Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...ja tam wziąłem ze sobą stary kompresor na porównanie... :naughty:

Opublikowano

antonio: nie jeżdżę wcale na ECON. Chrobotanie jest zaraz po odpaleniu silnika jakies 2-3 sekundy oraz gdy włacze tryb econ albo wyłącze klime. Mechanik, który to robił ma urlop ale w poniedziałek już wraca i chyba będę chciał zwrot gotówki.

Opublikowano

ja właśnie wymieniłem gumki w moim kompresorze 6seu14c 48 złoty to kosztowało, i 45 minut ja nie odkręcałem kompresora udało mi się to zrobić bez tej czynności. napewno pasek trzeba zrzucić :good:

Opublikowano

Witam.

Jakiego będę musiał użyć ściągacza do zdjęcia koła pasowego?

Pozdrawiam.

raczej żadnego, ja kółko ściagnąłem rękoma

Opublikowano

Mocno siedziało? Czyli po zdjęciu zegera poszło już lekko - rękoma?

lekko

Opublikowano

Mam podobny problem, tylko że występuje on po załączeniu klimy, nie tak jak u wszystkich w trybie ECONO. Jak włącza się sprężarka to słychać metaliczny odgłos, który w raz z obrotami zanika. Podobny przypadek miałem w B5 i było to łożysko kompresora, albo napinacza, już nie pamiętam. Klima chłodzi bardzo dobrze, ale jak ma się coś rozsypać na wiosnę to wolałbym temu zapobiec. Obstawiać coś w kompresorze, czy napinacz ? Jak będzie cieplej i klima się załączy, to postaram się nagrać jakiś filmik.

Opublikowano

Mam podobny problem, tylko że występuje on po załączeniu klimy, nie tak jak u wszystkich w trybie ECONO. Jak włącza się sprężarka to słychać metaliczny odgłos, który w raz z obrotami zanika. Podobny przypadek miałem w B5 i było to łożysko kompresora, albo napinacza, już nie pamiętam. Klima chłodzi bardzo dobrze, ale jak ma się coś rozsypać na wiosnę to wolałbym temu zapobiec. Obstawiać coś w kompresorze, czy napinacz ? Jak będzie cieplej i klima się załączy, to postaram się nagrać jakiś filmik.

To nie napinacz - albo łożysko koła pasowego klimy albo stabilizatory w kole pasowym.

Opublikowano

Siema

Szkoda ze nie znalem tego posta jak mi klima siadla :( wiec siadla klima- wymienilem kompresor na szczescie stary zabralem ze soba. Teraz tylko wymienic sprzegielko i kompresor do zyda. THx Antonio :)

aaa Mam AVF'a wiec wkleje foteczki :)

P05_02_11_16_41_02.jpg

P05_02_11_16_39_01.jpg

P05_02_11_16_41_03.jpg

P05_02_11_16_42_01.jpg

P05_02_11_16_43.jpg

Opublikowano

Czy mógłby mi ktoś pomóc w znalezieniu koła do mojej sprężarki

20032011089.jpg

Mam silnik AVF 1.9 130 multitronic XII 2004 Avant ! Znalazłem ciekawą stronkę ale dalej nie wiem które będzie pasowało więc chciałbym Was prosić o pomoc. Z góry wielkie dzięki.

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/SPRZEGLA_NAPEDY__KOLA_PASOWE-k48-0-3-default.html

Opublikowano

Najgorsze że nie mam gdzie ściągnąć ! ;(

Opublikowano

Karol - ja mam swój stary kompresor gdzieś w garażu. Jutro zmierzę Ci średnicę koła pasowego... Przypomnij się o 14:30 SMS-em.

Opublikowano

"Karol" ?? Czyli ma się rozumieć że o mnie chodziło ? :decayed:

Opublikowano

Hahaha dokładnie - przechrzciłem Cię :polew: Lecę pomierzyć...[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2011, 14:35_________________________________________________Orygianlne koło pasowe przy kompresorze 8E0 260 805 BA (6SEU14C):

- średnica zewnętrzna 105mm

- wysokość (promień) 40mm

- szerokość paska 22,5mm

- ilość rowków 6

Przy czym drugi kompresor, który kupiłem (to samo oznaczenie, mimo to różni się troszkę) ma większe koło pasowe. Niestety nie znam wymiarów. Dlatego wydaje mi się, że koło 115,5mm dostępne w linkach, które podałeś - będzie OK.

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/Czesci_Auto_Klima__NAPED_SPRZEGLO_Sprezarki_do_Klimatyzacji_NIPPONDENSO_6SEU14C_w_Samochodzie_AUDI__Usterki_Klimatyzacji_Samochodowej__Naped_Kompletny_Klimatyzacji__Auto_Klimatyzacja_Czesci_Zamienne-2126.html

Tylko cena do d*py - za 300zł kupisz kompresor z kołem...

