Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki V-max waszej 130??


tmaxx88

Rekomendowane odpowiedzi

1z/ahu poleci 200 i nie pisz mi glupot bo wiem czym jechalem.Fakt ze obroty to sa juz zabojcze ale poleci i to bez wiekszych gorek

Licznikowe to jest 200:wink:

---------- Post dopisany at 23:34 ---------- Poprzedni post napisany at 23:33 ----------

hehe.

A co do kolegi Kowi87

Chodzi o pochylenie drogi a nie wertepy !

Masa kierowcy ma znaczenie

A i opór też . No chyba ze kolega Kowi86 jezdzi tylko w idealnych warunkach i stosuje dietę

Modziłes kiedyś cos w silniku???

---------- Post dopisany at 23:37 ---------- Poprzedni post napisany at 23:34 ----------

Panowie co do bmw to waga 1520 kg więc 150 kg więcej od AWX . Ale serio mam to i to i przy dużych prędkosciach nie widac róznicy . Jasne jest ze bmw szybciej dojdzie do 230 km/h bo 184 KM robią swoje . Tak jak pisalem 230 AWX , bmw 230 moze z 240 by wycisnąc ale bałem sie już .

W bmw powyżej 3 tys obr/min zabawa jeszcze trwa a w audi dobiega konca .

Tak czy inaczej wróćmy do tematu i podpowiedzmy koledze co ma zrobic by było lepiej .

Kolega POPO pisał o przeplywce , co dalej do sprawdzenia .

Nic waga nie ma do vmaxu :wallbash:

ile mozna tłumaczyc że to wszystko zalezne jest od skrzyni biegów

zrób sobie test predkosci na vmaxa w kazdym biegu czyli do odcinki turbo zapamietaj te prędkosci pojedź na program zrób ponownie to samo i wróc do tego wątku:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być niegrzeczny Sory chłopaki .... ale tak naprawdę po po co Wam wyniki V-max ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pixi ma racje... ja v-maxiora jechałem raz.. teraz jak mam ,,gajgerka'' od temperatury oleju to nie polecam zasuwanie v-max:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pixi ma racje... ja v-maxiora jechałem raz.. teraz jak mam ,,gajgerka'' od temperatury oleju to nie polecam zasuwanie v-max:wink:

ja tak uszczelke pod czapą wywaliułem, nawet wiem kiedy dokładnie, temp oleju mi złapała 120 st od tych vmaxów:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę po wpisach że niektórzy spać nie mogą...ja też na max nie jeżdżę ostatnio przez taką jazdę spaliła mi się żarówka od kierunku..cholera znowu wydatki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał że nie szkoda mu auta... Mi jakoś szkoda rzeźnić go tak i trzymać na czerwonym polu obrotomierza i oczekiwać tych 230km/h

Wystarczy mi 200km/h. Wole jechać płynnie, po to są tempomaty. Pozatym czuć już po silniku że sie męczy taką jazdą.

180km/h jedzie się dużo bardziej komfortowo, no i ciszej. Wg mnie optymalna prędkość dla AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie o czym my tutaj piszemy na polskich drogach v-max jest 140;P...ktoś wyzej pisał , że przepływka...podmień od kogoś na chwilke i na niemcy sprawdzic pojedz;P - ,tam mozna jechac nawet 500;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO niech ktos mi powie jaki fachowiec czy jak kupie skrzynie od blb czy innego motoru 2,0 to uda mi sie dojechac 260 ??? Oczywiscie tez po programie ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO niech ktos mi powie jaki fachowiec czy jak kupie skrzynie od blb czy innego motoru 2,0 to uda mi sie dojechac 260 ??? Oczywiscie tez po programie ?????

