Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kozacka! felunek 18 czy 19?

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bartku, miałem 225/40/18 w A3, na feldze 8-calowej i naciągu absolutnie nie było

OK Jędruś ale tu jest 8,5"... Swoją drogą miałem 235/35 na 8,5 19" więc rzeczywiście nie powinno być tragedii.

---------- Post dopisany at 14:37 ---------- Poprzedni post napisany at 14:33 ----------

BTW - mamy kogoś pewnego od regeneracji turbo? Jakie koszty?

Auto ma już naśmigane 260 000km - EGR puszcza olej... Norma w AVF ale przy tym przebiegu, mimo, że nic się złego nie dzieje myślę, że warto już tam zajrzeć.

Turbo łapie notlauf-a czy puszcza olej?

Nie myślałeś o opcji EGR-out?

Nie ma notlaufa - wszystko chodzi prawidłowo. EGR zostaje - wyciągnę, wyczyszczę + nowe uszczelki.

---------- Post dopisany at 14:38 ---------- Poprzedni post napisany at 14:37 ----------

Kozacka! felunek 18 czy 19?

18"... Autem głównie porusza się żona i na 19" przy tym zawieszeniu troszkę narzekała. Zobaczymy co będzie teraz ;)

Opublikowano

przecież napisał 8,5x 18..

Opublikowano
przecież napisał 8,5x 18..

Spokojnie Jędruś - mogę napisać jeszcze raz :wink:

To może kontynuując temat - mamy na forum wątek o EGR? Chodzi mi o przyczynę powstawania wycieków przy zaworze recyrkulacji spalin... Znajomy mechanik sugerował mi zużycie turbosprężarki (= przepuszczanie oleju) ale zanim odniosę się do tej teorii musiałbym przestudiować schemat połączeń. Temat często spotykany w TDI więc pewnie coś podpowiecie :wink:

Opublikowano

olej dolocie bierze się nie nie tylko z turbiny ale i z odpowietrzenia silnika czyli odmy - przecież to jest prosto do dolotu podłączone :kwasny: - można sobie rureczkę wyjąc idącą od odmy do dolotu, zdjąć i zobaczyć że tam jest mokro ...można by wymienić odmę - trochę to pomoże zawsze to nowe, lub walnąć oil catch tank-a :wink: ...czyszczenie EGR-a i stosowanie nowych uszczelek rzadko pomaga. lepiej dać nowy - oczywiście koszt wiadomo :kwasny: - turbo najlepiej sprawdź pod kątem puszczania oleju zdejmując rurę od strony zimnej i zobacz ile masz tam oleju...

Opublikowano
olej dolocie bierze się nie nie tylko z turbiny ale i z odpowietrzenia silnika czyli odmy - przecież to jest prosto do dolotu podłączone :kwasny: - można sobie rureczkę wyjąc idącą od odmy do dolotu, zdjąć i zobaczyć że tam jest mokro ...można by wymienić odmę - trochę to pomoże zawsze to nowe, lub walnąć oil catch tank-a :wink: ...czyszczenie EGR-a i stosowanie nowych uszczelek rzadko pomaga. lepiej dać nowy - oczywiście koszt wiadomo :kwasny: - turbo najlepiej sprawdź pod kątem puszczania oleju zdejmując rurę od strony zimnej i zobacz ile masz tam oleju...

Dziadku z tym nowym EGR się wstrzymuję właśnie dlatego, że nie wiem czy poza standardową porcją oleju w dolocie nie ma go jeszcze więcej, z innych powodów. M.in. dlatego chciałbym zajrzeć do turbosprężarki - nic się nie dzieje, po prostu już takie mam profilaktyczne podejście ;)

---------- Post dopisany at 15:37 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ----------

Dzięki Mariusz. Właśnie przerabiam :thumbup1:

Opublikowano

Dziadku z tym nowym EGR się wstrzymuję właśnie dlatego, że nie wiem czy poza standardową porcją oleju w dolocie nie ma go jeszcze więcej, z innych powodów. M.in. dlatego chciałbym zajrzeć do turbosprężarki - nic się nie dzieje, po prostu już takie mam profilaktyczne podejście ;)

no to powody oleju w dolocie mogą być dwa - tak jak napisałem właśnie :decayed: te dwie rzeczy do sprawdzenia

Opublikowano

Bartek jak sprawdzisz turbo to powiedz czy puszcza i ewentualnie gdzie? Mi też co jakiś czas troszkę oleju ubywa...

Opublikowano

Jakie ET ?

Opublikowano
Jakie ET ?

30 :decayed:

---------- Post dopisany at 20:48 ---------- Poprzedni post napisany at 20:47 ----------

Bartek jak sprawdzisz turbo to powiedz czy puszcza i ewentualnie gdzie? Mi też co jakiś czas troszkę oleju ubywa...

Spoko - na pewno zdam raport :thumbup1:

Opublikowano

Bartku śmiało zakładaj 225/40/18 na 8,5cala felgę, rant jest dobrze chroniony. U siebie mam ten setup z et32 i jest dobrze. Jedynie przy 4 osobach przyciera o wygłuszenie....:wink:

Opublikowano

Dalej franca dobrze wyglada:wink:

Opublikowano
Znowu nie piszcie takich bzdur że 225/40 dobrze chroni rant, wszystko zależy od producenta opony. Tu macie przykład na yokohama Tyrestretch.com 8.5_225_40_R18 | 8.5_225_40_R18_Yokohama

Na 8,5J optymalnie jest 235/40

Ja mam vredesteiny i gumy aż nadto jest....ta yokohama faktycznie naciągnięta już jest.

235/40 przy et30 będzie już za szeroka, miałem wcześniej taki rozmiar i przycierało niesamowicie. Opona oponie nie równa jak widać.

Opublikowano
255? Czemu taki walec?

Jest opcja że założę 225/40 ale boję się naciągu (nie podoba mi się jak rant felgi jest odsłonięty). Generalnie taki setup się trafił - póki co jest na aucie, testuję. Co dalej - zobaczymy ;)

255/35 a 225/40 to zaledwie 0,2% różnicy :wink:

Opublikowano
Raczej aż całe 3cm szerokości :decayed:

Lepsza przyczepność ale profil opony ten sam :wink:

Opublikowano
W tym roku jako ostatni chyba przesiadłem się na letni felunek :decayed:

jesteś tego pewien :whistling::grin::facepalm:

Opublikowano

Felgi parametrami, jak moje. Gratuluję odwagi za szerokość opon, ale wygoda pewnie niesamowita. Co do naciągu, to nie wrzucaj opon 225/40 - traci proporcje. Na Twojej feldze, to minimum 235/40 i wtedy bedzie SI.

Możesz zobaczyć u mnie, a jeśli chcesz, to zrobię Tobie fotki na maila z bliska, daj maila na PW......

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...