arw Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Witam. Przepraszam jeśli już było, ale szukam swojej A4 i już w małą desperację wpadam. Czy wybór 2.5TDI jest aż tak chybiony? Jakie koszty ponieśliście zaraz po zakupie z tym silnikiem? Na jakie koszty mogę się narazić. Dobrze byłoby też znać, co jest w nim newralgicznego prócz sławnych już wałków rozrządu i jak się przed tym ustrzec. Da się wyczuć, że wałki są już na wykończeniu? Będę badał silnik VAG'em, na co zwrócić szczególną uwagę? Pozdrawiam
marcin j Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Przepływomierz to nie jest mocna strona tego auta. [br]Dopisany: 24 Maj 2008, 20:33 _________________________________________________ Będę badał silnik VAG'em, na co zwrócić szczególną uwagę? jak turbo ładuje
luby1979 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Witaj!! nie jestem mechanikiem,ale posiadam taki samochód i jestem z niego b.zadowolony.Mam rocznik 99 avant 2.5 tdi afb.Tez sie zastanawialem czy aby kupno tej jednostki nie bedzie ryzykowne.Teraz nie zaluje,jezdzi sie pieknie i dynamicznie.200km/h to zaden wysiłek dla tego silnika:)Koszty ponioslem rzedu 2200(rozrząd,filtry,olej motul 8100 ester-bez robocizny-kuzyn mechanik:).Duzo ludzi zjechalo ten silnik z góry na dół,ale tak na prawdę mało jest postów na temat awarii tych silników-obserwuj forum.Poza tym piszą,ze o wiele wiecej pali niz 1.9.Wg mnie przesadzone,bo moj w miescie pali 7,6 literka(w końcu to 2.5 litra pojemności!).Nie kopci,pali na dotyk,jest zrywny i niezle trzyma sie drogi.To wszystko tak na prawdę zalezy od tego, jak auto bylo traktowane w przeszłości, i na jakie trafisz kupując je.Jeśli masz w miare pewne żródło,to kup,a nie bedziesz zalowal!!!:)Kultura pracy V6 jest super:) Pozdrawiam:) ps:warto sprawdzic jak tam odma i czy nie ma jakichkolwiek wycieków mogących być konsekwencją zapchanej odmy
Flyer Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Polecam te tematy: http://www.a4-klub.pl/smf/25_tdi_dlaczego_go_tak_krytykuja-t2937.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/cechy_i_wady_silnika_25_tdi_v6-t1637.0.html I ewentualnie http://www.a4-klub.pl/smf/b6_ake_potrzebuje_info_na_temat_25_tdi_180_km-t4222.0.html Jesli pomimo ich lektury nadal bedziesz mial watpliwosci, to pisz.
YATES Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 luby 1979 to,że niażle trzyma się drogi to dzięki silnikowi 2,5 Tdi ???
luby1979 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Nie dzieki 2,5 tdi.Mialem na mysli ogólnie jezeli chodzi o a4.Chociaz nie wiem czy waga silnika nie ma jakiegos wpływu na prowadzenie sie pojazdu
YATES Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Pytałem, bo mam 1,9 Tdi i też mi się super trzyma drogi w porównaniu z moim poprzednim autem czyli CLIO :> Myślałem,że w A4 tylko wersje 2,5 tdi dobrze trzymają się drogi.
luby1979 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 w linkach Flyera na temat spalania 2.5 są podane jakies do.....ne wartości!!!Moj audik nie spalił mi jeszcze wiecej niz 8,5 litra w miescie(chyba ze zimą i jak jade do 1-wszej roboty oddalonej o 4,5 km to palil ok 9),a ostatnio jak go nie butowalem to osiagnalem wynik 7,6 litra.Jak jezdzą ci,co piszą o spalaniu rzedu 10-12 w miescie?Wiadomo,ze raz na jakis czas wskakuje na a4 i butuje go coby sie silnik nie zamulił. YATES,nie mądruj bo widzisz ze kolega szuka jeszcze autka to mu napisałem ze sie dobrze prowadzi.Jakbys miał clio williams lub clio 2.0 sport lub v6 to na pewno trzymalo by sie lepiej niz Twoje 1.9 i moje 2.5 Tdi.Pozdrówki
GILI Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 2.5tdi częściej ma Quattro jak 1.9tdi wtedy jest sens trzymania się lepiej,a tak to pewnie nie ma różnic. awaryjność 2.5tdi-przestańcie bjadolić jest lepjej jak się mówi i pisze :th:
luby1979 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Gili,a jak u Ciebie ze spalaniem?ja juz sie naczytalem postow(glownie od wlascicieli innych silnikow niz 2.5) , w ktorych pisano o spalaniu rzedu 10-12 i wiecej litrow...Na prawde to pali mi :miasto 7,6(spokojnie-głownie żona),przez 8-8,5(jak go butuje), do 9(zima) trasa 6,5 przy 120-160 stała np katowice-wrocek przez droge a4
GILI Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Komputer pokazuje 7.5l a w praktyce wychodzi nawet 0.5l mniej oczywiście nikt się nie wyżywa,maksymalnie wyszło mi 8.5 na setkę,wyniki średnio na całym baku.
