Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie jaki inny wałek rozrządu podejdzie do 1.9 BKE bez dpf-a .

BKE tylko do BKE czy da rade np. z BKC do BKE

z góry dzięki za pomoc :)yRPxS0P.jpgU8kBR0l.jpgco wy na to ? wydaje mi sie że wałek wytarty :facepalm:

widze ze chcesz byc mądrzejszy od faktów .... poszukaj zdjec wymienianych wałków a najlepiej jedz na złom i znajdz choc jeden rozklepany wałek :wink:

e9u4y2ym.jpg

y7uqabej.jpg

Oto "fakty" ...

Wszystkie krzywki w moim AVF wyglądają podobnie. Zjechane wierzchołki. Najmniej zużyte są od zaworów ssących na 2 i 3 cylindrze. Mają jeszcze "fazke". Na 1 i 4 już brak. Najbardziej zajechane są wydechowe. Do tego stopnia że utworzył się garb.

Czy używany wałek pasuje od każdego 1.9 TDI PD? AWX, ARL, ASZ?

wysłane z Commodore 64

---------- Post dopisany 01-12-2013 at 23:53 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2013 at 21:46 ----------

Czy ktoś mi odpowie z jakich silników pasują wałki do AVF:confused:

wysłane z Commodore 64

wysłane z Commodore 64

Powyżej jak wygląda zużyty wałek od PD. Było na 2 stronie dla tych co się szukać nie chciało

wysłane z Commodore 64

Opublikowano (edytowane)

witam, ktoś w tym temacie zwrócił uwagę na kąt synchronizacji wałka rozrządu. Czy może on powodować owe dudnienie? Zanim wymieniłem szklanki, nie miałem dudnienia z filtra. Po wymianie szklanek, zaczęło mi dudnieć na ciepłym silniku. Dudnienie nie nasilało się wraz z nagrzaniem silnika, ale pojawiało się w jednej sekundzie i potem juz dudniło. Wczoraj wymieniałem jeszcze pompę wody, bo wyła i od razu po odebraniu auta pojawiło się dudnienie. Dudni już cały czas nawet na zimnym silniku, a podczas ruszania pod obciążeniem konkretnie napier.... i to dudnienie już słyszy każdy, nie tylko ja. Dudnienie nasilało się wraz z każdym rozpinaniem rozrządu, dlatego pytam, czy możliwe jest że coś się skopało w kącie synchronizacji? Czy to może tylko przypadek?

Edytowane przez radeek9
Opublikowano

Tez to zaobserwowałem ale nie potrafię wytłumaczyć.

Wiem ze przy sprawnym silniku najlepsze właściwości jezdne sa przy ustawieniu na ok -1 ale niestety większość silników na takim ustawieniu chodzi głośno dlatego synchronizacje trzeba ustawiać na słuch. Jeden silni ładnie chodzi na -1 a drugi dopiero przy +2 nie wyje i nie chuczy. Serwisuje b6 avb które jest mega zadbane i w super kondycji z ori przebiegiem 220tys a cicho pracuje dopiero przy +2. Moja stara b6 w super kondycji przy przebiegu 250 tys trzymala idealne 0,0 od dołu do 4tys rpm i przy tym chodziła naprawde ładnie, mógł bym tak wymieniać bez końca i potwierdzać ze synchro to kwestia indywidualna.

Opublikowano

lukaszooo, a jest możliwość, ze przy rozpinaniu rozrządu zmieniła się synchronizacja? reki sobie uciąć nie dam, ale kiedyś bylem przy wymianie rozrządu i chyba nikt tam przy kole nie majstrował.... no chyba, ze przy nowych szklankach synchronizacja sama się zmieniła, albo - co gorsze, nowe szklanki są do chrzanu i to powodują... czepiam się już wszystkiego, czego się da

Opublikowano

Po wymianie paska zawsze zmieni sie synchro bo pasek stary ma wiekszy obwód a nowy nie jest wyrobiony i ma mniejszy obwód, rozrząd zawsze ustawia sie na blokady a potem korygujesz na kompie. Co do synchro to w poprzedni poście opisałem co zauważyłem w ciągu moich jakiś 7 lat zabawy z tym silnikiem.

