piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Pany polecam MILITEC1, dodaek do oleju Zalałem nim swój wytarty wałek , więcej o problemie w tym temacie : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/#entry4220965 Zrobiłem na nim coś koło 10kkm i nie słychać żadnej różnicy in minus w pracy motorówki nic się nie dzieje, a DPF-ik cały czas jeszcze na pokładzie
Maestro_86 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Przy okazji wymiany rozrządu zdecydowałem się na wymianę wałka rozrządu bo lepszej okazji przez kolejne 90.000km nie będzie. Wałek miałem podtarty na jednej krzywce (brak fazki na wierzchołku, krzywka wyraźnie rozklepana) jak wałek to i szklanki i panewki. Szklanki Ina czarne, panewki GLYCO, a wałek używka w idealnym stanie. Zero śladów zużycia. Przed wymianą z silnika wydobywały się wyraźnie słyszalne bu bu bu... w rytm obracającego się wałka i buczenie w kabinie w granicach 1700-2200 tys obr. Korekcje na jendej pompce ( na tej co była wytarta krzywka w granicach -1,3) po wymianie wałka wynosi tak jak na reszcie w granicach 0,4. Silnik pracuje wyraźnie ciszej. Jedyna zmiana na minus jaką zauważyłem po wymianie to jak odpale po nocy to tak jakby chciał zaraz zgasnąć... Odpala od strzała i po około 2 sekundach jak obroty się normują zatelepie budą i jakby przydusi silnik i po kolejnych 2 sekundach wszystko się normuje. Od czego zacząć szukanie? Synchro ustawione na 0.0
DanielMod Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 (edytowane) Witam. Mam a4 b7 z zawieszeniem 1BV plus dystanse 20 mm . Planuję w tym miesiącu kupić jakieś zimówki . Mam felgi ori s-line 17 z oponami 225/45/17 . Mogę zamienić na 215/50/17 bez obawy ze bedzie coś obcierać ? Pozdrawiam :-) Sorry miałem otworzone 2 karty i pomyliłem tematy ;-( Prosze moderatora o przeniesienie . Edytowane 13 Września 2015 przez danielstol
piotrsob1 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Przy okazji wymiany rozrządu zdecydowałem się na wymianę wałka rozrządu bo lepszej okazji przez kolejne 90.000km nie będzie. Wałek miałem podtarty na jednej krzywce (brak fazki na wierzchołku, krzywka wyraźnie rozklepana) jak wałek to i szklanki i panewki. Szklanki Ina czarne, panewki GLYCO, a wałek używka w idealnym stanie. Zero śladów zużycia. Przed wymianą z silnika wydobywały się wyraźnie słyszalne bu bu bu... w rytm obracającego się wałka i buczenie w kabinie w granicach 1700-2200 tys obr. Korekcje na jendej pompce ( na tej co była wytarta krzywka w granicach -1,3) po wymianie wałka wynosi tak jak na reszcie w granicach 0,4. Silnik pracuje wyraźnie ciszej. Jedyna zmiana na minus jaką zauważyłem po wymianie to jak odpale po nocy to tak jakby chciał zaraz zgasnąć... Odpala od strzała i po około 2 sekundach jak obroty się normują zatelepie budą i jakby przydusi silnik i po kolejnych 2 sekundach wszystko się normuje. Od czego zacząć szukanie? Synchro ustawione na 0.0 Tandempompę demontowałeś z głowicy do wymiany wałka rozrządu? Jeżeli tak, to stalowa uszczelka tandemu założona nowa ?
Maestro_86 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 (edytowane) hmmm, mechanik to robił ale chyba nie odkręcał vacum. Dziś podpiąłem jeszcze raz pod kompa i wywaliło błąd czujnika temperatury G62. Ciekawe czy to może być przyczyną... Edytowane 14 Września 2015 przez Maestro_86
KoJ@K Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 Niby nie pozorny czujnik, a czasami potrafi tak swirowac, zacznij moze od jego wymiany, bo w sumie koszt nie wielki.
jaro1768 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 hmmm, mechanik to robił ale chyba nie odkręcał vacum. Nie da się wyjąć wałka bez odkręcania pompy, tzn. trzeba przynajmniej poluzować na śrubach, szczególnie tych górnych tak żeby odepchnąć na kilka mm pompę od sinika. Jeżeli tak zrobił mechanik, możliwe że uszczelka nie spełnia już dobrze swojego zadania.
mateusz233 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 Oczywiscie że da sie wyjąć wałek bez odkrecania pompy. Wystarczy obrócić wczesniej caly rozrzad o 90 stopni.
