ja zapłaciłem za całość 3,5k

Edytowane przez Kozacz
Opublikowano

Ja dzisiaj będe wkładał przerobione tłoki, tylko musze jechać odebrać nowe panewki.

Opublikowano
gary -> cylindry

pomylłem się :decayed:

amaotorka

Opublikowano

Co masz konkretnie na myśli pisząc amatorka?

Opublikowano

Że amatorka z mojej strony pomyliłem zawory z cylindrami :P

I tak czy siak to drogi zabieg. Dodając jeszcze ze przydalo by się rolek napinacza wymienić + terkoczace szklanki ; (

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...