Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedynie rozrzad i wtryski a reszta porównywalne. 

  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czyli śmiało brać na plecy 3.0 tdi nie puści mnie z torbami?

Opublikowano
34 minuty temu, pajda napisał:

Czyli śmiało brać na plecy 3.0 tdi nie puści mnie z torbami?

Pewnie że nie :D ja gdzieś widziałem jak chłopaki testowali 2.0 tid i 3.0tdi w b8 oba w q w trasie 450zł i średnie spalanie większe wyszło w 2.0 xD w mieście role się odwracają :D

Opublikowano (edytowane)

Jezdzilem A4 B5 1.9TDI 110PS oska, A4 B6 1.9TDI 130PS oska, A4 B6 1.9TDI Quattro 130PS, teraz A4 B8 3.0TDIQ >300PS.

Wnioski: kup Audi z Quattro.

Jezdzisz w trasie - kupuj 3.0TDIQ.

Jezdzisz po miescie - nie kupuj TDI...

Edytowane przez DareQ
Opublikowano
1 godzinę temu, pajda napisał:

Czyli śmiało brać na plecy 3.0 tdi nie puści mnie z torbami?

W używanym aucie nigdy nie można być niczego pewnym ;) 

Sam koszt części jest podobny do innych wersji silnikowych, ale za robocizne często mechanicy biorą więcej bo jest ciasno. Do tego niektórych rzeczy jest o 2 więcej, wtryski, świece... Spalanie to temat na książkę, moja po trasie potrafi spalić 6,5 a potrafi też i 11 ;) po mieście raczej poniżej 10 nie schodzi a nie głupieje kręcąc pod odcinkę. Najwięcej jak mi wzięła to 13,5l, ale cały bak wyjeździłem w warszawskich korkach. Średnio spala mi 9-9,3 (z dystrybutora - wskaźnik na FIS zaniża o 0,5litra)

Opublikowano

Dokładnie, wszystko zależy jak się trafi. Sa już 3  generacje 3.0TDI i każdy ma swoje wady i zalety. Wg mnie ta druga generacja jest najpewniejsza. W tych najnowszych niby uprościli rozrząd bo zrezygnowano z 2 łańcuchów ale znów jest problem z napędem pompy CR i wyciekami.

Opublikowano
49 minut temu, turzol napisał:

Dokładnie, wszystko zależy jak się trafi. Sa już 3  generacje 3.0TDI i każdy ma swoje wady i zalety. Wg mnie ta druga generacja jest najpewniejsza. W tych najnowszych niby uprościli rozrząd bo zrezygnowano z 2 łańcuchów ale znów jest problem z napędem pompy CR i wyciekami.

2 to znacz jaka? Jaka oznaczenie silnika? Jakie lata produkcji 

Opublikowano
1 godzinę temu, luk330 napisał:

W używanym aucie nigdy nie można być niczego pewnym ;) 

Sam koszt części jest podobny do innych wersji silnikowych, ale za robocizne często mechanicy biorą więcej bo jest ciasno. Do tego niektórych rzeczy jest o 2 więcej, wtryski, świece... Spalanie to temat na książkę, moja po trasie potrafi spalić 6,5 a potrafi też i 11 ;) po mieście raczej poniżej 10 nie schodzi a nie głupieje kręcąc pod odcinkę. Najwięcej jak mi wzięła to 13,5l, ale cały bak wyjeździłem w warszawskich korkach. Średnio spala mi 9-9,3 (z dystrybutora - wskaźnik na FIS zaniża o 0,5litra)

To powiedz co takiego u siebie robiłeś ?

Opublikowano
39 minut temu, Gibons napisał:

To powiedz co takiego u siebie robiłeś ?

Przez rok i 4 miesiące użytkowania: świece, pasek osprzętu z rolkami i napinaczami, przekaźnik świec, "mały rozrząd", uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, sprawdzenie chłodnicy EGR, tarcze+klocki przód, klocki tył,  nowe/używane zwrotnice przód, łączniki stabilizatora przód, sworznie z przodu (te przy zwrotnicach), poprawiałem regulacje cięgien od klap w kolektorze (taki zestaw naprawczy, że trzeba regulować), kilka razy olej z filtrami (co 10-15tys wymieniam komplet filtrów), naprawa problemu z lewą półosią zestawem naprawczym z ASO, sprawdzane były też wtryskiwacze razem z wymianą podkładek. Teraz mnie czeka sprzęgło z dwumasem (kupione - 2700zł za zestaw LUKa z wysprzęglikiem i uszczelniaczem wału) i coś w zawieszeniu z lewej strony zaczęło stukać, więc od razu też zrobię. 

