Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Regeneracja tylnego spryskiwacza z mechanizmem napędu wycieraczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiś czas temu pojawił się problem z tylną wycieraczką. Mianowicie po załączeniu tylnego spryskiwacza wycieraczka samoczynnie się załączała i nie można było jej wyłączyć. Załączała się też samoczynnie podczas każdorazowego odpalenia silnika.

Po zasięgnięciu informacji u znajomego elektryka z serwisu :audi: -choć nie spotkał się z taką awarią- to padło na zalewanie silnika lub sterownika wycieraczki. I tak też było. Zalewany był cały mechanizm, sterownik i silniczek, co w konsekwencji powodowało samoczynne załączanie się wycieraczki bez możliwości jej wyłączenia.

Kilka dni temu udało mi się zregenerować cały układ.

Działa jak malina. Zaoszczędzone ~700 pln (ceny wg danych serwisowych).

W rozpoznaniu tematu i demontażu tapicerki pomogły mi kolegów posty:

drdala http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=138700.msg1660605#msg1660605,

boban http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22165.msg1244578#msg1244578, oraz

alfuta (choć jest to opis z B5) http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4698.0;highlight=naprawa+tylnej+wycieraczki+avant

Do naprawy potrzebne były: 2-a oringi

p1110268.jpg

zaś do odwodnienia i zakonserwowania układu elektronicznego SuperKontakt

superkontakt.jpg

Przyda się też sporo wazeliny :decayed:

Podczas rozbierania mechanizmu uwaga na uszczelkę

p1110243.jpg

p1110258u.jpg

Tutaj przedstawiam zdemontowany mechanizm i zaznaczone miejsca zalania

p11102441.jpg

p11102511.jpg

W modelu B5 ulegała ukręceniu rurka i dla tego dochodziło do przecieku, zaś w B6 rozwiązano to inaczej (bez rurki) jednak wyciera się gniazdo w którym pracuje końcówka dźwigni.

p11102531.jpg

p1110260.jpg

oringi założyłem na wypracowany sworzeń dokładnie przesmarowując wazeliną

p11102471e.jpg

Całość działa bez zastrzeżeń chodź nie obeszło się bez problemów, przede wszystkim duży kłopot z demontażem ramienia wycieraczki. Rada to dzień wcześniej dokładnie zalać jakimś odrdzewiaczem (np. WD-40).

PS.

Oringi można założyć o mniejszej grubości.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Ja u siebie problem z przeciekiem na tym sworzniu rozwiązałem wymieniając zimering (oznaczenie: SCN 6 16 5)w tym plastiku gdzie podpinamy wężyk. Sam byłem zdziwiony że zadziałało bo króciec sprysku był w paru miejscach wyszczerbiony - działa już 1.5 roku. U mnie to wyglądało tak:

dsc01221nvt_th.jpg

Pozdrawiam

Szaczek

Opublikowano

dołączę się do tematu tydzień temu kopiłem samochód, oczywiście kolejne a4 :) tym razem b6 w Avancie, mój problem polega na zatartej tylnej wycieraczce zdjąłem poszycie klapy odkręciłem wszystko co potrzeba oprócz nieszczęsnej śruby trzymającej pióro, jest tak zardzewiałe ze nie mogę w żaden sposób tego odkręcić, może ktoś doradzić jak to odkręcić ??? gdyby było za co złapać pióro może by poszło lecz boje się, ze przy siniejesz probie złamie cale mocowanie piora, może ktoś doradzić coś mądrego

Opublikowano

Witam na wstępie podziekowania dla zagma za dobry post i proste rozwiązania. Dzisiaj wracając do domku tylna wycieraczka zaczeła sama działać. Znalazłem w/w posta i faktycznie było tak jak kolega napisał wszystko zalane. Po założeniu oringów (:P znalazłem w piwnicy) i wysuszeniu całości nasmarowaniu wazeliną chodzi bez problemowo. Wielkie Dzieki Pozdrawiam

Opublikowano

Przy odkręceniu śruby w tylnej wycieraczce pomógł klucz elektryczny z udarem ( taki do kół) oczywiście wcześniej spryskanie WD-40. Bałem się o szybę ale nic się nie stało. :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie ściągacz i ramię schodzi.... przy rozebraniu układu proponował bym wyjąć ten cały mechanizm od ramy u mnie zapiekł się na miedzianej tulei która jest pod tymi zębami... z przodu ( od strony wycieraczki ) tez jest oring który można wymienić... do środka nowego smaru i na razie chodzi OK...

Dodatkowo napiszę, że u mnie nie było uszczelki :) nie wiedzieć czemu... całość w środku była ostro zapieczona i pordzewiała... mimo tego, że wycieraczka chodziła z oporem.. ale chodziła :) Pozdro!

Opublikowano

A jak ściągnąć dysze od spryskiwacza? Ta plastikowa nad śruba mocująca ramie wycieraczki? Czy jest ona wciskana czy wkręcana? Nie chciałbym jej połamać :decayed:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :hi: zabieram się za rozbieranie :naughty:

Opublikowano

Szanowni koledzo a czy ktoś ma pomysł jak bezszkodowo zdjąć to plastikowe koło zębate? U mnie ledwo się porusza, tak wszystko jest zapaskudzone a nie chciał bym uszkodzić zębów.

