Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kazda sprezarka powinna miec sprzeglo. To nie skrzynia, zeby zakladac sztywne kola/jednomasy :wink:

Opublikowano

Witam. Możecie odświeżyć zdjęcia ?? Niestety nie działa żadne ..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Powiedzcie mi proszę czy ilość rowków okresla jakie siedzi u mnie sprzegło? mam koło 4pk i brak naklejki na sprezarce. Coś odpadło bo bylo to słychać jak poturlalo się pod autem i na następny dzień zauważyłem, że przestała działać klima. Jeśli się okaże, że mam sprzęgło z tą "kwadratową" tarczą to wystarczy kupić tarczę i przykręcić? Czy jakieś podkladki dystansowe są tu potrzebne? Są różne rozmiary/grubosci tych tarcz?

 

 

 

Opublikowano

Panowie, proszę o radę...

Dzisiaj z rana wyjeżdżam autem, klima nie działa. Otwieram maskę i widzę tarczę sprzęgła klimatyzacji (po prawej stronie na rysunku) leżącą na dolnej osłonie silnika

Zgodnie z opisem zabieram się do naprawy... ale tutaj małe zdziwienie. Sprzęgło klimatyzacji (wybaczcie jeżeli to się tak nie nazywa. W każdym bądź razie chodzi o tą "gumę" zaznaczoną jako "Miejsca zrywania się tarczy sprzęgłowej" co jest po lewej stronie na grafice) jest w dobrym stanie. Ponadto zauważyłem że na samej tarczy sprzęgła wieloklin/ wielowypust jest praktycznie płaski (zupełnie starty). I teraz pytanie, czy możliwe jest aby śruba M6 (której generalnie nigdzie w pobliżu nie było) odkręciła się sama powodując tym samym wypadnięcie tarczy?

sprzęgło-zrywalne-kompresora-klimatyzacji.jpg

Opublikowano

Mnie tez sama się odkręciła śruba i tarcza spadła. Nową skręć na klej i powinno być dobrze.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak, możliwe jest to, że śruba się sama odkręciła i przez to tarczka spadła - tak miałem u siebie. Dokręciłem sprzęgiełko tak jak kolega wyżej napisal na klej do gwintów i już chwile śmiga :cool1:

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, a wracając jeszcze do tej śruby co jest nakręcana na tarczkę sprzęgła, macie może jej specyfikację? Długość, gwint itp?

Znalazłem taką informację, ktoś to może potwierdzić? Śruba M6 z łbem sześciokątnym, gwint prawy, długość około 20mm, twardość 8.8 lub 10.9

2. Czy bezpośrednio na sprzęgło lub na tarcze potrzebne są jakieś podkładki?

 

Odp. Śruba M6, łeb sześciokątny z kołnierzykiem (wys. 5mm), gwint prawy o długości 18mm. Długość całej śruby ~23mm. Twardość 8.8

m6.jpg

Edytowane przez EaglePoland
Opublikowano
W dniu 28.05.2009 o 14:20, antonio napisał:

:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/#entry2069915


Witam, poniżej wrzucam opis z cyklu "zrób to sam" dotyczący wymiany sprzęgła zrywnego kompresora klimatyzacji.

sprzęgło kupione od godnego polecenia użytkownika allegro: klik!!

Patrząc na zainteresowanie wątkiem można stwierdzić, że jest to dosyć częsta usterka i klima wtedy nie działa (kręci się kółko pasowe sprężarki ale nie napędza wału) a na VAG'u w klimie błędów brak.


Przebieg pracy:

1) zdjąć dolną osłonę silnika (odkręcić srubki/wkręty 1 i 2) myślę, że chyba nikt z was nie ma kompletu śrubek :decayed:

4617c677cb49e961.png
4617c677cb49e961.png

2) popuścić napinacz paska wielorowkowego i ściągnąć pasek (śruby oznaczone strzałkami) /imbus 6mm/

9a893984ab93b886.png
9a893984ab93b886.png


1974877b94ef6014m.jpg
1974877b94ef6014m.jpg

3) odkręcamy dwa uchwyty przewodu idącego do sprężarki aby nie ułamały nam się przy odchyleniu sprężarki aby zdemontować kółko (śrubki B wkęcone w misę olejową) /imbus 5mm/

b4cef10c34ece208.png 8e5c28871584c1e0m.jpg <---- klik!

4) bierzemy się za odkręcenie sprężarki - śruby A (sprężarka przykręcona jest na 3 śrubach M8 ; klucz 13mm) i wypinamy kostkę od przewodu elektrycznego

da60f22f2ecfcdd2.png b44f4a62cace7fa2m.jpg <--- klik!

