Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T i 2,7BiT] Filtr powietrza pipercross


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi: Ten temat od dawna mnie interesuje i w koncu chcę założyc stożek-co Polecacie stosunkowo dobrego i niedrogiego?

:good:

tu nie mozna oszczedzać bo przepływka ci sie wysra. Tylko ITG :good:

:good: Jaki mniej więcej koszt?Czy potrzebny jest dolot-koles kiedys twierdził,że nie trzeba :mysli:
Opublikowano

Jaki mniej więcej koszt?Czy potrzebny jest dolot-koles kiedys twierdził,że nie trzeba :mysli:

do Twojego silnika ??? jesli tak to nie potrzeba. Zmierz średnice przepływki i dobierz stożek stąd :

http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=361

kup tez olejek :

http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=1589

Opublikowano

Pipercross jest bezobsługowy?tzn bez olejku?

nie wiem ale nie sądze :wink4:

Olejek to zaden problem

Opublikowano

Pany przewałkowałem cały temat i jakby nie było jest nutka niepewności w kwestii montowania stożka w 1.8T. Założyłbym stożek dla samych efektów dźwiękowych, tylko obawiam się że może wyjść różnie i będzie więcej problemów niż przyjemności. Tip robił by mi ktoś kto ogarnia dobrze temat rzeźbienia w kwasówce.

Wstępnie myślałem o hybrydzie forge - bov/dv , ale jak stozek robi dobre efekty dźwiękowe to czemu nie? Silnikowi będzie trochę lżej i nie będzie burdelu w dolocie z brakującym powietrzem.

Zastanawia mnie jedno... jak dobrze ugryźć temat izolacji stożka, na moje oko trzeba by odizolować bok ( standardowo jak wszyscy) i dół miejsca gdzie będzie stożek, czym i jak to zrobić?

Opublikowano

robisz kolego osłone termiczną z grubszej blachy kwasowej i juz masz bardzo dobrą osłone dodatkowo mozesz jeszcze owinąć dp taśmą termoodporną. Ja mam tak u siebie i stożek nie nagrzewa się. mam stożek pipercrossa i nie mam żdanych problemów a jeżdze na nim od początku roku :hi:

Opublikowano

Zastanawia mnie jedno... jak dobrze ugryźć temat izolacji stożka, na moje oko trzeba by odizolować bok ( standardowo jak wszyscy) i dół miejsca gdzie będzie stożek, czym i jak to zrobić?

mozesz odgrodzić , a mozesz olać i zostawić tylko pierwszy element nawiewu wycięty od dołu , przy predkości dobrze dmucha i robi przeciąg w komorze silnika

Opublikowano

Hmm o tym nie pomyślałem. Raczej myślałem żeby zrobić coś na zasadzie otwartego boxa od góry czyli wyłożyć całą wnękę po ori boxie czymś izolujacym od ciepła a dzieki temu tez odizolowac miejsce od chlapiącego błota i zanieczyszczeń.

Opublikowano

załóż tak jak ci moskal radzi, większość osób tak ma i nie narzeka

gdzie ty masz błoto?? jeździsz bez nadkoli plastikowych?? :decayed:

Opublikowano

Nie no mam nadkola, ale fakt nie pomyślałem że one sa właśnie po to żeby zbierac błoto hehe

A co z tipem, wymagane jest aby spawy w środku były zeszlifowane czy nie trzeba sobie tym d*py zawracać?

Opublikowano

Hmm o tym nie pomyślałem. Raczej myślałem żeby zrobić coś na zasadzie otwartego boxa od góry czyli wyłożyć całą wnękę po ori boxie czymś izolujacym od ciepła a dzieki temu tez odizolowac miejsce od chlapiącego błota i zanieczyszczeń.

nie wiem jak to sie ma do B6 ale mozna równie dobrze zostawić dół puszki filtra , odpowiednio ją dociąć pod Tipa i stozek , czaiłem sie zeby tak zrobić w AEB ale suma sumarum wy***ałem wszytko i zostawiłem tylko pierwszy element nawiewu , lekko podcięty od dołu zeby Tip sie zmieścił

