Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Adamek4119 napisał:

A da się  po  zdjęciu  rozpoznać  zacisk  od  345 od  zacisku do 320 jak  tak  to  proszę  o rady  

Zacisk 320 od góry ma dzielone wcięcie na pół a  w zacisku 345 jest duża dziura coś w stylu litery U , nie wiem jak to fachowo nazwać

 

345

603438375_7_644x461_zregenerowane-zacisk

 

320

622103015_5_644x461_zaciski-320-mm-swap-

Edytowane przez Toskańczyk
  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Z tylu zacisku masz 3 cyfry

973 i 974 - 320mm

Jarzma - 716

 

981 i 982 - 345mm

Jarzma - 663

Edytowane przez Dev
Opublikowano
23 godziny temu, Dev napisał:

Z tylu zacisku masz 3 cyfry

973 i 974 - 320mm

Jarzma - 716

 

981 i 982 - 345mm

Jarzma - 663

Dzięki  bardzo 

 

Opublikowano
23 godziny temu, Toskańczyk napisał:

Zacisk 320 od góry ma dzielone wcięcie na pół a  w zacisku 345 jest duża dziura coś w stylu litery U , nie wiem jak to fachowo nazwać

 

345

603438375_7_644x461_zregenerowane-zacisk

 

320

622103015_5_644x461_zaciski-320-mm-swap-

Dzięki 

Opublikowano

Panowie czy to jest numer zestawu naprawczego do zaciskow 320  D4-394

Opublikowano
26 minut temu, MilUl napisał:

Panowie czy to jest numer zestawu naprawczego do zaciskow 320  D4-394

Tak.

Opublikowano
Godzinę temu, Wandej napisał:

Tak.

Podziękował Majster :) !

Opublikowano

Szukam kompletu na swap z 288 na 320mm. Ma ktoś może na sprzedaż taki komplecik do b6 pod fele 17 :D

Opublikowano

mam

Opublikowano
W dniu 4.02.2018 o 22:48, Toskańczyk napisał:

Zacisk 320 od góry ma dzielone wcięcie na pół a  w zacisku 345 jest duża dziura coś w stylu litery U , nie wiem jak to fachowo nazwać

 

345

603438375_7_644x461_zregenerowane-zacisk

 

320

622103015_5_644x461_zaciski-320-mm-swap-

Ale to kolego też nie jest precyzyjna informacja, bo np. te same zaciski o oznaczeniach 973 i 974 czyli 320mm , ale pochodzące z Audi A6 C5 po lifcie, nie mają dzielonego otworu tylko pełny, tak jak w zaciskach pod 345mm :)

Opublikowano

Mam szybkie pytanie - chcę zrobić swap hamulców z 312 na 320 i tu jeśli chodzi o przód to jest temat prosty. Ale co z tyłem? Teoretycznie powinienem wsadzić 288mm, ale czy mogę wrzucić 300mm z S4? Z czym się to wiąże? Nowy zacisk, jarzmo, osłona, tarcze i klocki?

Ale przede wszystkim .. ma to sens? 

 

Ma ktoś taki zestaw z S4, ale tylko na tył? Na przód już mam 320mm.

Opublikowano
8 minut temu, tsluszniak napisał:

Mam szybkie pytanie - chcę zrobić swap hamulców z 312 na 320 i tu jeśli chodzi o przód to jest temat prosty. Ale co z tyłem? Teoretycznie powinienem wsadzić 288mm, ale czy mogę wrzucić 300mm z S4? Z czym się to wiąże? Nowy zacisk, jarzmo, osłona, tarcze i klocki?

Tak, trzeba zmienić wszystko wymienione.

 

9 minut temu, tsluszniak napisał:

Ale przede wszystkim .. ma to sens? 

Przy typowych (wysokich) cenach zestawu na tył w stosunku do korzyści według mnie nie ma to sensu, stoczyłem "małą" dyskusję na ten temat w tym wątku (https://a4-klub.pl/topic/18311-upgrade-hamulców-w-naszych-a4/?page=313&tab=comments#comment-5152401).

Opublikowano

Dzień dobry (wieczór) W zasadzie nie "upalam" auta, jednak od początku moje hamulce są takie sobie. Mam na przodzie 312. Ostatnio (wczoraj) tak się złożyło, że pojeździłem autem mojego szefa (to samo, A4B6 z tym samym silnikiem tylko, że S-line zawsze myślałem że to "S" to snobizm - do wczoraj...) i od wczoraj mam "złość" że moje auto tak nie hamuje... (choć lepiej jedzie :) ) Mam włożone na przodzie jakieś FERODO (już wkrótce trzeba będzie zmieniać. Kupiłem to kiedyś w nadziei że skuteczność hamulca się poprawi...) Nie mówię, że to - to nie hamuje. Ale po tym wczorajszym doświadczeniu z S-line - czuję się trochę nie "teges" ;)  Moje pytanie jest takie (przewertowałem temat - żeby nie było i wiem przy jakim swap - jakie zmiany są potrzebne) 

Czy montaż  w miejsce moich 312 - np 320 da mi odczuwalną jakąś poprawę- czy trzeba iść "wyżej"  ? A może jakieś inne klocki? Proszę się nie... krzywić :)

 

Opublikowano

jak głęboką masz kieszeń ?

Opublikowano (edytowane)

Często jak szukam drobnych, to jak mawia pewien mój znajomy - muszę podciągać wyżej spodnie... :) nie chodzi mi o uzależnienie zwane "wiecznym poprawianiem fabryki"

Pytam po pierwsze czy rzeczywiście układ hamulcowy oparty o 312 z definicji jest "taki sobie" czy może problem jest w serwie/pompie/producencie klocków, a może TTTM i trzeba iść "wyżej" A co jak by tak dać na przód zaciski o większej średnicy (sorry jak "bredzę" tylko pytam)

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)

Przecież pakiety S-Line nie mają nic wspólnego z rodzajem zastosowanych hamulców... Załóż 320/288 a będziesz zadowolony. Seryjne hamulce w b6 faktycznie są marne..

Poza tym wszystko to o co pytasz wielokrotnie juz bylo poruszane w tym temacie. Poczytaj kilka stron wstecz, a rozwiejesz większość wątpliwości  jakie mogą Ci się nasunąć przy wyborze zestawu na SWAP.

Edytowane przez Onyks
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Onyks napisał:

Przecież pakiety S-Line nie mają nic wspólnego z rodzajem zastosowanych hamulców... Załóż 320/288 a będziesz zadowolony. Seryjne hamulce w b6 faktycznie są marne..

Nie wiem czy mają czy nie (skoro piszesz, że nie - biorę to jako dobrą monetę i zapamiętam ) ale jazda tym autem a raczej jego hamownie wprawiło mnie wczoraj w konsternację... odnośnie porady 320/288 - również biorę jako "dobrą radę" dzieki

Ps

A możesz mi podać (albo ktoś z kolegów) jak zechcę z 312 na 320 to jakich zacisków szukać do mojego quatro, bo to że jarzmo i osłonę i tarczę to jasne. (jakie nr OEM?) W pierwszej stronie topiku jest info, że "qutro" różni się w takim przypadku z tyłu. I nry OEM podane są dla 345 czy takich szukać? Chyba że coś przeoczyłem to wyprostuj plse

Cytuj

Poza tym wszystko to o co pytasz wielokrotnie juz bylo poruszane w tym temacie. Poczytaj kilka stron wstecz, a rozwiejesz większość wątpliwości  jakie mogą Ci się nasunąć przy wyborze zestawu na SWAP.

Tak. Jasne już wobec tego nie zawracam więcej Tobie głowy. Idę czytać. dzięki za re

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
12 godzin temu, Wylye napisał:

A możesz mi podać (albo ktoś z kolegów) jak zechcę z 312 na 320 to jakich zacisków szukać do mojego quatro, bo to że jarzmo i osłonę i tarczę to jasne. (jakie nr OEM?) W pierwszej stronie topiku jest info, że "qutro" różni się w takim przypadku z tyłu. I nry OEM podane są dla 345 czy takich szukać? Chyba że coś przeoczyłem to wyprostuj plse

 

Zaciski, jarzma posiadają numery ale nie ą to numery OEM które są wypisywane na każdej aukcji allegro. Tutaj sprawdza się metoda wizualna. Na przód potrzebujesz tylko zaciski z jarzmami, tarcze i klocki kupujesz nowe. 

Opublikowano

@H4mm3R To mi wiele wyjaśnia. Czy dobrze "kompinuję" że moje jarzmo (312) i sam zacisk obsługują tarczę do 312. Wszystko "powyżej" obsługiwane jest już przez JEDEN tylko zestaw jarzmo/zacisk? i to miałbym znaleźć? 

Opublikowano
28 minut temu, Wylye napisał:

@H4mm3R To mi wiele wyjaśnia. Czy dobrze "kompinuję" że moje jarzmo (312) i sam zacisk obsługują tarczę do 312. 

Nie, (zgodnie z informacjami z pierwszej odpowiedzi z tego wątku) zacisk do 288 i 312 jest ten sam, ale jarzma są różne (ze względu na różne średnice tarczy).

 

31 minut temu, Wylye napisał:

Wszystko "powyżej" obsługiwane jest już przez JEDEN tylko zestaw jarzmo/zacisk? i to miałbym znaleźć? 

Również nie, w pierwszej odpowiedzi w tym wątku i kilka wcześniej zostały podane numery zacisków i różnice wizualne między 320 i 345 - są podobne, ale to dwa różne zestawy... Powyżej 345 to jeszcze inna bajka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...