po co Ci taka prędkość? zanim do niej dojdziesz to przegrzejesz olej. Rozumiem gdyby Ci zależało na jak najkrótszym czasie 0-200, ale Vmax?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hck z 2,0 170 6 biegowa i moze Ci sie uda, w B5 to z 2,5tdi wkładało sie skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie testowalem, ale kolegi ojciec ma b6 i on nia niby lecial 238 km/h a zadnego programu nie ma, na serii tyle jechal NIBY. Ja poki co 185 jechalem i jeszcze pod butem bylo co wciskac, wiec mysle ze 200 na bank poleci, moze uda mi stestowac jak bede jechal do rodziny :) Chociaz nie podnieca mnie to zbytnio, bo kto jezdze ponad 200km/h ? Jeden maly blad i nie ma co zbierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim AVF jechalem 240 ale wiecej juz nie wycisnie a jak ktos nie wierzy to niech kiedys sie dobrze bujnie to sam zobaczy ze mozna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVF FWD po koksie w automacie

na

16 szer. 205 - 230km/h

17 szer. 235 -220km/h

Jeśli ktoś pisze że mu AVF idzie 240km/h , albo jeszcze lepiej że 1z, 90konny idzie mu 200 km/h to gratuluje bujnej fantazji, nie wiem po co ludzie teki bzdury piszą.:facepalm::grin: kręci was że napiszecie takie kłamstwa ?

240km/h to idzie 3litrowy turbodiesel w bmw który po koksie ma coś koło 210-220 kucyków.

nie ma żadnej możliwości aby 1.9 tdi poszedł tyle samo, za duże opory za mała moc!

90cio konny 1z nie ma żadnych szans na dojście do 200km/h, 200km/h to zdrowy AFN 110cio konny może iść.

AWX/AVF na standardowych szesnastkach powinien podchodzić pod 220km/h

jeśli ktoś widzi na swoim liczniku inne wskazania to niech go wymieni lub naprawi bo ostro przekłamuje.

zawsze mnie ciekawiło czemu ludzie boją się nawet sprawdzić vmaxa ? boicie się że silnik na ulice wypadnie czy co? co to znaczy męczyć diesla ? albo że szkoda ?

jeśli motor zdrowy, dogrzany, to jazda kilka-kilkanaście minut z vmax nic mu nie zaszkodzi....no chyba że silnik drutem poskręcany to rozumiem wasze obawy....

A więc smoku666 pisząc o AVF i 240 km/h myślisz o mnie , więc napiszę Ci jeszcze tyle ,że nie mam zamiaru niczego wyolbrzymiać no bo po co , chyba nie myślisz ,że mi to imponuje , wyrosłem z tego dawno , jedynie co było nierozsądne to to ,że miałem całą rodzinę w aucie ( ze mną 4 osoby) i na 100% licznik pokazał 240 , ale jak pisałem wcześniej miałem nawigację i na niej była największa prędkość 228 km/h więc może licznik pokazywał za dużo , odnośnie kół i opon to wg. mnie tylko szerokość może mieć znaczenie ( wiadomo większe opory , przyczepność) ale nie wielkość felg .Duże znaczenie ma droga czy jest w poziomie ,czy jest minimalnie z górki , albo pod górkę , auto wyczuje to od razu.

Ty tak na poważnie czy to prowokacja?

jeśli widzisz tyle na swoim liczniku i w to wierzysz to git, ale kup lub pożycz gdzieś porządny sprzęt do mierzenia prędkości po gps a nie gówniane tanie nawigacje to zobaczysz ile liczniki potrafią przekłamywać.

1z/ahu poleci 200 i nie pisz mi glupot bo wiem czym jechalem.Fakt ze obroty to sa juz zabojcze ale poleci i to bez wiekszych gorek

taaaa, zaraz będziecie twierdzić ze 250:facepalm::facepalm::facepalm: , z seryjnych 90koni nie ma żadnych szans na dwie paczki, a 1z testowałem kiedyś sporo sztuk.

kolego smoku666 i POPO wiecie przynajmiej jakie przełożenia ma skrzynia HCK??? czy umiecie tylko mądrować zdrowy AVF po koksie jedzie 240km u mnie jest 200Ps/425Nm w połączeniu z dłuższą skrzynią 260km nie jest żadnym problemem zwłaszcza że przy 180km mam 3tys.obrotów także najpierw trzeba się doszkolić a później pisać farmazony i jeszcze jedno rozmiar opon fabryczny 235/45ZR17 PISANIE ŻE TYLKO BMKA 330 może tyle pjechać mnie rozbawiło....kolego michier baszmaka też pójdzie tyle ma 2.0tdi BRD na grubym koksie...

