KoJ@K Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 Kazda sprezarka powinna miec sprzeglo. To nie skrzynia, zeby zakladac sztywne kola/jednomasy
stiwi50 Opublikowano 17 Lipca 2017 Opublikowano 17 Lipca 2017 Witam. Możecie odświeżyć zdjęcia ?? Niestety nie działa żadne ..Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kshyhu87 Opublikowano 26 Lipca 2017 Opublikowano 26 Lipca 2017 Powiedzcie mi proszę czy ilość rowków okresla jakie siedzi u mnie sprzegło? mam koło 4pk i brak naklejki na sprezarce. Coś odpadło bo bylo to słychać jak poturlalo się pod autem i na następny dzień zauważyłem, że przestała działać klima. Jeśli się okaże, że mam sprzęgło z tą "kwadratową" tarczą to wystarczy kupić tarczę i przykręcić? Czy jakieś podkladki dystansowe są tu potrzebne? Są różne rozmiary/grubosci tych tarcz?
EaglePoland Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Panowie, proszę o radę... Dzisiaj z rana wyjeżdżam autem, klima nie działa. Otwieram maskę i widzę tarczę sprzęgła klimatyzacji (po prawej stronie na rysunku) leżącą na dolnej osłonie silnika Zgodnie z opisem zabieram się do naprawy... ale tutaj małe zdziwienie. Sprzęgło klimatyzacji (wybaczcie jeżeli to się tak nie nazywa. W każdym bądź razie chodzi o tą "gumę" zaznaczoną jako "Miejsca zrywania się tarczy sprzęgłowej" co jest po lewej stronie na grafice) jest w dobrym stanie. Ponadto zauważyłem że na samej tarczy sprzęgła wieloklin/ wielowypust jest praktycznie płaski (zupełnie starty). I teraz pytanie, czy możliwe jest aby śruba M6 (której generalnie nigdzie w pobliżu nie było) odkręciła się sama powodując tym samym wypadnięcie tarczy?
bobikos Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Mnie tez sama się odkręciła śruba i tarcza spadła. Nową skręć na klej i powinno być dobrze.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
KoJ@K Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Tak, możliwe jest to, że śruba się sama odkręciła i przez to tarczka spadła - tak miałem u siebie. Dokręciłem sprzęgiełko tak jak kolega wyżej napisal na klej do gwintów i już chwile śmiga
EaglePoland Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) Koledzy, a wracając jeszcze do tej śruby co jest nakręcana na tarczkę sprzęgła, macie może jej specyfikację? Długość, gwint itp? Znalazłem taką informację, ktoś to może potwierdzić? Śruba M6 z łbem sześciokątnym, gwint prawy, długość około 20mm, twardość 8.8 lub 10.9 2. Czy bezpośrednio na sprzęgło lub na tarcze potrzebne są jakieś podkładki? Odp. Śruba M6, łeb sześciokątny z kołnierzykiem (wys. 5mm), gwint prawy o długości 18mm. Długość całej śruby ~23mm. Twardość 8.8 Edytowane 21 Września 2017 przez EaglePoland
janekkozak1 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 W dniu 28.05.2009 o 14:20, antonio napisał: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/#entry2069915 Witam, poniżej wrzucam opis z cyklu "zrób to sam" dotyczący wymiany sprzęgła zrywnego kompresora klimatyzacji. sprzęgło kupione od godnego polecenia użytkownika allegro: klik!! Patrząc na zainteresowanie wątkiem można stwierdzić, że jest to dosyć częsta usterka i klima wtedy nie działa (kręci się kółko pasowe sprężarki ale nie napędza wału) a na VAG'u w klimie błędów brak. Przebieg pracy: 1) zdjąć dolną osłonę silnika (odkręcić srubki/wkręty 1 i 2) myślę, że chyba nikt z was nie ma kompletu śrubek 2) popuścić napinacz paska wielorowkowego i ściągnąć pasek (śruby oznaczone strzałkami) /imbus 6mm/ 3) odkręcamy dwa uchwyty przewodu idącego do sprężarki aby nie ułamały nam się przy odchyleniu