Łukaszbl Opublikowano 20 Grudnia 2020 Opublikowano 20 Grudnia 2020 3 godziny temu, Mistrzuniu9 napisał: Mi sie wydaje ze aku nie doladowany i obroty podbija co rowna sie wieksze spalanie. Pewnie przewod trzrba dołożyć z alternatora do podszybia No dodatkowy przewód z alternatora do skrzynki + pod przednią szybą. Często staty przewod nie daje radę i trzeba dołożyć drugi. Aku ma byc taki jak producent podaje. Wymieniales ? Wg kodów ma być 72Ah, 380A wlozony jest w aucie: 80Ah, 730A roznica największa na prądzie rozruchowym
Łukaszbl Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 W dniu 19.12.2020 o 18:25, Mistrzuniu9 napisał: Ofset dziwny a tak po za tym parametry sa bdb. Sprawdz cisnienie przy 4tys obrotów poniżej 250 znaczy ze jest ok. Ciśnienie przy 4000 obrotow( pod obciążeniem- na biegu) około 150. Btw: dziwne - dzisiaj zrobiłem przegaz 3x do 3500 i obroty jałowe spadły do 830. od tego momentu zrobiłem około 50 km i cały czas wolne obroty są 830- właściwe. macie jakiś pomysł ? dla zasady wymieniłem jeszcze filtr paliwa.( był oryginalny audi ) a auto ostatnia inspekcje w aso miało w 2016 roku?
taseroo Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 (edytowane) U mnie problem następujący , ostatnim czasem praktycznie za każdym odpaleniem włącza się procedura wypalania ( podwyższone obroty jałowe i spalanie ). Został wymieniony czujnik różnicy ciśnienia spalin ( Bosch , zaadaptowany ) . I problem nie ustał , co dziwne VCDS pokazuje wypalanie X kilometrów temu a procedura wydaje się załączona , w czym szukać problemu ? ( Zrzut z VCDS ciśnienie spalin -1hpa na starym czujniku , drugie na nowym czujniku. ) Stan akumulatora na MMI pokazuje 100%. Edytowane 6 Stycznia 2021 przez taseroo
Muskel1 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Zapełniony dpf. Masz nagromadzone 190ml popiołu. Przy 175ml jest pełny dla silników 2.0 TDI CR.
taseroo Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Czy wyzerowanie wartości DPF bez ruszania fizycznie DPF jest w stanie coś pomóc? Auto jeździ bez problemów. Edytowane 6 Stycznia 2021 przez taseroo
Muskel1 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Jak chceż żeby Ci ciśnienie rozerwało turbine to tak.
taseroo Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Dziwi mnie to , że ostatnią regenerację widzi 500km temu , czujnik różnicy ciśnienia nie powinien wyłapać zapchanego DPF? Jutro zmierzę jeszcze ładowanie może to wina "plusa" i poprzez słabe ładowanie sterownik podwyższa obroty ?
Muskel1 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Status od ostatniej regeneracji to status pozytywnie zakończonej regeneracji a nie zaczętej. Dopuki może próbuje regenerować zanim złapie notlaufa. W ostateczności gdy nie będzie już mógł sam zregenerować czujnik różnicy ciśnień zarejestruje zapchany dpf i silnik wpadnie w notlauf. Wtedy albo wymuszenie regeneracji albo wymiana/czyszczenie filtra.
taseroo Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Właśnie zmierzyłem ładowanie , alternator 14,8 a na akumulatorze 13.3 , zacznę od naprawy ładowania i zobaczymy co dalej będzie .
Łukaszbl Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 W dniu 6.01.2021 o 16:16, Muskel1 napisał: Zapełniony dpf. Masz nagromadzone 190ml popiołu. Przy 175ml jest pełny dla silników 2.0 TDI CR. Co myślicie o użyciu cleanera dpf np z k2 itd? zapodac go po wykręceniu czujnika ciśnień. daj to coś? mam spalanie około 11 litrów. Poza tym żadnych zmian. korekty wtrysków max +\-0,5
Łukaszbl Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 W dniu 22.12.2020 o 21:22, Łukaszbl napisał: Ciśnienie przy 4000 obrotow( pod obciążeniem- na biegu) około 150. Btw: dziwne - dzisiaj zrobiłem przegaz 3x do 3500 i obroty jałowe spadły do 830. od tego momentu zrobiłem około 50 km i cały czas wolne obroty są 830- właściwe. macie jakiś pomysł ? dla zasady wymieniłem jeszcze filtr paliwa.( był oryginalny audi ) a auto ostatnia inspekcje w aso miało w 2016 roku? Witam, poradzicie coś: skoro dpf ma wartości ok korekty wtrysków tez to gdzie leży problem spalania 11l/ 100km? wczoraj jeszcze podałem xleanera do dpf , przegoniłes go , wyzerowalem oraz wyczyściłem kolektor egr i przepustnice. egr był zaślepiony blacha. bledow brak. co może jeszcze powodować takie spalanie? codIennie robię 2x 30 km ekspresówka wiec zamulałe auto nie jest pomoZcie poznać historie tego auta( mam go 3 miesiace
kkt Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 (edytowane) 7 minut temu, Łukaszbl napisał: egr był zaślepiony blacha Witam. Egr jest zaślepiony lub wyprogramowany? Edytowane 16 Stycznia 2021 przez kkt
saviola10 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Zobacz jak zachowują się wtryski podczas jazdy. Zrób loga vcds-em.