zacznijmy od tego że nigdzie nie pisałem że bmw może tylko tyle jechać, naucz się czytać ze zrozumieniem a potem komentuj i pisz wypociny. stare bmw to tylko przykład 3litrowego diesla.

ponadto pisałem o seri AVF ew z koksem. a nie po dodatkowych grubszych modach w stylu turbo, IC, skrzynia, wtryski itp.

do osiągnięcia odpowiedniego VMAX wszystko ma znaczenie, i waga auta, jego opory aerodynamiczne, opony z felgami, przełożenia skrzyni i moc silnika, nawet FWD czy Q ma znaczenie. nie wspominając już o warunkach na drodze. nie jeden specjalista trafi na odpowiedni odcinek na autobanie gdzie ze sporej górki i mocnym wiatrem od tyłu rozbuja się 10 czy 15km/h więcej i potem podaje takie bzdurne wartości. Natomiast inny pacjent poda tylko wartości z normalnego odcinka prostej drogi i niekorzystnym wietrze, i znowu wyniki będą inne.

co i tak nie zmienia faktu iż po prostu nie uwierzę, że nawet takie auto po modach na 200km idzie ci po 265km/h , na bank masz po prostu zwykłe przekłamanie licznika i tyle. I nawet gdybyś miał skrzynie która pozwoli na bujanie sie po 400km/h to po prostu zabraknie mocy. Przy takich prędkościach opory są tak gigantyczne że aby rozbujać się powyżej 260 czy 270km/h to fury muszą mieć np po 300konia+

Tak jak zaproponował PIXI, dajmy spokój temu tematowi bo każdy ma swoje zdanie i swoje oczy, jedni uwiężą w taki wynik a inni w jeszcze inny, większość i tak za bardzo ufa wskazaniom licznika i nawet nie próbuje tego wskazania odpowiednio weryfikować

Ja jeszcze nie testowalem, ale kolegi ojciec ma b6 i on nia niby lecial 238 km/h a zadnego programu nie ma, na serii tyle jechal NIBY. Ja poki co 185 jechalem i jeszcze pod butem bylo co wciskac, wiec mysle ze 200 na bank poleci, moze uda mi stestowac jak bede jechal do rodziny :) Chociaz nie podnieca mnie to zbytnio, bo kto jezdze ponad 200km/h ? Jeden maly blad i nie ma co zbierac.

Jednych podnieca innych nie, samo życie.

a myślisz że przyu 170 czy 180 będzie co zbierać ? :kwasny: pewnie tyle samo co przy 200 - zdrapywanie szpachelką:facepalm:

w żadnym aucie trzymanie długo vmax jest raczej niezalecane, co nie zmienia faktu iż jeśli wszystko ze sprzętem jest ok to moim zdaniem co jakiś czas przegonienie Fury jest wskazane:decayed: dla mnie wręcz niezbędne i robie to regularnie co kilka dni.:kox:

każdy robi to co lubi i w co wierzy. i tyle w temacie.

z orginalnego tematu tmaxx88 zrobił sie mały b****l ale myśle że w zupełnośći wystarczy ci opini ludzi posiadających AVF aby wyrobić sobie własne zdanie.

Proponuje zakończyć temat porównań zamiast sie sprzeczać,

no chyba że kiedyś zrobimy ładna ustawkę, załatwimy dobry sprzęt do pomiarów vmaxa i oczywiście wyskoczymy gdzieś wspólnie na odpowiednie drogi i będziemy razem testować. i dopiero wtedy taka dyskusja będzie miała sens.:banan:

p.s

zapomniałem dodać że jakość paliwa też ma ogromny wpływ na vmaxa

znam sporo przypadków gdzie na niemieckim v power auto cudownie jedzie 5 czy nawet 10km/h szybciej niż na Polskim VP, niby nie możliwe a jednak, cud!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakies bardzo slabe te 1z,przyuważ z kim fruwasz na takich silnikach to zeby zjadlem.Wiec wiem jakie sa mozliwosci dobrego i zadbanego 1z/ahu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat głupi ... ale jak już mam coś napisać to AVF po koksie program plus trubo BRD max prędkość z GPS to 233km/h; skrzynia hcf, opona 235/17 45 Bridgestone Potenza RE50A

Do 200,km/h jeszcze jakoś przyspiesza potem to tylko rozpędzanie. I bajki, że pojedzie to więcej to można se wsadzić w D.....