sprężarki aby zdemontować kółko (śrubki B wkęcone w misę olejową) /imbus 5mm/ <---- klik! 4) bierzemy się za odkręcenie sprężarki - śruby A (sprężarka przykręcona jest na 3 śrubach M8 ; klucz 13mm) i wypinamy kostkę od przewodu elektrycznego <--- klik! 5) ukazuje nam się taki widok (spalone sprzęgiełko) /odkręcamy śrubkę zaznaczoną strzałką - klucz 10mm i zdejmujemy tą blachę 6) szczypcami segera zdejmujemy pierścień i ściągamy kółko oto ofiara 7) szlifujemy nity i ściągamy to badziewie nowe sprzęgiełko = 80 PLN + przesyłka 8) czyścimy kółko i blachę przykrywającą z resztek gumy i możemy się zabrać za nitowanie (koniecznie nity muszą być stalowe - do zaklepania. Ja zanitowałem nitami 5mm ponieważ z racji poprzedniego nitowania otwory miałem zdeczka powiększone więc rozwierciłem sobie na 5mm (żadna różnica rozwiercić z 4,8mm na 5mm a zanitowane będzie na sztywno) 9) zakładamy kółko na sprężarkę osadzamy segera na swoje miejsce, później blacha na sprzęgiełko i wkręcamy tą śrubkę M6 na jakiś specjalny klej aby się nie odkręciła 10) kolejność montażu sprężarki w odwrotnej kolejności czas pracy to 2h - tak na spokojnie miłej pracy :> _______________________antonio Mam ten sam problem. Potrzebuję zdjęć, bo przepadły ktoś pomoże?
słoniu Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Czy ktoś z was wie gdzie można zakupić taki klucz aby odkręcić ten dekielek i wymienić gumki w sprzęgle??
Arturtst Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 W dniu 28.05.2009 o 14:20, antonio napisał: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/#entry2069915 Witam, poniżej wrzucam opis z cyklu "zrób to sam" dotyczący wymiany sprzęgła zrywnego kompresora klimatyzacji. sprzęgło kupione od godnego polecenia użytkownika allegro: klik!! Patrząc na zainteresowanie wątkiem można stwierdzić, że jest to dosyć częsta usterka i klima wtedy nie działa (kręci się kółko pasowe sprężarki ale nie napędza wału) a na VAG'u w klimie błędów brak. Przebieg pracy: 1) zdjąć dolną osłonę silnika (odkręcić srubki/wkręty 1 i 2) myślę, że chyba nikt z was nie ma kompletu śrubek 2) popuścić napinacz paska wielorowkowego i ściągnąć pasek (śruby oznaczone strzałkami) /imbus 6mm/ 3) odkręcamy dwa uchwyty przewodu idącego do sprężarki aby nie ułamały nam się przy odchyleniu sprężarki aby zdemontować kółko (śrubki B wkęcone w misę olejową) /imbus 5mm/ <---- klik! 4) bierzemy się za odkręcenie sprężarki - śruby A (sprężarka przykręcona jest na 3 śrubach M8 ; klucz 13mm) i wypinamy kostkę od przewodu elektrycznego <--- klik! 5) ukazuje nam się taki widok (spalone sprzęgiełko) /odkręcamy śrubkę zaznaczoną strzałką - klucz 10mm i zdejmujemy tą blachę 6) szczypcami segera zdejmujemy pierścień i ściągamy kółko oto ofiara 7) szlifujemy nity i ściągamy to badziewie nowe sprzęgiełko = 80 PLN + przesyłka 8) czyścimy kółko i blachę przykrywającą z resztek gumy i możemy się zabrać za nitowanie (koniecznie nity muszą być stalowe - do zaklepania. Ja zanitowałem nitami 5mm ponieważ z racji poprzedniego nitowania otwory miałem zdeczka powiększone więc rozwierciłem sobie na 5mm (żadna różnica rozwiercić z 4,8mm na 5mm a zanitowane będzie na sztywno) 9) zakładamy kółko na sprężarkę osadzamy segera na swoje miejsce, później blacha na sprzęgiełko i wkręcamy tą śrubkę M6 na jakiś specjalny klej aby się nie odkręciła 10) kolejność montażu sprężarki w odwrotnej kolejności czas pracy to 2h - tak na spokojnie miłej pracy :> _______________________antonio Czy mógłbyś odświeżyć zdjęcia . Nie mogę odkręcić śruby mocującej tarcze . Dziękuje za pomoc .