5) ukazuje nam się taki widok (spalone sprzęgiełko) :disgust: /odkręcamy śrubkę zaznaczoną strzałką - klucz 10mm i zdejmujemy tą blachę

ae245ce2a10048ea.jpg

6) szczypcami segera zdejmujemy pierścień i ściągamy kółko

dca82a005246ef58.jpg

oto ofiara

c2a1a83601f94b78.jpg

7) szlifujemy nity i ściągamy to badziewie

598cfbf3773b5f0d.jpg

17c9dc55c176cdc1.jpg


nowe sprzęgiełko = 80 PLN + przesyłka

07b88a895919a68b.jpg

8) czyścimy kółko i blachę przykrywającą z resztek gumy i możemy się zabrać za nitowanie (koniecznie nity muszą być stalowe - do zaklepania. Ja zanitowałem nitami 5mm ponieważ z racji poprzedniego nitowania otwory miałem zdeczka powiększone więc rozwierciłem sobie na 5mm (żadna różnica rozwiercić z 4,8mm na 5mm :wink4: a zanitowane będzie na sztywno)

9) zakładamy kółko na sprężarkę osadzamy segera na swoje miejsce, później blacha na sprzęgiełko i wkręcamy tą śrubkę M6 na jakiś specjalny klej aby się nie odkręciła

10) kolejność montażu sprężarki w odwrotnej kolejności


czas pracy to 2h - tak na spokojnie :wink4:




miłej pracy :>



_______________________

antonio :hi:

Mam ten sam problem. Potrzebuję zdjęć, bo przepadły ktoś pomoże? 

Opublikowano

Czy ktoś z was wie gdzie można zakupić taki klucz aby odkręcić ten dekielek i wymienić gumki w sprzęgle??
klimatyzacja-samochodowa-usterki-serwis-

Opublikowano
W dniu 28.05.2009 o 14:20, antonio napisał:

:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/#entry2069915


Witam, poniżej wrzucam opis z cyklu "zrób to sam" dotyczący wymiany sprzęgła zrywnego kompresora klimatyzacji.

sprzęgło kupione od godnego polecenia użytkownika allegro: klik!!

Patrząc na zainteresowanie wątkiem można stwierdzić, że jest to dosyć częsta usterka i klima wtedy nie działa (kręci się kółko pasowe sprężarki ale nie napędza wału) a na VAG'u w klimie błędów brak.


Przebieg pracy:

1) zdjąć dolną osłonę silnika (odkręcić srubki/wkręty 1 i 2) myślę, że chyba nikt z was nie ma kompletu śrubek :decayed:

4617c677cb49e961.png
4617c677cb49e961.png

2) popuścić napinacz paska wielorowkowego i ściągnąć pasek (śruby oznaczone strzałkami) /imbus 6mm/

9a893984ab93b886.png
9a893984ab93b886.png


1974877b94ef6014m.jpg
1974877b94ef6014m.jpg

3) odkręcamy dwa uchwyty przewodu idącego do sprężarki aby nie ułamały nam się przy odchyleniu sprężarki aby zdemontować kółko (śrubki B wkęcone w misę olejową) /imbus 5mm/

b4cef10c34ece208.png 8e5c28871584c1e0m.jpg <---- klik!

4) bierzemy się za odkręcenie sprężarki - śruby A (sprężarka przykręcona jest na 3 śrubach M8 ; klucz 13mm) i wypinamy kostkę od przewodu elektrycznego

da60f22f2ecfcdd2.png b44f4a62cace7fa2m.jpg <--- klik!

5) ukazuje nam się taki widok (spalone sprzęgiełko) :disgust: /odkręcamy śrubkę zaznaczoną strzałką - klucz 10mm i zdejmujemy tą blachę

ae245ce2a10048ea.jpg

6) szczypcami segera zdejmujemy pierścień i ściągamy kółko

dca82a005246ef58.jpg

oto ofiara

c2a1a83601f94b78.jpg

7) szlifujemy nity i ściągamy to badziewie

598cfbf3773b5f0d.jpg

17c9dc55c176cdc1.jpg


nowe sprzęgiełko = 80 PLN + przesyłka

07b88a895919a68b.jpg

8) czyścimy kółko i blachę przykrywającą z resztek gumy i możemy się zabrać za nitowanie (koniecznie nity muszą być stalowe - do zaklepania. Ja zanitowałem nitami 5mm ponieważ z racji poprzedniego nitowania otwory miałem zdeczka powiększone więc rozwierciłem sobie na 5mm (żadna różnica rozwiercić z 4,8mm na 5mm :wink4: a zanitowane będzie na sztywno)

9) zakładamy kółko na sprężarkę osadzamy segera na swoje miejsce, później blacha na sprzęgiełko i wkręcamy tą śrubkę M6 na jakiś specjalny klej aby się nie odkręciła

10) kolejność montażu sprężarki w odwrotnej kolejności


czas pracy to 2h - tak na spokojnie :wink4:




miłej pracy :>



_______________________

antonio :hi:

Czy mógłbyś odświeżyć zdjęcia . Nie mogę odkręcić śruby mocującej tarcze .  Dziękuje za pomoc . 