To w sumie taki zestaw startowy, a moje auto praktycznie od nowości było w jednych rękach i do 2014 roku serwisowane tylko w ASO.

Opublikowano
2 minuty temu, luk330 napisał:

Przez rok i 4 miesiące użytkowania: świece, pasek osprzętu z rolkami i napinaczami, przekaźnik świec, "mały rozrząd", uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, sprawdzenie chłodnicy EGR, tarcze+klocki przód, klocki tył,  nowe/używane zwrotnice przód, łączniki stabilizatora przód, sworznie z przodu (te przy zwrotnicach), poprawiałem regulacje cięgien od klap w kolektorze (taki zestaw naprawczy, że trzeba regulować), kilka razy olej z filtrami (co 10-15tys wymieniam komplet filtrów), naprawa problemu z lewą półosią zestawem naprawczym z ASO, sprawdzane były też wtryskiwacze razem z wymianą podkładek. Teraz mnie czeka sprzęgło z dwumasem (kupione - 2700zł za zestaw LUKa z wysprzęglikiem i uszczelniaczem wału) i coś w zawieszeniu z lewej strony zaczęło stukać, więc od razu też zrobię. 

To w sumie taki zestaw startowy, a moje auto praktycznie od nowości było w jednych rękach i do 2014 roku serwisowane tylko w ASO.

Możesz napisać coś więcej odnośnie tej półosi i zestawu naprawczego ? jakie obiawy są tego ? jaki koszt ? miałem to moja trzecia b8semka i nigdy z tym problemu nie mialem.

Ja teraz wymieniam kolektor ssący bo z oski zrobiło się jajo :)

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, Gibons napisał:

Możesz napisać coś więcej odnośnie tej półosi i zestawu naprawczego ? jakie obiawy są tego ? jaki koszt ? miałem to moja trzecia b8semka i nigdy z tym problemu nie mialem.

Ja teraz wymieniam kolektor ssący bo z oski zrobiło się jajo :)

Miałem przy utrzymywaniu stałej prędkości takie jakby cykanie, tykanie, czasami szuranie (najczęsciej w trakcie toczenia się w korku). Kumpel co mi zawsze serwisuje auto sprawdzał wszystko co wiruje w czasie jazdy i po złapaniu się za lewą półoś okazało się, że ma 1-1.5cm luzu góra dół. Łożysko podpierające półoś wyrobiło gniazdo i obracało się w gnieździe wyrabiając je coraz bardziej-typowa usterka, na ktorą audi wydało procedurę serwisową a w USA było naprawiane za darmo. W dziale "układ napędowy i skrzynia biegów" dotyczącym B8 masz dość długi temat, podklejony. Problemy są zazwyczaj z lewą półosią ale zdarzają się i z prawą. 

 

Edytowane przez luk330
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dobra wyważarka i wiadro ciężarków i da radę.

Opublikowano
W dniu 27.02.2019 o 18:36, wampir napisał:

Gładka to może być cipka i tyle w temacie.

Jak przeczytałem komentarz kolegi powyżej to chciałem napisać dokładnie to samo. 

Opublikowano
10 godzin temu, pajda napisał:

2 to znacz jaka? Jaka oznaczenie silnika? Jakie lata produkcji 

2 i 3 gen to silniki o oznaczeniu 4-literowym, ale jakie lata produkcji to niestety nie wiem. W każdym razie 3gen jest już na 2 łancuchach i pompa CR napędzana jest rozrządem.

Opublikowano
17 minut temu, turzol napisał:

2 i 3 gen to silniki o oznaczeniu 4-literowym, ale jakie lata produkcji to niestety nie wiem. W każdym razie 3gen jest już na 2 łancuchach i pompa CR napędzana jest rozrządem.

pierwsza generacja to jest A4 B7 druga generacja to B8 trzecia to B8fl

w A6 pierwsza generacja C6 druga generacja C6 fl trzecia generacja C7

Opublikowano

niby trzecia generacja najbardziej poprawiona a rozrząd pada już między 100 - 200tyś km

Opublikowano

Ostatnio były pytania jak wygląda felga 9J et33 na B8 - tutaj Eibach Pro Kit, auto tylko opuszczone z podnośnika.

20190301_074114.jpg

20190301_073817.jpg

20190301_073939.jpg

20190301_073704.jpg

 

20190228_123642.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...