słoniu Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 6 godzin temu, Arturtst napisał: zy mógłbyś odświeżyć zdjęcia . Nie mogę odkręcić śruby mocującej tarcze . Dziękuje za pomoc . Kolego a ściągnełeś taki mały pierścień w środku tego sprzęgła jest, na yt jest filmik pomocniczy co i jak trzeba zrobić, może śruba jest zapieczona to delikatnie młotek, preparat penetrujący.
wisiel Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 W dniu 15.04.2018 o 20:56, słoniu napisał: Czy ktoś z was wie gdzie można zakupić taki klucz aby odkręcić ten dekielek i wymienić gumki w sprzęgle?? po co zmieniać gumki? Jak pada sprzęgło to zrywa ten blaszany dekiel ze środkowej śruby. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzonymi gumkami a całym deklem. Ja kupiłem ten klucz na allegro. Jest tego pełno.
wisiel Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 9 minut temu, słoniu napisał: Kolego a ściągnełeś taki mały pierścień w środku tego sprzęgła jest, na yt jest filmik pomocniczy co i jak trzeba zrobić, może śruba jest zapieczona to delikatnie młotek, preparat penetrujący. Sruba to jest trzpień wału kompresora. Odkręcasz blachę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, specjalnym kluczem o trzech bolcach. Seger jest wewnątrz. Trzyma koło wielorowkowe na obudowie klimatyzatora.
słoniu Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Godzinę temu, wisiel napisał: po co zmieniać gumki? Jak pada sprzęgło to zrywa ten blaszany dekiel ze środkowej śruby. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzonymi gumkami a całym deklem. Ja kupiłem ten klucz na allegro. Jest tego pełno. To mogę Ci podesłać jak u mnie gumki wyglądały a blacha jest nie zużyta, u mnie było uderzanie wąsów dekla o wąsy koła z powodu zużycia tych gumek.
jolley Opublikowano 7 Czerwca 2018 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Witam Panowie, czy potraficie na słuch zweryfikować czy głuche "pukanie", które słychać na filmiku szczególnie od 12 sekundy to łożysko kompresora? Mój kompresor to Denso 6SEU14C. Aktualnie mam rozebrany przód po wymianie rozrządu więc i dostęp dużo łatwiejszy (chyba). Mechanik ma wymienić łożysko bo niby ono stuka, ale z tego co czytam łatwo cokolwiek uszkodzić w kompresorze generując koszty. Klimatyzacja chodzi super i nie chciałbym przez łożysko wymieniać później cały kompresor bo przy demontażu "coś się urwało". Co sądzicie?
przem8 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 U mnie jak stukało coś w kompresorze to nadawał się do regeneracji i cały układ do płukania, bo opiłki poszły, a o kosztach lepiej nie mówić ? Stuki cichną z obrotami?
jolley Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 2 godziny temu, przem8 napisał: U mnie jak stukało coś w kompresorze to nadawał się do regeneracji i cały układ do płukania, bo opiłki poszły, a o kosztach lepiej nie mówić ? Stuki cichną z obrotami? W kabinie praktycznie tego nie słyszę. Na postoju delikatnie ale muszę się wsłuchać. W trakcie jazdy nic. Dlatego nie wiem czy wymieniać to łożysko czy narazie jeździć
przem8 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 2 godziny temu, jolley napisał: W kabinie praktycznie tego nie słyszę. Na postoju delikatnie ale muszę się wsłuchać. W trakcie jazdy nic. Dlatego nie wiem czy wymieniać to łożysko czy narazie jeździć Sprężarka na stół i zobaczyć co się dzieje. Im wcześniej zainterweniujesz tym mniejsze będą skutki i koszty. Ale zrobisz jak uważasz.
jolley Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Glupie pytanie, ale trzeba przy wyjęciu sprężarki spuszczać czynnik z układu?
przem8 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 5 godzin temu, jolley napisał: Glupie pytanie, ale trzeba przy wyjęciu sprężarki spuszczać czynnik z układu? Oczywiście, że tak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się