Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Kiedy zmieniacie opony na zimowe ?


kamilo

Rekomendowane odpowiedzi

tu jest fajne porównanie jazdy na zimówkach i letnich, ale w prawdziwych warunkach zimowych

---------- Post dopisany at 10:49 ---------- Poprzedni post napisany at 10:45 ----------

w sam filmik sie nie wczuwajcie, przeczytajcie wyniki, filmik na oponach letnich skasowany, ale testy pokazuja ze zimówka nie sprawdza sie w obecnych temperaturach:wink:

Test opony zimowej dla potrzeb własnych i na prośbę z forum BBM.

Dębica Frigo 2 (prod. maj 2011) w sezonie zimowym, w warunkach jesiennych.

Temperatura + 12 st.

Nawierzchnia : asfalt suchy, asfalt mokry, lekki szuter, asfalt mokry+liście, mokra trawa.

Prędkości : 40km/h-80km/h

60km/h- asfalt mokry, asfalt + liście/szuter, asfalt + mokra trawa ABS

80km/h - suchy asfalt ABS

40km/h - mokry asfalt bez ABS

Hamowanie: z ABS na wszystkich nawierzchniach, bez ABS na mokrym asfalcie.

Celem jest porównanie właściwości nowej opony zimowej vs nowej letniej w warunkach przejściowych nie na śniegu,a nie jakieś reklamy czy anty reklamy tej bądź innych opon, lub jakiegoś mega testu.

Dlaczego Dębica Frigo 2 ? bo takie akurat używamy w 95% naszych aut.

Pomiary dł hamowania itp akcji ;) nie były mierzone niczym profesjonalnym prócz metra. Kto się orientuje i kuma bazę to wie o co chodzi ;D . Wystarczył wynik zatrzymania auta wg naszych ust. pkt i ocena wizualna w stosunku do testów, które idento robiliśmy na oponie letniej(filmik skasowany z yt), gdyż jest to dla potrzeb własnych, a udostępniamy to wszystkim gdyż może komuś się przyda.

Ale napiszemy tyle : opona zimowa vs letnia w tych warunkach

hamowanie na suchym asfalcie = zimowa min dłuższa droga hamowania

na mokrym asfalcie = zimowa o wiele dłuższa droga hamowania

podłoże mieszane (asfalt+szuter/liście+ mokra trawa) = zimowa min krótsza droga hamowania.

Hamowanie bez ABS na mokrym = zimowa dużo dłuższa droga hamowania.

W nowym AUTO ŚWIAT jest obszerny test opon zimowych...... troszkę tam dziwne niektóry pomiary są i nie wiem dlaczego nie ma tam ani jednej Polskiej opony ???? zapomnieli? czy to efekt ostatniego wyniku Dębicy direct z przed kilku laty która pokonała 3/4 konkurencji....

---------- Post dopisany at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany at 10:49 ----------

a tu porównanie na sniegu, to juz oczywiste która opona lepsza:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dodatnich temperaturach na suchym i mokrym oczywiście lepsza będzie opona letnia, bo do takich warunków została stworzona.

serko wbrew pozorom opony asymetryczne bardzo dobrze odprowadzają wodę, po to mają dużo szerokich kanałów obwodowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o temperaturach poniżej +5 st, gdzie przy gruncie jest bliżej 0. To, że bardzo dobrze odprowadzają nie znaczy, że są w tym lepsze od kierunkowych. Opona kierunkowa odprowadza wodę równo po obu stronach natomiast asymetryczna tylko wewnętrzną stroną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o temperaturach poniżej +5 st, gdzie przy gruncie jest bliżej 0. To, że bardzo dobrze odprowadzają nie znaczy, że są w tym lepsze od kierunkowych. Opona kierunkowa odprowadza wodę równo po obu stronach natomiast asymetryczna tylko wewnętrzną stroną.

Nie piszę, że są lepsze, napisałem że nie są gorsze...

