Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne telepanie na biegu jalowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wyczytalem juz wszystko co wynalazla szukajka, nie mniej jednak musze zapytac o moj przypadek.

Mianowicie, na wolnych obrotach tudziez biegu jalowym, bez znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny, bez znaczenia czy wcisniete sprzeglo czy tez nie, bez znaczenia jakie sa warunki atmosferyczne, czy mroz czy cieplo czy pada czy swieci slonce co powiedzmy pare sekund oczywiscie nie jest to chronicznie co jakis okreslony czas tylko dzieje sie to w roznych odstepach czasu.

A co sie dzieje? Co jakis czas zatelepie silnikiem. Czuje to jak siedze w aucie. Wrazenie mam takie jak by na ulamek sekundy na ktorys garnek nie polecialo paliwo albo... polecialo zle czyli jak by pompka na moment przylala??? Wskazowka od obrotow sie nie zdazy poruszyc w tym ulamku czasu kiedy zatelepie. Filtr paliwa jest nowy, pompki graja w okolicy -0,30 do +0,20 czyli idealnie. Siedzialem z vagiem z pol godziny i patrzylem na wartosci pompek majac nadzieje ze w pewnym momencie zobacze jakas nienormlana wartosc ktora wychwyci sterownik ale sie nie doczekalem :(

Teraz pytanie... czy to moze byc lejaca ktora pompka? ROzumiem, ze bez wyjecia wszystkich i ich sprawdzenia nic nie wymysle? Czy to moze nie wyglada na pompowtrysk?

z gory dzieki za pomoc bo stanie w korku przyprawia mnie o palpitacje przedsionkow.

nadmienie jeszcze, ze podczas jazdy samochod jezdzi normalnie, a jak wcisne na postoju pedal gazu minimalnie, na deczko ponad jaalowe obroty to tez jest wszystko OK.

Opublikowano

Może być że któraś pompka łapie na chwile.Niestety takie mamy paliwo w ojczyźnie...

Jak chcesz to możesz zastosować na początek czyszczącą pompki szok terapie :)

Ja u siebie i u innych moich kolegów robię to tak: wypalam to paliwo co mam w baku.Nalewam dobrego paliwa 30 litrów i dodaje STP. Wypalam to paliwo do końca i zalewam 40 litrów ON dodając tym razem pół butelki oleju MIXOL. Wypalam to do końca i ponownie zalewam 30 litrów ON dodając STP. Wypalam to i dalej latam już na samym ON.

Oczywiście to tylko moje i moich kolegów od naszych traktorów indywidualne doświadczenia,ale u mnie i u innych moich kolegów pomagało. Zero szarpania/zacinania,moc i dynamika wraca...

Pozdrawiam!

Opublikowano

Yyy... auto przyturlalem z francji wiec nasz paliwo wykluczam. Nie mniej jednak francuskie nie znaczy lepsze ;] Jakiego srodka STP stosujesz, do czyszczenia wtryskiwaczy? Bo jest ich dosc sporo do wyboru ;]

Nie mniej jednak... to taka diagnoza "na oko" ze to wina ktorejs pompki... Moze jakies inne pomysly jeszcze??

Opublikowano

Zrob komplet logow, zeby wykluczyc pompki zrob na rozgrzanym silniku grupy statycznie 1, 13, 18, 23

Opublikowano
Zrob komplet logow, zeby wykluczyc pompki zrob na rozgrzanym silniku grupy statycznie 1, 13, 18, 23

Jutro postaram sie zrobic. Jak zrobie, podrzucic CI? czy co mam zrobic z nimi? ;)

Opublikowano

Witam. Mam tak samo jak u kolegi "mgruszecki". Jak bym czytał o swojej audi. Pompa w baku i tandem sprawdzona. Czysciłem pompki środkiem LIGUI MOLY. Wymieniłem zaworek na filtrze paliwa.Uszczelki na pompkach. Gniazda w głowicy niewytarte. Nic nie pomogło. Logi na jałowym gr13: -0,5, -01 0,4 0,2 gr18 wszystko po zero. gr23 -11, -6, 7, 9 . kąt synchronizacji -0,6. Prosze o porady. Silnik avf

Opublikowano

Nawet tak samo masz na imie hahaha

sorry za OT.