A co z tipem, wymagane jest aby spawy w środku były zeszlifowane czy nie trzeba sobie tym d*py zawracać?

za przepływka to juz chyba nieistotne czy są jakieś zawirowania powietrza ale niech sie mądrzejsi wypowiedzą , Buba ??? :cool1:

BTW ja miałem zeszlifowane :decayed:

Opublikowano

jakieś zawirowania

przy silnikach turbodoładowanych to nie ma znaczenia,bo powietrze idzie przez FMIC ,lub DSIC

-długość,kształt i średnica dolotu ważna jest przy silniku wolnossącym,gdzie ważna jest każda ilość zassanego powietrza-tam trzeba wyeliminować wszelkie potencjalne "przeszkody" :wink4:

Opublikowano

jakieś zawirowania

przy silnikach turbodoładowanych to nie ma znaczenia,bo powietrze idzie przez FMIC ,lub DSIC

-długość,kształt i średnica dolotu ważna jest przy silniku wolnossącym,gdzie ważna jest każda ilość zassanego powietrza-tam trzeba wyeliminować wszelkie potencjalne "przeszkody" :wink4:

Domdżennik chodzi mi o to, ze zasysane powietrze nie powinno mieć na odcinku filtr-przepływka żadnych zawirowań , po to właśnie zeby wyzej wymieniona nie wskazywała błędnie.

Dość duzo czytałem o tym na SR jak przerabiałem stożek na większą średnice , było napisane ze conajmniej 10cm od przepływki rura powinna być gładka i o tej samej średnicy co ona

Opublikowano

jakieś zawirowania

przy silnikach turbodoładowanych to nie ma znaczenia,bo powietrze idzie przez FMIC ,lub DSIC

-długość,kształt i średnica dolotu ważna jest przy silniku wolnossącym,gdzie ważna jest każda ilość zassanego powietrza-tam trzeba wyeliminować wszelkie potencjalne "przeszkody" :wink4:

Domdżennik chodzi mi o to, ze zasysane powietrze nie powinno mieć na odcinku filtr-przepływka żadnych zawirowań , po to właśnie zeby wyzej wymieniona nie wskazywała błędnie.

Dość duzo czytałem o tym na SR jak przerabiałem stożek na większą średnice , było napisane ze conajmniej 10cm od przepływki rura powinna być gładka i o tej samej średnicy co ona

i taka prawda, w seryjnej puszcze jest przed przepływką kierownica powietrza właśnie po to żeby wartość powietrza była jednakowa cały czas. Przy stożku też powinno się to stosować. Daje to po prostu jednakowy odczyt dla ECU

Opublikowano

tylko że ta kierownica ,w seryjnej puszce ma jakieś 5cm długości,a tolerancja na przepływce jest do 10%,potem będzie wywalać błąd w składzie mieszanki,będzie to widać po logach,ew.na korektach-więc nie wiem,czy ma to aż taki wielki wpływ :wink4:

fotki ori "kierownicy"

1f626d33c05c3382.jpg

9b966b7e1aa6bc01.jpg

Opublikowano

spalanie jest uwarunkowane od wskazań z przepływki-więc,czy będziesz mieć stożek,czy ori puszkę-przy tych samych wartościach-czas otwarcia wtrysków pozostanie bez zmian :wink4:

cisnąc gaz-słyszysz "psssyt" i robisz to ponownie,a dopiero to ma wpływ na spalanie

Opublikowano

tylko że ta kierownica ,w seryjnej puszce ma jakieś 5cm długości,a tolerancja na przepływce jest do 10%,potem będzie wywalać błąd w składzie mieszanki,będzie to widać po logach,ew.na korektach-więc nie wiem,czy ma to aż taki wielki wpływ :wink4:

fotki ori "kierownicy"

1f626d33c05c3382.jpg

9b966b7e1aa6bc01.jpg

Domdżennik , moze i ma mieć 5cm , ja czytałem o tym na SR (a tam same mundrale są :kox: ) i sie dostosowałem.

Stożek--->łącznik--->przepływka--->łącznik--->Tip i było git , logi ok , na hamowni 154KM na lpg :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...