Opublikowano

ok, w poniedziałek odstawię samochód i powiem mechanikowi, żeby zwrócił uwagę na ten rozrząd, choć bardziej obstawiam wadliwe szklanki ewentualnie wałek rozrządu (choć przed wymianą szklanek, aż takiego dudnienia nie było). Zapytam jedynie, aby się upewnić - szklanki do mojego silnika (BKE) powinny mieć numer 420 0209 10? (szklanki do PD) a wałek, jeśli nowy to tylko kolbenschmidt o numerze 50006304 (bez /1)? Lub ewentualnie używka - na forum czytałem, że ktoś przełożył wałek z silnika BXE do silnika BKE i pasował

Opublikowano

Powiedz żeby synchro przestawić na +1 albo nawet 2 i będzie dużo ciszej co do wymiany to jeśli nie ma tragedii to nic nie wymieniaj bo koszta sa duże a może być tak samo.

Opublikowano (edytowane)

Dudnienie może być głośniejsze lub cichsze przy różnym kącie sychronizacji. U mnie tak właśnie było że na 0.0 dudnił bardziej niż na + 2.8. Była wytarta jedna krzywka. Po wymianie wałka, szklanek i ustawieniu synchro na 0 nic nie dudni, silnik chodzi jak nowy.

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

odstawiłem dziś samochód do mechanika, ale nie pocieszył mnie za bardzo. Powiedział, że mogą być temu winne pompowtryski (choć korekty są bliskie zeru). mówi, że może mi wymienić wałek na jaki tylko chcę, ale nie gwarantuje to poprawy - może być lepiej, może być nawet i gorzej i powiedział, że jeśli na upartego będę chciał się pozbyć tego dudnienia, to może się to skończyć zdejmowaniem głowicy, bo wtedy już tylko w niej można czegoś szukać..

szukałem dziś używanego wałka i trafiłem na rzeczowego i konkretnego człowieka, który też się z tym borykał w silniku BKE. Wymienił wałek na oryginalny, panewki, szklanki, pompowtryski, regulacja pompek, kąta synchronizacji wałka itp i nic mu to nie dało. Mówił, że podmienił "na górze" wszystko co się dało (prócz głowicy), aż w końcu sprzedał ten samochód, bo już miał go dość. Nie napawa mnie to optymizmem przed dalszą walką :( Najgorsze, że wj.... w ten samochód kupę pieniędzy i doszedłem do takiego punktu, w którym już ciężko się wycofać, bo jednak chciałoby się by samochód cicho pracował. Najbardziej wkurza mnie to, że dudniło w miarę cicho, jednak podkusiło mnie by te szklanki wymienić i teraz napierdziela konkretnie

sory chłopaki, że jeszcze raz się dopytuję, ale nie otrzymałem potwierdzenia: szklanki do mojego BKE powinny mieć numer 420 0209 10 a wałek kolbenschmidt 50006304 (bez /1)?


czytając te 38 stron tego tematu można dojść do wniosku, że wyeliminowanie tego dudnienia to loteria - jednym pomaga wymiana wałka, panewek i szklanek, a innym nie

Opublikowano

Ogólnie ciężka sprawa. Jakiś czas temu wymieniałem szklanki i panewki wałka, bo mnie z równowagi wyprowadzało to dudnienie. Po wymianie trochę ucichło ale nie całkiem coś tam jeszcze słychać jest dużo lepiej ale nie idealnie. Nrazie dałem sobie z tym spokój:))

Opublikowano (edytowane)

Pompowtryski na pewno nie są temu winne.

Mogą być wytarte gniazda szklanek, ale jeśli wczesniej było dobrze to głowica będzie raczej dobra.

radeek9 w jakim stanie masz ten wałek? Fazki są na każdej krzywce?

