wrclaguna Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 POMOCNY POST :. Spryskiwacze mgłowe podgrzewane - szt.2 (poniżej spryskiwacze już zmodyfikowane przeze mnie, tzn. powiększony otwór, aby dysza pryskała wyżej). Cenny na aukcjach od ~30zł/szt. Dodatkowo należy zaopatrzyć się w adaptery umożliwiające montaż w naszych autach (patrz pkt.2). NR OEM 5M0 955 986 C (PODGRZEWANY) 5M0 955 985 C (NIEPODGRZEWANY) 2. Adapter montażowy - szt.2. Ceny w VW Centrum Wrocław - 5,31zł/szt. (ceny z dn.09.11.2014) Bez nich nie zamocujemy spryskiwaczy ze względu na szerszy otwór w masce. NR OEM 8E0 955 431 3. U siebie zmieniłem również króćce spryskiwaczy, tak aby łatwiej było wyciągnąć spryskiwacz - sztuk 2. Ceny VW Centrum Wrocław - 11zł/szt. (ceny z dn.09.11.2014) NR OEM 3B0 955 665 C 4. Dwie wtyczki hermetyczne - NR OEM 8E0 973 202 do podłączenia podgrzewania płynu. Ceny na aukcjach od ~15zł/szt. 5. Konektor żeński do kostki - NR OEM 000 979 009 E - szt.4. Ceny na aukcjach ok.1-1,5zł/para. 6. Uszczelka hermetyczna, aby woda nie dostała się do kostek - SUPERSEAL (niestety nie miałem uszczelek na mniejszy przekrój, ale i tak wcisnęła się idealnie) - szt.4. Ceny ok.5zł/10 szt. 7. Kabel o przekroju 0,35mm2 (lub 0,5mm2) dwie żyły (Dowolny kolor + brąz [masa]) - niedawno widziałem instalację z audi do podgrzewanych spryskiwaczy, w których był zastosowany kabel o przekroju 0,35mm2, dlatego też taki użyłem. Potrzebna długość ok. 4-5m/kolor. 8. Konektor oczkowy Ø6 - szt.1 9. Pin żeński 000 979 133 E - do wpięcia w skrzynkę bezpieczników - szt.2 10. Bezpiecznik 5A - szt.1 Jeżeli zaopatrzyliśmy się w powyższe części możemy przystąpić do pracy. 11. Demontujemy stare spryskiwacze - instrukcja wg ELSA: 12. Odpinamy plastikową osłonę przy zawiasie, zdejmujemy i wyciągamy styropianowe uszczelnienie. (UWAGA! Ostrożnie z uszczelnieniem styropianowym, aby nie uległo uszkodzeniu/rozerwaniu). 13. Wyciągamy wężyki z maski i przygotowujemy wiązkę elektryczną. Wiązka elektryczna z zaciśniętymi pinami już zamontowana na wężu i owinięta taśmą izolacyjną z meszkiem, tak jak w oryginale. Możecie zostawić trochę więcej luzu od króćca, wtedy kabel lepiej się ułoży i nie będzie przeszkadzał podczas wciskania spryskiwacza. Strona pasażera. Strona kierowcy. Zwrócić należy uwagę na dobre owinięcie w miejscu zgięcia tak, aby wszystko pasowało wraz z plastikową osłoną (nie przesadzajcie z grubością taśmy). 14. Wyprowadzenie instalacji do wnętrza przez nadkole i przez gumowe uszczelki. Kable zostały położone w oknie, przez które wchodzi wężyk odprowadzający opary z akumulatora. Wiązka poprowadzona w wężu "peszla". Widok od wnętrza auta. 15. Pozostało nam podłączenie przewodów w odpowiednie piny w kostce bezpieczników. Zdejmujemy maskownicę bezpieczników oraz półkę pod kierownicą. Odkręcamy dwie śrubki trzymające puszkę z bezpiecznikami (M6 - klucz "10"), odpinamy zaczepy plastikowe trzymające puszkę w stelażu, otwieramy skrzynkę z bezpiecznikami. Otwarta skrzynka z bezpiecznikami - widok od strony wiązki z nowym pinem od spryskiwaczy, gotowy do wpięcia w gniazdo nr 3. (Pin 000 979 133 E). Miejsce, w którym została przykręcona masa (po lewej widoczna dźwignia otwierania maski). Kable zaciskamy na konektorze oczkowym Ø6. Nowy pin przez który będzie doprowadzony prąd - zaciśnięty na kablu o przekroju 1mm2 !!! Należy przed wciśnięciem pinów w odpowiednie miejsca odbezpieczyć różową kostkę, jest do dodatkowe zabezpieczenie przed wypadnięciem pinów. Przesuwamy kostkę w dół jak pokazano strzałką na zdjęciu (w zielonej ramce widoczny luz). Kostka dość ciężko się przesuwa. Odbezpieczona kostka, można wpinać piny. Pin "z prądem" wpinamy w pierwsze miejsce, w drugie wpinamy pin idący od spryskiwaczy (patrz zdjęcie poniżej). Zdjęcie przedstawia efekt końcowy, pozostaje założyć bezpiecznik 5A i sprawdzić czy wszystko działa, przekręcając kluczyk w stacyjce, po kilkunastu sekundach czuć, że dysze są ciepłe. Składamy wszystko do stanu wejściowego. Ponieważ grzanie spryskiwaczy jest po "zapłonie" - czyli zaczynają grzać dopiero po przekręceniu stacyjki i grzeją niezależnie czy jest zima czy lato. Najprościej sprawdzić miernikiem, który kabel doprowadza prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce, odizolować kawałek i dolutować odcinek kilku centymetrów, ew. wypiąć pin z prądem, skręcić dwa kable ze sobą i zacisnąć nowy pin. Pin prądowy wpinamy w pierwsze gniazdo bezpiecznika nr 3 !!! U siebie po konsultacji z Bart-S (dzięki za pomoc) prąd doprowadziłem z kabla idącego od stacyjki w pinie nr 2 (żółto-czarny przewód - w skrzynce bezpieczników nr 19 (15A) - wlutowałem ok.10-12cm odcinek przewodu o przekroju 1,00mm2, oczywiście nie zapominamy o zaizolowaniu taśmą izolacyjną (dodatkowo założyłem rurkę termokurczliwą). Po wpięciu pinów, należy z powrotem wcisnąć różową kostkę na swoje miejsce. Zakładamy bezpiecznik 5A i sprawdzamy czy działa, następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. UWAGA !!! Przeprowadzona modernizacja została wykonana w modelu A4 B6 z roku 2004 1.9TDi 130KM (AVF), w przypadku aut starszych oraz innych wersji silnikowych należy sprawdzić położenie kabli w skrzynce bezpieczników. Audi A4 'Water Pistol' to VW Passat 'Fan Jet' Conversion....