Opublikowano

jak zrywa sprzegło tzn. ze cos niedobrego dzieje się w samej spreżarce...bo to już ostateczność i zabezpieczenie przed uszkodzeniem i zerwaniem paska np. podczas trasy.... jak komus zerwało sprzęgiełko to przyjżał bym się dyszy rozpręznej i zerknąl czy nie ma czasem opiłków metalu ze spręzarki bo być może to już jej początek końca.

pzdr.

Opublikowano

Panowie macie jakiś patent na odkręcenie tej tarczki - tak jak na rys. 4,5,6,7 w tym linku

http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/Sprężarki%20Kompresory%20Części.html

Na powyższym przykładzie widać że nakrętka jest zerwana na tarczce.

Stosują udarowy klucz by mieć walnięcie i to zruszy pokrywkę ... a jakiś domowy sposób? Chyba nie powinno to być zbyt mocno dokręcone?

Wg mnie owa instrukcja wprowadza w bardzo duży błąd - zdjęcia 4,5,6 oszukują, przy pomocy tego klucza trzybolcowego wcale nie odkręcimy tarczki a co najwyżej uzyskamy efekt jak na zdjęciach Piotra - zerwanie nakrętki.

U kolegi Piotrka widać że zerwało nakrętkę z tej tarczki robiąc małe spustoszenie - dziwie się trochę czemu przecież sprzęgło miało zabezpieczać przez zerwanie gumek???

Siema

Szkoda ze nie znalem tego posta jak mi klima siadla :( wiec siadla klima- wymienilem kompresor na szczescie stary zabralem ze soba. Teraz tylko wymienic sprzegielko i kompresor do zyda. THx Antonio :)

aaa Mam AVF'a wiec wkleje foteczki :)

P05_02_11_16_39_01.jpg

[br]Dopisany: 28 Kwiecień 2011, 15:02_________________________________________________Ehhh na spustoszenie to sobie sam odpowiem ;)

Wcześniej myślałem że zrywają się te gumki ale teraz widzę dzięki poniższemu zdjęciu że one tylko amortyzują ... miedzy nie wchodza łopatki od tej tarczki.

A zerwanie jest realizowane właśnie na tej nakrętce - więc u Piotrka zabezpieczenia zadziałały OK.

P05_02_11_16_42_01.jpg

Opublikowano

Instrukcja dotyczy A4 B6 ze zmienionym rozrządem (od modelu 2003.06) możliwe bardzo że także obejmuje modele B7 1.9 i 2.0 TDI.

Instrukcja pokazuje wymianę łożyska w sprzęgle kompresora klimatyzacji 6SEU14C oraz wymianę gumek amortyzujących. Różnie dobrze instrukcja może być pomocna do wymiany całego lub jednego z elementów.

W moim przypadku naprawa wykonana w celu wyeliminowania hałasu szczególnie wydobywającego się ze sprzęgła po włączeniu trybu ECON = wymiana łożyska (35x52x22) i gumek amortyzujących.

Sprzęgło składa się z:
- koła pasowego (koło z tworzywa sztucznego, w otworze osadzona tulejka metalowa
- łożysko 35x52x22
- gumki amortyzujące (6 szt.)
- tarcza sprzęgłowa
- pierścień zabezpieczający tarczę sprzęgłową
- pierścień zabezpieczający (Zegera) do osadzenia koła na wirniku sprężarki
- podkładka dystansowa

Narzędzia i przyrządy:
- śrubokręt płaski duży (do zdjęcia dolnej osłony silnika)
- śrubokręt płaski mały
- klucz płaski 16
- przyrząd do demontażu filtrów oleju z opasaniem gumowym
- nasadka 7
- nasadka 13
- przedłużka kardanowa
- przedłużka zwykła (krótka)
- nasadka 32 (lub tulejka do wyciśnięcia łożyska)
- prasa
- opaski elektryczne (trytytki)


ZDJĘCIE DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
a. odkręcić wkręty 1 i 2
b. plastykowe wkręty od strony obu nadkoli - zdemontować tylko pierwszy od wewnątrz przekręcając o 90st. i wysuwając
a101320osonadolnasilnik.jpg
Uploaded with ImageShack.us


ZDJĘCIE PASKA WIELOROWKOWEGO
a. złapać kluczem 16 za nakrętkę napinacza paska wielorowkowego
b. przekręcić zgodnie ruchem wskazówek zegara na tyle aż druga osoba zsunie pasek z kółka pasowego alternatora
c. zdjąć pasek z koła pasowego kompresora (nie ściągać całkiem paska, zachowamy ten sam kierunek obrotu paska)
a1310433demontapaskawie.png
Uploaded with ImageShack.us


ODKRĘCENIE KOMPRESORA KLIMATYZACJI
a. Wypiąć węże przychodzące do kompresora z najbliższych zaczepów
b. Wypiąć wtyczkę z zaworu zamocowanego w kompresorze, przeciąć opaskę elektryczną
c. Wypiąć wtyczkę od czujnika w misie olejowej
d. Odkręcić śruby 1 i 2 (M8x88) nasadką nr 13
e. Zabezpieczyć kompresor drutem (podwiesić go)
f. Odkręcić (przy użyciu przedłużki z kardanem) śrubę 3 (M8x88) nasadką nr 13
g. Przesunąć wiązki przewodów tak aby opuścić kompresor głównie jego przednią część
a870404uchytprzewodukli.pnga870396mocowaniekompres.pnga170215zczeczujnikapozi.png