Diesel to nie jest pogromca Vmax ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVF FWD po koksie w automacie

na

16 szer. 205 - 230km/h

17 szer. 235 -220km/h

Jeśli ktoś pisze że mu AVF idzie 240km/h , albo jeszcze lepiej że 1z, 90konny idzie mu 200 km/h to gratuluje bujnej fantazji, nie wiem po co ludzie teki bzdury piszą.:facepalm::grin: kręci was że napiszecie takie kłamstwa ?

240km/h to idzie 3litrowy turbodiesel w bmw który po koksie ma coś koło 210-220 kucyków.

nie ma żadnej możliwości aby 1.9 tdi poszedł tyle samo, za duże opory za mała moc!

90cio konny 1z nie ma żadnych szans na dojście do 200km/h, 200km/h to zdrowy AFN 110cio konny może iść.

AWX/AVF na standardowych szesnastkach powinien podchodzić pod 220km/h

jeśli ktoś widzi na swoim liczniku inne wskazania to niech go wymieni lub naprawi bo ostro przekłamuje.

zawsze mnie ciekawiło czemu ludzie boją się nawet sprawdzić vmaxa ? boicie się że silnik na ulice wypadnie czy co? co to znaczy męczyć diesla ? albo że szkoda ?

jeśli motor zdrowy, dogrzany, to jazda kilka-kilkanaście minut z vmax nic mu nie zaszkodzi....no chyba że silnik drutem poskręcany to rozumiem wasze obawy....

A więc smoku666 pisząc o AVF i 240 km/h myślisz o mnie , więc napiszę Ci jeszcze tyle ,że nie mam zamiaru niczego wyolbrzymiać no bo po co , chyba nie myślisz ,że mi to imponuje , wyrosłem z tego dawno , jedynie co było nierozsądne to to ,że miałem całą rodzinę w aucie ( ze mną 4 osoby) i na 100% licznik pokazał 240 , ale jak pisałem wcześniej miałem nawigację i na niej była największa prędkość 228 km/h więc może licznik pokazywał za dużo , odnośnie kół i opon to wg. mnie tylko szerokość może mieć znaczenie ( wiadomo większe opory , przyczepność) ale nie wielkość felg .Duże znaczenie ma droga czy jest w poziomie ,czy jest minimalnie z górki , albo pod górkę , auto wyczuje to od razu.

Ty tak na poważnie czy to prowokacja?

jeśli widzisz tyle na swoim liczniku i w to wierzysz to git, ale kup lub pożycz gdzieś porządny sprzęt do mierzenia prędkości po gps a nie gówniane tanie nawigacje to zobaczysz ile liczniki potrafią przekłamywać.

1z/ahu poleci 200 i nie pisz mi glupot bo wiem czym jechalem.Fakt ze obroty to sa juz zabojcze ale poleci i to bez wiekszych gorek

taaaa, zaraz będziecie twierdzić ze 250:facepalm::facepalm::facepalm: , z seryjnych 90koni nie ma żadnych szans na dwie paczki, a 1z testowałem kiedyś sporo sztuk.

kolego smoku666 i POPO wiecie przynajmiej jakie przełożenia ma skrzynia HCK??? czy umiecie tylko mądrować zdrowy AVF po koksie jedzie 240km u mnie jest 200Ps/425Nm w połączeniu z dłuższą skrzynią 260km nie jest żadnym problemem zwłaszcza że przy 180km mam 3tys.obrotów także najpierw trzeba się doszkolić a później pisać farmazony i jeszcze jedno rozmiar opon fabryczny 235/45ZR17 PISANIE ŻE TYLKO BMKA 330 może tyle pjechać mnie rozbawiło....kolego michier baszmaka też pójdzie tyle ma 2.0tdi BRD na grubym koksie...