Opublikowano

spróbuj lekko "wypukać" powinno puścić, ale pod warunkiem, że masz to wcześniej potraktowane WD i zdemontowane elementy metalowe napędu. Jak połamiesz to mam taki mechanizm na wymianę :) bo u mnie niestety padła część elektroniczna a napęd i silnik jest oki.

Opublikowano

Muszę się przyznać, że z "pomocą" ściągacza zdjąłem ramie wycieraczki lecz bez (zapieczonej) tulejki :kwasny:. Po sporej gimnastyce poszła i tulejka :gwizdanie:. Zamiast kupić nową, pomocny był klej poxipol i jest jak nowa (no i trwało tylko parę minut) :naughty:.

Opublikowano

Ja co prawda mam B5 ale chyba ktoś wymieniał mechanizm wycieraczek. Dzisiaj go rozebrałem i zdziwiło mnie to ze nie ma tam rurki, myślałem że ta rurka się ukręciła albo cos jest nie tak. Czyli w B6 jest to trochę inaczej rozwiązane, a czy fabrycznie były tam te dwa oringi? bo u mnie nic nie ma. Poza tym w B5 dysza spryskiwacza stała w miejscu, a tu pryska mi za razem z obrotem wycieraczki, tak ma byc?

To już wiem tak ma to działać. Jeszcze raz to rozebrałem, wyczyściłem, założyłem oringi, przesmarowałem i wszystko super działa. U mnie jeszcze przewód doprowadzający płyn był zatkany ale po zdjęciu dyszy wyleciał jakiś brud. Nie mogłem dostać takich oringów ale świetnie spasował większy od przewodu doprowadzającego wodę do kranu, a mniejszy od igły pompki do piłki.

Opublikowano

ja rowniez nie mialem uszczelki ;/ i stad walilo mi po calej tylniej klapie, blokujac tym samym otwieranie klapy. ja u siebie uszczelnilem osmiorniczka ;) wszystko narazie smiga co do oringu to zalozylem tylko ten mniejszy. w zupelnosci wystarcza.

Opublikowano

ja usiłowałem ściągnąć wycieraczke ściągaczem u mechanika i kręcił kręcił kręcił i nic trzyma jak nie wiem co, mechanik powiedział ze boi sie dalej kręcić bo to jest część plastikowa i moze pęknąć co robić ? dodam ze psikałem wd40 dość sporo i nic a wycieraczka zatrzymała się na środku szyby i konieć jej żywota czyżby to silniczek do wymiany :mysli:

Opublikowano

Witam "mobile" po roku bezawaryjnej pracy, wycieraczka zaczęła znowu szwankować :kwasny:.

Już zaniepokoiłem się, że coś źle ostatnio zostało zrobione.

Po totalnym rozpruciu całego mechanizmu okazało się, że wytarte są szczotki w silniczku napędu wycieraczki (lubię takie wyzwania).

20120117824.jpg

Nawet nie sprawdzałem ile kosztuje wymiana silnika (ewentualnie całego mechanizmu). Puściłem się w teren celem znalezienia właściwych szczotek (wymiar: 4x4mm, zasilane bocznie z kątowym fazowaniem i bardzo ważne z dodatkiem miedzi). Oczywiście nigdzie nie było. Wybrałem najbardziej zbliżone wzorowi. Po 2-ie minuty szlifowania i szczotki jak nowe. Zamontowałem. Śmiga jak ta lala :naughty:.

W kilku postach czytałem, że koledzy mieli/mają problemy z wycieraczką, więc to nie tylko może być problem zalanego mechanizmu, lecz i wytartych szczotek silniczka.

Objawy awarii to: przerywana głośna praca, zatrzymanie w dowolnym miejscu.

Kolega Boseron pisze, że ma problem ze ściągnięciem wycieraczki. Ja ten temat rozwiązałem tak:

dsc06252jo.jpg

Proszę zwrócić uwagę na mała nakrętkę (przyłożona, celem zabezpieczenia króćca od spryskiwacza).

Oczywiście, rok temu podczas demontażu metalowy środek wycieraczki został na sworzniu (tak była zapieczona) i z tym dałem radę, a środek (część metalowa) został wklejony na POXIPOL

dsc06248ej.jpg

Polecam przed założeniem wycieraczki przesmarować sworzeń jakimś smarem grafitowym.

dsc06250k.jpg

Pozdrawiam koledzy. Może tych kilka zdań uchroni was przed lichwiarskim serivis'em.

Opublikowano

dzięki zagma :good: czekam na silniczek bo zamówiłem i do dzieła

Opublikowano

Jeśli ktoś szukałby szczotek do tego silniczka to są dostępne na allegro. Wstarczy wpisać szczotki 4x4 i powinny wyskoczyć. Ja nabyłem u użytkownika wladek35

Opublikowano

Potrzebuję pomocy z plastykowym dużym białym (w niektórych mechanizmach niebieskim) kółkie które współpracuje ze ślimakiem

Muszę rozebrać i przesmarować mechanizm pod tym kółkiem bo bardzo ciężko się obraca i coś pod nim "skrzypi" i nie mam pojęcia jak je zdjąć?!?!?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...