benyA4 Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Witam, swego czasu posiadalem vw , ktory byl dos zamulony nie wiedzialem co z tym zrobic az odnalazlem ten artykul Czyszczenie przepływomierza Bosch BMW | Sam naprawiam - Motoryzacyjne Instrukcje Napraw Sam nie wierzylem ze to mozliwe wiec najpierw komputer i na testy bloki 101, 102 , 104 , wolno na 3 biegu i odrazu do dechy i patrze na wartosci , ku mojemu zaskoczeniu wartosc wymagana byla wyzsza nisz w rzeczywistosci auto dostawalo powietrza. Zrobilem wiec magiczy otworek i cód auto odrzylo , wartosci w blokach sie wyrownaly. Autko odrazu zrobilo sie żwawsze . Oczywiscie zadne bledy sie nie pojawialy po tej przerobce wiec , cieszylem sie z tego az do konca. Po sprzedaniu vw kupilem audi A4 B6 2.0 ALT i jakby objaw podobny , wiec pierwsze co wiertarka i do dziela i znow ku memu zaskoczeniu zadzialalo, jezdze juz tak troche i zaden blad nie wyskoczyl Zrobilem ten sam manewr w seacie kolegi silnik 1.8 20V i znow mile zaskoczenie. Kazdy moze sprobowac jak mu nie bedzie pasowalo zawsze mozna dziorke zakleic kawalkiem izolacji . Wystarczy byc ostroznym i nie wjechac za gleboko tym wiertlem.
risones Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Witam możesz dać fotkę w którym miejscu dokładnie dałeś ten otworek
cacek89 Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 oby to napewno przejdzie tak obojetnie dla trwalosci reszty?
benyA4 Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 fotki gdzie zrobic dziorke znajduja sie w artykule przewin na dol to zobaczysz, chodzi o to by powietrze nie lecialo tunelek ktory jest zawiniety, ale po owianiu precika ktory znajduje sie w przeplywomierzu odrazu wylatywalo. Co do trwalosci innych elementow , otwor ten daje jakby drugie zycie przeplywomierzowi , jak kazde urzadzenie z czasem traci swoje parametry , w przeplywomierzach naszego typu zabrudzeniu ulegaja preciki ktore mierza przeplyw powietrza. Komputer nie wyswietla bledu bo miesci sie ona w granicach tolerancji, i nie dzieje to sie nagle wiec powolny spadek mocy jest dla nas nieodczowalny. Dla mnie natomiast bardzo odczowalny byl przyrost mocy po zrobieniu otworku zwlaszcza w vw, audi tez sie troszke odmulilo , ale przeplywomierz nie byl w takim zlym stanie jak w vw. Jesli bedziecie delikatni to napewno nic nie nabroicie, a jesli stwierdzicie ze nic nie pomaga to poprostu zaklicie, ja odsylal do vag coma i blokow pomiarowych sami sie zdziwicie.
MATIUS Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 cacek jak zrobisz to u siebie to daj znać czy coś odczułeś Podtuninguje roche furkę mamie
benyA4 Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 panowie najpierw proponuje vag coma i test na blokach pomiarowych, czy tuning bedzie skuteczny zalezy od tego w jakim stanie jest wasz przeplywomierz u jednego moze dac spore efekty u innego zadnych. To co dzila u innych nie zawsze zadzila u ciebie
cacek89 Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 cacek jak zrobisz to u siebie to daj znać czy coś odczułeś Podtuninguje roche furkę mamie nie mam zamiaru nic z tym robic pytalem poprostu z ciekawosci na brak mocy nie narzekam, jechalem juz kilkoma ADRami i wiem co to znaczy zamulone 1,8
motor144 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 A może .......taki tuning EKO tuning DUŻA MOC małe spalanie TO MOŻLIWE!!! (2584614031) - motoAllegro
Grzesiek7912 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Ale badziewie - rewolucyjny wynalazek XXI wieku hehe ...... ciekawe czy ktoś z forumowiczów to kupi ??? Ta dziurka w przepływce natomiast, to jest ciekawe rozwiązanie w dosc zurzytym przepływomierzu rzecz jasna.
endriuu Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 gdzie robic dziure w przeplywce Hitachi 058 133 471?
lukasl Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 gdzie robic dziure w przeplywce Hitachi 058 133 471? w tych przepływkach to chyba nie da rady nic zrobić
benyA4 Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 do wszystkich nie dowiarkow jesli macie vag coma to zapraszam do blokow pomiarowych a nastepnie , dziorka w przeplywce i porownanie. Nie napisalem tego z glupoty, tylko dla tego ze u mnie to zadzialalo. Tuning dotyczy jedynie przeplywomierzy BOSCH . Ja mam dziorke srednicy 4mm.
