Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem świadomy tego wszystkiego co napisałeś, bo zostałem powiadomiony przez mechanika i potwierdzam że jest to prawda. Ogólnie przez 1000km nie mogę przekraczać 3tyś obrotów. Czyli jak np trasa to nie więcej niż 100km/h, a przez te pierwsze kilometry to nawet 2tyś obrotów nie przekraczałem. Gdy zrobię 1500km mam zostawić auto na przegląd silnika, więc może wtedy wymieni ten olej. Efekt remontu już widzę, bo jeżdżę i oleju nie ubywa. A co dokładnie i ile to się dowiemy z czasem.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego Brzegu koło Wrocławia jesteś ?:) to jak twojemu mechanikowi się uda to może by zrobił podobny remont w moim audi :) jeśli można wiedzieć ile wydałeś na wszystko ?:)

Opublikowano

mam pytanie kamil7361

skąd masz te ceny??

robocizna 500zl to dziwna taniocha, sam szlif głowicy to ok 400 u mnie kosztował jak pytałem, komplet pierścieni mi wyszedł 1300zl bo poza ASO ciężko o nie.... ponoć Mahle dostarcza ale wątpię by całość wyszła tak tanio jak pisałeś.

Zatem gdybyś mógł to napisz proszę na jakich częściach robiłeś i gdzie kupione.

pozdrawiam.

pisz tu dla wszytskich lub na priva albo bezpośrednio [email protected], będę wdzięczny

Opublikowano

W aso pierścienie chcesz kupować :/ przecież pełno jest dobrych zamienników i podejrzewam że komplet nie powinien przekroczyć 300 zł:P chyba że tłokami kupowałeś ..

Opublikowano
W aso pierścienie chcesz kupować :/ przecież pełno jest dobrych zamienników i podejrzewam że komplet nie powinien przekroczyć 300 zł:P chyba że tłokami kupowałeś ..

chciałem w ASO się skusić, ale jeden tlok z pierścieniami 800zl :)

sam nie szukałem, moj mechanik mi mówił, że ciężko trafić na zamienniki dlatego tu pytam

jeśli macie namiary na te pierścienie mahle lub inne sensowne dajcie znać proszę.

Opublikowano

zrobiłem kolejne 280km i oleju nie ubyło.. więc coraz bardziej wątpie, że remont się nie udał. Tak jestem z Brzegu w woj. Opolskiem. Nie wiem ja tam nie słyszałem, żeby był jakiś problem z dostępnością części. Gdzie ja pisałem że robocizna 500zl?

Pisałem prędzej, że całość kosztowała mnie 2000zl.

Części - 1200zl

Robocizna - 800zl

I nie dzwońcie nawet do ASO bo tam ceny kosmiczne:) Części tak jak pisałem wszystko zamawiał mechanik i nie mam pojęcia gdzie kupione. Ponoć dobre, sprawdzonych marek. Nie pamiętam dokładnie bo się na tym nie znam, ale wiem że pierścienie Mahle. A regeneracja głowicy to we Wrocławiu za 300zl.

Ja tez przy okazji robiłem rozrząd, więc w sumie to zapłaciłem więcej za wszystko.

Opublikowano

kamil7361 chciałem dopytać tylko o ten cały remont. Wygląda na to , ze mechanik skupił się u Ciebie na głowicy bo jeśli chodzi o dół to tylko wymieniłeś pierścienie na tłokach bez szlifu czy tulejowania cylindrów??? Fajnie by było gdybyś dopytał mechanika gdzie można tanio dostać te części! pozdrawiam!

