mateooo25 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 witam ostatnio w moim AJM zauwazylem ze ubylo troche plynu chlodniczego i po jezdzie gdy silnik cieply i turbinka czeka na ostudzenie to slychac bulgotanie tak jakby gdzies z prawej strony slychac rowniez przez pare sekund po zgaszeniu silnika ale juz mniej.Jakis czas temu jak bylo jeszcze na dworze na + to mialem za fotolem kierowcy na dywaniuku taki sredni potop:/ i teraz pytanie...uszczelka pod glowica mogla pojsc? nagrzewnica? dodam ze mialem pod akumulatorem zatkane 2 kanaly odplywowe odetkalem i trudno mi sprawdzic czy przez to ten podtop czy nagrzewnice dopoki pogoda bedzie sie na minusie utrzymywac. Jesli uszczelka...jakie koszty ? gdzie na terenie Lublina,Chelma,Zamoscia,Krasnegostawu to zrobic? Jesli nagrzewnica ile to roboty by mi zajelo samemu? czy laik poradzilby sobie z tym bez problemu i bez zaawansowanych narzedzi?
snajper75 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Mi jak bulgotało to padła uszczelka pod głowicą . Koszty , z wymianą rozrządu robieniem całości głowicy ok 1700 - 1800
studziany Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej?
ranyjulek Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Mateoo25 sprawdź, czy na odpalonym silniku twardnieją węże wodne, czy po przegazowaniu podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym albo czy go wyrzuca, sprawdź, czy olej nie wygląda jak kawa z mlekiem i, jak napisał studziany, czy nie dymi na biało z rury wydechowej. Jeśli nie zaobserwujesz żadnego z powyższych to uszczelka pod głowicą jest na 99% ok. Czy jak włączasz ogrzewanie nie czujesz zapachu płynu? Nie wydobywa się dym z nawiewów?
mateooo25 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej? raczej nie zalalo bo wiesz ta woda stala tak centralnie na srodku tylnego dywanika,nie sadze raczej ale nie wiadomo narazie wszystko jest ok.A np cos takiego jak bylo dajmy na to -10 odpalam silnik lapie a po 1s-2s dopiero licznik obrotow zalapywal jakies styki czy co to?[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 11:31_________________________________________________ Mi jak bulgotało to padła uszczelka pod głowicą . Koszty , z wymianą rozrządu robieniem całości głowicy ok 1700 - 1800 ja jakies 3 tys km temu zmienialem kompletny rozrzad i co jak uszczelka poszla to i rozrzad juz ten tesz do niczego sie nie nada i trzeba nowy?
ranyjulek Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej? raczej nie zalalo bo wiesz ta woda stala tak centralnie na srodku tylnego dywanika,nie sadze raczej ale nie wiadomo narazie wszystko jest ok.A np cos takiego jak bylo dajmy na to -10 odpalam silnik lapie a po 1s-2s dopiero licznik obrotow zalapywal jakies styki czy co to?[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 11:31_________________________________________________ Mi jak bulgotało to padła uszczelka pod głowicą . Koszty , z wymianą rozrządu robieniem całości głowicy ok 1700 - 1800 ja jakies 3 tys km temu zmienialem kompletny rozrzad i co jak uszczelka poszla to i rozrzad juz ten tesz do niczego sie nie nada i trzeba nowy? U mnie jest to samo z obrotami i też chętnie się dowiem co jest tego przyczyną?
snajper75 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Nie trzeba wymieniać , spokojnie może zostać . A co do testów uszczelki to mi doradzono - wsadzić butelkę do której podłączysz węża a drugi koniec do zbiorniczka wyrównawczego , do tej rurki co jest pod spodem zbiorniczka . Jeśli w butelce pokaże się płyn to na 99% padła uszczelka niestety
Cordii Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Napewno uszczelka pod głowica, rozrzadu nie wymieniaj tylko musisz sobie odliczyc 10tys przy kazdym ściągnieciu paska
mateooo25 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 ale koledzy nie mam zadnego z objawow np , dymy bialego,wysadzania plynu w zbiorniku wogole jest czysciutki,olej pierwsza klasa,nagrzewanei chodzi zadne dymki z nawiewow nie wychodza echh
Musashi Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 jezeli masz watpliwosci, podjedz autem do warsztatu posiadajacego urzadzenie do kontroli szczelnosci ukladu chlodzacego. badanie nalezy wykonac gdy silnik jest zimny. gdy goracy, male wycieki sa niezauwazalne poniewaz ciecz od razu odparowuje.
