domjenick Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ... w jakim kraju europejskim są dozwolone hidy ?? UK
majkel_majki Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ... w jakim kraju europejskim są dozwolone hidy ?? UK Przykład UK akurat nie przemawia do mnie, skoro ci ludzie zgodnie z przepisami mogą jeździć z oponami różnej konstrukcji na jednej osi co do homologacji trzeba by zajrzeć w rozporządzenia, może komuś będzie się chciało, ja niestety chwilowo nie mam na to czasu
Dev Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/23890-cala-prawda-o-lampach-xenon-pomocy.html
domjenick Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 jasne-teraz to wszystko wyciągniecie ,na niekożyść HIdów-jest to dozwolone- barwa ma być biała,a jesli o oponach mowa-czy one tez mają jakies homologacje? Mają,wiec jeśli ma odpowiedni stan bieżnika-można jej używać-nieważne jest,jaki typ-bieżnik i profil ma być ten sam
majkel_majki Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 jasne-teraz to wszystko wyciągniecie ,na niekożyść HIdów-jest to dozwolone- barwa ma być biała,a jesli o oponach mowa-czy one tez mają jakies homologacje? Mają,wiec jeśli ma odpowiedni stan bieżnika-można jej używać-nieważne jest,jaki typ-bieżnik i profil ma być ten sam Homologacje jest udzielana na reflektor jako całość, razem ze źródłem światła. Jeżeli zmieniasz źródło światła lampa traci homologację. Nie wiem i nie mam teraz czasu kopać w przepisach jak to jest rozwiązane na linii prawo wspólnotowe UE, a krajowe UK, ale tak jak pisał devastation w DE czy chociażby w Polsce na hid- ach nie wolno jeździć. Wyciągamy co się da na niekorzyść hid- ów bo to gówno jest niebezpiecznie, zwłaszcza jeżeli bawią się tym nieodpowiedzialni ludzie. Na 2 różnych oponach fajnie się jeździ do czasu nieprzewidzianej sytuacji na drodze, przerabiałem w praktyce, co prawda nie a4, lot skosem w stronę rowu, hamowanie bez abs-u kiedy jedno koło staje, a drugie się kręci- bezcenne :gwizdanie: auto miało z prawego przodu zapas i padał deszcz.
domjenick Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 byłem w Serwisie Audi i specjalnie pytałem o HIDy,nota bene ,po kolejnej rozmowie dot.HIDów na tym Forum i zapytałem diagnosty o ich legalność w UK-ma byc barwa biała,lub żółta i mają być ustawione tak,żeby jadąc w normalnej odległości od auta nie świeciły powyżej jego lusterek,lampy tylne-mogą być pomalowane w tęczę-mają emitować światło czerwone[światła włączone i stop) i białe podczas cofania
majkel_majki Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 byłem w Serwisie Audi i specjalnie pytałem o HIDy,nota bene ,po kolejnej rozmowie dot.HIDów na tym Forum i zapytałem diagnosty o ich legalność w UK-ma byc barwa biała,lub żółta i mają być ustawione tak,żeby jadąc w normalnej odległości od auta nie świeciły powyżej jego lusterek,lampy tylne-mogą być pomalowane w tęczę-mają emitować światło czerwone[światła włączone i stop) i białe podczas cofania W Polsce warunki dopuszczenia pojazdu do ruchu są nieco inne, w związku z czym montaż i używanie hid- ów na drogach publicznych nie jest dozwolony, a dyskusje toczą się głównie w sprawie używania tego wynalazku w kraju.
Nosfer Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Przecież wiadomo, że nie każdy fabryczny ksenon ma samopoziomowanie czy spryski.. Może być golas.. Kolego, każdy samochód z lampami ksenonowymi sprzedawany w Europie musi mieć układ samopoziomowania i zmywania reflektorów, bez tego nie dostanie homologacji europejskiej. Inaczej może być z autami pochodzącymi z egzotycznych rynków, ale w naszym obszarze odstępstw nie ma. Szwecja.. W Warszawie mieliśmy B5 z ksenonem bez sprysków o samopoziomowaniu nie wspomnę. Samochód z szwecji właśnie. Ja mam b6 bez samopoziomowania, a co więcej bez regulacja świateł z wewnątrz auta. Tyle, że v. USA.