luby1979 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 ja nie mam kompa,ale wyniki podobne,wiec nie palą te silniki najgorzej :th:
Piterex Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Mi po mieście spala 9 -9,5 l/100 km.do 11 w zimie po mieście , żeby spalał 7,5 l musiałbym go bardzo delikatnie traktować , a ja nie należe do tych osób. W trasie natomiast jest spora różnica 6-7 l/100 km. Serwis nie jest niestety tani - ale ja strasznie dbam - o samochodzik....Olej co 10 -12 tys. syntetyk wszystkie filtry -powietrza, oleju , paliwa ,dwa razy w roku (nieważne jaki przebieg). Jak coś stuka puka to do wymiany. No i prawie od roku poza wymianami oleju i filtrów - nic nie dokładam - a ta kultura pracy V6... :th:
kola Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 V6. Niema nic lepszego. Od roku nie robiłem w nim nic, prócz wymiany rozrządu, pasków i filtrów oczywiscie. :th:
hipcio Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Koledzy! tak czytam i się dziwię.... zimą mi łykał na krótkich trasach rzędy 5-8 km (dojazd do miasta i postój czyli ochłodzenie, a więc nadal zimny) 7.5 l/100km.... a teraz nie wychdzi ponad 7.... a lubię depnąć....ale wymieniłem niedawno olej i filterki (KNECHT) i zyskał ducha
wowo Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Miałem 2.5 TDI AFB wykręcone na 200PS 390Nm. Jeździłem nim 1,5 roku i byłem zadowolony. Teraz mile wspominam. Najważniejsze to kupić dobry egzemplarz.
HiRide Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Witam. Przepraszam jeśli już było, ale szukam swojej A4 i już w małą desperację wpadam. Czy wybór 2.5TDI jest aż tak chybiony? Jakie koszty ponieśliście zaraz po zakupie z tym silnikiem? Na jakie koszty mogę się narazić. Dobrze byłoby też znać, co jest w nim newralgicznego prócz sławnych już wałków rozrządu i jak się przed tym ustrzec. Da się wyczuć, że wałki są już na wykończeniu? Będę badał silnik VAG'em, na co zwrócić szczególną uwagę? Pozdrawiam jesli to ma byc b6 to najbezpieczniej bedzie Ci ciebie kupic auto od polowy 2004 i silnik bedzie malina :gwizdanie: ja tez chcialem 2.5 v6 ale czytalem tylko posty o awaryjnosci 2.5 a niestety nie dotarlem do tematu na AKP gdzie pisze ze od 2004 wyeliminowano wszystkie usterki 2.5 v6 i jeszcze poprawiono to co bylo dobre przeczytalem to miesiac po zakupie 1.9 tdi
bartek213 Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 powracajac do spalania to zalezy jak sie jezdzi w 1.9tdi nie ma takiej wielkiej roznicy w spalaniu pomiedzy trasa a miastem moje AKE 180koni quattro na trasie gdy jade rowno koło 100km/h to pali nawet ponizej 6 natomiast po miescie przy dynamicznej jezdzie 12 to zaden problem spalanie zalezy tylko i wylacznie od kierowcy mi srednio wychodzi 9 litrow
siwykrzych Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Witam Co wy chcecie od silnika 2.5 tdi V6 , jezdze juz prawie rok i nie mam mniejszych problemów , wymieniłem rozrzad na oryginał (3500zł) troszkę mnie kosztowało ale jazda z nim to frajda
slaweq Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Ja tez narazie nie narzekam, kompletny rozrząd wymieniony, wszystkie filtr, olej... problemów nie ma a frajda z jazdy :th:
Rekomendowane odpowiedzi