Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak takim prostownikiem go katujesz to już go wywal i prostownik który ma więcej jak 14,5V tez. W lidlu są po 60 czy 80 zł elektroniczne. Polecam.

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Punkt 40.

Akumulatory - sprzedaż i serwis akumulatorów

Pracowałem przez dwa lata z elektrykiem z akumulatorowni. ;-)

Dokładnie.

Podstawówka się kłania i zasada elektrolizy - jak to mówią z pustego to i Salomon nie naleje - jonów na płyty :wink:

Opublikowano

pytanie czy to wina prostownika bo czytam i czytam i te 17-18 voltów w stanie spoczynku to podobno normalna rzecz tylko,że w czasie obciążenia napięcie spada i to też normalne i z czasem te napięcie powinno rosnąć aż do podobno 15-16 voltów a u mnie z tych 12,90 robi się tylko 13,3 V. przez 10 godz ładowania.No i teraz nie wiem co jest tego przyczyną nie ładujący się akumulator czy zepsuty prostownik żadna cela nie gazuje to dziwne tym bardziej,że rozrusznik zakręcił rano tylko bardzo słabo a auto jeździ na małych odcinkach i przez to akumulator był chyba słaby.

Opublikowano

Aku naładowany ma 12,5 do 12,8V. Ile ma sam twój?

Opublikowano

jak go przyniosłem do domu miał 12,56V z tego co ja wiem powinien mieć 12,6-12,75 nawet.Teraz przestałem go ładować po 13 godz. i ma 12,83 chyba.Ale coś jest nie tak jak nie gazują cele.

Opublikowano

Ty masz chyba coś z rozrusznikiem.

Co do prostownika to może ma mały prąd i nie gazuje. Tak działają elektroniczne żeby nie przeladowac i nie przegrzac akumulatora dają różne napięcia i prądy w zależności od potrzeb.

Mi na Telwin T-charge 18 tez nie gazuje a ładuje super.

Opublikowano

On się nie łąduje wszędzie pisze,że jak kończy prostownik ładować powinien mieć min.14,5v u mnie jest 13 więc w takim tępię naładuje go za 4 tygodnie a najlepiej jak prostownik ładuje na końcu 15-16V wtedy to prostownik.No i tu problem dlaczego nie wzrasta napięcie kiedyś nim ładowałem i pamiętam, że po 2-3 trzech godzinach akumulator zaczyna gazować mam taki prosty tester do sprawdzenia ładowania i pokazuje tylko że jest w pełni nakładowy ale nie pokazuje,że się ładuje.Albo jedno albo drugie coś jest zepsute na pewno założę się,że jutro auto nie zapali

---------- Post dopisany at 22:26 ---------- Poprzedni post napisany at 22:25 ----------

rozrusznik dobry na pewno odpalany dziś na innym akumulatorze

Opublikowano

Jeżeli mówisz ze ma 18V to dioda mogła paść. Lub cały mostek. Jak będziesz mostek całościowy "taki kwadrat z 4 wyjsciami" wymieniał to kup min. 35A.

Opublikowano
jak nalejesz wody przed ładowaniem wszystko bedzie sie gotowac

dlatego nalewa sie zawsze po

Intensywne "gotowanie się" elektrolitu w akumulatorze (przy założeniu że prąd ładowania w przybliżeniu = 1/10-ta Q, czyli 1/10 pojemności baterii) jest oznaką jego naładowania i występuje tylko przy stosowaniu prostowników starego typu, bez automatyki.

Następuje wtedy wzrost napięcia na zaciskach akumulatora powyżej 14,5 V.

Akumulatory nowych generacji nie powinny być do takiego stanu doprowadzane ( te bezobsługowe, a VRLA i żelowe w szczególności ), dlatego powinno do ich ładowania używać się prostowaników zabezpieczających przed takim wzrostem napięcia.

Poza tym w czasie procesu ładowania następuje mieszanie się elektrolitu i dolana wcześniej woda destylowana ma taką właśnie możliwość :decayed:

Przy dolewaniu po ładowaniu z racji dużo mniejszej gęstosci niż elektrolit, woda będzie "pływała po wierzchu", a przy mrozach takich jak obecnie (jeżeli zostawimy aku na mrozie w nieeksploatowanym samochodzie ) zamarźnie :whistling:

Opublikowano

teraz ze wszystkim jest loteria , np u mnie aku no name topla trzyma juz 4 rok czy zima czy lato tylko ze ma 60A a altek mam 120A i robie krotkie odcinki takze zawsze naładowany. dzis -18 a odpalił z pól obrotu.

a nie dawno kupiłem nowy firmy c...a oraz do 2 auta ve...r i oba to dla mnie szroty ,1 stał na dworzu i na 2 dzien juz auto mialo ciezko odpalić a 2 stał w korytarzu tez za ciekawie na nim nie krecił ,gdzie tego tople mam caly czas w aucie pod chmurką czasem kilka dni auto stoi i bez problemu odpalam.

