Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

miałem 4-tłoki Brembo P&P na tarcze 345mm ale poszły

zastanów sie nad zaciskami od S4 B8, są mniejsze, lżejsze i maja większe klocki od S4 B6/7

do tego DSy i hamuja az miło, jedynie co to trzeba dac to inne przewody i mądrze pociągnąć przewody od czujników zużycia

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co mam brac do setupu 320mm ? :

1. tarcze zimmerman i klocki ori za 990 pln

2. tarcze i klocki ferodo w super cenie 460 pln

3. Tarcze i klocki ATE z allegro za 850 pln.

Zalezy mi przede wszystkim na tym zeby hamowalo i sie nie pokrzywilo i zeby chociaz z 50000km tarcze wytrzymaly. Cena tez gra role.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już skompletowany zestaw 288 tył / 320 przód, pomalowany - dziś z pomocą poskładam wszystko. Zanim jednak zabiorę się za zakładanie tego na auto to mam pytanie jak się przygotować, i jak postępować przy wymianie zestawu. Czy może zlecić to mechanikowi? Szczerze to wolałbym sam sobie to zrobić bo i taniej i zabawy więcej a ja lubię sobie w nocy posiedzieć przy aucie :) Dokładnie mam już hamulce i teraz płyn,jaki i jakoś się go wymienia/dolewa? Tak żeby nie zapowietrzyć pompy ABS-u (czytałem w temacie że trzeba uważać na to) Jak to zrobić? I czego jeszcze potrzebuję do tej zabawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rob sam, pare kluczy i ogarniesz spokojnie.

Jak bedziesz miec klopot do do mnie zadzwon, powiem Ci co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co mam brac do setupu 320mm ? :

1. tarcze zimmerman i klocki ori za 990 pln

2. tarcze i klocki ferodo w super cenie 460 pln

3. Tarcze i klocki ATE z allegro za 850 pln.

Zalezy mi przede wszystkim na tym zeby hamowalo i sie nie pokrzywilo i zeby chociaz z 50000km tarcze wytrzymaly. Cena tez gra role.

Wez Zimmermanny i klocki Ferodo, bedzie to samo i duzo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie muszę dokupić żadnych wężyków ani płynu hamulcowego (przynajmniej narazie) wystarczy mi garaż i klucze? Jak tak to myślę że sobie poradzę z tym :decayed: Gdzieś mi uciekła jedna gumka z odpowietrznika, da się to oddzielnie dokupić w intercarsie np? Może się orientujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn taki jak z pierwszego posta 1,5l płynu Motul DOT5.1 będzie ok? 1.5l to chyba na wymianę całego? Bo na dolewkę przy odpowietrzaniu chyba aż tyle nie zejdzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie osuszaj zbiorniczka bo bedziesz beczał. Wez strzykawke i wezyk, wyssij pkyn i zalej świeżym, potem pilnuj aby stan byl caly czas na maxa. Mozesz miec problem z odkreceniem srub w tylnych jarzmach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyciągam ze zbiorniczka to co mam, zalewam DOT 5.1 odpowietrzam nowy zestaw dolewam jeszcze DOT 5.1 i tak aż mi się układ odpowietrzy, wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co mam brac do setupu 320mm ? :

1. tarcze zimmerman i klocki ori za 990 pln

2. tarcze i klocki ferodo w super cenie 460 pln

3. Tarcze i klocki ATE z allegro za 850 pln.

Zalezy mi przede wszystkim na tym zeby hamowalo i sie nie pokrzywilo i zeby chociaz z 50000km tarcze wytrzymaly. Cena tez gra role.

Wez Zimmermanny i klocki Ferodo, bedzie to samo i duzo taniej.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyciągam ze zbiorniczka to co mam, zalewam DOT 5.1 odpowietrzam nowy zestaw dolewam jeszcze DOT 5.1 i tak aż mi się układ odpowietrzy, wszystko?

Jo, ale z noga na pedale hamulca, ze zbiorniczka wyciagnij sitko.

Bedzie trochę problemów z odpowietrzeniem tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co to sitko wyciągać? Nie zaglądałem do tego zbiorniczka więc nie wiem, zalewać bez sitka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, widzę że jak się za to wezmę to będę wiedział o co chodzi - dzięki za podpowiedzi, mam nadzieję zrobić przód do końca tygodnia. Dziękuję jeszcze raz i mam nadzieję że obejdzie się bez zgrzytów :)


Mogę dać z kompresora ciśnienie i wydmuchać stary płyn? Będę to dziś w nocy robił i nie koniecznie z pomocnikiem, jeżeli trzeba to trudno, kogoś zawołam ;) ale wolałbym sam bo będę mógł sobie powoli dłubać a nie chcę szybko bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepiej bedzie jesli oddasz to mechanikowi do zrobienia. A jesli nie to uzyj googlea i przeczytaj jak sie to robi. Operacja prosta ale przydalby sie ktos do wciskania hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba poproszę mojego kolegę mechanika żeby podjechał to pomoże, odpowietrzam tak czy inaczej najpierw tył skoro zmieniam tylko przód?

(Fragment zapożyczony z forum VW Golf), u Nas tak samo?

Wskazowka
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham.

Koła Przednie

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło

Koła tylne

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.

Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy

4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...