domjenick Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 W Polsce warunki dopuszczenia pojazdu do ruchu są nieco inne, w związku z czym montaż i używanie hid- ów na drogach publicznych nie jest dozwolony, a dyskusje toczą się głównie w sprawie używania tego wynalazku w kraju. sam zacząłeś rozmowę,że to nielegalne w Europie-tu Twój cytat Kolego, każdy samochód z lampami ksenonowymi sprzedawany w Europie musi mieć układ samopoziomowania i zmywania reflektorów, bez tego nie dostanie homologacji europejskiej. Inaczej może być z autami pochodzącymi z egzotycznych rynków, ale w naszym obszarze odstępstw nie ma. więc ja zadałem pytanie to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ... o regulacjach Europejskich dot.oświetleniahttp://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0030:PL:HTML
Nosfer Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Dokładnie tak.. Bezsensowne powtarzanie w kółko hasła "homologacja, homologacja".. Hid to high intensity discharge - ksenon.. A czym tak bardzo różni się od tego montowanego fabrycznie.. Mam na myśli newralgiczne elementy..
Thom4s Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Ja mam b6 bez samopoziomowania, a co więcej bez regulacja świateł z wewnątrz auta. Tyle, że v. USA. Też mam wersję USA i mam samopoziomowanie i spryski do ksenonów. Lampy masz ori USA?
Pucek Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 ktoś wspomniał Szwecja, przecież w tym kraju większość aut ma spryski, bez hidów czy też ori ksenonów
GILI Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 niech wszyscy jada do DE, tam od razu zostaną wyleczeni z głupoty za kilka setek ojro :polew: :polew: :polew: Byłeś kiedyś w Niemczech????? Tam więcej aut jak w Polsce ma hidy,tyle,że wszyscy prawidłowo ustawione. W T4 mam hidy prawie 3 lata,nikt mi jeszcze nie mrugnął długimi miałem kilka kontroli w Polsce i z 20 w Niemczech,mandatów za Zenony 0 :gwizdanie: Auto nie było nigdy bite i mam oryginalne klosze,a nie jakieś sonary,depo czy srepo... Zauważyłem,że zaczynają oślepiać innych gdy są brudne klosze,znacznie gorzej też się wtedy widzi.. W A4 mam ori ksenony i gdy lampy są brudne nawet spryski nie pomagają, zdarza się,że ktoś mrugnie mimo,że widzę gorzej jak w busie. Włożyłem też kiedyś hida do MKII,ale to już była pomyłka. Lampy miałem,mam i będę miał zawsze dobrze ustawione,przecież jak się kogoś oślepia,to na pewno nie widać dobrze jezdni.
Armi Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Nie wiedziałem, że rozpęta się taka dyskusja Osobiście śmieszą mnie przeciwnicy hidów (niemający żadnych konkretnych argumentów) :gwizdanie: Najpierw uczepili się samopoziomowania (że oryginalny xenon nie oślepia bo jest układ samopoziomowania ) a teraz homologacji. A ciekawe co by powiedzieli na oryginalny zestaw lamp i ksenonów D2S zamontowany w przedliftowej B5 - przecież on też nie ma homologacji, mimo, że jest oryginalny Btw, Hid o barwie 4300k w soczewce jest nie do odróżnienia od oryginalnego ksenonu o takiej samej barwie. Co innego 6k czy 8k, od razu wiadomo, że to hidy (6k jest montowany w niektórych, nowych autach).