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano (edytowane)

nie widziałem tego wałka, praca mi niestety nie pozwala na patrzenie mechanikowi na ręce, ledwie kiedy mam czas na odstawienie lub odebranie samochodu, ale mówił że wałek jest minimalnie starty tylko na jednej krzywce, szklanki mi pokazywał gdy odbierałem samochód i niektóre były porysowane, ale dziur nie było, a co do dudnienia, to przed wymianą było ono słyszalne, ale minimalnie i tak naprawdę tylko ja to słyszałem. dopiero po wymianie się pogorszyło, jak pisałem w którymś temacie - po wymianie przez kilkadziesiąt km nie było żadnej różnicy, potem tylko gdy był rozgrzany zaczął dosłownie w jednym momencie dudnić (silnik chodził i w jednej sekundzie zaczynał dudnić, dudnienie się nie nasilało, tylko po prostu się pojawiało), a potem już nawet na zimnym silniku. może jakaś wskazówka - po odpaleniu nie dudni, ale wystarczy że dodam gazu albo tylko ruszę z miejsca to dudnienie się zaczyna

Edytowane przez radeek9
Opublikowano

nie widziałem tego wałka, praca mi niestety nie pozwala na patrzenie mechanikowi na ręce, ledwie kiedy mam czas na odstawienie lub odebranie samochodu, ale mówił że wałek jest minimalnie starty tylko na jednej krzywce, szklanki mi pokazywał gdy odbierałem samochód i niektóre były porysowane, ale dziur nie było, a co do dudnienia, to przed wymianą było ono słyszalne, ale minimalnie i tak naprawdę tylko ja to słyszałem. dopiero po wymianie się pogorszyło, jak pisałem w którymś temacie - po wymianie przez kilkadziesiąt km nie było żadnej różnicy, potem tylko gdy był rozgrzany zaczął dosłownie w jednym momencie dudnić (silnik chodził i w jednej sekundzie zaczynał dudnić, dudnienie się nie nasilało, tylko po prostu się pojawiało), a potem już nawet na zimnym silniku. może jakaś wskazówka - po odpaleniu nie dudni, ale wystarczy że dodam gazu albo tylko ruszę z miejsca to dudnienie się zaczyna

U kogo w Białej robiłeś naprawe auta?

Opublikowano

Łukasz, w Międzyrzecu robiłem.

Opublikowano

W mojej poprzedniej B6 dudniło jak cholera.

Samochód jeździł po niemcowni w trybie longlife.

Posprawdzałem broki, krzywki na wałku wszystko było jak nowe.

Po zmianie oleju z longlifea na Motula po jakimś czasie zrobiła się cisza.

Opublikowano

radeek9 jeśli jest wytarty na jednej krzywce to bedzie dudniło. U mnie było to samo. Wytarta jedna krzywka i jak zmieniłem kąt synchro to dudniło bardziej. Jesli jest wytarte wiecej krzywek to nie dudni ale bardziej buczy silnik. Moja rada - wymień wałek na ori używany w idealnym stanie i będzie ok.

Dekiel możesz ściagnąć sam bez obaw, żeby obadać sprawę.

Opublikowano

panowie włączam sie w temat :) a4 b6 1.9 tdi awx , dudnienie od ok roku , znajomy wlasnie podstawił mi auto , zwaliłem dekiel i tak to wyglada

d7db7d2e3ee67af9b1224539c6bc57a6.jpg747eb654573a0b82da9779211971209f.jpg0e79be766c7de67e980c024fde897ca8.jpg

widzę ze te 3 krzywki maja ryski

idę szukać zaślepek gdzie są i ewentualnie jeśli wypadły to gdzie lezą :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

pobaw sie synchro na +

Opublikowano

jest gdzieś opis jak to regulować ?? kompa mam z vcds

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Czy wysoka korekcja na jednym cylindrze to wytarty wałek? Czy raczej to pd?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...