Pawel_M Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 A gdyby założyć przepustnicę z 2.3 v5 ??
Pawel_M Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Dzisiaj miałem w rękach przepustnicę z 2.3 v5 która jest na linkę ale nie miałem jej jak porównać do 1.8t
Kraker Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Czy przepustnice sa takie same jak w kazdym 1.8T ? Raczej nie.. Oryginalna z koncówka C ma inna gardziel, srednice owszem maja taka sama ale budowa wew. gardziela rozni sie troche co moim zdaniem przyczynia sie do innej charakterystki np. przyspieszania. Podam zdjecie jak zmienialem u siebie przepustnice, po lewej z literka koncowa C a obok z M. Jezdze obecnie z literka M i przyspiesza o wiele szybciej, wieksza reakcja na gaz, samochod " budzi sie " szybciej. Nie chodzi o KM ani o NM ale reakcja na przyspieszenie jest.. Wydaje mi sie ze kółko od linki rowniez jest mniejsze. Potencjometry w srodku sa takie same. http://s2.postimg.org/dl0ahqtxh/DSCF4243.jpg http://s12.postimg.org/e1og4gw95/DSCF4244.jpg Ktoś inny może potwierdzić lepszą reakcję na gaz?
pioteros Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 reakcja na pewno będzie na plus bo widać ze jedna jest zdlawiona a druga nie wiec na pewno warto sobie zamienic na tą szerszą
Labiel Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Pytanie jakie będą straty bo nie wierzę że przy samych plusach takiej przepustnicy fabryka nie stosowała tylko takiej.
pioteros Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 tego to się nigdy nie dowiesz, tak samo czemu nie stosowali głowicy na szerokich kanałach we wszystkich 1.8T zamiast tylko w tych pierwszych
Labiel Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Kiedyś czytałem sporo o konstrukcjach dolotu itp. z tym że w odniesieniu do wolnossaków ale myślę że częściowo będzie to miało miejsce również w uturbionych silnikach. I powiem wam że mała zmiana w dolocie i auto potrafi zachowywać się inaczej. Na przykład: skracając dolot będziemy mieli lepsze wkręcanie się na obroty przy wyższych obrotach, za to spadnie Nm przy dole. Głupie przestawienie rur dolotowych w ADR (kiedyś nie zauważyłem że ustawiłem go inaczej) i już auto miało nieco inną charakterystykę pracy. Różnica była minimalna ale przeze mnie odczuwalna. Więc wszystko to może mieć związek z elastycznością pracy silnika.
Venom666 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Po to zrobiono w wielu autach zmienna dlugosc kanalów dolotowych . Niestety samemu nie da sie zrobic bo sterownik musi przestawic zaplon . Kiedyś czytałem sporo o konstrukcjach dolotu itp. z tym że w odniesieniu do wolnossaków ale myślę że częściowo będzie to miało miejsce również w uturbionych silnikach. I powiem wam że mała zmiana w dolocie i auto potrafi zachowywać się inaczej. Na przykład: skracając dolot będziemy mieli lepsze wkręcanie się na obroty przy wyższych obrotach, za to spadnie Nm przy dole. Głupie przestawienie rur dolotowych w ADR (kiedyś nie zauważyłem że ustawiłem go inaczej) i już auto miało nieco inną charakterystykę pracy. Różnica była minimalna ale przeze mnie odczuwalna. Więc wszystko to może mieć związek z elastycznością pracy silnika.
