wypsiu Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 ...ja tam wziąłem ze sobą stary kompresor na porównanie...
ernius Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 antonio: nie jeżdżę wcale na ECON. Chrobotanie jest zaraz po odpaleniu silnika jakies 2-3 sekundy oraz gdy włacze tryb econ albo wyłącze klime. Mechanik, który to robił ma urlop ale w poniedziałek już wraca i chyba będę chciał zwrot gotówki.
Maxito Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 ja właśnie wymieniłem gumki w moim kompresorze 6seu14c 48 złoty to kosztowało, i 45 minut ja nie odkręcałem kompresora udało mi się to zrobić bez tej czynności. napewno pasek trzeba zrzucić
dn501 Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Witam. Jakiego będę musiał użyć ściągacza do zdjęcia koła pasowego? Pozdrawiam.
antonio Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 Witam. Jakiego będę musiał użyć ściągacza do zdjęcia koła pasowego? Pozdrawiam. raczej żadnego, ja kółko ściagnąłem rękoma
dn501 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Mocno siedziało? Czyli po zdjęciu zegera poszło już lekko - rękoma?
antonio Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 Mocno siedziało? Czyli po zdjęciu zegera poszło już lekko - rękoma? lekko
czester Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mam podobny problem, tylko że występuje on po załączeniu klimy, nie tak jak u wszystkich w trybie ECONO. Jak włącza się sprężarka to słychać metaliczny odgłos, który w raz z obrotami zanika. Podobny przypadek miałem w B5 i było to łożysko kompresora, albo napinacza, już nie pamiętam. Klima chłodzi bardzo dobrze, ale jak ma się coś rozsypać na wiosnę to wolałbym temu zapobiec. Obstawiać coś w kompresorze, czy napinacz ? Jak będzie cieplej i klima się załączy, to postaram się nagrać jakiś filmik.
Bart-S Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mam podobny problem, tylko że występuje on po załączeniu klimy, nie tak jak u wszystkich w trybie ECONO. Jak włącza się sprężarka to słychać metaliczny odgłos, który w raz z obrotami zanika. Podobny przypadek miałem w B5 i było to łożysko kompresora, albo napinacza, już nie pamiętam. Klima chłodzi bardzo dobrze, ale jak ma się coś rozsypać na wiosnę to wolałbym temu zapobiec. Obstawiać coś w kompresorze, czy napinacz ? Jak będzie cieplej i klima się załączy, to postaram się nagrać jakiś filmik. To nie napinacz - albo łożysko koła pasowego klimy albo stabilizatory w kole pasowym.
piotreklon Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Siema Szkoda ze nie znalem tego posta jak mi klima siadla wiec siadla klima- wymienilem kompresor na szczescie stary zabralem ze soba. Teraz tylko wymienic sprzegielko i kompresor do zyda. THx Antonio aaa Mam AVF'a wiec wkleje foteczki
carpa84 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Czy mógłby mi ktoś pomóc w znalezieniu koła do mojej sprężarki Mam silnik AVF 1.9 130 multitronic XII 2004 Avant ! Znalazłem ciekawą stronkę ale dalej nie wiem które będzie pasowało więc chciałbym Was prosić o pomoc. Z góry wielkie dzięki. http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/SPRZEGLA_NAPEDY__KOLA_PASOWE-k48-0-3-default.html
Yaqb Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 najepiej jakbys sciagnal kolo, pomierzyl i zamowl konkretne, ja bym obstawial na ktores z tych kol http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/Czesci_Auto_Klima_ndash_NAPED_SPRZEGLO_Sprezarki_do_Klimatyzacji_NIPPONDENSO_6SEU14C_w_Samochodzie_AUDI_ndash_Usterki_Klimatyzacji_Samochodowej__Naped_Kompletny_Klimatyzacji__Auto_Klimatyzacja_Czesci_Zamienne-2126.html lub http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/SPRZEGLO_do_Sprezarki_Klimatyzacji_NIPPONDENSO_6SEU14C_Komplet_Sprzegla_Klimatyzacji_Samochodowej_Czesci_do_Klimatyzacji__Klimatyzacje_Samochodowe-731.html lub to http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/SPRZEGLO_do_Sprezarki_NIPPONDENSO_6SEU14C_Kompletne_Sprzeglo_do_Autoklimatyzacji_Czesci_do_Klimatyzacji__Klimatyzacje_Samochodowe-732.html
carpa84 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Najgorsze że nie mam gdzie ściągnąć ! ;(
Bart-S Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Karol - ja mam swój stary kompresor gdzieś w garażu. Jutro zmierzę Ci średnicę koła pasowego... Przypomnij się o 14:30 SMS-em.
