Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Mistrzuniu9 napisał:

Mi sie wydaje ze aku nie doladowany i obroty podbija co rowna sie wieksze spalanie.

Pewnie przewod trzrba dołożyć z alternatora do podszybia

No dodatkowy przewód z alternatora do skrzynki + pod przednią szybą.

Często staty przewod nie daje radę i trzeba dołożyć drugi.

Aku ma byc taki jak producent podaje.

Wymieniales ?

 

 

Wg kodów ma być 72Ah, 380A

wlozony jest w aucie: 80Ah, 730A

roznica największa na prądzie rozruchowym

Opublikowano
W dniu 19.12.2020 o 18:25, Mistrzuniu9 napisał:

Ofset dziwny a tak po za tym parametry sa bdb. Sprawdz cisnienie przy 4tys obrotów poniżej 250 znaczy ze jest ok.

Ciśnienie przy 4000 obrotow( pod obciążeniem- na biegu) około 150.

Btw: dziwne - dzisiaj zrobiłem przegaz 3x do 3500 i obroty jałowe spadły do 830.

od tego momentu zrobiłem około 50 km i cały czas wolne obroty są 830- właściwe.

macie jakiś pomysł ?

dla zasady wymieniłem jeszcze filtr paliwa.( był oryginalny audi ) a auto ostatnia inspekcje w aso miało w 2016 roku?

Opublikowano (edytowane)

U mnie problem następujący , ostatnim czasem praktycznie za każdym odpaleniem włącza się procedura wypalania ( podwyższone obroty jałowe i spalanie ). Został wymieniony czujnik różnicy ciśnienia spalin ( Bosch , zaadaptowany ) . I problem nie ustał , co dziwne VCDS pokazuje wypalanie X kilometrów temu a procedura wydaje się załączona , w czym szukać problemu ? ( Zrzut z VCDS ciśnienie spalin -1hpa na starym czujniku , drugie na nowym czujniku. ) Stan akumulatora na MMI pokazuje 100%.

IMG_20210104_090527.jpg

IMG_20210106_142151.jpg

IMG_20210106_142157.jpg

Edytowane przez taseroo
Opublikowano

Zapełniony dpf. Masz nagromadzone 190ml popiołu. Przy 175ml jest pełny dla silników 2.0 TDI CR.

Opublikowano (edytowane)

Czy wyzerowanie wartości DPF bez ruszania fizycznie DPF jest w stanie coś pomóc? Auto jeździ bez problemów.

Edytowane przez taseroo
Opublikowano

Jak chceż żeby Ci ciśnienie rozerwało turbine to tak. 

Opublikowano

Dziwi mnie to , że ostatnią regenerację widzi 500km temu , czujnik różnicy ciśnienia nie powinien wyłapać zapchanego DPF? Jutro zmierzę jeszcze ładowanie może to wina "plusa" i poprzez słabe ładowanie sterownik podwyższa obroty ? 

Opublikowano

Status od ostatniej regeneracji to status pozytywnie zakończonej regeneracji a nie zaczętej. Dopuki może próbuje regenerować zanim złapie notlaufa. W ostateczności gdy nie będzie już mógł sam zregenerować czujnik różnicy ciśnień zarejestruje zapchany dpf i silnik wpadnie w notlauf. Wtedy albo wymuszenie regeneracji albo wymiana/czyszczenie filtra. 

Opublikowano

Właśnie zmierzyłem ładowanie , alternator 14,8 a na akumulatorze 13.3 , zacznę od naprawy ładowania i zobaczymy co dalej będzie .

Opublikowano
W dniu 6.01.2021 o 16:16, Muskel1 napisał:

Zapełniony dpf. Masz nagromadzone 190ml popiołu. Przy 175ml jest pełny dla silników 2.0 TDI CR.

Co myślicie o użyciu cleanera dpf  np z k2 itd?

zapodac go po wykręceniu czujnika ciśnień.

daj to coś?

mam spalanie około 11 litrów.

Poza tym żadnych zmian.

korekty wtrysków max +\-0,5

Opublikowano
W dniu 22.12.2020 o 21:22, Łukaszbl napisał:

Ciśnienie przy 4000 obrotow( pod obciążeniem- na biegu) około 150.

Btw: dziwne - dzisiaj zrobiłem przegaz 3x do 3500 i obroty jałowe spadły do 830.

od tego momentu zrobiłem około 50 km i cały czas wolne obroty są 830- właściwe.

macie jakiś pomysł ?

dla zasady wymieniłem jeszcze filtr paliwa.( był oryginalny audi ) a auto ostatnia inspekcje w aso miało w 2016 roku?

Witam, poradzicie coś:

skoro dpf ma wartości ok korekty wtrysków tez to gdzie leży problem spalania 11l/ 100km?

wczoraj jeszcze podałem xleanera do dpf , przegoniłes go , wyzerowalem oraz wyczyściłem kolektor egr i przepustnice.

egr był zaślepiony blacha.

bledow brak.

co może jeszcze powodować takie spalanie?

codIennie robię 2x 30 km ekspresówka wiec zamulałe auto nie jest

pomoZcie poznać historie tego auta( mam go 3 miesiace

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Łukaszbl napisał:

egr był zaślepiony blacha

Witam. Egr jest zaślepiony lub wyprogramowany? 

Edytowane przez kkt
Opublikowano

Zobacz jak zachowują się wtryski podczas jazdy. Zrób loga vcds-em.