fireman Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Witam! Po przeczytaniu postów benyA4 postanowiłem przeprowadzić operację z przepływomierzem. Nadmieniam, że auto było przymulone. Po wywierceniu otworu auto dostało nowe życie! Ale nie ma nic za darmo. Drastycznie wzrosło zużycie paliwa i w następnym dniu zaczęły falować obroty na biegu jałowym. Zdecydowałem się zakleić wywierconą dziurkę. Teraz pojawił mi się błąd czujnika obrotów wału. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z dokonaną przeze mnie operacją czy błąd wyskoczył bo już przyszedł czas na czujnik. Pozdrawiam!
benyA4 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 Pierwszy raz slysze ze "dziorka" miala jakis negatywny wpływ na silnik , jak juz to poprostu nie miala go wcale. Nie sadze by dziorka miala jakikolwiek wpyw na czujnik polozenia walu, mysle ze to zbieg okolicznosci. Zmien czujnik a nastepnie sprawdz jescze raz , moze to informacja o zlym polozeniu walu doprowadzala do zaplonu w niewlasciwym momecie przez co obroty falowaly. No i jak dlugo jezdziles ze jestes w stanie stwierdzic ze spalanie wzroslo tak bardzo. Robienie dziorki w przeplywce ma sens jesli w blokach pomiarowych widzimy ze mamy za malo powietrza od tego czego silnik ozekuje. Przymulenie auta czesto ez spowodowane jes zatykajacym sie katalizatorem. Jeden z kolegow podpowiedzial mi ze mozna wziasc wakuometr wpiac w dolot najlepiej do zaworu odpowietrzajacego zbiornik paliwa , znajduje sie on przy filtrze powietrza. Podcisnienie w dolocie niezaleznie od obrotow powinno sie utrzymywac na stalym poziomie jesli przy przygazowce sie zmienia to moze oznaczac ze nasze autko ma problem z wyrzoceniem spalin. ---------- Post dopisany at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany at 21:20 ---------- N80 - zawor zbiornika wegla aktywnego znajduje sie obok przeplywomierza a wyglada tak ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting. ---------- Post dopisany at 21:24 ---------- Poprzedni post napisany at 21:23 ---------- ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
twix_18 Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Witam! Po przeczytaniu postów benyA4 postanowiłem przeprowadzić operację z przepływomierzem. Nadmieniam, że auto było przymulone. Po wywierceniu otworu auto dostało nowe życie! Ale nie ma nic za darmo. Drastycznie wzrosło zużycie paliwa i w następnym dniu zaczęły falować obroty na biegu jałowym. Zdecydowałem się zakleić wywierconą dziurkę. Teraz pojawił mi się błąd czujnika obrotów wału. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z dokonaną przeze mnie operacją czy błąd wyskoczył bo już przyszedł czas na czujnik. Pozdrawiam! Kolego czujnik polozenia walu odpowiada tez za falowanie obrotow
fireman Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 W poniedziałek wymieniam czujnik położenia wału i czujnik temperatury płynu chłodniczego (taki błąd też pokazuje VAG). Zobaczę co się zmieni. Na dziurce w przepływce zrobiłem trasę Toruń-Rypin ok.130 km i spalił mi ok. 16 litrów benzyny (jechałem spokojnie) w zeszłym tygodniu. Co ciekawe gdy pojawia się rezerwa paliwa automatycznie zapala się check silnika.Za pierwszym razem wykasowałem go przy pomocy kolegi Vagiem, następny sam zginął po zatankowaniu i kilku odpaleniach auta. Dziś znów się pojawił ale wykasowany został Vagiem. Znajomy ,,mechanik" twierdzi, że do wymiany mam też obie sondy lambda, ponieważ pierwsza pokazuje stałe napięcie 1,5V a druga waha się od 0,4 do 0,7V. Chyba, że wymiana czujnika położenia wału wyeliminuje wszystkie błędy. Napiszę co się zmieniło po naprawie. Kolego benyA4 jeżeli masz Vaga chętnie się do Ciebie wybiorę w którąś sobotę to może mi pomożesz w sprawie przepływki. Pozdrawiam!
benyA4 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 z tymi sondami to sie wstrzymaj, pierwsza to szerokopasmowa wiec ona oscyluje od 0V do 5V , jak kolega szybko sprawdzal to nawet nie zauwazyl oscylacji, druga sonda to sonda diadnostyczna i zachowuje sie bardzo dobrze, ona sprawdza spalny za katalizatorem, jak by bardziej oscylowala oznaczalo by to ze katalizator padl i do wymiany. Tu masz instrukcje jak prawidlowo sprawdzic sondy : 1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać) Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty. Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36. Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK. Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.
fireman Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Wydrukuję i pokażę majstrowi zobaczymy jak przeprowadzi test. Dzięki za rady. ---------- Post dopisany 05-10-2012 at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2012 at 11:30 ---------- Witam! już po operacji. Wymieniony czujnik położenia wału oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po przejechaniu prawie 200 km nie pokazuje się żaden błąd. Prawdopodobnie główną przyczyną był czujnik wału, dlatego spalanie było nieprawidłowe i wyrzucał komp błędy sond lambda. Teraz jest moc i dużo mniejsze spalanie. Na razie nie odklejam dziurki w przepływomierzu ponieważ jest dobrze. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się