carpa84 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 "Karol" ?? Czyli ma się rozumieć że o mnie chodziło ?
Bart-S Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Hahaha dokładnie - przechrzciłem Cię Lecę pomierzyć...[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2011, 14:35_________________________________________________Orygianlne koło pasowe przy kompresorze 8E0 260 805 BA (6SEU14C): - średnica zewnętrzna 105mm - wysokość (promień) 40mm - szerokość paska 22,5mm - ilość rowków 6 Przy czym drugi kompresor, który kupiłem (to samo oznaczenie, mimo to różni się troszkę) ma większe koło pasowe. Niestety nie znam wymiarów. Dlatego wydaje mi się, że koło 115,5mm dostępne w linkach, które podałeś - będzie OK. http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/Czesci_Auto_Klima__NAPED_SPRZEGLO_Sprezarki_do_Klimatyzacji_NIPPONDENSO_6SEU14C_w_Samochodzie_AUDI__Usterki_Klimatyzacji_Samochodowej__Naped_Kompletny_Klimatyzacji__Auto_Klimatyzacja_Czesci_Zamienne-2126.html Tylko cena do d*py - za 300zł kupisz kompresor z kołem...
carpa84 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Jeszcze raz wielkie dzięki. A co do ceny to jest zadowalająca bo tutaj jest o 100 % droższe http://www.diavia.es/es/productos/recambios/repuestos_compresor/016175m.html
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 jak zrywa sprzegło tzn. ze cos niedobrego dzieje się w samej spreżarce...bo to już ostateczność i zabezpieczenie przed uszkodzeniem i zerwaniem paska np. podczas trasy.... jak komus zerwało sprzęgiełko to przyjżał bym się dyszy rozpręznej i zerknąl czy nie ma czasem opiłków metalu ze spręzarki bo być może to już jej początek końca. pzdr.
adadur Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Panowie macie jakiś patent na odkręcenie tej tarczki - tak jak na rys. 4,5,6,7 w tym linku http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/Sprężarki%20Kompresory%20Części.html Na powyższym przykładzie widać że nakrętka jest zerwana na tarczce. Stosują udarowy klucz by mieć walnięcie i to zruszy pokrywkę ... a jakiś domowy sposób? Chyba nie powinno to być zbyt mocno dokręcone? Wg mnie owa instrukcja wprowadza w bardzo duży błąd - zdjęcia 4,5,6 oszukują, przy pomocy tego klucza trzybolcowego wcale nie odkręcimy tarczki a co najwyżej uzyskamy efekt jak na zdjęciach Piotra - zerwanie nakrętki. U kolegi Piotrka widać że zerwało nakrętkę z tej tarczki robiąc małe spustoszenie - dziwie się trochę czemu przecież sprzęgło miało zabezpieczać przez zerwanie gumek??? Siema Szkoda ze nie znalem tego posta jak mi klima siadla wiec siadla klima- wymienilem kompresor na szczescie stary zabralem ze soba. Teraz tylko wymienic sprzegielko i kompresor do zyda. THx Antonio aaa Mam AVF'a wiec wkleje foteczki [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2011, 15:02_________________________________________________Ehhh na spustoszenie to sobie sam odpowiem Wcześniej myślałem że zrywają się te gumki ale teraz widzę dzięki poniższemu zdjęciu że one tylko amortyzują ... miedzy nie wchodza łopatki od tej tarczki. A zerwanie jest realizowane właśnie na tej nakrętce - więc u Piotrka zabezpieczenia zadziałały OK.
