Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Xenony - problem nagłaśniany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to prawda, że xenony zużywają się? Że w miarę ich używania zaczynają powoli coraz słabiej świecić? Mam na myśli oryginalne xenony a nie jakieś wynalazki

Opublikowano

Zarniki tak - zuzywaja sie, to oczywiste... ale jesli masz na mysli przetwornice, to niebardzo...

Opublikowano

Po około ilu miesiącach,latach przy średnim użytkowaniu widać pierwsze objawy zużycia HID-ów ???

Opublikowano

u nie po 3 latach jeden poszedł

Opublikowano

A nie jest tak,że po jakimś czasie świecą nadal ale już nie tak intensywnie jak na początku ??

Opublikowano

jest tak jak mówisz świeciła słabo słabo pod koniec nawet na różowo i w końcu nie zajarała :)

Opublikowano

dokładnie jak pisze mcm00, w mondziaku miałem ori ksenony: wytrzymały (żarniki osram) ok 3 lat (różnica miesiąca miedzy wymianą jednego a potem drugiego), objawami było też m.in. że nie odpalał od pierwszego razu, trzeba było wyłączyć i włączyć, potem już tak parę razy aż w końcu zdechł całkiem. Z tym że ja te 3 lata przejeździłem cały czas na światłach mijania (mimo że wtedy nie było jeszcze obowiązku przez cały rok) i ok. 100 tys km, więc oszczędzane nie były

Opublikowano

Dzisiaj mogłem skonfrontować w realu różne barwy xenonów.

I tak:

6000K świecą tak samo jak zwykła żarówka H7 w soczewce czyli ok 1200lm (dla laików- mówię o natężeniu, a nie o barwie)

8000K daja lekką poświatę niebieską przed autem -dosłownie lekką... (jak można z tym jeździć - nie wiem)

4300K dają czyste białe światło - plama światła przed autem, w porównaniu z 6000K, jest nieporównywalnie większa

Ten mini test wykonywany był w warunkach pozamiejskich na leśnej drodze.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników "niebieskich" światełek- bez ironii

prztestuj jeszcze 5000 K :gwizdanie:

Opublikowano

Witam ponownie.

Mam już rozwiązany problem z instalacją samoczyszczenia lamp Xenonowych.

Posiadam cały układ do czyszczenia tj. dysze od RS2, trójnik,pompkę wysokiego ciśnienia, wtyczkę i wężyk. Mogę również załatwić zbiorniczek dodatkowy na płyn do tegoż systemu.

Oto mój namiar GG 9464457.

Opublikowano

Co do problemów z policją to wiele razy temat poruszany na forum. Jak ktoś napisał jeżeli montujesz taki zestaw w lampach soczewkowych to policja raczej się nie będzie czepiała. Raczej... Ale auto które ma xenon powinno mieć: jak już napisałem lampy soczewkowe, a w drugiej kolejności: spryski do lamp i samopoziomowanie. Ale jakoś ludzie jeżdżą bez tych dwóch ostatnich rzeczy i jak ktoś pytał z forum policjanta to jeśli xenon jest w soczewce nie powinni się czepiać. A co do tego zestawu to nie pomogę... Są godne polecenia zestawy polecane i z rabacikiem dla klubowiczów w temacie Rabaty , Promocje i Gadżety:

1. http://www.a4-klub.pl/smf/xenon_hid_zestawy_sprawdzone_dobry_rabat_dla_klubu_luclapl-t26796.0.html

2. http://www.a4-klub.pl/smf/xenony_wysoka_jakosc_polecam_wszystkim-t30795.0.html

Opublikowano

rafalekx a gdzie przeczytałeś że auto zxenonami powinno mieć soczewki - samopoziomowanie i spryski tak ale jeździ wiel aut z ori xenonami bez soczewek np. przedostatnia wersja Laguny. W zwykłych soczewkach z reguły są żarniki d2s a w lagunie są d2r.

Opublikowano

voxan69 koledze chodzilo bardziej o reflektory przystosowane do xenonow.. :)

Opublikowano

rafalekx a gdzie przeczytałeś że auto zxenonami powinno mieć soczewki - samopoziomowanie i spryski tak ale jeździ wiel aut z ori xenonami bez soczewek np. przedostatnia wersja Laguny. W zwykłych soczewkach z reguły są żarniki d2s a w lagunie są d2r.

Tak ale w lagunie masz zupełnie inny reflektor niz ten który jest w A4 przed liftem :wink4: w A4 możesz zamontować xenon tylko i wyłącznie w lampach soczewkowych (mam na myśli B5). Na temat laguny nie będę się wypowiadał, bo nie miałem i to jest forum dotyczące tylko i wyłącznie marki Audi :tongue4: Mówię jak jest. Jeśli chcesz xenon w A4 B5 to tylko i wyłącznie w lampach soczewkowych :th: Ale nie wiem czym się stresujesz skoro masz poliftową A4 (1999) chyba że masz jeszcze lampy przedliftowe... Co do samopoziomowania i sprysków to jest największa niewiadoma, jeden policjant mówi że powinny być, a drugi że jeśli soczewka to nie jest to potrzebne. Takie życie...

Opublikowano

Przecież 90 procent reflektorów soczewkowych w samochodach nie ma soczewki do xenonów - więc są tak samo nie przystosowane jak i inne.

Wszystkie samochody nowe sprzedawane w Europie muszą posiadać system samopoziomowania i spryski - temat był już wiele razy poruszany. To samo dotyczy samochodów używanych. Ja osobiście posiadam reflektory po lifcie z soczewkami przystosowanymi do xenonów. Sam założyłem ori przetwornice Koito z Avensisa i żarniki Osrama. Spryski też mam. Szukam systemu samopoziomowania z jakiegoś anglika.

Opublikowano

Przecież 90 procent reflektorów soczewkowych w samochodach nie ma soczewki do xenonów - więc są tak samo nie przystosowane jak i inne.

A kto Ci sprawdzi jaką masz soczewkę? Jeśli na lampie będzie napisane że przystosowana pod xenon (a na Valeo jest taki napisik). Poza tym który policjant będzie zaglądał pod maskę i oglądał dokładnie lampy, a co dopiero soczewki? Jak chcesz to zakładaj w zwykłych może Ci nie zabiorą dowodu. Twoja sprawa :wink4:

Opublikowano

voxan69 akurat valeo maja kody i pod zarowki i pod zarniki.. :)

A co do dyskusji nad samopoziomowaniem i spryskami. Bo nie ma ona sensu. Poniewaz juz chyba wszystko zostalo powiedziane.. :polew: I nikt nic konkretnego nie wskazal. Jedynie jakies dyrektywy ONZ czy czegos tam.. :polew: :polew: :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...