daniel37 Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Witam Czy silnik B5 ADR potrafi zrobić użytek z benzyny 98? Na klapce wlewu mam napisane 91/95. Czy w tym aucie trzeba regulować kąt wyprzedzenia zapłonu (np. przez OBD-II)? A może następuje samoczynna adaptacja? Pozdrawiam D.
alien-audi Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Kolego a gdzie ty dojzales tam aparat zaplonowy ze chcesz mu zmieniac kat
Mad_MAX Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Zadnej roznicy nie zauwazysz miedzy 95 , 98 , a nawet 100 oktan W sensie mocy itp. , bo tak dla silnika jest jakas roznica , przez to ze wyzsza liczba oktanowa , oznacza czystsze paliwo (wiec bedzie lepiej dla silnika) ale spala sie szybciej wiec wzrosnie spalanie Takze siurkaj 95 oktanow
daniel37 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Opublikowano 16 Maja 2008 Kolego a gdzie ty dojzales tam aparat zaplonowy ze chcesz mu zmieniac kat a to musi być aparat zapłonowy żeby zmieniać kąt ??? coś ten kąt wyznacza...kiedyś były to aparaty zapłonowe teraz pewnie ECU...[br]Dopisany: 16 Maj 2008, 15:38 _________________________________________________ Zadnej roznicy nie zauwazysz miedzy 95 , 98 , a nawet 100 oktan W sensie mocy itp. , bo tak dla silnika jest jakas roznica , przez to ze wyzsza liczba oktanowa , oznacza czystsze paliwo (wiec bedzie lepiej dla silnika) ale spala sie szybciej wiec wzrosnie spalanie Takze siurkaj 95 oktanow hm... myślałem że wyższa liczba oktanowa to wyższa odporność na samozapłon.. możliwość opóźnienia zapłonu przy wyższym stopniu sprężania...i wyższa moc a tu kolega wspomina coś o czystszym paliwie człowiek cały czas się czegoś nowego dowiaduje pozdrawiam d. może zapytam inaczej: czy B5 ADR ma czujnik spalania stukowego?
szogun0 Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 ADR ma czujnik spalania stukowego. Wyższa liczba oktanowa to wyższa odporność na spalanie stukowe. I dlatego raczej wiąże się ze zmniejszeniem mocy jeśli są zachowane te same parametry silnika.
ROGER Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 a gdzie ty w polsce znajdziesz 98 oktan to co jest na dystrybutorze to mit :dance:w polsce benzyna 98 ma jakieś 96 oktan
marewel Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 a gdzie ty w polsce znajdziesz 98 oktan to co jest na dystrybutorze to mit Moj byly 126p troszkę podkręcony,był strasznie uczulony na paliwo które kupowałem.Musiałem jeździć na 98,co prawda w całym mieście byly tylko 2 stacje które miały faktycznie 98,a reszta to tylko napis 98-wiec tu sie poniekąd zgadzam.
piotr.gamon Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 tekst pochodzi z magazynu rajdowego WRC (numer 44 maj 2005) miłej lekturki :th: http://serwer1.nazwa.pl/gamon/Scan10003.JPG
lukaszek13ns Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 ja tam i tak leje 98 caly czas, ale nie czuje roznicy miedzy 95 a 98. Czasami przesiadam sie na shell V-Power Racing ponad 100 oktanow wtedy czuc roznice.
Ronin Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Znaczy sam opis wyższej oktanowości nie oznacza cech produktu i stąd całe nieporozumienie. Wyższa oktanowość oznacza lepsze i spokojniejsze spalanie mieszanki, czyli mniejszą ilość energii wydzielanej. Z drugiej strony do tej słabszej benzyny dodaje się uszlachetniacze zawierające tlen i stąd benzyny typu POWER mają więcej mocy. Tak więc opis produktu mówiący o oktanowości nie musi zawierać dodatków do benzyny, które dają w rezultacie lepsze wykorzystanie silnika. Chyba lepiej kupić turbo niż lać lepszą benzyne, efekt będzie zupełnie inny.
Yelo Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Wyższa liczba oktanowa oznacza trudniejsze zapalanie mieszanki. Więc lanie 98 do auta, które nie zostało zaprojektowane do wysokiej liczby oktanowej jest bez sensu :gwizdanie:
gregory Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Wyższa liczba oktanowa oznacza trudniejsze zapalanie mieszanki. Więc lanie 98 do auta, które nie zostało zaprojektowane do wysokiej liczby oktanowej jest bez sensu :gwizdanie: Popieram ten głos rozsądku. PB98 jest paliwem gorętszym w spalaniu i temp. spalin jest wyższa na PB98 niż na 95. I jeszcze raz- Silnik zaprojektowany do paliwa 95 powinien jeździć na 95.
adadur Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 W odpowiedzi na pytanie z tematu odpowiedź jest jedna i prosta - NIE. Nie ma sensu stosować paliwa 98 oktanowego jeśli silnik nie został do niego przystosowany, a wiąże się to ze zmianą warunków spalania. Poroponuje zapozać się z tematatem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa może będzie jaśniej jeśli się zrozumie co tak naprawde te oktany oznaczają. Pozatym warto by przeczytać o spalaniu stukowym by mieć świadomość czym grozi stosowanie niewłaściwego paliwa.
gregory Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 W skrócie paliwo 98 jest poprostu bardziej kaloryczne.
lukaszek13ns Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 po prze analizowaniu wypowiedzi i tematow, chyba czas zmienic benzynke na 95.
adadur Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 W skrócie paliwo 98 jest poprostu bardziej kaloryczne. :shocked: a gdzie to jest napisane?
marewel Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Wiecej oktan czyli wyzsza odpornosc na samozaplon.Co za tym idze mozna podnieść stopień sprezania dla uzyskania wiekszej mocy,stosuje sie takie zabiegi w sporcie gdzie paliwko ma okolo 110 oktan.Nie wiem co to ma wspolnego z kalorycznością.
marewel Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 98 na pewno nie szkodzi,ale tez nie pomaga.
gregory Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 98 na pewno nie szkodzi,ale tez nie pomaga. Marewel jeździłeś kiedyś z wskaźnikiem EGT?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się