A sprawdziles, czy ktoras pompka nie leje? Jak wymieniales uszczelki to pompki wyciagales przeciez... trzeba do machera bylo podjechac na machinerie zeby ogarnal... Sprawdzil by czy sie nie przycinaja, czy nie leja... Wykluczylbys chociaz pompki ;/

Nie mniej jednak wydaje mi sie, ze to jednej z pompek wina, trzeba tylko ogarnac ktorej?

No nic, ja jednak sprobuje zaczac od polsrodka jakim mowicie jest STP do czyszczenia wtryskiwaczy. 20zl nie pieniadze, pojezdze na tym zobacze czy bedzie jakis efekt.

Opublikowano
Zrob komplet logow, zeby wykluczyc pompki zrob na rozgrzanym silniku grupy statycznie 1, 13, 18, 23

Jutro postaram sie zrobic. Jak zrobie, podrzucic CI? czy co mam zrobic z nimi? ;)

Najlepiej wrzuc je tu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM i podaj linki w tym temacie...

Opublikowano
i zalewam 40 litrów ON dodając tym razem pół butelki oleju MIXOL.

A jeszcze mnie zastanawia... jakie zadanie ma spelnic mixol w ropie? Co on ma, nasmarowac ? ;)

Najlepiej wrzuc je tu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM i podaj linki w tym temacie...

Ten link nie dziala, stronica mi sie nie otwiera (pomimo, ze logow jeszcze nie zrobilem) ;)

Nie mniej jednak, kupilem jeszcze raz nowy filtr paliwa, STP zakupilem takze. Po obiedzie wymienie filterek, zaleje STP do baku, ze 30-40litrow jest na stanie wiec po stacjach jezdzic nie trzeba, zagrzeje skorupiaka, zrobie logi tak jak mowiles i wrzuce je tutaj do tematu.

Opublikowano
i zalewam 40 litrów ON dodając tym razem pół butelki oleju MIXOL.

A jeszcze mnie zastanawia... jakie zadanie ma spelnic mixol w ropie? Co on ma, nasmarowac ? ;)

Jakość naszej ropy pozostawia duzo do życzenia i jest sucha. Mixol podnosi wartości smarowania w ropie. Ja tak często robię w busie a szczegolnie zimą. Nalatane mam 510 tys km i żadnego problemu z silnikiem i wtryskami :)

Też polecam ten zabieg.

Mi szarpnie silnikiem czasem ale mam problem z zapowietrzaniem się i pracuje nad tym :) zlikwiduję usterkę to dam znać

Opublikowano

Jakość naszej ropy pozostawia duzo do życzenia i jest sucha...

Ale ja pisalem, ze to auto przyturlalem z francjii (1800km). Osobiscie je kupilem, osobiscie nim przyjechalem - i to sie dzialo juz u francuza gdzie wczesniej polskiego paliwa to auto nie widzialo. Stad moje pytanie o mixol. Zreszta idzie zima to akurat, wymieszam mixol z dodatkiem do ropy i bede dolewal w pakiecie :D Napewno to nie zaszkodzi.

A co do Twojego busa i 510 tys... Moj ojciec w wakacje sprzedal (wsumie ja sprzedalem) Passata b4 1994 rok z jedna z pierwszych jednostek 1,9tdi 1Z 90KM ktorego kupil z niemiec jak mial 3 miesiace (mial uszkodzony blotnik, maske, lampe, zderzak i IC) i jezdzil nim do obecnego roku czyli... 18 lat razem. Auto sprzedalem ze stanem licznika 820 tys/km i przez ten czas auto NIE MIAŁO ŻADNYCH napraw ani ingerencji w silnik, uklad paliwowy/wtryskowy. Oczywiscie zdechlo turbo przy ok 450tys, jakis tam alternator, rozrusznik ale nie o tym mowimy. I poza tym, ze auto mialo jednego wlasciciela nie mialo lanych zadnych dodatkow do ropy ani innych cudow. Nigdy ojciec nie dbal o "przykazania dla diesla", zimny - but, po trasie, kluczyk w kieszen i do domu bez studzenia, czekania i innych cudow.