zacznijmy od tego że nigdzie nie pisałem że bmw może tylko tyle jechać, naucz się czytać ze zrozumieniem a potem komentuj i pisz wypociny. stare bmw to tylko przykład 3litrowego diesla.

ponadto pisałem o seri AVF ew z koksem. a nie po dodatkowych grubszych modach w stylu turbo, IC, skrzynia, wtryski itp.

do osiągnięcia odpowiedniego VMAX wszystko ma znaczenie, i waga auta, jego opory aerodynamiczne, opony z felgami, przełożenia skrzyni i moc silnika, nawet FWD czy Q ma znaczenie. nie wspominając już o warunkach na drodze. nie jeden specjalista trafi na odpowiedni odcinek na autobanie gdzie ze sporej górki i mocnym wiatrem od tyłu rozbuja się 10 czy 15km/h więcej i potem podaje takie bzdurne wartości. Natomiast inny pacjent poda tylko wartości z normalnego odcinka prostej drogi i niekorzystnym wietrze, i znowu wyniki będą inne.

co i tak nie zmienia faktu iż po prostu nie uwierzę, że nawet takie auto po modach na 200km idzie ci po 265km/h , na bank masz po prostu zwykłe przekłamanie licznika i tyle. I nawet gdybyś miał skrzynie która pozwoli na bujanie sie po 400km/h to po prostu zabraknie mocy. Przy takich prędkościach opory są tak gigantyczne że aby rozbujać się powyżej 260 czy 270km/h to fury muszą mieć np po 300konia+

Tak jak zaproponował PIXI, dajmy spokój temu tematowi bo każdy ma swoje zdanie i swoje oczy, jedni uwiężą w taki wynik a inni w jeszcze inny, większość i tak za bardzo ufa wskazaniom licznika i nawet nie próbuje tego wskazania odpowiednio weryfikować

Ja jeszcze nie testowalem, ale kolegi ojciec ma b6 i on nia niby lecial 238 km/h a zadnego programu nie ma, na serii tyle jechal NIBY. Ja poki co 185 jechalem i jeszcze pod butem bylo co wciskac, wiec mysle ze 200 na bank poleci, moze uda mi stestowac jak bede jechal do rodziny :) Chociaz nie podnieca mnie to zbytnio, bo kto jezdze ponad 200km/h ? Jeden maly blad i nie ma co zbierac.

Jednych podnieca innych nie, samo życie.

a myślisz że przyu 170 czy 180 będzie co zbierać ? :kwasny: pewnie tyle samo co przy 200 - zdrapywanie szpachelką:facepalm:

w żadnym aucie trzymanie długo vmax jest raczej niezalecane, co nie zmienia faktu iż jeśli wszystko ze sprzętem jest ok to moim zdaniem co jakiś czas przegonienie Fury jest wskazane:decayed: dla mnie wręcz niezbędne i robie to regularnie co kilka dni.:kox:

każdy robi to co lubi i w co wierzy. i tyle w temacie.

z orginalnego tematu tmaxx88 zrobił sie mały b****l ale myśle że w zupełnośći wystarczy ci opini ludzi posiadających AVF aby wyrobić sobie własne zdanie.

