adadur Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Panowie błędne podejście, rok temu walczyłem z ogrzewaniem i powiem tak trzeba koniecznie płukać cały układ chłodzenia jeżeli chcecie żeby wasza robota przyniosła efekt. Po przepłukaniu samej nagrzewnicy prawie natychmiast zapełnia się ona szlamem z całego układu chłodzenia. Jeżeli ktoś chce zrobić to porządnie to: 1. Do układu chłodzenia dodać środek czyszczący układy chłodzenia dostępny w sklepach motoryzacyjnych, postąpić zgodnie z instrukcją, 2. Spuścić całe chłodziwo z ukadu. 3. Zdjąć węże z nagrzewnicy (oba) wąż podłączony do sieci kanalizacyjnej podłączyć do węża nagrzewnicy do drugiego węża podłączyć wąż odprowadzający wodę (żeby nie zalać silnika) płukać pod mocnym ciśnieniem w jedną i drugą stronę przekłądając odpowiednio węże do momentu kiedy z silnika przestanie wylatywać szlam, 4. Podobnie postąpić z nagrzewnicą, 5. Można też (choć ja tego nie robiłem) wypiąć chłodnicę i podobnie ją przepłukać, 6. Dla pewności zalać układ wodą ze środkiem do płukania (prejachać się tak żeby samochód osiąbnął odpowiednią temparaturę) spuścić poczekać, aż ostygnie i powtórzyć pkt 3 i 4. 7. Zalać cały układ płynem chłodniczym. 8. Cieszyć się ogrzewaniem. Ja też płukałem tylko nagrzewnice i nie miałem ogrzewania dopiero jak przepłukałem cały ukaład dopiero wtedy zaczeło wszystko funkcjonować jak należy. Oczywiście ostrzegam, że istnieje ryzyko rozszczelnienia czy nagrzewnicy czy chłodnicy pod wpływem ciśnienia ale każdy z was robi to na własne ryzyko. A co z termostatem - przecież obieg na zimno jest zamknięty
sek300 Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 No cóż fakt, ja bynajmniej robiłem to na dwa razy na dość ciepłym ale nie gorącym silniku i płukanie przyniosło oczekiwany skutek, po podłączeniu ciśnienia , przy odkręconym korku chłodnicy również z niej leciało więc myśle że duży obieg również się przepłukiwał. Jednak dla pewności tak jak pisałem przydałoby się płukanie samej chłodnicy to właściwie jedyny element dużego obiegu.
mcm Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 NO z tego co pamietam to na klimatroniku przymajmniej tym w moim aucie to temp silnka jets na 49. Zresztą na 51 to temp mi sama rosnie na rowne 90 bez zapalania silnka coś masz skopane chyba bo na 49 kanale jest temp. płynu chłodzącego a na 51 temp.silnika, no chyba ze masz nagrzany silnik i po właczeniu stacyjki temp skacze odrazu na 90 C
groszek27 Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Sprawdzałem to kilka razy i to dziwne ze temp na 51 rosnie tak szybko. Sprawdz u siebie jak jest i daj mi znać. Ale ten temat był już poruszany przy masowej wymianie termostatu.
cypek80 Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 u mnie rosnie powoli na 51 do 90 stopni i tak zostaje. natomiast zdziwilem sie dzisiaj jak sprawdzilem ze na 49 i mam przez caly czas 0 Po sprawdzeniu kodów klimatronika pod kodem 49 - Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość) pojazdu - a nie temp.
groszek27 Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 czyli masz inną wersje klimatronika.Jeśli na 49 pokazuje ci 0 to znaczy ze masz tą starszą. Chyba U mnie prędkość pojazdu jest na 17 kanale i co smieszne pokazuje mniejszą prędkośź mniej więcej o 8km/h niz na zegarach;)
cypek80 Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Witam to sprawa się wyjaśniła. Mam starszy klimatronik. U mnie również pod 17 pokazuje prędkość zaniżoną o ok 10km/h. a cooling water na VAG'U pokazuje po rozgrzaniu 87 stopni czyli jest ok :gwizdanie:
_siwy_ Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 U mnie na 49 maksymalnie pokazuje 88 st. a jak chwile postoi to 85-86 st. Czy to jest w porządku? Nie powinien trzymać 90 st??
cypek80 Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 z tego co juz sie zdążyłem zorientować to zależy na jakim kanale na 51 - u mnie jest caly czas 90 stopni na 49 u mnie nie pokazuje bo mam inny klimatronik ale jesli u was pokazuje temp tą co w ECU to ma prawo tak byc 86 - 87 itp.
_siwy_ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Termostat w porządku, ale z tego co teść zeznał, jak sprawdzali ta nagrzewnice i odłączyli rurę idącą od silnika to ledwo leciała woda. Chyba jednak coś stoi od strony silnika.
groszek27 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Na niskich obrotach u mnie jest tak samo tez woda ledwo co leci od silnika. tylko na wysokich leci pod duzym cisnieniem
groszek27 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Nie no co ty. Czytaj wyżej. Grzeje ale bardzo słabo
_siwy_ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 A próbowałeś przepłukać stronę silnika? Czy takie słabe cisnienie cieczy chłodzącej to normalne jest?
groszek27 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Podobno że normalne.Nie próbowałem.Płukałem tylko nagrzewnice 3razy róznymi płynami i lipa. Mi to grzeje troche dosyc słabo ale da sie wytrzymać. Czekam az znajde czas zeby z tym do kogoś jechać
_siwy_ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Spróbowałem odpowietrzyć nagrzewnice i przez pare kilometrów grzało. Chyba znowu się zapowietrzyło. Czeka mnie porządne odpowietrzenie. Natomiast nie jestem pewien termostatu. Jednak dosyc długo sie nagrzewa, max do 86 st, a na postoju spada do 82-83 st. (przejechałem ok 15 km). Może spróbować go jednak wymienić??
krzysiek71 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Witam u mnie też bardzo słabo grzało , temp. dochodziła max.70 st, po wymianie termostatu i porządnym odpowietrzeniu nagrzewnicy grzeje super a temp. 90st
batolini Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 U mnie też było słabe ogrzewanie szczególnie na wolnych obrotach. Dzisiaj zrobiłem płukanie nagrzewnicy wodą oraz środkiem do czyszczenia chłodnic. Grzeje aż miło.. :th:
michal280 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 witam przelewalem 2 razy nagrzewnice na chwile pomoglo ale i tak doszlo do tego ze wymienilem nie duzy koszt a pomoglo.I naprawde polecam wymiane caly koszt w zakladzie wyszedł mne 230zl wiec mysle ze nie duzy koszt 75zl nagrzewnica a reszta to plyny i robocizna .Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się