Powiem tak... To byla fura nie do za...ania. Dzisiaj takiego samochodu nie kupi sie nawet za milion euro bo i tak stanie juz po kilkudziesieciu tys km.

I jeszcze dodam, ze auto od praktyycznie nowosci mialo lany olej złoty LOTOS pelny syntetyk i po tym jak zdechla turbina zaczelismy lac do niego srebrny lotos (polstyntetyk). Takze z doswiadczenia... jak ktos mi mowi o Motulu... usmiech mam na twarzy ;)

Opublikowano
Nawet tak samo masz na imie hahaha

sorry za OT.

A sprawdziles, czy ktoras pompka nie leje? Jak wymieniales uszczelki to pompki wyciagales przeciez... trzeba do machera bylo podjechac na machinerie zeby ogarnal... Sprawdzil by czy sie nie przycinaja, czy nie leja... Wykluczylbys chociaz pompki ;/

Nie mniej jednak wydaje mi sie, ze to jednej z pompek wina, trzeba tylko ogarnac ktorej?

No nic, ja jednak sprobuje zaczac od polsrodka jakim mowicie jest STP do czyszczenia wtryskiwaczy. 20zl nie pieniadze, pojezdze na tym zobacze czy bedzie jakis efekt.

To fakt spierdzieliłem, miałem je na stole, mogłem podjechać do serwisu boscha to by mi je sprawdzili, a tak dalej będę szukał. Czytając wszystkie posty nasuwa mi się myśl że to jednak któryś pompowtrysk szwankuje. Zawaliłem sprawę.

Opublikowano

Jakość naszej ropy pozostawia duzo do życzenia i jest sucha...

Ale ja pisalem, ze to auto przyturlalem z francjii (1800km). Osobiscie je kupilem, osobiscie nim przyjechalem - i to sie dzialo juz u francuza gdzie wczesniej polskiego paliwa to auto nie widzialo. Stad moje pytanie o mixol. Zreszta idzie zima to akurat, wymieszam mixol z dodatkiem do ropy i bede dolewal w pakiecie :D Napewno to nie zaszkodzi.

A co do Twojego busa i 510 tys... Moj ojciec w wakacje sprzedal (wsumie ja sprzedalem) Passata b4 1994 rok z jedna z pierwszych jednostek 1,9tdi 1Z 90KM ktorego kupil z niemiec jak mial 3 miesiace (mial uszkodzony blotnik, maske, lampe, zderzak i IC) i jezdzil nim do obecnego roku czyli... 18 lat razem. Auto sprzedalem ze stanem licznika 820 tys/km i przez ten czas auto NIE MIAŁO ŻADNYCH napraw ani ingerencji w silnik, uklad paliwowy/wtryskowy. Oczywiscie zdechlo turbo przy ok 450tys, jakis tam alternator, rozrusznik ale nie o tym mowimy. I poza tym, ze auto mialo jednego wlasciciela nie mialo lanych zadnych dodatkow do ropy ani innych cudow. Nigdy ojciec nie dbal o "przykazania dla diesla", zimny - but, po trasie, kluczyk w kieszen i do domu bez studzenia, czekania i innych cudow.

Powiem tak... To byla fura nie do za...ania. Dzisiaj takiego samochodu nie kupi sie nawet za milion euro bo i tak stanie juz po kilkudziesieciu tys km.

I jeszcze dodam, ze auto od praktyycznie nowosci mialo lany olej złoty LOTOS pelny syntetyk i po tym jak zdechla turbina zaczelismy lac do niego srebrny lotos (polstyntetyk). Takze z doswiadczenia... jak ktos mi mowi o Motulu... usmiech mam na twarzy ;)

Zgadza się że takich aut już się nie produkuje, ale auto które posiadasz i wiele innych nowych aut wymaga oleju spełniających określone normy i może nie musi być to Motul ale pojeździj trochę na PDkiem na półsyntetyku i zobacz co się stanie pod klawiaturą:wink:

Opublikowano

Akurat 1Z jest silnikiem nie do zabicia. To samo stare merole moga latać na każdym paliwie. Moj bus to CDI i paliwo z dolnej połki kiepsko trawi i jest to odczuwalne.