grabson765 Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 niech wszyscy jada do DE, tam od razu zostaną wyleczeni z głupoty za kilka setek ojro :polew: :polew: :polew: Byłeś kiedyś w Niemczech????? Tam więcej aut jak w Polsce ma hidy,tyle,że wszyscy prawidłowo ustawione. W T4 mam hidy prawie 3 lata,nikt mi jeszcze nie mrugnął długimi miałem kilka kontroli w Polsce i z 20 w Niemczech,mandatów za Zenony 0 :gwizdanie: Auto nie było nigdy bite i mam oryginalne klosze,a nie jakieś sonary,depo czy srepo... Zauważyłem,że zaczynają oślepiać innych gdy są brudne klosze,znacznie gorzej też się wtedy widzi.. W A4 mam ori ksenony i gdy lampy są brudne nawet spryski nie pomagają, zdarza się,że ktoś mrugnie mimo,że widzę gorzej jak w busie. Włożyłem też kiedyś hida do MKII,ale to już była pomyłka. Lampy miałem,mam i będę miał zawsze dobrze ustawione,przecież jak się kogoś oślepia,to na pewno nie widać dobrze jezdni. GILI dobrze mowi w belgi jezdzi masa samochodow z HIDami i jakos nikt sie ich nie czepia
Nosfer Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Ja mam b6 bez samopoziomowania, a co więcej bez regulacja świateł z wewnątrz auta. Tyle, że v. USA. Też mam wersję USA i mam samopoziomowanie i spryski do ksenonów. Lampy masz ori USA? Tak, tak.. Ori.. Mam spryski, nie mam samopoziomowania, ani regulacji ręcznej ktoś wspomniał Szwecja, przecież w tym kraju większość aut ma spryski, bez hidów czy też ori ksenonów No, ale co z tego, że większość aut ma spryski ? Jakie to ma odniesienie do tego co napisałem..
majkel_majki Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Domjenick, ten dokument akurat nic nie mówi o lampach ksenonowych bo tyczy się świateł dziennych, bocznych obrysowych i stopu. Auto Nosfera jak sam pisze jest z USA i nie ma samopoziomowania, tutaj akurat może to być podyktowane innymi przepisami dot. oświetlenia pojazdu w USA. Oryginalny zestaw zamontowany w B5, wyposażony w samopoziomowanie i zmywanie reflektorów jest legalny bo jako całość udzielono mu kiedyś homologacji na ten pojazd. Niektórzy piszą, że przeciwnicy HID- ów nie mają konkretnych argumentów, mój przynajmniej jest taki że wiązka za***iście mocnego światła w niektórych sytuacjach potrafi solidnie oślepić bo nie jest w żaden sposób stabilizowana w halogenowej lampie Ja tam światła mam zawsze prawidłowo ustawione, trzeba zacząć od siebie to oczywiste.
Kowi87 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 ja to was nie rozumiem, czym rózni sie owe światło HID4300 z soczewki od takiego światła D2S 4300 też z soczewki to że ma homologacje to co, inaczej świeci, nigdy w zyciu :gwizdanie: ustawiasz dpowiednio i są nie do odróznienia czy to na postoju czy to na trasie :gwizdanie: temat zwykłych lamp to w ogóle pomijam bo to tak jak wkładanie chipboxów Kiedys był taki wątek o HIDach i go zamkneli, ten też powinien być zamknięty :gwizdanie:
david_n Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 ja to was nie rozumiem, czym rózni sie owe światło HID4300 z soczewki od takiego światła D2S 4300 też z soczewki to że ma homologacje to co, inaczej świeci, nigdy w zyciu :gwizdanie: ustawiasz dpowiednio i są nie do odróznienia czy to na postoju czy to na trasie :gwizdanie: temat zwykłych lamp to w ogóle pomijam bo to tak jak wkładanie chipboxów o o o! wlasnie to mialem pisac. Xenon to xenon. Może niektórzy mylą pojęcie Xenonu ze zwykłą żarówką świecącą na biało/niebiesko, które faktycznie powinny byc wsadzane producentom w .. Wydaje mi sie ( nie jestem pewny ) ze do xenonu powinien byc inaczej ulozony klosz i lustro lampy. Przeciez jest pare aut, ktore ma montowane xenony bez soczewki i one jakos nie wala po oczach? Da sie? da sie!
I r o Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 ja to was nie rozumiem, czym rózni sie owe światło HID4300 z soczewki od takiego światła D2S 4300 też z soczewki to że ma homologacje to co, inaczej świeci, nigdy w zyciu :gwizdanie: ustawiasz dpowiednio i są nie do odróznienia czy to na postoju czy to na trasie :gwizdanie: temat zwykłych lamp to w ogóle pomijam bo to tak jak wkładanie chipboxów Przeciez jest pare aut, ktore ma montowane xenony bez soczewki i one jakos nie wala po oczach? Da sie? da sie! da się, tylko że w takich reflektorach zastosowany jest żarnik z "przesłoną" D2R :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi