Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wyciek płynu chłodniczego i bulgotanie na ciepłym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ostatnio w moim AJM zauwazylem ze ubylo troche plynu chlodniczego i po jezdzie gdy silnik cieply i turbinka czeka na ostudzenie to slychac bulgotanie tak jakby gdzies z prawej strony slychac rowniez przez pare sekund po zgaszeniu silnika ale juz mniej.Jakis czas temu jak bylo jeszcze na dworze na + to mialem za fotolem kierowcy na dywaniuku taki sredni potop:/ i teraz pytanie...uszczelka pod glowica mogla pojsc? nagrzewnica? dodam ze mialem pod akumulatorem zatkane 2 kanaly odplywowe odetkalem i trudno mi sprawdzic czy przez to ten podtop czy nagrzewnice dopoki pogoda bedzie sie na minusie utrzymywac.

Jesli uszczelka...jakie koszty ? gdzie na terenie Lublina,Chelma,Zamoscia,Krasnegostawu to zrobic?

Jesli nagrzewnica ile to roboty by mi zajelo samemu? czy laik poradzilby sobie z tym bez problemu i bez zaawansowanych narzedzi?

Opublikowano

Mi jak bulgotało to padła uszczelka pod głowicą .

Koszty , z wymianą rozrządu robieniem całości głowicy ok 1700 - 1800

Opublikowano

Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej?

Opublikowano

Mateoo25 sprawdź, czy na odpalonym silniku twardnieją węże wodne, czy po przegazowaniu podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym albo czy go wyrzuca, sprawdź, czy olej nie wygląda jak kawa z mlekiem i, jak napisał studziany, czy nie dymi na biało z rury wydechowej. Jeśli nie zaobserwujesz żadnego z powyższych to uszczelka pod głowicą jest na 99% ok. Czy jak włączasz ogrzewanie nie czujesz zapachu płynu? Nie wydobywa się dym z nawiewów?

Opublikowano

Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej?

raczej nie zalalo bo wiesz ta woda stala tak centralnie na srodku tylnego dywanika,nie sadze raczej ale nie wiadomo narazie wszystko jest ok.A np cos takiego jak bylo dajmy na to -10 odpalam silnik lapie a po 1s-2s dopiero licznik obrotow zalapywal jakies styki czy co to?[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 11:31_________________________________________________

Mi jak bulgotało to padła uszczelka pod głowicą .

Koszty , z wymianą rozrządu robieniem całości głowicy ok 1700 - 1800

ja jakies 3 tys km temu zmienialem kompletny rozrzad i co jak uszczelka poszla to i rozrzad juz ten tesz do niczego sie nie nada i trzeba nowy?

Opublikowano

Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej?

raczej nie zalalo bo wiesz ta woda stala tak centralnie na srodku tylnego dywanika,nie sadze raczej ale nie wiadomo narazie wszystko jest ok.A np cos takiego jak bylo dajmy na to -10 odpalam silnik lapie a po 1s-2s dopiero licznik obrotow zalapywal jakies styki czy co to?[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 11:31_________________________________________________

Mi jak bulgotało to padła uszczelka pod głowicą .

Koszty , z wymianą rozrządu robieniem całości głowicy ok 1700 - 1800

ja jakies 3 tys km temu zmienialem kompletny rozrzad i co jak uszczelka poszla to i rozrzad juz ten tesz do niczego sie nie nada i trzeba nowy?

U mnie jest to samo z obrotami i też chętnie się dowiem co jest tego przyczyną?

Opublikowano

Nie trzeba wymieniać , spokojnie może zostać .

A co do testów uszczelki to mi doradzono - wsadzić butelkę do której podłączysz węża a drugi koniec do zbiorniczka wyrównawczego , do tej rurki co jest pod spodem zbiorniczka .

Jeśli w butelce pokaże się płyn to na 99% padła uszczelka niestety

Opublikowano

Napewno uszczelka pod głowica, rozrzadu nie wymieniaj tylko musisz sobie odliczyc 10tys przy kazdym ściągnieciu paska

Opublikowano

A czemu akurat 10tyś??

Opublikowano

ale koledzy nie mam zadnego z objawow np , dymy bialego,wysadzania plynu w zbiorniku wogole jest czysciutki,olej pierwsza klasa,nagrzewanei chodzi zadne dymki z nawiewow nie wychodza echh

Opublikowano

jezeli masz watpliwosci, podjedz autem do warsztatu posiadajacego urzadzenie do kontroli szczelnosci ukladu chlodzacego. badanie nalezy wykonac gdy silnik jest zimny.

gdy goracy, male wycieki sa niezauwazalne poniewaz ciecz od razu odparowuje.

Opublikowano

A czemu akurat 10tyś??

Bo pasek sie naciaga :gwizdanie:

Prawda jest taka, że tzw. fachowcy z branży zalecają wymianę paska rozrządu po każdym obluzowaniu/ściągnięciu. Oczywiście tylko paska a nie rolek itd.

Ja robiłem uszczelkę ok. 10 tys. po wymianie kompletnego rozrządu [pasek Continental] i paska nie wymieniałem, ponieważ o tym nie wiedziałem.

Ale bez przesady, nowe paski się też zrywają. Poza tym są również inne czynniki jak np. szarpania silnikiem podczas gwałtownego ruszania z miejsca. W tych momentach obciążenie na pasek są powiedziałbym silniejsze i poważniejsze niż umiejętne zdjęcie go i założenie.

Opublikowano

Badanie płynu na zawartość CO2 w jakimś warsztacie rozwieje wszelkie wątpliwości, koszt około 50 zł. Zastanawiające jest jednak to, że przewody nie twardnieją.

Opublikowano

Przyczyną ubytku płynu (zazwyczaj małe ubytki) oraz opisywanego przez was "bulgotania" może być wąż nr części 038121473 -cena 60-65PLN w serwisie.

Wymieniałem w dwóch samochodach AMJ i AVF - większość mechaników obstawiała uszczelkę pod głowicą, ale brak było typowych dla uszkodzonej uszczelki objawów.

Opublikowano

Przyczyną ubytku płynu (zazwyczaj małe ubytki) oraz opisywanego przez was "bulgotania" może być wąż nr części 038121473 -cena 60-65PLN w serwisie.

Wymieniałem w dwóch samochodach AMJ i AVF - większość mechaników obstawiała uszczelkę pod głowicą, ale brak było typowych dla uszkodzonej uszczelki objawów.

A wiesz może co takiego jest w tym wężyku, że akurat on może za to odpowiadać?

Opublikowano

Przyczyną ubytku płynu (zazwyczaj małe ubytki) oraz opisywanego przez was "bulgotania" może być wąż nr części 038121473 -cena 60-65PLN w serwisie.

Wymieniałem w dwóch samochodach AMJ i AVF - większość mechaników obstawiała uszczelkę pod głowicą, ale brak było typowych dla uszkodzonej uszczelki objawów.

dzieki za jakies naprowadzenie...bo u mnie objawow uszczelki nie ma ,nagrzewanie mam wporzadku

Opublikowano

Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej?

w b5 przynajmniej w tych po lifcie (nie wiem jak w przed lifcie) nie ma modułu komfortu pod dywanem, przecież centralnym zamkiem steruje pompka która jest w bagażniku, pomyliło Ci się z passkiem b5 :wink4:

A do autora watku napisze tyle, sprawdź dokręcenie tego plastikowego króćca w którym znajduje się termostat (pod alternatorem) u mnie teraz w te mrozy się odkręciło i miałem delikatny ubytek (też mi bulgotało) , tak samo odkręciła mi sie chłodniczka oleju.

Opublikowano

koledzy mam inny problem w ajm bulgotanie slysze jak wyłącze ogrzewanie tak jest git.

Opublikowano

Może tak po prostu korek? Tzn. zaworek w korku powiedział papa i nie trzyma ciśnienia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...