adadur Opublikowano 1 Maja 2011 Opublikowano 1 Maja 2011 Instrukcja dotyczy A4 B6 ze zmienionym rozrządem (od modelu 2003.06) możliwe bardzo że także obejmuje modele B7 1.9 i 2.0 TDI.Instrukcja pokazuje wymianę łożyska w sprzęgle kompresora klimatyzacji 6SEU14C oraz wymianę gumek amortyzujących. Różnie dobrze instrukcja może być pomocna do wymiany całego lub jednego z elementów.W moim przypadku naprawa wykonana w celu wyeliminowania hałasu szczególnie wydobywającego się ze sprzęgła po włączeniu trybu ECON = wymiana łożyska (35x52x22) i gumek amortyzujących.Sprzęgło składa się z:- koła pasowego (koło z tworzywa sztucznego, w otworze osadzona tulejka metalowa- łożysko 35x52x22- gumki amortyzujące (6 szt.)- tarcza sprzęgłowa- pierścień zabezpieczający tarczę sprzęgłową- pierścień zabezpieczający (Zegera) do osadzenia koła na wirniku sprężarki- podkładka dystansowaNarzędzia i przyrządy:- śrubokręt płaski duży (do zdjęcia dolnej osłony silnika)- śrubokręt płaski mały- klucz płaski 16- przyrząd do demontażu filtrów oleju z opasaniem gumowym- nasadka 7- nasadka 13- przedłużka kardanowa- przedłużka zwykła (krótka)- nasadka 32 (lub tulejka do wyciśnięcia łożyska)- prasa- opaski elektryczne (trytytki)ZDJĘCIE DOLNEJ OSŁONY SILNIKAa. odkręcić wkręty 1 i 2b. plastykowe wkręty od strony obu nadkoli - zdemontować tylko pierwszy od wewnątrz przekręcając o 90st. i wysuwającUploaded with ImageShack.usZDJĘCIE PASKA WIELOROWKOWEGOa. złapać kluczem 16 za nakrętkę napinacza paska wielorowkowegob. przekręcić zgodnie ruchem wskazówek zegara na tyle aż druga osoba zsunie pasek z kółka pasowego alternatorac. zdjąć pasek z koła pasowego kompresora (nie ściągać całkiem paska, zachowamy ten sam kierunek obrotu paska)Uploaded with ImageShack.usODKRĘCENIE KOMPRESORA KLIMATYZACJIa. Wypiąć węże przychodzące do kompresora z najbliższych zaczepówb. Wypiąć wtyczkę z zaworu zamocowanego w kompresorze, przeciąć opaskę elektrycznąc. Wypiąć wtyczkę od czujnika w misie olejowejd. Odkręcić śruby 1 i 2 (M8x88) nasadką nr 13e. Zabezpieczyć kompresor drutem (podwiesić go)f. Odkręcić (przy użyciu przedłużki z kardanem) śrubę 3 (M8x88) nasadką nr 13g. Przesunąć wiązki przewodów tak aby opuścić kompresor głównie jego przednią częśćDEMONTAŻ KOŁA PASOWEGO / SPRZĘGŁA KOMPRESORAa. Zdjąć pierścień zabezpieczający przy pomocy średniego/małego śrubokręta podważając od jednego z końców pierścieniab. Chwycić po obwodzie koła gumowym pasem przyrządu do demontażu filtrów oleju aby zablokować koło przed obracaniemc. Założyć nasadkę 7 na sześciokąt na wirniku kompresorad. Blokując koło odkręcać w stronę przeciwną do strzałki umieszczonej na tarczy sprzęgłoweje. Odkręcać do momentu aż tarcza sprzęgłowa wysunie się i zejdzie z gwintu (uwaga! może część gumek już wypaść)f. Zdemontować pierścień