Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

fizyki nie oszukasz. większy układ potrzebuje więcej czasu na napełnienie

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nikt nie odpisal co myślicie o tym ?

smic1.jpg

smic2.jpg

Opublikowano

Musiał bym zmienić końcówkę na ori 1.8 T bo aktualnie mam ze zwykłego 1.8 :facepalm:

Opublikowano

Powinno dać rade ale roboty fronta nie zrobi:wink:

Napewno lepsze od serii choć nie wiem czy na grubości coś by zyskał skoro powieszchnia chłodzenia będzie taka sama

---------- Post dopisany at 00:21 ---------- Poprzedni post napisany at 00:20 ----------

Ile coś takiego??? I jaki zdzeń ma?

Opublikowano
Musiał bym zmienić końcówkę na ori 1.8 T bo aktualnie mam ze zwykłego 1.8 :facepalm:

w 1.8 ADR masz tłumik z pojedynczą końcówką w 1.8 AEB wychodzą Ci z puchy 2 rury. Jak gówniano dospawasz to będzie dymiło Ci z jednej o wyglądzie nie wspomnę. Zmień cały tłumik ori od AEB wypoleruj lufy na błysk i jak dla mnie tyle starczy.

Napewno lepsze od serii choć nie wiem czy na grubości coś by zyskał skoro powieszchnia chłodzenia będzie taka sama

wydaje mi się że tańszą alternatywą byłby IC z Alfy w miejsce ori.

Opublikowano

a jakie wymiary ma ten IC z alfy? Ktory to konkretnie model alfy? Pasuje ułożenie przewodów i średnica ?

Opublikowano

alfa 156/147 o ile dobrze pamiętam. Jest większy o tyle że trzeba podcinać błotnik przy ślizgu. Połączenia węży pnp.

BTW po co Ci IC do adr ?

Opublikowano

mam 1.8TQ AMB :) juz akutalizuje sygnaturke.

---------- Post dopisany at 15:30 ---------- Poprzedni post napisany at 14:36 ----------

Cos mi sie tu nie zgadza w tych IC od alfy.

Oto wymiary IC jakie znalazłem na necie :

Audi A4 1.8T AMB: (Układ chłodzenia Chłodnica Chłodnica powietrza - intercooler AUDI A4 Avant 8E5 B6 1.8 T quattro (170KM) części samochodowe)

Wysokość [mm] 215

Szerokość [mm] 196

Grubość [mm] 64

Alfa 147 (Chłodnica powietrza doładowującego - intercooler - ALFA ROMEO 147 (937) 1.9 JTD 101KM | Sklep MotoCentrum)

Wysokość [mm]: 240

Szerokość [mm]: 172

Grubość [mm]: 62

Alfa 156 (Klub Alfa Romeo Pomorze :: Zobacz temat - Wiekszy Intercooler 2.4 JTD 136km co i jak?)

136 KM Wymiary radiatora: 240 X 195 X 62 mm

150 KM tak samo

175 KM 240 x 202 x 62

Przeciez to prawie identyczne wymiary....

Opublikowano

wszystko fajnie z tymi intercoolerami w seryjnym miejscu tylko zapominacie o jednym, istotnym fakcie - ten ic gotuje sie w seryjnym miejscu ! jezeli nie fmic to poza wiekszym intercoolerem potrzebne jest jeszcze nadkole od s4 lub wyrezanie otworow wentylacyjnych wlasnymi silami.

Opublikowano

Nadkole w ASO ok 120 zl, ale trzeba je lekko popodcinac bo otwory nie sa oczyszczone

u mnie przed zmiana na front IC po montazu nadkola od S4

temp spadla o 12 stopni

Opublikowano
Przeciez to prawie identyczne wymiary....

jest różnica na tyle że w b5 trzeba rezać a wcześniej miałeś w podpisie B5 a nie b6 :wink: troszkę więcej powierzchni jednak masz jak przerobisz zderzak i kierownice do IC to temperatura spadnie.

Dev nadkole z S4 ma skrzela od strony koła ?

Opublikowano

Mowiąc o wymiarach mialem na myśli powierzchnię chłodzącą, jej wzrot względem oryginalnego IC, a nie to, że się zmieści.

Cały dzisiejszy dzień czytałem po zagranicznych forach o tych grubszych SMIC i do K03,K04 niby starczają, ale nie dorownują FMIC jeżeli chodzi o temperaturę oraz to, że montujac FMIC zmniejsza się dlugosc przewodow ich katy zalamania co wplywa na responsywność przy dodaniu gazu.

Opublikowano
Przeciez to prawie identyczne wymiary....

Dev nadkole z S4 ma skrzela od strony koła ?

tak, skrzela sa od strony IC

Opublikowano
Mowiąc o wymiarach mialem na myśli powierzchnię chłodzącą, jej wzrot względem oryginalnego IC, a nie to, że się zmieści.

Cały dzisiejszy dzień czytałem po zagranicznych forach o tych grubszych SMIC i do K03,K04 niby starczają, ale nie dorownują FMIC jeżeli chodzi o temperaturę oraz to, że montujac FMIC zmniejsza się dlugosc przewodow ich katy zalamania co wplywa na responsywność przy dodaniu gazu.

i wszystko się zgadza......tylko weź pod uwagę ciśnienie które wychodzi z turbo .....przy 1bar potrafi pościągać przewody gumowe jak je słabo przykręcisz........oczywiście, że jak wydłużysz drogę powietrza z turbo do cylindrów to reakcja na "gaz" będzie wolniejsza i dla tego zmienia się wydechy, zmienia ustawienia w ecu, zasilanie paliwem i parę innych drobiazgów

Opublikowano

odpuść sobie te nakładki. Wypoleruj na lustro ori wydech. Wygląda to elegancko i nie wieje wiochą jak nakładki z odstającymi śrubami. BTW dział wydechów jest 5 pięter wyżej :wink:

Opublikowano

Jasne, dzięki za radę :wink:

Opublikowano

Gadałem z Rogalem z MR i ponoć głównym powodem żeby nie łączyć FMICA ze SMICEM szeregowo jest to że SMIC będzie de facto podgrzewał powietrze schłodzone przez FMIC.

fizyki nie oszukasz. większy układ potrzebuje więcej czasu na napełnienie
Opublikowano

Pany..wymieniłem sobie DV na alu od http://www.proracingtechnology.com/ .. mam ori puchę z filtrem i mimo to zauważyłem iż czasami przy zdjęciu nogi z gazu po szybszym przyspieszeniu robi mi " pszt" takie ciche :decayed: To tak ma być ? Turbo dmucha ~ 0,8 bara / nic się nie przycina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...