Opublikowano

Szlifu nie zrobisz bo nie ma nadwymiarowych tłoków i pierścieni. Tuleje też raczej nie są wymienne, może jakiś magik jest w stanie rozwiercić stare, włożyć nowe, zrobić szlif i honowanie na wymiar ale nie wiem. I tak wygląda sytuacja chyba we wszystkich współczesnych silnikach że nie są przewidziane naprawy główne w postaci obróbki skrawaniem ale tylko wymiana części. Za 11 tys można dostać w ASO Short block czyli dół silnika blok+tłoki +wał korbowy. oczywiście zmontowane w całości. Za nowy słupek do ALT czyli kompletny silnik bez osprzętu i kolektorów trzeba dać ok 24 tys

Opublikowano

Dokładnie remonty silników to głównie polegają na wymianie pierścienie , uszczelniaczy , panewek itp w sumie części w zamiennikach to wychodzi średnio koło 1200 , ciekawe jak koledze wyszło bo sam się zastanawiam mam branie jakieś pół litra na tysiąc , ale chcę jeszcze spróbować płukanki może to trochę pomoże i spanie o półowę wtedy by było już ok :P

Opublikowano
Szlifu nie zrobisz bo nie ma nadwymiarowych tłoków i pierścieni. Tuleje też raczej nie są wymienne, może jakiś magik jest w stanie rozwiercić stare, włożyć nowe, zrobić szlif i honowanie na wymiar ale nie wiem. I tak wygląda sytuacja chyba we wszystkich współczesnych silnikach że nie są przewidziane naprawy główne w postaci obróbki skrawaniem ale tylko wymiana części. Za 11 tys można dostać w ASO Short block czyli dół silnika blok+tłoki +wał korbowy. oczywiście zmontowane w całości. Za nowy słupek do ALT czyli kompletny silnik bez osprzętu i kolektorów trzeba dać ok 24 tys

Myślałem , że można wstawić tuleje na stare tłoki ewentualnie. Jeżeli chodzi o głowicę to w starych modelach wystarczyło wymienić gumki na zaworach i to dawało efekty. nie wiem jak w naszych ALT-ach.

---------- Post dopisany at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ----------

Panowie czy ALT da radę wymienić gumki na zaworach bez zdejmowania głowicy??? Może ktoś próbował?

Opublikowano

W ALT da radę wymienić gumki na zaworach bez ściągania głowicy jak w każdym innym. Tyle że bez odpowiednich narzędzi się tego nie zrobi. Roboty jest masa bo wiadomo, trzeba wyciągać wałki rozrządu.

Co do efektu to zależy. W ALT powodem brania oleju są zazwyczaj pierścienie ale i tych gumek nie wykluczam. W zeszłym roku musiałem ściągnąć kolektor ssący i z tego co widziałem to gumki na zaworach ssących trochę przepuszczają bo zawory były wilgotne od oleju i pokryte nagarem. Na LPG miał wtedy zrobione 20tys więc wątpie aby to był brak spłukiwania zaworów paliwem. W takim samym silniku w którym gumki były dobre zawory były czyste

Opublikowano

Kurcze nie wiem co się dzieje ale wydaje mi się że alt coś wiecej dymi z rury i chyba wzrosło spalanie oleju :/ robie dziennie krótkie odcinki koło 10 km maks olej wymieniałem 5 tysięcy km temu ... to normalne zimą ?:P piszę tak ogólnie bo narazie sam nie wiem czy na coś konkretniej nie zwrócić uwagi .. latem branie było na poziomie pół litra na tysiąc , nie robiłem płukanki silnika po zakupie .. jakieś rady ?:)

Opublikowano

zrobiłem kolejne 550km (połowę w trasie) i dolałem tylko 100ml oleju wszystko idzie w dobrym kierunku spalanie oleju spadło diametralnie. Nie powiem wam dokładnie co on tam grzebał, to trzeba było się jego pytać bo już nie pamiętam i szczerze powiem, że za bardzo się na tym nie znam.

PS.

Dużo osób do mnie pisze o nr do mechanika itp. Koledzy niech przejadę te 2tyś km bo silnik musi się dotrzeć, to postaram się napisać jakąś wiekszą recenzje z tego wszystkiego i wtedy z pełną pewnością będę mógł podawać wam numery. Oczywiście mogę podać już teraz dla osób które nie chcą czekać na efekt końcowy:)

Opublikowano
zrobiłem kolejne 550km (połowę w trasie) i dolałem tylko 100ml oleju wszystko idzie w dobrym kierunku spalanie oleju spadło diametralnie. Nie powiem wam dokładnie co on tam grzebał, to trzeba było się jego pytać bo już nie pamiętam i szczerze powiem, że za bardzo się na tym nie znam.