RALF76 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Opublikowano 17 Stycznia 2021 11 godzin temu, Łukaszbl napisał: co może jeszcze powodować takie spalanie? ciągłe wypalanie dpf
Łukaszbl Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Niewiem czy wyłączony w programie- niewiem jak sprawdzić. dedukuje ze skoro po wyczyszczeniu i po podkładaniu wszystkiego nie mogłem przeprowadzić adaptacji egr ( próba kończyła się komunikatem B/D) to u mnie jest wyłączony. dodam ze auto od tygodnia ma znowu wolne obroty tak jak powinno czyli 830-850 obrotów. wczoraj przy mrozie -24 auto odpaliło jak w lecie. bez żadnych wibracji terkotania itp. Tu rozumuje ze układ paliwowy ok. bledow żadnych niema. poz tym spalaniem nie zaobserwowałem nic niepokojącego. Poziom oleju ok, silnik suchy czysty ale logi zrobię w trakcie jazdy jak wyżej kolega Saviola proponuje co do wypalania dpf: próbowałem wymusić wypalanie ale procedura nie rozpoczyna się- względy bezpieczeństwa. W dniu 16.01.2021 o 22:35, kkt napisał: Witam. Egr jest zaślepiony lub wyprogramowany?
Łukaszbl Opublikowano 28 Stycznia 2021 Opublikowano 28 Stycznia 2021 W dniu 6.01.2021 o 18:20, taseroo napisał: Właśnie zmierzyłem ładowanie , alternator 14,8 a na akumulatorze 13.3 , zacznę od naprawy ładowania i zobaczymy co dalej będzie . Witaj, rozwiązałeś problem podniesionych obrotów? miales wyższe spalanie wówczas? jesli tak, co pomogło? z góry dzieki za odpowiedz
taseroo Opublikowano 28 Stycznia 2021 Opublikowano 28 Stycznia 2021 2 godziny temu, Łukaszbl napisał: Witaj, rozwiązałeś problem podniesionych obrotów? miales wyższe spalanie wówczas? jesli tak, co pomogło? z góry dzieki za odpowiedz Tak , winne było niskie ładowanie konkretnie przez połączenie kabla plusowego przy rozruszniku (ukręca się jak na zdjęciu ) . Większość dokłada drugi kabel do podszybia i ładowanie wraca na odpowiedni poziom, ale gdy przewód przy rozruszniku się całkiem ukręci mamy mocne zwarcie . Ja zrobiłem nowy przewód wraz z zakutymi końcówkami w miejsce starego ( alternator-rozrusznik-podszybie) ale roboty dosyć sporo.
Łukaszbl Opublikowano 30 Stycznia 2021 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Sprawdziłem łądowanie- u mnie ok.13,8-14. wrocilem do dpf: na zgaszonym miałem różnice ciśnień -4hpa Zaraz po odpaleniu obroty 830 a różnica ciśnień +5hpa po przejechaniu 1-2km(nawet na zimnym silniku obroty do góry(1000) i wówczas czujnik różnicy ciśnień wskazuje +13 lub +15. po wymianie czujnika różnicy ciśnień poprawiło się tylko i wyłącznie wskazanie na zgaszonym( było -4 teraz jest 0) podalem jeszcze raz cleanera. Brak zmian. macie jakiś pomysł?
Łukaszbl Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 ....i doszedłem do tego: (koszt- 130 zł za czujnik bosch plus trzy cleanery) po wymianie czujnika oraz resecie wyuczonych wartości oraz adaptacji nowego czujnika, obroty jałowe są Non stop ok. 830rpm ostatnie wypalanie ponad 1000 km temu. sadza zmierzona i obliczona poniżej progu. bledow brak. spalanie w warunkach mocno zimowych w okolicach 7-7,5 litra. do dopracowania zostaje termostat. Dziwnie się grzeje oraz nie utrzymuje temperatury. Dzięki wszystkim za sugestie pozdrawiam
matheo18w Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 (edytowane) Jeśli chodzi o trzymanie temperatury to wielu walczyło z termostatami z aso i różnych firm i często nie przynosiło to efektów, u mnie był podobny problem że gdy na zewnątrz temperatura spadła poniżej 0st to samochód nie mógł złapać przysłowiowych 90st. Co prawda u mnie Audi a5 2012 2.0 CGLC. Pomogło mi i kilku kolegom z forum odwrócenie zaworu zwrotnego znajdującego się w wężu płynu chłodniczego. Nie wiem czy u Ciebie coś takiego występuje ale wrzucam link do forum gdzie szerzej opisany jest temat. https://a4-klub.pl/topic/436516-wąż-wody-03l121157ac/ Odnośnie tematu DPF czy mógłbyś opisać dokładniej użycie cleanery? To jest środek typu K2 w sprayu, który pryska się w miejscu czujnika czy coś podobnego? oraz co masz na myśli reset wyuczonych wartości? reset ilości popiołu ? Jak zmieniły się wartości ciśnienia po wymianie czujnika, jakoś zauważalnie ? Mam podobny problem z częstym wypalaniem DPF średnio co 230km, codziennie robię trasę w cyklu mieszanym ok 23km i ostatnio zacząłem analizować temat. Ilość popioły to 0.14l Offset różnicy ciśnienia to 3hPa przy biegu jałowym (obr.829) Różnica ciśnienia 13hPa przy biegu jałowym (obr.829) Obliczona masa sadzy 9,8g Zmierzona masa sadzy 12,3g Edytowane 16 Lutego 2021 przez matheo18w
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się