Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jaka żarówka jest w B8? (światła dzienne mijania.)

Właśnie mi padła z lewej strony.:palacz:

 

3333.jpg

Edytowane przez NelsonPL
  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
4 godziny temu, NelsonPL napisał:

Jaka żarówka jest w B8? (światła dzienne mijania.)

Dzienne to masz pasek led, natomiast mijania xenon D3S - przynajmniej według tego zdjęcia co podałeś.

Opublikowano

Dzienne (pasek led) działają.

Padła mi ta mijania.

Opublikowano

Tam siedzi palnik ksenonowy  typu D3S. 

Opublikowano (edytowane)

Jak wymienić tą żarówkę? Czy jest konieczny demontaż całej lampy żeby się do niej dostać?

Jaki koszt takich żarówek? Czy wystarczy kupić jedną czy lepiej wymienić dwie?

Edytowane przez NelsonPL
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, NelsonPL napisał:

Jak wymienić tą żarówkę? Czy jest konieczny demontaż całej lampy żeby się do niej dostać?

Jaki koszt takich żarówek? Czy wystarczy kupić jedną czy lepiej wymienić dwie?

Wymienia się parami,trzeba odkręcić osłonę z przodu oraz lampę. Po tym trzeba światła ustawić ponownie.

 

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Nic nie trzeba ustawiać. Wyjmujesz lampę, potem wsuwasz do końca jak było i jest ok. Piętnaście minut roboty. 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Hohe napisał:

Nic nie trzeba ustawiać. Wyjmujesz lampę, potem wsuwasz do końca jak było i jest ok. Piętnaście minut roboty. 

Lampy dobrze jest ustawić po demontażu bo nigdy nie siądzie tak jak była.

To nie są żarówki tylko palniki (lampy wyładowcze, łuk elektryczny powstały po podaniu wysokiego napięcia między dwoma elektrodami). 

Najlepiej wymienić obie gdyż będzie widoczna różnica między starym a nowym palnikiem.

Przy wymianie należy pamiętać, że na palniki podawane jest wysokie napięcie (rzędu 20.000 Volt) do zapalenia łuku. Niebezpieczeństwo porażenia prądem! Dlatego powinno się w czasie wymiany palników odłączyć aku. Większość osób tego nie czyni. W każdym razie kluczyk nie może być w stacyjce (zapłon wyłączony), oraz przełącznik świateł w pozycji "zero".

Palniki kupisz na Allegro. Jak chcesz poprawić znacznie widoczność to polecam nieco droższe Osram Cool Blue Intense D3S (Osram CBI D3S). 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Jeśli jest kluczyk nie w stacyjce i światła w pozycji ,,0,, czyli wyłączone. Czy konieczne jest odpinanie akumulatora  przy wymianie tej żarówki?

 

Edytowane przez NelsonPL
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, NelsonPL napisał:

Jeśli jest kluczyk nie w stacyjce i światła w pozycji ,,0,, czyli wyłączone. Czy konieczne jest odpinanie aku...?

 

Musisz sam zadecydować. To Twoje życie i zdrowie. Jeżeli chcesz na  100% wykluczyć niebezpieczeństwo porażenia to tak, należy aku odpiąć. Ja nigdy nie odpinałem ale uważam, że zawsze należy o tym poinformować. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nie ma szans na wymianę tej lewej żarówki bez zdejmowania lampy?

Mam małe zwinne ręce... :)

Opublikowano

W polifcie stronę kierowcy wymieniałem bez wyciągania lampy. Otwórz maskę i zobacz czy masz swobodne dojście do tego dekielka jak na filmiku. 

Opublikowano

Jakieś jeszcze wskazówki przy wymianie tej żarówki?

 

 

Opublikowano

Pamiętaj aby nie dotykać szklanej kolby palcami oraz aby gdzieś nie uderzyć tą szklaną kobą. W kolbie znajduje się mieszanka gazów pod ciśnieniem ok. 20 Bar. 

Opublikowano

Wielkie dzięki za cenne wskazówki....:thumbup1:

Opublikowano

Musisz ostrożnie się z tym palnikiem obchodzić. To samo z porcelanową izolacją elektrody (przebiegającą wzdłuż palnika), łatwo ją złamać. Musisz być ostrożny. Na wszelki wypadek możesz założyć okulary ochronne na oczy, na wypadek jakby kolba miała rozprysnąć się (podczas uszkodzenia). Nigdy mi się to nie zdarzyło ale oczy to oczy:wink:

Opublikowano

Tu jest filmek jak wygląda eksplozja palnika. Jest co prawda dużo większy bo nie do auta ale zasada działania i budowa taka sama.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Hohe napisał:

Nic nie trzeba ustawiać. Wyjmujesz lampę, potem wsuwasz do końca jak było i jest ok. Piętnaście minut roboty. 

Tu się mylisz,mocowanie lampy jest na fasolkach by są dokładnie spasować z resztą auta i nie ustawisz idealnie jak wcześniej była przykręcona. Zawsze po odkręceniu lampy trzeba sprawdzić czy wiązka światła układa się prawidłowo,i najlepiej nauczyć się samemu ustawiać bo w SKP często tak ustawiają że światła świecą kilka metrów przed autem...

Opublikowano

Nie wiem co znaczy "na fasolkach", ale moje przedliftowe są dosunięte do końca mocowań i po zdemontowaniu i ponownym montażu, gdzie dosuwam je również do końca, są identycznie jak były. A sprawdzić jak świecą, oczywiście nie zaszkodzi, to też banalna czynność. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Hohe napisał:

Nie wiem co znaczy "na fasolkach", ale moje przedliftowe są dosunięte do końca mocowań i po zdemontowaniu i ponownym montażu, gdzie dosuwam je również do końca, są identycznie jak były. A sprawdzić jak świecą, oczywiście nie zaszkodzi, to też banalna czynność. 

Zdziwił byś się, sprawdź sobie czy świeca tak samo po tych zabiegach :).

'fasolki' czyli otwory na śruby, które.mozna regulować. Nie ma stałych mocowań, które zawsze wyjdą tak samo po montażu. Milimetr różnicy i już zupełnie inaczej lampy będą świecić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...