Temperatury nie tyczyły się twojego posta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o temperaturach poniżej +5 st, gdzie przy gruncie jest bliżej 0. To, że bardzo dobrze odprowadzają nie znaczy, że są w tym lepsze od kierunkowych. Opona kierunkowa odprowadza wodę równo po obu stronach natomiast asymetryczna tylko wewnętrzną stroną.

Nie piszę, że są lepsze, napisałem że nie są gorsze...

Temperatury nie tyczyły się twojego posta...

Ok.

Pomimo tego, że kierunkowe opony lepiej odprowadzają wodę to i tak uważam, że lepsze są asymetryczne ponieważ mają inne ważne zalety jak np. lepsze trzymanie w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zalozylem zimowe, teoretycznie powinno sie je zakladac jak temperatura spada ponizej 7-10 stopni moze i tydzien za wczesnie ale juz mam z glowy i nie bede stal w kolejkach....

ktos tam mowil ze opona zimowa nie odprowadza dobrze wody tak jak letnia, kolego zalezy jaka opona zimowa i jaka letnia.... sa zimowki ktore lepiej odprowadzaja wode od niektorych letnich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przełożyłem wczoraj na zimówki, co ma być to będzie :wink: spadnie śnieg to ok, nie spadnie to i tak przy porannych chłodach i przymrozkach się sprawdzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zimówki zakładać bo szkoda zdzierać letnie :wink:

Zimówki czy leżą czy jeżdzą i tak się zużywają bo po paru latach nadają się do kosza. Także trzeba z nich korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "całorocznych" z linku powyżej to są tak całoroczne jak wszystkie letnie. Mam całoroczne dębica navigator II (tak naprawdę to goodyear vector 3) - obecnie służą za zimówki i na śniegu są super, ale tak naprawdę to mają dużo lameli a nie ich brak jak opona z filmiku. Jak je założyłem nówki to przeżyłem mały szok jak się trzymają, nawet z ręcznym nie tak łatwo było wyprowadzić tyłek z równowagi, teraz są już po 2 latach jazdy całorocznej to już tak super nie trzymają - wiadomo bieżnik się zmniejszył znacznie, ale zapewniają bezpieczną jazdę w warunkach miejskich.

Aktualnie śmigam na typowo letnich 16 i przy tych temperaturach widzę sporą różnicę na plus względem całorocznych, szczególnie trakcja podczas ruszania i na zakrętach.

Ja też wymienię letnie dopiero jak ostro przymrozi i pojawią się pierwsze opady śniegu.

A i bajką jest że letnia około 0 stopni robi się twarda, każdy może przecież sam sobie zmacać gumę w tych warunkach, ja nie zauważam różnicy ani w twardości ani w handlingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im szybciej tym lepiej :decayed: Chcę zobaczyć jak srebrzanka będzie wyglądała na nowym kółku :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam za jakieś dwa tygodnie już nie zapowiadają śniegu więc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, kolega z Kazimierzy :hi: Byłem w Bajce na sylwku :decayed:

Sorry za OT :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im szybciej tym lepiej :decayed: Chcę zobaczyć jak srebrzanka będzie wyglądała na nowym kółku :przebiegly:

Mam tak samo ja ty... :decayed: wczoraj przyszły rs6 i nie moge sie doczekac przekładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie mogę się doczekać kiedy założę letnie. Myślę, ze za jakieś 3-4 tygodnie to zapewne nastąpi. Teraz chyba zmienię sobie chyba kolor felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze z miesiac poczekam zanim cabrio znow siadzie na porsche:-),zonie musze jeszcze dystanse i opony kupic 7 jej bepińć bedzie stalo na nowym kole.czekam jeszcze bo szkoda zakladac kolko jak jeszcze jakas sol moze pojawic sie na drodze a tymbardziej cabrio nie ruszam-stalo cala zime nie jezdzone wiec miesiac jeszcze poczeka a pozniej krecimy gwintem:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha, będę pierwszy. :decayed:

Już zarzuciłem zimówki :grin:

Bo wyjeżdżam na zachód i nie wiem kiedy wrócę. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...