PS.

Dużo osób do mnie pisze o nr do mechanika itp. Koledzy niech przejadę te 2tyś km bo silnik musi się dotrzeć, to postaram się napisać jakąś wiekszą recenzje z tego wszystkiego i wtedy z pełną pewnością będę mógł podawać wam numery. Oczywiście mogę podać już teraz dla osób które nie chcą czekać na efekt końcowy:)

Kamil ile łącznie zrobiłeś km od remontu ?

Opublikowano

Panowie a ma ktoś może silnik AWA ,chciałem zapytać czy tam występuje ten problem bo według etki odma ma te same mocowania co nasza i jeżeli tam nie występuje branie oleju jak w naszych silnikach to ja był bym wstanie mógł kupić taką odme z AWA i podzielić sieę uwagami.Tylko nie wiem gdzie mogę dostać odmę do AWA .Co wy na to?

Opublikowano
Panowie a ma ktoś może silnik AWA ,chciałem zapytać czy tam występuje ten problem bo według etki odma ma te same mocowania co nasza i jeżeli tam nie występuje branie oleju jak w naszych silnikach to ja był bym wstanie mógł kupić taką odme z AWA i podzielić sieę uwagami.Tylko nie wiem gdzie mogę dostać odmę do AWA .Co wy na to?

Też kiedyś nad tym myślałem. Odpowietrzanie silnika w AWA jest dużo lepiej przemyślane. Z przyłączeniem odmy nie ma problemu na dole, bo faktycznie wchodzi zamiast gruszki i jest dodatkowo przykręcona do chłodnicy oleju. tyle że AWA ma inną pokrywę głowicy. W skrócie pokrywa w AWA ma 2 króćce, do jednego idzie ta właśnie odma a drugi wychodzi do dolotu. Dodatkowo znajduje się tam zaworek utrzymujący prawidłowe ciśnienie w silniku i zatrzymujący opary oleju. W ALT jest tylko jeden króćiec do którego wsadzony jest słynny czwórnik przez co drobiny oleju które wylecą przez tą gruszkę nie mają już szans wrócić do układu tylko są zasysane w dolot.

ALE: Należy pamiętać że to nie odma jest tak naprawdę przyczyną brania oleju lecz najczęściej przedmuchy które wypychają olej do odmy. Pozostały olej przedostaje się do cylindrów przez pierścienie i czasem przez uszczelniacze zaworów. Lepiej skonstruowana odma może zmniejszać przedostawanie oleju do dolotu ale w sprawnym silniku nie ma prawa być przedmuchów.

Opublikowano

ja tam kupilem 6l commy 5w40 zrobilem 7tys i jeszcze troszki mam, a stan oleju w silniku na srednim poziomie, wiec z tym to problemu nie mam, tylko z chcek engine i chyba to przeplywka bo obroty po zmianie biegu nie spadaja i jak odpale zimnego to kilka razy szarpnie nie rowna praca, po odpieciu przeplywki obroty ladnie schodza lecz nie ma niskich obrotow i auto gasnie na krzyzowce

Opublikowano
ja tam kupilem 6l commy 5w40 zrobilem 7tys i jeszcze troszki mam, a stan oleju w silniku na srednim poziomie, wiec z tym to problemu nie mam, tylko z chcek engine i chyba to przeplywka bo obroty po zmianie biegu nie spadaja i jak odpale zimnego to kilka razy szarpnie nie rowna praca, po odpieciu przeplywki obroty ladnie schodza lecz nie ma niskich obrotow i auto gasnie na krzyzowce