Maestro_86 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 dziś np odpalił pięknie bez przygaśnięcia.. Ale wymienie czujnik na dniach...
KoJ@K Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 (edytowane) Wymien wymien, byle nowy byl sprawny, bo ja kiedys kupilem nowy ori i byl na starcie juz zepsuty. Edytowane 14 Września 2015 przez KoJ@K
piotrsob1 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 Jak nie chcesz wymieniać kilka razy czujnika temperatury, to idź do ASO po oryginał dobrany po VIN-ie, dobrze radzę Wymien wymien, byle nowy byl sprawny, bo ja kiedys kupilem nowy ori i byl na starcie juz zepsuty. On pewnie nie był zepsuty jak był ori, ich jest tyle rodzajów, że ktoś pewnie źle dobrał
Maestro_86 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 On pewnie nie był zepsuty jak był ori, ich jest tyle rodzajów, że ktoś pewnie źle dobrał wow.. to nie wystarczy jak kupie np. ten?; http://allegro.pl/czujnik-temp-wody-plynu-org-audi-seat-skoda-vw-i5036579679.html
piotrsob1 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 Jak cały numer łącznie z literką na końcu jest taki sam jak twojego zamontowanego w aucie, i to jest naprawdę oryginał, to będzie pasował
Nunas69 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Panowie znalazłem taki zestaw na ebayu uk http://m.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-1-9-TDI-PD-8V-Heavy-Duty-Steel-Camshaft-Kit-99-2010-/252055154582?nav=SEARCH Czy ten zestaw bedzie pasował do silnika z kodem 1.9 BKE? W opisie jest napisane ze pasuje do silników z kodami: - AJM / ANU / ARL / ASZ / ATD / ATJ / AUY / AVB / AVF / AXB / AXC / ACR / BKC / BLT / BRU / BSW / BXE / BXF. Napisałem do sprzedawcy ale odpisał mi ze do BKE nie pasuje. Jestem prawie pewien ze BKC i BKE to to samo jedyna różnica to chyba BKC jest z PDF. ( chyba ze cos pomieszałem).
piotrsob1 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Czyli jest to wałek do PD-ków bez DPF-a jak i tych do niego nie przystosowanych. Jeżeli BKE jest przystosowany do montażu DPFa, albo fabrycznie miał go zamontowanego, to wałek nie będzie pasował z powodu innego profilu krzywek napędzających pompowtryski . Jak to konkretnie wygląda w tym konkretnym przypadku nie pamiętam , może się ktoś wypowie kto przerabiał temat i ma wszystko w głowie
garry99 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Panowie po naprawie glowicy i wymianie uszczelki,okazalo sie ze dwa popychacze sa do wymiany więc wymieniłem na nowe i kilka innych pier**l.teraz słychać buczenie w filtrze powietrza. Odpala dobrze,silnik pracuje równo i nic nie szarpie. Co może być przyczyną bo tego przed naprawa nie bylo. Pacjent 1.9 awx 2001 r.
KoJ@K Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Obudowa dobrze poskladana, nie ma gdzies jakis nieszczelnosci/luzow?
garry99 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Obudowa dobrze poskladana, nie ma gdzies jakis nieszczelnosci/luzow? Dzisiaj to jeszcze raz dokladnie sprawdzę,bo jak przyslaniam ręką dolot to przestaje może faktycznie gdzieś dostaje lewego powietrza.
lukaszooo Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Jak przymkniesz klape gaszącą to tez przestanie dudnieć, objaw wytartego wałka.
machina Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Znajomego galaxy również bardzo głośno dudni. Zdjąłem pokrywę i okazało się że wałek mocno wytarty. Dodatkowo jeszcze cały czas leci dym z tłumika, jak by z oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się