Opublikowano

Dziś po całej nocy ładowania napięcie wzrosło do 13,6V z tego co wiem to za mało powinno być przynajmniej 14-15V.Akumulator dalej się nie gazuje, to bardzo stary prostownik nie ma tu mowy o elektronice zawsze jak podłączyłem pod niego akumulator to po czasie gazował ten stoi.Muszę załatwić inny prostownik i spróbować go naładować innym.

Opublikowano
Jeżeli włączasz stacyjkę na rozruch i musisz czekać parę sekund aż zacznie kręcić, to albo skończyły się szczotki/komutator, uszkodzone jest uzwojenie wyrzutowe w automacie albo przymarza w nim rzdzeń .:whistling:

Niekoniecznie. W moim przypadku szczotki na alternatorze są akurat ok, a mam chyba te same objawy, co kolega wyżej. Chyba, że rozrusznik...

dziako, chodzi Ci o takie coś jak na filmie? (To nie mój film) poranne_odpalanie.3gp - YouTube

Wy też macie takie wyłączenie na kilka sekund wszystkiego na liczniku i dopiero rozruch? Może się mylę, ale raczej nie zaobserwowałem tego wcześniej.

Opublikowano

rozrusznik kręcił bardzo dobrze akumulator się naładował pytanie czy będzie trzymał

Opublikowano

Lokiszta

Żeby sprawdzić czy prostownik ładuje jest przecież jeden niezawodny sposób - na chwilę włączyć szeregowo w obwód amperomierz - masz pewnie jakiś uniwersalny multimetr z zakresem do 10A prądu stałego?

A co do wpisów że komuś akumulator znanej firmy padł zaraz po gwarancji to byłoby miło dopisać jak samochód z tą baterią był użytkowany - jaki konkretnie akum. (model, pojemność), czy były jakieś przygody typu alarm rozładował go 5 razy, jazda po 3km do pracy itp itd. Jeśli ktoś napisze - umarł po 3 latach normalnej jazdy na odcinkach po 25 km plus trasa co 2 tyg i przed każda zimą był profilaktycznie podładowany a napięcie ładowania miałem 14,4V - to rzeczywiście znaczy że bateria była do kitu.

Opublikowano

A da się sprawdzić VAG/logami, czy rozrusznik jest uwalony?

Opublikowano
A da się sprawdzić VAG/logami, czy rozrusznik jest uwalony?

Nie sprawdzisz tego bo niby co miało by pokazać? Najcześciej w rozruszniku wyrabiają sie tuleje gdzie po tym spada jego sprawność.

Opublikowano

Albo ma przebicie

Opublikowano
Jeżeli włączasz stacyjkę na rozruch i musisz czekać parę sekund aż zacznie kręcić, to albo skończyły się szczotki/komutator, uszkodzone jest uzwojenie wyrzutowe w automacie albo przymarza w nim rzdzeń .:whistling:

Niekoniecznie. W moim przypadku szczotki na alternatorze są akurat ok, a mam chyba te same objawy, co kolega wyżej. Chyba, że rozrusznik...

dziako, chodzi Ci o takie coś jak na filmie? (To nie mój film) poranne_odpalanie.3gp - YouTube

Wy też macie takie wyłączenie na kilka sekund wszystkiego na liczniku i dopiero rozruch? Może się mylę, ale raczej nie zaobserwowałem tego wcześniej.

Ja nie pisałem o szczotkach i komutatorze w alternatorze, tam nie ma komutatora, tylko są pierścienie ślizgowe, przez które regulator doprowadza wzbudzenie do wirnika:naughty:

A na tym filmiku to raczej akumulator cierpi na bardzo ostrą niewydolność :whistling:

Opublikowano

kolego wg mnie to akumulator gdyby kwestia lezała po stronie rozrusznika troszke inaczej by to wyglądało ja ostatnio wymieniłem aku (aku był dramat) i bendiks w rozruszniku i wczoraj przy -8 odpalił od kopa po jeednokrotnym grzaniu swiec dzisiaj temp. chyba niższa wiec zobacze za jakies 30 min jak odpali ale jestem dobrej mysli

Opublikowano

Witam

Panowie a co powiecie na temat akumulatorów firmy banner ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...