Opublikowano
11 godzin temu, Łukaszbl napisał:

co może jeszcze powodować takie spalanie?

ciągłe wypalanie dpf

Opublikowano

Niewiem czy wyłączony w programie- niewiem jak sprawdzić.

dedukuje ze skoro po wyczyszczeniu i po podkładaniu wszystkiego nie mogłem przeprowadzić adaptacji egr ( próba kończyła się komunikatem B/D) to u mnie jest wyłączony.

dodam ze auto od tygodnia ma znowu wolne obroty tak jak powinno czyli 830-850 obrotów.

wczoraj przy mrozie -24 auto odpaliło jak w lecie.

bez żadnych wibracji terkotania itp. Tu rozumuje ze układ paliwowy ok.

bledow żadnych niema.

poz tym spalaniem nie zaobserwowałem nic niepokojącego. Poziom oleju ok, silnik suchy czysty

ale logi zrobię w trakcie jazdy jak wyżej kolega Saviola proponuje

 

co do wypalania dpf: próbowałem wymusić wypalanie ale procedura nie rozpoczyna się- względy bezpieczeństwa.

W dniu 16.01.2021 o 22:35, kkt napisał:

Witam. Egr jest zaślepiony lub wyprogramowany? 

 

Opublikowano
W dniu 6.01.2021 o 18:20, taseroo napisał:

Właśnie zmierzyłem ładowanie , alternator 14,8 a na akumulatorze 13.3 , zacznę od naprawy ładowania i zobaczymy co dalej będzie .

Witaj, rozwiązałeś problem podniesionych obrotów?

miales wyższe spalanie wówczas?

jesli tak, co pomogło?

z góry dzieki za odpowiedz

Opublikowano
2 godziny temu, Łukaszbl napisał:

Witaj, rozwiązałeś problem podniesionych obrotów?

miales wyższe spalanie wówczas?

jesli tak, co pomogło?

z góry dzieki za odpowiedz

Tak , winne było niskie ładowanie konkretnie przez połączenie kabla plusowego przy rozruszniku (ukręca się jak na zdjęciu ) . Większość dokłada drugi kabel do podszybia i ładowanie wraca na odpowiedni poziom, ale gdy przewód przy rozruszniku się całkiem ukręci mamy mocne zwarcie . Ja zrobiłem nowy przewód wraz z zakutymi końcówkami w miejsce starego ( alternator-rozrusznik-podszybie) ale roboty dosyć sporo. 

IMG_20210111_120519.jpg

Opublikowano

Sprawdziłem łądowanie- u mnie ok.13,8-14.

wrocilem do dpf:

na zgaszonym miałem różnice ciśnień -4hpa

Zaraz po odpaleniu obroty 830 a różnica ciśnień  +5hpa

po przejechaniu 1-2km(nawet na zimnym silniku obroty do góry(1000) i wówczas czujnik różnicy ciśnień wskazuje +13 lub +15.

po wymianie czujnika różnicy ciśnień poprawiło się tylko i wyłącznie wskazanie na zgaszonym( było -4 teraz jest 0)

podalem jeszcze raz cleanera. 

Brak zmian.

 

macie jakiś pomysł?

3DBB7EBD-D442-4D14-8FBB-50E22AEAFC23.jpeg

2CE1FC40-E0AE-4546-93BA-AA291D716620.jpeg

Opublikowano

....i doszedłem do tego:

(koszt- 130 zł za czujnik bosch plus trzy cleanery)

po wymianie czujnika oraz resecie wyuczonych wartości oraz adaptacji nowego czujnika, obroty jałowe są Non stop ok. 830rpm

ostatnie wypalanie ponad 1000 km temu.

sadza zmierzona i obliczona poniżej progu.

bledow brak.

spalanie w warunkach mocno zimowych w okolicach 7-7,5 litra.

do dopracowania zostaje termostat. Dziwnie się grzeje oraz nie utrzymuje temperatury.

Dzięki wszystkim za sugestie 

pozdrawiam

 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o trzymanie temperatury to wielu walczyło z termostatami z aso i różnych firm i często nie przynosiło to efektów, u mnie był podobny problem że gdy na zewnątrz temperatura spadła poniżej 0st to samochód nie mógł złapać przysłowiowych 90st. Co prawda u mnie Audi a5 2012 2.0 CGLC. Pomogło mi i kilku kolegom z forum odwrócenie zaworu zwrotnego znajdującego się w wężu płynu chłodniczego. Nie wiem czy u Ciebie coś takiego występuje ale wrzucam link do forum gdzie szerzej opisany jest temat.
https://a4-klub.pl/topic/436516-wąż-wody-03l121157ac/

Odnośnie tematu DPF czy mógłbyś opisać dokładniej użycie cleanery? To jest środek typu K2 w sprayu, który pryska się w miejscu czujnika czy coś podobnego? oraz co masz na myśli reset wyuczonych wartości? reset ilości popiołu ? Jak zmieniły się wartości ciśnienia po wymianie czujnika, jakoś zauważalnie ?
Mam podobny problem z częstym wypalaniem DPF średnio co 230km, codziennie robię trasę w cyklu mieszanym ok 23km i ostatnio zacząłem analizować temat.
Ilość popioły to 0.14l
Offset różnicy ciśnienia to 3hPa przy biegu jałowym (obr.829)
Różnica ciśnienia 13hPa przy biegu jałowym (obr.829)
Obliczona masa sadzy 9,8g
Zmierzona masa sadzy 12,3g

 

Edytowane przez matheo18w

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...