Cordii Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 A czemu akurat 10tyś?? Bo pasek sie naciaga :gwizdanie:
rookie Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 A czemu akurat 10tyś?? Bo pasek sie naciaga :gwizdanie: Prawda jest taka, że tzw. fachowcy z branży zalecają wymianę paska rozrządu po każdym obluzowaniu/ściągnięciu. Oczywiście tylko paska a nie rolek itd. Ja robiłem uszczelkę ok. 10 tys. po wymianie kompletnego rozrządu [pasek Continental] i paska nie wymieniałem, ponieważ o tym nie wiedziałem. Ale bez przesady, nowe paski się też zrywają. Poza tym są również inne czynniki jak np. szarpania silnikiem podczas gwałtownego ruszania z miejsca. W tych momentach obciążenie na pasek są powiedziałbym silniejsze i poważniejsze niż umiejętne zdjęcie go i założenie.
semi281 Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Badanie płynu na zawartość CO2 w jakimś warsztacie rozwieje wszelkie wątpliwości, koszt około 50 zł. Zastanawiające jest jednak to, że przewody nie twardnieją.
pawlo Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Przyczyną ubytku płynu (zazwyczaj małe ubytki) oraz opisywanego przez was "bulgotania" może być wąż nr części 038121473 -cena 60-65PLN w serwisie. Wymieniałem w dwóch samochodach AMJ i AVF - większość mechaników obstawiała uszczelkę pod głowicą, ale brak było typowych dla uszkodzonej uszczelki objawów.
ranyjulek Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Przyczyną ubytku płynu (zazwyczaj małe ubytki) oraz opisywanego przez was "bulgotania" może być wąż nr części 038121473 -cena 60-65PLN w serwisie. Wymieniałem w dwóch samochodach AMJ i AVF - większość mechaników obstawiała uszczelkę pod głowicą, ale brak było typowych dla uszkodzonej uszczelki objawów. A wiesz może co takiego jest w tym wężyku, że akurat on może za to odpowiadać?
mateooo25 Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Opublikowano 10 Lutego 2012 Przyczyną ubytku płynu (zazwyczaj małe ubytki) oraz opisywanego przez was "bulgotania" może być wąż nr części 038121473 -cena 60-65PLN w serwisie. Wymieniałem w dwóch samochodach AMJ i AVF - większość mechaników obstawiała uszczelkę pod głowicą, ale brak było typowych dla uszkodzonej uszczelki objawów. dzieki za jakies naprowadzenie...bo u mnie objawow uszczelki nie ma ,nagrzewanie mam wporzadku
Lu-Gi Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Tak troche z innej beczki - sprawdź czy niezalało Ci modułu komfortu. Dzieje sie tak przy zatkanych odpływach. Możesz mieć później fiksy z zamkiem i oświetleniem wnętrza. MK jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy przy progu. Bulgotanie masz pewnie w nagrzewnicy - spowodowane ubytkiem płynu w układzie. Musisz zlokalizować wyciek - niestety to będzie trudne bo ciepły płyn szybko odparowywuje. Dolej płynu i sprawdź czy będzie ubywało. Dymi Ci na biało z rury wydechowej? w b5 przynajmniej w tych po lifcie (nie wiem jak w przed lifcie) nie ma modułu komfortu pod dywanem, przecież centralnym zamkiem steruje pompka która jest w bagażniku, pomyliło Ci się z passkiem b5 A do autora watku napisze tyle, sprawdź dokręcenie tego plastikowego króćca w którym znajduje się termostat (pod alternatorem) u mnie teraz w te mrozy się odkręciło i miałem delikatny ubytek (też mi bulgotało) , tak samo odkręciła mi sie chłodniczka oleju.
KIKO80 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 koledzy mam inny problem w ajm bulgotanie slysze jak wyłącze ogrzewanie tak jest git.
darooo Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Może tak po prostu korek? Tzn. zaworek w korku powiedział papa i nie trzyma ciśnienia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się