Proponuje zakończyć temat porównań zamiast sie sprzeczać,

no chyba że kiedyś zrobimy ładna ustawkę, załatwimy dobry sprzęt do pomiarów vmaxa i oczywiście wyskoczymy gdzieś wspólnie na odpowiednie drogi i będziemy razem testować. i dopiero wtedy taka dyskusja będzie miała sens.:banan:

p.s

zapomniałem dodać że jakość paliwa też ma ogromny wpływ na vmaxa

znam sporo przypadków gdzie na niemieckim v power auto cudownie jedzie 5 czy nawet 10km/h szybciej niż na Polskim VP, niby nie możliwe a jednak, cud!

nudziłeś 3 dni ale widzę że nadal nic nie wiesz o skrzyni HCK ale widzę jaki z ciebie tester skoro ŻADNEJ 90-tki nie rozpędziłeś do 200km,bubel z tematu zawsze wychodzi przez filozofów tobie podobnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gościu smoku666 nie gaś się bo tylko się pogrążasz 90konny 1.9tdi nie poleci 200km??? to gratulacje już może nic nie pisz..co za gość,piszesz żę trzeba mieć 300koni żeby poleciecieć 260km buhhahahahahahhaha ,wiesz co nic już może nie pisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nudziłeś 3 dni ale widzę że nadal nic nie wiesz o skrzyni HCK ale widzę jaki z ciebie tester skoro ŻADNEJ 90-tki nie rozpędziłeś do 200km,bubel z tematu zawsze wychodzi przez filozofów tobie podobnych

a co 3 dni czytałeś moje posty że cie znudziły ?:polew:

testerem to mógłbym być gdybym robił w Ingolstadt itp. albo gdybym robił takie cuda z twoim "HCK" jak ty :decayed:

po twoich wypowiedziach nasuwa się tylko jeden wniosek - jak ty już teraz takie cuda potrafisz osiągnąć

to dać tobie jakiegoś 3.0 tdi plus twoje 'HCK' to ze 300km/h pęknie, albo i lepiej :polew::polew::polew::polew::polew:

temat głupi ... ale jak już mam coś napisać to AVF po koksie program plus trubo BRD max prędkość z GPS to 233km/h; skrzynia hcf, opona 235/17 45 Bridgestone Potenza RE50A

Do 200,km/h jeszcze jakoś przyspiesza potem to tylko rozpędzanie. I bajki, że pojedzie to więcej to można se wsadzić w D.....

Diesel to nie jest pogromca Vmax ;)

:thumbup1::thumbup1:

zawsze się znajdzie jakiś pacjent twierdzący że 1.9 pali mu po mieście 5L (w korkach:facepalm:) albo ma vmaxa z kosmosu.

no i niech tak będzie, przynajmniej jest wesoło :wink:

z mojej strony temat zamknięty.

ps.

Kupie każdą ilość "HCK" :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nudziłeś 3 dni ale widzę że nadal nic nie wiesz o skrzyni HCK ale widzę jaki z ciebie tester skoro ŻADNEJ 90-tki nie rozpędziłeś do 200km,bubel z tematu zawsze wychodzi przez filozofów tobie podobnych

a co 3 dni czytałeś moje posty że cie znudziły ?:polew:

testerem to mógłbym być gdybym robił w Ingolstadt itp. albo gdybym robił takie cuda z twoim "HCK" jak ty :decayed:

po twoich wypowiedziach nasuwa się tylko jeden wniosek - jak ty już teraz takie cuda potrafisz osiągnąć

to dać tobie jakiegoś 3.0 tdi plus twoje 'HCK' to ze 300km/h pęknie, albo i lepiej :polew::polew::polew::polew::polew:

temat głupi ... ale jak już mam coś napisać to AVF po koksie program plus trubo BRD max prędkość z GPS to 233km/h; skrzynia hcf, opona 235/17 45 Bridgestone Potenza RE50A

Do 200,km/h jeszcze jakoś przyspiesza potem to tylko rozpędzanie. I bajki, że pojedzie to więcej to można se wsadzić w D.....

Diesel to nie jest pogromca Vmax ;)

:thumbup1::thumbup1:

zawsze się znajdzie jakiś pacjent twierdzący że 1.9 pali mu po mieście 5L (w korkach:facepalm:) albo ma vmaxa z kosmosu.

no i niech tak będzie, przynajmniej jest wesoło :wink:

z mojej strony temat zamknięty.

ps.

Kupie każdą ilość "HCK" :banan:

od kiedy HCK podejdzie do 3.0TDI,gościu jesteś bardziej żałosny niż ustawa przewiduje,testerze 90konnych tdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...