Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nagrzewnica - płukanie lub wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie błędne podejście, rok temu walczyłem z ogrzewaniem i powiem tak trzeba koniecznie płukać cały układ chłodzenia jeżeli chcecie żeby wasza robota przyniosła efekt. Po przepłukaniu samej nagrzewnicy prawie natychmiast zapełnia się ona szlamem z całego układu chłodzenia. Jeżeli ktoś chce zrobić to porządnie to:

1. Do układu chłodzenia dodać środek czyszczący układy chłodzenia dostępny w sklepach motoryzacyjnych, postąpić zgodnie z instrukcją,

2. Spuścić całe chłodziwo z ukadu.

3. Zdjąć węże z nagrzewnicy (oba) wąż podłączony do sieci kanalizacyjnej podłączyć do węża nagrzewnicy do drugiego węża podłączyć wąż odprowadzający wodę (żeby nie zalać silnika) płukać pod mocnym ciśnieniem w jedną i drugą stronę przekłądając odpowiednio węże do momentu kiedy z silnika przestanie wylatywać szlam,

4. Podobnie postąpić z nagrzewnicą,

5. Można też (choć ja tego nie robiłem) wypiąć chłodnicę i podobnie ją przepłukać,

6. Dla pewności zalać układ wodą ze środkiem do płukania (prejachać się tak żeby samochód osiąbnął odpowiednią temparaturę) spuścić poczekać, aż ostygnie i powtórzyć pkt 3 i 4.

7. Zalać cały układ płynem chłodniczym.

8. Cieszyć się ogrzewaniem.

Ja też płukałem tylko nagrzewnice i nie miałem ogrzewania dopiero jak przepłukałem cały ukaład dopiero wtedy zaczeło wszystko funkcjonować jak należy. Oczywiście ostrzegam, że istnieje ryzyko rozszczelnienia czy nagrzewnicy czy chłodnicy pod wpływem ciśnienia ale każdy z was robi to na własne ryzyko.

A co z termostatem - przecież obieg na zimno jest zamknięty

Opublikowano

No cóż fakt, ja bynajmniej robiłem to na dwa razy na dość ciepłym ale nie gorącym silniku i płukanie przyniosło oczekiwany skutek, po podłączeniu ciśnienia , przy odkręconym korku chłodnicy również z niej leciało więc myśle że duży obieg również się przepłukiwał. Jednak dla pewności tak jak pisałem przydałoby się płukanie samej chłodnicy to właściwie jedyny element dużego obiegu.

Opublikowano

NO z tego co pamietam to na klimatroniku przymajmniej tym w moim aucie to temp silnka jets na 49.

Zresztą na 51 to temp mi sama rosnie na rowne 90 bez zapalania silnka :slina:

coś masz skopane chyba bo na 49 kanale jest temp. płynu chłodzącego a na 51 temp.silnika, no chyba ze masz nagrzany silnik i po właczeniu stacyjki temp skacze odrazu na 90 C

Opublikowano

Sprawdzałem to kilka razy i to dziwne ze temp na 51 rosnie tak szybko.

Sprawdz u siebie jak jest i daj mi znać. Ale ten temat był już poruszany przy masowej wymianie termostatu.

Opublikowano

u mnie rosnie powoli na 51 do 90 stopni i tak zostaje.

natomiast zdziwilem sie dzisiaj jak sprawdzilem ze na 49 i mam przez caly czas 0

Po sprawdzeniu kodów klimatronika pod kodem 49 - Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość) pojazdu - a nie temp.

Opublikowano

czyli masz inną wersje klimatronika.Jeśli na 49 pokazuje ci 0 to znaczy ze masz tą starszą. Chyba ;)

U mnie prędkość pojazdu jest na 17 kanale i co smieszne pokazuje mniejszą prędkośź mniej więcej o 8km/h niz na zegarach;)

Opublikowano

Witam to sprawa się wyjaśniła. Mam starszy klimatronik. :decayed:

U mnie również pod 17 pokazuje prędkość zaniżoną o ok 10km/h. :embarrassed:

a cooling water na VAG'U pokazuje po rozgrzaniu 87 stopni czyli jest ok :gwizdanie:

Opublikowano

U mnie na 49 maksymalnie pokazuje 88 st. a jak chwile postoi to 85-86 st. Czy to jest w porządku? Nie powinien trzymać 90 st??

Opublikowano

z tego co juz sie zdążyłem zorientować to zależy na jakim kanale

na 51 - u mnie jest caly czas 90 stopni

na 49 u mnie nie pokazuje bo mam inny klimatronik

ale jesli u was pokazuje temp tą co w ECU to ma prawo tak byc 86 - 87 itp.

Opublikowano

Termostat w porządku, ale z tego co teść zeznał, jak sprawdzali ta nagrzewnice i odłączyli rurę idącą od silnika to ledwo leciała woda. Chyba jednak coś stoi od strony silnika.

Opublikowano

Podobno że normalne.Nie próbowałem.Płukałem tylko nagrzewnice 3razy róznymi płynami i lipa.

Mi to grzeje troche dosyc słabo ale da sie wytrzymać.

Czekam az znajde czas zeby z tym do kogoś jechać

Opublikowano

Spróbowałem odpowietrzyć nagrzewnice i przez pare kilometrów grzało. Chyba znowu się zapowietrzyło. Czeka mnie porządne odpowietrzenie. Natomiast nie jestem pewien termostatu. Jednak dosyc długo sie nagrzewa, max do 86 st, a na postoju spada do 82-83 st. (przejechałem ok 15 km). Może spróbować go jednak wymienić??

Opublikowano

Witam

u mnie też bardzo słabo grzało , temp. dochodziła max.70 st, po wymianie termostatu i porządnym odpowietrzeniu nagrzewnicy grzeje super a temp. 90st

Opublikowano

U mnie też było słabe ogrzewanie szczególnie na wolnych obrotach. Dzisiaj zrobiłem płukanie nagrzewnicy wodą oraz środkiem do czyszczenia chłodnic. Grzeje aż miło.. :th:

Opublikowano

witam przelewalem 2 razy nagrzewnice na chwile pomoglo ale i tak doszlo do tego ze wymienilem nie duzy koszt a pomoglo.I naprawde polecam wymiane caly koszt w zakladzie wyszedł mne 230zl wiec mysle ze nie duzy koszt 75zl nagrzewnica a reszta to plyny i robocizna .Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...