Lo-buz Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Moim zdaniem zmiana przepustnicy na ta z literka M jest dobre, ale dochodze do wniosku ze tylko iwylacznie lepsza ale rowniez pod zmianie map silnika. Bo np. jadac na 3 biegu 50km/h i gaz w podloge potrafi miec taki dziwny lag jak by skrzynia biegow zrobila sie dluzsza. Doladowanie od razu wskakuje na max-a nawet z mniejszych obrotow i trzyma. Logi troche lepsze tzn. szybciej pokazuje mase przeplywu powietrza ( nie mam czasu bawic sie w zmiane przepustnic i logowania czy pokaze wiekszy przeplyw w maxymalnych zakresach obrotów ale obstawiam sie tak), wtryski oryginalne wiec moze byc im za ciezko zgrac powietrze z paliwem( ale nie zapetla i chodz podlewac moze troche). Turbo K03 wiec tez szalu nie ma. Latam narazie na ~1bar-a. Narazie nie ruszam tego ale jak bede mial okaze to wroce na ta z literka C bo modzic wiecej w moc narazie nie bede.
j4s2c2vr Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Helou! Znalazł się już jakiś wolontariusz, który miałby ochotę zebrać esencję tego tematu i zrobił jakiegoś FAQa? Przebiłem się przez wszystkie posty w temacie i sporo się dowiedziałem, ale co z tego jak zaraz zapomnę i będę musiał czytać od nowa A w temacie jest sporo zbędnej gadaniny niestety... Trochę postów pozgłaszałem, ale nawet ich wywalenie nie uszczupli tematu na tyle, by zainteresowani chcieli przeczytać go w całości. Później jest po kilkanaście razy pytanie o to samo niestety, a to generuje kolejne posty nie na temat... Trzeba to ogarnąć koniecznie...
MarioM1982 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Witam. W zeszły weekend postanowiłem nieco przegonić auto na autostradzie i skończyło się stopieniem tłoka oraz uszkodzeniem tulei cylindra oraz głowicy. Strojone było rok temu w Ecuproject więc w profesjonalnej firmie. Ale do rzeczy, czy miał ktoś podobny przypadek, że w wyniku chipowania silnik zakończył żywot? Przebieg raczej nieduży bo ok 130kkm. Teraz szukam silnika PS- jeśli ktoś posiada informację czy słupek z passata AWT będzie plug&play do A4 b7 do proszę napisać, ułatwi mi to poszukiwania.
Labiel Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Temperatura wody i oleju nie szła w górę?
roman_tyk Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Trzeba było lepiej poczytać o EcuProject, na innych forach są negatywne opinie o modyfikacjach 1.8t przez nich robionych.
Booster Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Temperatura wody i oleju nie szła w górę? wcale nie musiały, przy braku paliwa tłok topi się w mgnieniu oka, pisałem już tyle razy, przy modyfikacjach mechanicznych silnika, nawet głupim programie, wskaźniki Boost, AFR, EGT to podstawa
Inkognito Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Moze to nie byc wina programu... Moze jakis wtrysk przestal domagac... Ale tak jak kolega wyzej napisal wskaznik doladowania i tem. Oleju i spalin to podstawa.
domialex Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Jaki jest dokladnie objaw zapetlajacych sie wtryskow?
pioteros Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Stukowe i zalewnanie, słaba pompa paliwka najczęściej powoduje to
MarioM1982 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 No właśnie wszystko było ok. Włączył się check, zjechałem na parking, silnik zarzygany olejem, przerywał i tyle. Co do Ecuproject to cztery lata temu robiłem u nich Leona 1.9TDI i autko do dziś pomyka. Ogólnie złego słowa nie powiem, bo przy każdym kontakcie fachowa i miła obsługa. Tylko zastanawiam się czy trochę nie przesadzili z kręceniem, bo wg ich hamowni wyszło 211km i ponad 300nm po samym chipie i FMIC.
Łepski Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 No właśnie wszystko było ok. Włączył się check, zjechałem na parking, silnik zarzygany olejem, przerywał i tyle. Co do Ecuproject to cztery lata temu robiłem u nich Leona 1.9TDI i autko do dziś pomyka. Ogólnie złego słowa nie powiem, bo przy każdym kontakcie fachowa i miła obsługa. Tylko zastanawiam się czy trochę nie przesadzili z kręceniem, bo wg ich hamowni wyszło 211km i ponad 300nm po samym chipie i FMIC. Nie porównuj programu w dieslu do strojenia benzyny Nie na darmo pół Polski jeździ do GTO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się