DEMONTAŻ KOŁA PASOWEGO / SPRZĘGŁA KOMPRESORA
a. Zdjąć pierścień zabezpieczający przy pomocy średniego/małego śrubokręta podważając od jednego z końców pierścienia
b. Chwycić po obwodzie koła gumowym pasem przyrządu do demontażu filtrów oleju aby zablokować koło przed obracaniem
c. Założyć nasadkę 7 na sześciokąt na wirniku kompresora
d. Blokując koło odkręcać w stronę przeciwną do strzałki umieszczonej na tarczy sprzęgłowej
e. Odkręcać do momentu aż tarcza sprzęgłowa wysunie się i zejdzie z gwintu (uwaga! może część gumek już wypaść)
f. Zdemontować pierścień zabezpieczający Zegera (śrubokrętem płaskim lub dedykowanym narzędziem)
g. Wyjąć podkładkę dystansową osadzoną na wirniku
h. Zdjąć koło pasowe / sprzęgło z wirnika, powinno swobodnie zejść z wirnika
i. Zdemontować pozostałe gumki
a870631wymianakoapasowe.jpg1002863o.jpg1002864m.jpg1002865v.jpg1002868.jpg



WYCISNĄĆ ŁOŻYSKO
uwaga!: koło jest wykonane z tworzywa sztucznego - zachować ostrożność by nie zniszczyć koła przy wyciskaniu/wciskaniu łożyska. Nie polecam zapierania na kołnierzu koła gdzie pracuje pasek, lepiej to robić na mniejszej średnicy, możliwie "blisko" łożyska
a. Dopasować tulejką (średnica wew. większa niż 52mm - by oparło się na powierzchni tak gdzie osadza się gumeczki i wysokość tulejki większa niż 22mm, średnica zew. taka by zbyt cienką tuleja nie naruszyć koła)
b. Za tłoczek wyciskający zastosować nasadkę 32 (u mnie taka ładnie przypasowała) - zaprzeć na bieżni wewnętrznej łożyska
1002871e.jpg1002872c.jpg1002876m.jpg


WCISNĄĆ ŁOŻYSKO
uwaga!: zachować podobne zasady jak przy wyciskaniu, z reguły łożyska są lekko "tłuste" ale jak ktoś chce może troszeczkę je posmarować smarem
1002879x.jpg1002883n.jpg


UŁOŻYĆ GUMKI

ZAMONTOWAĆ KOŁO PASOWE / SPRZĘGŁO KOMPRESORA NA WIRNIK
a. Nałożyć kółko na wirnik
b. Zabezpieczyć kółko przez zamontowanie pierścienia zabezpieczającego Zegera na wirnik
c. Włożyć podkładkę dystansową
d. Osadzić tarczę sprzęgłową , przypilnować osadzenie łopatek pomiędzy gumkami
e. Dokręcić tarczę sprzęgłową do oporu momentem 35Nm - przy użyciu nasadki 7, blokując koło przyrządem do demontażu filtrów oleju (operacja ta jest znacznie prostsza niż odkręcenie)
f. Zamontować pierścień zabezpieczający - upewnić się że dobrze się osadził
1002890i.jpg


ZAMOCOWANIE KOMPRESORA KLIMATYZACJI
a. Zdjąć drut zabezpieczający
b. Załapać śruby 1 i 2
c. Załapać i dokręcić śrubę nr 3 (przy użyciu przedłużki kardanowej)
d. Dokręcić śruby 1 i 2
e. Wpiąć wtyczkę w zawór na kompresorze i w czujnik w misie olejowej
f. W pobliżu wtyczki przy kompresorze zamontować ponownie nową opaskę elektryczną (trytytkę)
g. Zapiąć w uchwyty przewody klimatyzacji

ZAŁOŻYĆ PASEK WIELOROWKOWY
a. Ułożyć opasanie paska wielorowkowego - pomijając kółko pasowe alternatora
b. Założyć klucz 16 na nakrętkę napinacza paska
c. Przekręcić napinacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara na tyle aby druga osoba nasunęła pasek na kółko pasowe alternatora

ZAMOCOWAĆ OSŁONĘ DOLNĄ SILNIKA

UWAGA!!!
Instrukcja naprawy pokazana na stronie:
http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/Sprężarki%20Kompresory%20Części.html
może doprowadzić do uszkodzenie dobrego sprzęgła kompresora klimatyzacji. Przy pomocy tego klucza 3-y bolcowego nic nie odkręcimy a co najwyżej zerwiemy dobre sprzęgło klimatyzacji.

Części dotyczące układu klimatyzacji można nabyć u sprzedawców:
AUTO KLIMA
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/
łożyska (niemal wszystkie hurtownie z łożyskami są w stanie takie łożyska sprowadzić)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...