chester121 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 witam Wczoraj bylem na wymianie rozrządu u mojego mechanika oprucz tego wymieniane było sprzegielko alternatora i tarcze ham. z przodu i termostat ogolnie stalem sie lżejszy o 2500zl. po powrocie do domu podlaczylem swojego kompa i zonk :/ pojawił sie błąd w silniku!! 1 Fault Found: 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A którego nie da sie usunąć (wcześniej nie było żadnych błędów w żadnym module) i jeden w klimie Component: A4 Klimaautomat 1323 Coding: 00000 Shop #: WSC 63251 1 Fault Found: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent ten skasowałem ale jurto sprawdzę czy nie wraca zauważyłem dodatkowo ze czasami podczas odpalania silnik nie łapie jak to było wcześniej odrazu tylko ok 1,5-2 sec trzeba kręcić i bardzo rzuca silnikiem mechanik powiedział ze jest to wina wtryskiwaczy (2 podobno są wytyrane), ale zrobiłem logi i oba w najgorszych momentach nie przekraczają "2" (logi podspodem) wiec o co chodzi ???? PS czy te wtryskiwacze maja jakąś możliwość regulacji bo czeka mnie jeszcze wymiana oleju w multitronicu jakieś 800zl i nie chce dodatkowo wywalać ze 1500-2000 na 2 wtryskiwacze PS2 zwróćcie uwagę na kont wtrysku według mnie jest ponad 2 krotnie przesadzony (ale to moja opinia a dopiero sie uczę czytac logi ) na forum wyczytałem ze nominalnie ma być ok 60 a mam ponad 100 (no chyba ze ta liczba różni sie w zależności od modelu silnika??) http://vaglog.rtnet.pl/chestermen_55164.html Pozdrawiam i czekam na sugestie
przemik Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Cos jest nie tak z klapą gaszącą.. lub z zasilaniem. Na poczatek sprawdz wtyczke.
chester121 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2011 a czy ta klapa mogla zostac uszkodzona podczas wymiany rozrzadu?? czy poprostu nieszczesliwy zbieg okolicznosci?? a tak po za tym to czy czesto psuje sie ten modul bo gadalem z mechanikiem i powiedzial ze strasznie sie sypia te moduly. mowil prawde czy chce sie jakos wymigac od odpowiedzialnosci????
marewel Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Nie ma to nic wspólnego z wymiana rorzadu. http://sites.google.com/site/1810martin/inlet-manifold-flap
chester121 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2011 tzn wiem ze tego elementu sie nie wyjmuje podczas zmiany rozrzadu ale moze w okolicach rozrzadu znajduja sie kable albo cos innego co mogl przez przypadek przeciac, rozlaczyc, i teraz ten modul nie dziala
chester121 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 dzieki a czy ten blad moze powodowac mniejsza Vmax?? wczesniej auto do 180 zbieralo sie super i licznik zatrzymywal sie gdzies na 200-210 teraz ledwo dochodzi do 180 tak od 150 przyspiesza jak moja poprzednia skodzina z 90 konnym dieselkiem[br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 16:15_________________________________________________A wiec tak usterka zostala usunieta i jednak wina lezala po stronie mechanika podczas skladania mechanik bardzo nieumiejetnie go zlozyl (swiatla wlozone krzywo, zderzak tez lekko niespasowany) a ze ten zaworek znajduje sie z tylu pod lampa to musial cos zachaczyc bo ewidentnie jedna zyla byla przecieta, wmawial mi ze to ze starosci (zgnily przewod itp) ale przerwanie a przeciecie umiem rozpoznac. tak wiec polutowaniu przewodu skasowalem blad i teraz dreczy mnie jedna sprawa spalanie i tu moja wielka prosba do Osob ktore maja dieselka A4 B6 Avant 130KM (najlepiej AVF) skrzynie multitronic jaka u Was jest najbardziej ekonomiczna predkosc?? bo ja jadac na tempomacie na plaskim prostym dugim odcinku testowalem sobie i np przy 70km/h pali okolo 5,5-6 ale juz przy 80 4,5-5 przy 90km/h 5,5-6 i potem juz 6, 7, 8 itp wydaje mi sie ze troche za duzo a zla wymiana rozrzadu potrafi podniesc spalanie, ewentualnie napiszcie mi jakie logi mam wykonac zebyscie sprawdzili czy wszystko zostalo dobrze zrobione. pozdrawiam
chester121 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 a gdzie to sprawdzic?? znalazlem tylko kat wtrysku ktory wynosi 127
Dev Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 blok silnik kanał 4 okno 4 powinno zajmowac sie w przedziale -3...+3, najlepiej jak bedzie 0
Biszczan Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Jeśli Twój kąt jest poza tolerancją lub chcesz go ustawić do wartości "0" to tu masz opis jak to zrobić http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html
Sztomel Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent Odpięta wtyczka od N239 lub (co również się zdarza) uwalona cewka tego elektrozaworu i silnikiem telepnie przy gaszeniu bo klapa gasząca nie będzie reagować. A wiec tak usterka zostala usunieta i jednak wina lezala po stronie mechanika :angry ale która, ten błąd N239 ?