u mnie było to samo, co chwile check engine (zbyt bogata mieszanka w sektorze 1), oleju zawsze brał tyle samo. I się skusiłem na rozebranie głowicy przez pana Chojnackiego, czyli mistrza od głowic. Trochę się przejechałem, bo według jego zaleceń zostawiłem pierścienie i tłoki bez zmian, tylko głowica była robiona ponieważ po zdjęciu powiedział, że ta głowica musiała być do bani jak wyjechała z fabryki. Zrobił głowicę z wszelkimi uszczelnieniami, wyrównaniem po fabryce, minimalnym schowaniem gniazd zaworowych i niestety branie oleju pozostało choć nieco mniejsze. Ale to co zrobił, zrobił dobrze. Wg niego właśnie ten check engine wynikał z nieszczelności głowicy. Minęły 2 miesiące, 6tys km przejechane, błąd nie wyskakuje, silnik pracuje ładnie, chętniej się wkręca. Mam multitronic i przez te modernizacje musiała się zmienić nieco charakterystyka silnika, bo układ silnik-skrzynia robi cuda i ciągnie z minimalnych obrotów, sprawniej przyspiesza i zużycie paliwa tez ładnie wygląda.

Ale rada dla kogoś kto się zdecyduje na naprawę, to posłuchać 'Darkle'a' i zrobić pierścienie + oczywiście gniazda zaworowe i uszczelniacze - to powinno załatwić sprawę. Później tylko dbać o poprawny olej i filtr oleju. Ja posłuchałem rady pana Chojnackiego i tego nie zrobiłem - dopytam go jeszcze czy widział jakieś rysy na tulejach cylindrów i dlatego odradził wymianę pierścieni (pisał o tym tez 'Darkle'), ale to powiem w ciągu paru dni. Bo jeżeli nie widział nic złego i nie zalecił wymiany pierścieni to być może się jeszcze skuszę i to zrobię za jakiś czas - dlatego dopytywałem 'Kamila....' o pierścienie Mahle.

Opublikowano
ja tam kupilem 6l commy 5w40 zrobilem 7tys i jeszcze troszki mam, a stan oleju w silniku na srednim poziomie, wiec z tym to problemu nie mam, tylko z chcek engine i chyba to przeplywka bo obroty po zmianie biegu nie spadaja i jak odpale zimnego to kilka razy szarpnie nie rowna praca, po odpieciu przeplywki obroty ladnie schodza lecz nie ma niskich obrotow i auto gasnie na krzyzowce

u mnie było to samo, co chwile check engine (zbyt bogata mieszanka w sektorze 1), oleju zawsze brał tyle samo. I się skusiłem na rozebranie głowicy przez pana Chojnackiego, czyli mistrza od głowic. Trochę się przejechałem, bo według jego zaleceń zostawiłem pierścienie i tłoki bez zmian, tylko głowica była robiona ponieważ po zdjęciu powiedział, że ta głowica musiała być do bani jak wyjechała z fabryki. Zrobił głowicę z wszelkimi uszczelnieniami, wyrównaniem po fabryce, minimalnym schowaniem gniazd zaworowych i niestety branie oleju pozostało choć nieco mniejsze. Ale to co zrobił, zrobił dobrze. Wg niego właśnie ten check engine wynikał z nieszczelności głowicy. Minęły 2 miesiące, 6tys km przejechane, błąd nie wyskakuje, silnik pracuje ładnie, chętniej się wkręca. Mam multitronic i przez te modernizacje musiała się zmienić nieco charakterystyka silnika, bo układ silnik-skrzynia robi cuda i ciągnie z minimalnych obrotów, sprawniej przyspiesza i zużycie paliwa tez ładnie wygląda.

Ale rada dla kogoś kto się zdecyduje na naprawę, to posłuchać 'Darkle'a' i zrobić pierścienie + oczywiście gniazda zaworowe i uszczelniacze - to powinno załatwić sprawę. Później tylko dbać o poprawny olej i filtr oleju. Ja posłuchałem rady pana Chojnackiego i tego nie zrobiłem - dopytam go jeszcze czy widział jakieś rysy na tulejach cylindrów i dlatego odradził wymianę pierścieni (pisał o tym tez 'Darkle'), ale to powiem w ciągu paru dni. Bo jeżeli nie widział nic złego i nie zalecił wymiany pierścieni to być może się jeszcze skuszę i to zrobię za jakiś czas - dlatego dopytywałem 'Kamila....' o pierścienie Mahle.

A nie jest tak ze blok silnika z tłokami jest taki sam jak w AWA ,jest tylko inna głowica i może faktyczni tutaj jest problem tak jak napisał sajp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...