Fido Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 No myślę nad tym. Roboty dużo nie ma.
lukaszooo Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 jesli nigdy nie widziałes zużytego wałka i szklanek to nie zobaczysz nic poza paroma rysami na walku które nie mówią nic pozatym ze auta ma + 200tysi .....
Fido Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie no,tak źle z wiedzą u mnie nie jest. Pisałem że zastanawiam się nad zrzuceniem.Najpierw jednak zasięgnę porady jakiegoś speca.
elmer80 Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Tak wygląda zużyty wałek w moim AVF. Łatwo poznać bo zjechanym "rancie" krzywki. Powinna być fazka a pod palcem czuć ostrą krawędź. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka.
elmer80 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka. Powiększ sobie zdjęcie jak nie widzisz... Krawędź łącząca płaszczyznę boczną krzywki z powierzchnią pracującą krzywki ma właśnie minimalną fazke. Zniszczona krzywka ma jakby rozklepany materiał na boki co powoduje lekkie wystawanie poza obrys krzywki i jest to zarówno widoczne jak i namacalne. Robi się ostra krawędź. Innym uszkodzeniem są rysy na krzywce. Na zdjęciu powyżej nie ma rys tylko właśnie zniszczony szczyt/wierzchołek krzywki i właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu bo tam występują największe siły tarcia. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Tłumacz sobie jak chcesz, widziałem mase wałków z czego ok 10 od AWX/AVF i to co opisujesz praktycznie nie wystepuje, w 80% przypadków rysy/porysowania czyli przetarcia wartwy ciernej wystepuja na krzywkach zaworów wydechowych bardzo żadko na dolocie, przewaznie na czesci okrągłej a nie samej krzywce, najwieksze tarcie powstaja właśnie na czesci okragłej i paczatku krzywki ponieważ wałek musi pokonac sprężanie , gdy poczatek krzywki otworzy zawór cisnienia i tarcie maleje...... takie jest techniczne wyjasnienie które sprawdza sie w 80%. Rozklepania nigdy nie widziałem bo stop który jest używany do wyrobu wałków jest twardy i prędzej pęknie niz sie rozprasuje
elmer80 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 "Tarcie maleje" weź proszę przestań... Wierzchołek krzywki jest najbardziej narażony bo im bardziej zawór jest otwarty tym większy opór daje sprężyna zaworowa. Czyli właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu. Rysy na całej krzywce powstają gdy nie ma właściwego smarowania. Niewłaściwy lub stary olej. Dodam jeszcze że "rozklepane" wierzchołki krzywek mam wszystkie. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 widze ze chcesz byc mądrzejszy od faktów .... poszukaj zdjec wymienianych wałków a najlepiej jedz na złom i znajdz choc jeden rozklepany wałek
Han Solo Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Zmierz inne krzywki, tzn z innych cylindrów i będziesz znał odpowiedź. Suwmiarka nie kłamie...
papit Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Mógłby ktoś napisać co dokładnie trzeba wymienić i podać ewentualne numery. Przymierzam się do tej operacji i próbuje skompletować części? Pacjent A4 AVF Do tej pory mam taką listę: szklanki x8: INA 420 0209 10 Panewki x10: 038103673B uszczelka pokrywy: 038103483D wałek Kolbenschmidt/Ruville ? Znalazłem jeszcze oryginał wyciągany z niemontowanego silnika. Co o tym myślicie ? (WAŁEK ROZRZĄDU VW 1.9 TDI PD POMPOWTRYSKIWACZE 1,9 (3707225077) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.) Uszczelniacz wałka 038103085C Jakieś śruby jeszcze ? Uszczelniacze PD miałem wymieniane w raz ze śrubami regulacyjnymi. Jedynie śruby mocujące dźwigienki zostały stare, ale PD chyba nie trzeba ruszać ? Powiedzcie jeszcze czy przy wymianie wałka trzeba wykonać regulacje PD ?
lukaszooo Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 śruby mocujące dzwigienki powinny byc jedno razowe, to samo tyczy sie uszczelniaczy PD ale wielu mechaników sie do tego nie stosuje .....
papit Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Wiem że powinny być wymienione, ale kupując w ASO pomyliłem numery i zamiast do B6 kupiłem do B7 , co okazało się dopiero w trakcie wymiany i nie było już czasu czekać na nowe. Jakby ktoś chciał mam komplet do sprzedania. WHT 003 179
elmer80 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 widze ze chcesz byc mądrzejszy od faktów .... poszukaj zdjec wymienianych wałków a najlepiej jedz na złom i znajdz choc jeden rozklepany wałek Oto "fakty" ... Wszystkie krzywki w moim AVF wyglądają podobnie. Zjechane wierzchołki. Najmniej zużyte są od zaworów ssących na 2 i 3 cylindrze. Mają jeszcze "fazke". Na 1 i 4 już brak. Najbardziej zajechane są wydechowe. Do tego stopnia że utworzył się garb. Czy używany wałek pasuje od każdego 1.9 TDI PD? AWX, ARL, ASZ? wysłane z Commodore 64 ---------- Post dopisany 01-12-2013 at 23:53 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2013 at 21:46 ---------- Czy ktoś mi odpowie z jakich silników pasują wałki do AVF:confused: wysłane z Commodore 64
Pikuś Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Ajm, asz, atd, atj, avb, awx, axr, bkc, bls, bxe, bew, auy, arl, anu, btb
machina Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Ajm, asz, atd, atj, avb, awx, axr, bkc, bls, bxe, bew, auy, arl, anu, btb Brakuje AVF:decayed:
wieczor15 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu. walcze również z buczeniem i dziś stwierdziłem że po zaslepieniu węzyka egr buczenie z dolotu do filtra ustaje, tylko teraz dlaczego tak się dzieje bo egr pracuje normalnie. Nie chciałbym jezdzic bez egr bo jednak samochód długo się zagrzewa i silnik twardo pracuje. P.S. może ktoś cos wie dlaczego w niektórych modelach są dodatkowe doloty powietrza z nadkola a w niektórych nie ma tak jak u mnie, a dragon53 pisze, że to była przyczyna.
juby_p Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 jak robicie fotki wałka to róbcie tak żeby było widać jego zużycie czyli krzywki z boku a nie z góry tak to se można wróżyć jak wróż Maciej....
kierdawp Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Panowie pomóżcie gdzie mogę dostać tego jednego broka - pewnie któryś wcześniejszy mechanior wywalił jak zobaczył pod pokrywą taki kołeczek. Od strony pompy wakum nie mam broka i nigdzie nie widać, pozostałe 3 są na miejscu. ---------- Post dopisany 19-12-2013 at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany 18-12-2013 at 18:44 ---------- Powiedzcie mi teraz mam używkę tych dźwigienek z włożonymi brokami, teraz powiedzcie mi jak mam te broki wyjąć??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się