Slawek Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Ja dodam że jeśli ktoś ma pełną gamę kodów wyposażenia swojego wozu, może sprawdzić czy ma grzane dysze. Wtedy widnieje kod 9T1. U mnie na wlepce z kodami tego nie ma, ale już na szczegółowym wydruku kodów wyposażenia jest. Sprawdzałem i kabelki też są, więc się zgadza.
Slawek Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Co do bezpiecznika, jest to mały bezpiecznik nr 3 (5 amper) -przynajmniej w B6, ale myślę że w B7 jest tak samo.
krzysieksc83 Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 najpewniej jest podnieść maskę i zdemontować jeden spryskiwacz i jesteśmy pewni na 100% czy mamy grzanie czy nie, 1min roboty
akjam Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 To o czym mówicie to hydrofobizacja... http://a4-klub.pl/nadwozie-14/all-hydrofobizacja-149952/#post1764315
bobikos Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Jaki numer mają wtyczki elektryczne do grzania?
bobikos Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Jako że koledzy przekształcili sobie wątek w dyskusję nt. niewidzialnej nanotechnologii, odpowiadam sobie sam. Nr kostki do podgrzewanych sprysków to 8E0973202, strasznie droga bo ok 30 zł za sztukę.
bobikos Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 tak, właśnie o tym mówię. Instalacja prosta. Przez bezpiecznik nr 3, potem fioletową kostkę (pin 3), wychodzisz koło komputera i lecisz dalej tak jak rurka od sprysków. Zastanawiam się tylko gdzie jest punkt zbiorczy masy dla grzania spryskiwaczy.
Rabbi Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 ja założyłem niepodpiłowane (bo nie mam czym podpiłować) i jest gites,z tym że jeżdżę na razie po mieście,a na trasie może pryskać za nisko.zobaczymy
Piotrek81 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 sory za ot,ale jak wlozyliscie pilniczek,aby to przypilowac,za h..a nie idzie nic tam wlozyc,przeszkadza tan drugi plastik,mozna ten sprysk rozebrac tzn,wyciagnac z tych zawiasow:wallbash:
miki Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Można spokojnie wyjąć spryski z zawiasów, chociaż jak masz odpowiednie pilniczki to nie trzeba. Tapnięte z SGS III
mycha1236 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Ja opuściłem dysze na maxa do dołu i wyskrobałem sobie to ostrzem Stanleya owiniętym w taśmę ;p i jak najbardziej dało rade
Piotrek81 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Ja opuściłem dysze na maxa do dołu i wyskrobałem sobie to ostrzem Stanleya owiniętym w taśmę ;p i jak najbardziej dało rade dokladnie,nie wiedzialem do czego ta srubka:facepalm: teraz juz wiem,opuscilem na maxa,pilnik w dlon i ogien:ad:spryski rewelacjia.Dysze znalazlem w miare tanio Dysza spryskiwacz Caddy Passat Golf EOS 5M0955986C (3094600749) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
kantek1 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 różnica duża:-) i mniej płynu idzie niż w ori
piotrekf3ke Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Też u siebie jestem po wymianie. Te spryskiwacze przynajmniej da się normalnie wyregulować, a nie jak te ori, które zawsze psikają ale nie tam gdzie potrzeba i nie da się ich dokładnie ustawić. Polecam tą wymianę.
Pepin Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 czy ktoś może mi sprawdzić/potwierdzić .... ten element, który zakłada się na sam spryskiwacz ... między wężem a spryskiem (złączka kątowa/kolanko) J10 955 665 C - czy on jest w miarę elastyczny .. bo u mnie jest dość sztywny i 2x mi spadł Może u mnie już za mocna usztywnił się ten plastik i trzeba nowy, bardziej elastyczny? ---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 10:50 ---------- chyba to jednak za słabo wciskałem ... teraz coś "pstryknęło" .. mocniej docisnąłem .. zobaczymy
miki Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Pstryknięcie jest pożądane Tapnięte z SGS III
NYNA Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Pany, jak kupię te dysze 5M0 955 986 C i adapter 8E0 955 431 to bez problemu podejdzie mi to też do A6 C6 czy coś innego muszę szukać?
Gość Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Obecna cena dyszy niepodgrzewanej w ASO to nie 28 a 42,50 pln . Adapter : 2,80 pln.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się