Opublikowano
6 godzin temu, Arturtst napisał:

zy mógłbyś odświeżyć zdjęcia . Nie mogę odkręcić śruby mocującej tarcze .  Dziękuje za pomoc . 

Kolego a ściągnełeś taki mały pierścień w środku tego sprzęgła jest, na yt jest filmik pomocniczy co i jak trzeba zrobić, może śruba jest zapieczona to delikatnie młotek, preparat penetrujący.

Opublikowano
W dniu ‎15‎.‎04‎.‎2018 o 20:56, słoniu napisał:

Czy ktoś z was wie gdzie można zakupić taki klucz aby odkręcić ten dekielek i wymienić gumki w sprzęgle??
klimatyzacja-samochodowa-usterki-serwis-

po co zmieniać gumki? Jak pada sprzęgło to zrywa ten blaszany dekiel ze środkowej śruby. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzonymi gumkami a całym deklem. Ja kupiłem ten klucz na allegro. Jest tego pełno.

Opublikowano
9 minut temu, słoniu napisał:

Kolego a ściągnełeś taki mały pierścień w środku tego sprzęgła jest, na yt jest filmik pomocniczy co i jak trzeba zrobić, może śruba jest zapieczona to delikatnie młotek, preparat penetrujący.

Sruba to jest trzpień wału kompresora. Odkręcasz blachę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, specjalnym kluczem o trzech bolcach. Seger jest wewnątrz. Trzyma koło wielorowkowe na obudowie klimatyzatora.

Opublikowano
Godzinę temu, wisiel napisał:

po co zmieniać gumki? Jak pada sprzęgło to zrywa ten blaszany dekiel ze środkowej śruby. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzonymi gumkami a całym deklem. Ja kupiłem ten klucz na allegro. Jest tego pełno.

To mogę Ci podesłać jak u mnie gumki wyglądały a blacha jest nie zużyta, u mnie było uderzanie wąsów dekla o wąsy koła z powodu zużycia tych gumek.

Opublikowano

Witam

Panowie, czy potraficie na słuch zweryfikować czy głuche "pukanie", które słychać na filmiku szczególnie od 12 sekundy to łożysko kompresora?

Mój kompresor to Denso 6SEU14C. Aktualnie mam rozebrany przód po wymianie rozrządu więc i dostęp dużo łatwiejszy (chyba). Mechanik ma wymienić łożysko bo niby ono stuka, ale z tego co czytam łatwo cokolwiek uszkodzić w kompresorze generując koszty. Klimatyzacja chodzi super i nie chciałbym przez łożysko wymieniać później cały kompresor bo przy demontażu "coś się urwało". Co sądzicie?

Opublikowano

U mnie jak stukało coś w kompresorze to nadawał się do regeneracji i cały układ do płukania, bo opiłki poszły, a o kosztach lepiej nie mówić ?  Stuki cichną z obrotami?

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

U mnie jak stukało coś w kompresorze to nadawał się do regeneracji i cały układ do płukania, bo opiłki poszły, a o kosztach lepiej nie mówić ?  Stuki cichną z obrotami?

W kabinie praktycznie tego nie słyszę. Na postoju delikatnie ale muszę się wsłuchać. W trakcie jazdy nic. Dlatego nie wiem czy wymieniać to łożysko czy narazie jeździć

Opublikowano
2 godziny temu, jolley napisał:

W kabinie praktycznie tego nie słyszę. Na postoju delikatnie ale muszę się wsłuchać. W trakcie jazdy nic. Dlatego nie wiem czy wymieniać to łożysko czy narazie jeździć

Sprężarka na stół i zobaczyć co się dzieje. Im wcześniej zainterweniujesz tym mniejsze będą skutki i koszty. Ale zrobisz jak uważasz.

Opublikowano

Glupie pytanie, ale trzeba przy wyjęciu sprężarki spuszczać czynnik z układu? 

Opublikowano
5 godzin temu, jolley napisał:

Glupie pytanie, ale trzeba przy wyjęciu sprężarki spuszczać czynnik z układu? 

Oczywiście, że tak :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...