Dev Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 są takie same musisz tylko pamietac że przy zakupie musza byc nakrecone nakrętki na gwinty
oktawiusz5 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 rozumiem a ten dławik czy jak on tam to jak go się sprawdza czy brudny? trzeba rozszczelnić układ przy przegrodzie silnika na tym śrubunku?
Dev Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 a jak chcesz inaczej to zrobic ? przeciez osuszacz jest w obiegu dławik wymienia sie na nowy za każdym razem jak napełniasz ukłąd ori nr 4B0 820 177 kupisz w I-Carsie koszt ok 8zł
oktawiusz5 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 nie wiem pytam o tą dyszę rozprężną bo osuszacz to wiadomo ale z tą dyszą to się domyślam ze tam może coś siedzieć w tym śrubunku bo w korkach plastikowych są tylko wentyle. powiedz co o tym myślisz? http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/sprezarka-klimatyzacji-238343/#post2913950
Dev Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 tutaj znajduje sie dławik, w tej prostej rurce z nakrętką: a tak sam wygląda dławik:
oktawiusz5 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 ok dzięki za rozjaśnienie w temacie ale problem dalej wisi w innym wątku
sokal Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dziś byłem zapytać w warsztacie o serwis klimy-sprawdzenie szczelności,odessanie starego i nabicie nowego czynnika,oleju i dezynfekcja wlotów powietrza.Przy okazji spytałem o wymianę dławika to gośc powiedział że tego się nie robi,a jak są na nim jakieś opiłki to znaczy że przyczyna tkwi głębiej i pierw trzeba usterkę usunąć i dopiero napełnić klimę.Dev zaleca jednak wymianę dławika,nawet jak by był czysty.Myślicie że gośc jednak by mi go wymienił,mimo że on uważa inaczej?Aha,jak coś to całość 150 zeta. To dlatego w aucie od Niemca klima za***rdala az milo a po kilku serwisach w Polsce juz nie
picador Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam , a możecie się wypowiedzieć czemu są trzy kolory dysz ? I kiedy którą stosować , bo nie ma chyba jasnej katalogowej odpowiedzi w jakim modelu siedzi dany kolor ? Czy ztosowanie dysz o różnych średnicach - kolorach zależy od stopnia zużycia sprężarki ? Moja A4 98 zbija na obiegu wewnetrznym na około 7 stopni na wylotach przy temp zewn około 24 stopni , a to nie są zadawalające wyniki ... Dodam , że osuszacza nigdy nie wymieniałem , dyszy też nie zmieniałem , auto od czasu sprowadzenia było tylko serwisowane co dwa lata standardowa obsługa czynnik+olej ...
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 zdjecie dławika masz powyżej, nr tez wiec w czym problem ?
picador Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 O kolory dławika spytałem przy okazji , ponieważ piszą osoby którym robiono serwis klimatyzacji i dysze były zmieniane na inne kolory ... Dobrze kolega zauważył kilka postów wyżej , auto sprowadzone z niemiec to prawie zamrażarka , a po kilku serwisach w polsce to juz tylko chłodziarki które niewyrabiają ... Kwestia starzenia się układów czy zaniedbania podczas kolejnych konserwacji klimy , czyżby niemcy co serwis , czy co drugi wymieniali mniejszą połowę układu klimatyzacji ?
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Niemcy leca w/g schematu z ELSY usterka, przyczyna, wymiana czesci na nową, amen u nas prawie nikt nie wymienia samego osuszacza ciagle słysze ten sam tekst: - panie przeciez on jest dobry... a ja sie pytam: - skąd pan wie skoro, klima kuleje ???? - no wiem, na pewno jest dobry.... :facepalm::facepalm: - a dławik kiedy był wymieniany ???? - :shock3::shock3::shock3:, nie wiem ale na pewno jest dobry..... :facepalm::facepalm: i dzień w dzien to samo....
rikardo Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Gdy byłem ostatnio na przeglądzie klimy gość stwierdził, że osuszacz pochłania maksymalnie dwie krople wilgoci i należy go co jakiś czas wymienić tylko nikt tego nie robi do momentu aż klęknie klima.
picador Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Tylko właśnie co znaczy "co jakiś czas" ... , co 2 , 5 czy 10 lat ? , czy co 50 , 100 , czy 200 tys przebiegu ? Wiadomo wszystko kosztuje , polacy zawsze szczypali się z kasą , u niemca też teraz wiele się zmieniło - też zrobili sie bardziej "oszczędni" ... Weźmy tak na prosty chłopski rozum , osuszacz zamontowany jest jakby miał tam siedzieś na "wieki" , zamontowany najczęściej za zderzakiem , błotnikiem. W miejscu o bardziej niedostępnym niż filtr powietrza czy oleju , a co za tym idzie nie przewiduje się wymiany zbyt często. Nie jest to oczywiście większy problem , ale mało prawdopodobne , że serwis w ramach przeglądów gwarancyjnych bawi się w wymianę osuszacza ... Ja nie słyszałem jeszcze od znajomych właściecieli nowych aut by komuś wymieniano osuszacz.
Dev Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Ja nie słyszałem jeszcze od znajomych właściecieli nowych aut by komuś wymieniano osuszacz. prawda jest taka że nikt nie ma zielonego pojecia o układzie klimatyzacji w aucie i tyle wyznają zasadę: jak działa znakiem tego jest ok no a jak cos je...bnie to jest płacz
Arturoo Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 ten dławik i osuszacz pasują do każdej A4'ki ? (przedlift ,polift ,bez podziału na silniki?)
Dev Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 były jakies zamiany ale nie pamietam w jakich rocznikach Art, jak masz ETKĘ to sobie możesz spokojnie sprawdzic co i jak a jak nie masz to Ci wrzuce nr
Arturoo Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 To podrzuć bo na fonie nie instalowałem a jestem bez lapka kilka dni
mariuszby Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 :polew::polew::polew::polew:gośc chyba pierwszy raz usłyszał o obecnosci takiego elementu w układzie mozesz go sobie od razu odpuscic dysze rozprężną jak i osuszacz powinno sie wymieniac za kazdym razem gdy wymieniamy czynnik w układzie i nie rzadziej jak co 2 lata a jak jest to juz wszyscy doskonale wiemy Jak bedziecie dalej słuchac takich rad i grzebac co 2 lata w klimie to niedługo wymienicie cały układ łącznie z kompresorem. Niemiec dotyka sie do układu tylko wtedy gdy nie działa. Wymienia olej silnikowy co 30tys lub co 2 lata bo tak jest napisane w instrukcji obsługi i cieszy sie bezawaryjną jazdą. Osuszacz wymienia sie tylko wtedy gdy jest "otwarty" układ tzn. gdy wymieniamy kompresor lub kawałek rurki itp. W innym przypadku zadna wilgoc się nie dostaje do układu i wymiana jest zbędna. Ja posiadam 2 samochody , oprócz jednorazowego odgrzybiania i wymian flitrów w passacie od 6 lat nic nie robiłem przy klimie , a w vectrze od 8 lat. I klima w obu samochodach chłodzi az miło. Jeżeli klima działa i chłodzi to lepiej sie do układu nie dotykac bo narobimy sobie tylko kosztów.
bialy986 Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 :polew::polew::polew::polew:gośc chyba pierwszy raz usłyszał o obecnosci takiego elementu w układzie mozesz go sobie od razu odpuscic dysze rozprężną jak i osuszacz powinno sie wymieniac za kazdym razem gdy wymieniamy czynnik w układzie i nie rzadziej jak co 2 lata a jak jest to juz wszyscy doskonale wiemy Jak bedziecie dalej słuchac takich rad i grzebac co 2 lata w klimie to niedługo wymienicie cały układ łącznie z kompresorem. Niemiec dotyka sie do układu tylko wtedy gdy nie działa. Wymienia olej silnikowy co 30tys lub co 2 lata bo tak jest napisane w instrukcji obsługi i cieszy sie bezawaryjną jazdą. Osuszacz wymienia sie tylko wtedy gdy jest "otwarty" układ tzn. gdy wymieniamy kompresor lub kawałek rurki itp. W innym przypadku zadna wilgoc się nie dostaje do układu i wymiana jest zbędna. Ja posiadam 2 samochody , oprócz jednorazowego odgrzybiania i wymian flitrów w passacie od 6 lat nic nie robiłem przy klimie , a w vectrze od 8 lat. I klima w obu samochodach chłodzi az miło. Jeżeli klima działa i chłodzi to lepiej sie do układu nie dotykac bo narobimy sobie tylko kosztów. Podciągnę temat jeszcze,mimo,że u siebie jeszcze nie zrobiłem klimy.Obecnie mi dobrze chłodzi,działa bez problemu,ale chce odgrzybić i nabić.Byłem już w kilku warsztatach w celu rozeznania cenowego i wszędzie gdzie pytałem nie wymieniają dławika ani osuszczacza od tak sobie,tylko jeśli zachodzi taka potrzeba.Trzeba przyznać że Dev ma trochę pojęcia,ale pozostali mechanicy twierdzą inaczej.I bądz tu mądry człowieku:eusathink:?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się