majster151 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Ja mam dokladnie taki sam zestaw: B6, AVF i multitronik. Powiem ze duzo jezdze po miescie i zwykle to co fis pokazuje to jest nie dokonca rzeczywiste. Bo po miescie nei raz do 10 dochodzi. W trasie przy predkosci w granicach 70-90 km/h spalanie wynosilo od 6,5 do 7. Na autostradzie przy 120km/h potrafilo zejsc do 6,2 po dosyc sporym kawalku. A na niemieckim autobahnie to juz nie zwracalem uwagi, bo przy 200km/h nie bylo tam nic ciekawego do ogladania :gwizdanie: P.S jak ci sie jezdzi z multi?
smoku666 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 u mnie najbardziej ekonomiczne spalanie to coś w okolicach 80-110km/h , a w mieście w zależności od korków i mojej nogi od 6,5 do 11,5L a multitronikiem jeździ się za***iście, trzeba tylko o niego dbać bo są niestety delikatne..
chester121 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ale która, ten błąd N239 ? tak ten blad wystarczylo przylutowac kabelek co do jazdy z multi to bylem sceptyczny, ze automaty to dla bab facet musi machac lewarkiem itp. ale po przejazce z ta skrzynia nigdy wiecej manuala nie kupie, zaraz ide do auta sprawdzic bledy itp bo dzisiaj autko przy predkosci ok 20km/h zgaslo nie wiadomo czemu jak posprawdzam to napisze pzdr http://vaglog.rtnet.pl/chestermen_55808.html kat wrysku jak widac na logu oscyluje miedzy 0,6 a 2,2 (przy obroach ok 4000) niby miesci sie w normie ale moze kazac mechanikowi to ustawic na 0?? no i czy ten kat moze sie tak zmieniac?? aha zadnych bledow w silniku nie bylo (do skrzyni biegow nie moge sie podlaczyc) wiec nie wiem czym bylo spowodowane zgasniecie auta podczas ruszania (predkosc byla juz ok 20km/h)
smoku666 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 kąt zły nie jest, ale ja bym spróbował poprawić bliżej 0 , do skrzyni nie możesz się podłączyć bo masz lipny (tani) kabel lub źle ustawione parametry połączenia. jaki komunikat ci wyskakuje przy próbie podłączenia się do skrzyni ? (w dziale options zmień parametr Int Char na 4-5 , standardowo jest 1 , u niektórych to trochę pomaga przy przerywaniu połączenia vag-com'a) auto z automatem nie ma prawa zgasnąć podczas pracy, coś jest nie tak. Koniecznie podłącz się pod skrzynie porób screen'y z numerem softu sterownika i wartości bloków pomiarowych i wstaw je na Forum, Bart-S na pewno je sprawdzi i oceni czy coś po nich można wywnioskować.
Musashi Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 kat wrysku jak widac na logu oscyluje miedzy 0,6 a 2,2 (przy obroach ok 4000) niby miesci sie w normie ale moze kazac mechanikowi to ustawic na 0?? no i czy ten kat moze sie tak zmieniac?? aha zadnych bledow w silniku nie bylo (do skrzyni biegow nie moge sie podlaczyc) wiec nie wiem czym bylo spowodowane zgasniecie auta podczas ruszania (predkosc byla juz ok 20km/h) to nie jest kąt wtrysku tylko synchronizacji. sprawdz jak wygladaja jego odczyty na jalowym czy tez sa takie duze roznice.
chester121 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 na jalowym jest 0,6 czasem mignie na 1,1 ponad 2 pojawia sie przy wysokich obrotach (sorki za gafe mialem oczywiscie na mysli syncho ) co do skrzyni to probowalem zmieniac te parametry i nic nie chce sie podlaczyc pisze too many connection czy cos takiego, jutro podzwonie po warsztatach bo musze umowic sie na wymiane oleju w multi, to odrazu poprosze zeby sprawdzili mi na kompie czy sa bledy
banshee Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 jeśli kąt zmniejszy do 0 lub zejdzie poniżej, czyli na "-" auto będzie więcej ciut palić, jednak szybciej będzie się wkręcało na obroty (sprawdzone dla przedziału -2 do +2 na swoim aucie).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się