zabezpieczający Zegera (śrubokrętem płaskim lub dedykowanym narzędziem)g. Wyjąć podkładkę dystansową osadzoną na wirnikuh. Zdjąć koło pasowe / sprzęgło z wirnika, powinno swobodnie zejść z wirnikai. Zdemontować pozostałe gumkiWYCISNĄĆ ŁOŻYSKOuwaga!: koło jest wykonane z tworzywa sztucznego - zachować ostrożność by nie zniszczyć koła przy wyciskaniu/wciskaniu łożyska. Nie polecam zapierania na kołnierzu koła gdzie pracuje pasek, lepiej to robić na mniejszej średnicy, możliwie "blisko" łożyskaa. Dopasować tulejką (średnica wew. większa niż 52mm - by oparło się na powierzchni tak gdzie osadza się gumeczki i wysokość tulejki większa niż 22mm, średnica zew. taka by zbyt cienką tuleja nie naruszyć koła)b. Za tłoczek wyciskający zastosować nasadkę 32 (u mnie taka ładnie przypasowała) - zaprzeć na bieżni wewnętrznej łożyskaWCISNĄĆ ŁOŻYSKOuwaga!: zachować podobne zasady jak przy wyciskaniu, z reguły łożyska są lekko "tłuste" ale jak ktoś chce może troszeczkę je posmarować smaremUŁOŻYĆ GUMKIZAMONTOWAĆ KOŁO PASOWE / SPRZĘGŁO KOMPRESORA NA WIRNIKa. Nałożyć kółko na wirnikb. Zabezpieczyć kółko przez zamontowanie pierścienia zabezpieczającego Zegera na wirnikc. Włożyć podkładkę dystansowąd. Osadzić tarczę sprzęgłową , przypilnować osadzenie łopatek pomiędzy gumkamie. Dokręcić tarczę sprzęgłową do oporu momentem 35Nm - przy użyciu nasadki 7, blokując koło przyrządem do demontażu filtrów oleju (operacja ta jest znacznie prostsza niż odkręcenie)f. Zamontować pierścień zabezpieczający - upewnić się że dobrze się osadziłZAMOCOWANIE KOMPRESORA KLIMATYZACJIa. Zdjąć drut zabezpieczającyb. Załapać śruby 1 i 2c. Załapać i dokręcić śrubę nr 3 (przy użyciu przedłużki kardanowej)d. Dokręcić śruby 1 i 2e. Wpiąć wtyczkę w zawór na kompresorze i w czujnik w misie olejowejf. W pobliżu wtyczki przy kompresorze zamontować ponownie nową opaskę elektryczną (trytytkę)g. Zapiąć w uchwyty przewody klimatyzacjiZAŁOŻYĆ PASEK WIELOROWKOWYa. Ułożyć opasanie paska wielorowkowego - pomijając kółko pasowe alternatorab. Założyć klucz 16 na nakrętkę napinacza paskac. Przekręcić napinacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara na tyle aby druga osoba nasunęła pasek na kółko pasowe alternatoraZAMOCOWAĆ OSŁONĘ DOLNĄ SILNIKAUWAGA!!!Instrukcja naprawy pokazana na stronie:http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/Sprężarki%20Kompresory%20Części.htmlmoże doprowadzić do uszkodzenie dobrego sprzęgła kompresora klimatyzacji. Przy pomocy tego klucza 3-y bolcowego nic nie odkręcimy a co najwyżej zerwiemy dobre sprzęgło klimatyzacji.Części dotyczące układu klimatyzacji można nabyć u sprzedawców:AUTO KLIMAhttp://www.e-sklep-laser-sinex.pl/łożyska (niemal wszystkie hurtownie z łożyskami są w stanie takie łożyska sprowadzić)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się