We Francji raz tankowałem i nie odczułem rożnicy. Holandia i Niemcy, mają bardzo dobre paliwo.

Ile kosztuje sprawdzenie wtrysków o szpeca? Sprawdził bym też swoje ...

Opublikowano

Miałem identyczny przypadek jak Ty. Korekcje na pompach idealne. Też się głowiłem nad tym bardzo długo. Niektórzy mówili - złe paliwo. Byłem gotów już kupować oringi i wymieniać przy pompach, ale mój diagnosta powiedział żebym się póki co wstrzymał i.... tak zrobiłem. Zbieg okoliczności był taki, że wymieniłem rozrząd w aucie i po tym jak ręką odjął! Zimniejszy, cieplejszy - równo chodzi. Mój przypadek różnił się tylko tym, że to telepanko było bardziej uwidocznione gdy silnik był zimniejszy.

Lałem STP i żadnej różnicy nie widziałem. Rozrząd miałem robiony poprzednio w Belgii, teraz wymieniłem w Skodzie. Człowiek, który mnie obsługiwał, powiedział że pasek mógł już się "rozciągnąć". Sam obstawiałbym również złe jego ustawienie przez mechaniorów... Ktoś na tym forum, bodajże w dziale tuning, pisał że miał podobne objawy jak my i podczas programu mechanicy Rogala poprawili mu rozrząd i też jak ręką odjął. Jeżeli Twoje problemy pokrywają się z moimi, to zacznij od tego. Nie wymieniaj żadnych uszczelek póki nic złego się nie dzieje. Co zamknięte fabrycznie, to jednak fabrycznie.

Opublikowano

Po wielkich bojach dotarlem do domu... letni setup dal mi popalic :D Sniegu narypalo jak w srodku zimy i gdzies tam w tym gaszczu leszczy na letnich oponach... ja... wlasnie ja... tez na letnich ale 18tkach ;] zero jazdy :D Ale mniejsza z tym

Jedyne co zdazylem zrobic to wymienilem filtr paliwa i... "podgrzewacz"?? To chyba nie jest podgrzewacz ale to takie biale z 2oma wezykami co wciska sie do filtra i zapina zawleczka... filtr paliwa byl mokry od gory, zalany ropa, wyciagnalem to biale ustrojstwo z filtra, patrze, a tam jedna uszczelka zleciana i ten ring pomiedzy 2oma uszczlkami na odcinku 180stopni pekniety, tudziez podlamany, no nie ma kawalka. Narazie zlozylem to bo musialem do domu z monster garage wrocic ale jutro rano ASO i zakupie sobie nowe to ustrojstwo. Nie mniej jednak nic nie cieknie, sa nowe oringi wiec jest chyba OK.

Mozliwe zeby przez ta mala nieszczelnosc w tym "podgrzewaczu" przy filtrze miala wplyw na... to telepanko?? podciagalo powietrze i moglo auto ciezej palic i miec te drgawki???? Tyle, ze ma je dalej ale wydaje mi sie, ze rzadziej je czuc... i chyba deczko lepiej odpala ;)

Opublikowano

To fakt spierdzieliłem, miałem je na stole, mogłem podjechać do serwisu boscha to by mi je sprawdzili, a tak dalej będę szukał. Czytając wszystkie posty nasuwa mi się myśl że to jednak któryś pompowtrysk szwankuje. Zawaliłem sprawę.

No dokładnie,wymieniłeś jedynie zewnętrzne uszczelnienie (oringi) a trzeba było zawieźć pompki na urządzenie probiercze,tam wyjdzie zaraz defekt końcówki lub wewnętrznego uszczelnienia( rdzenia) pompki, też można to wymienić i pompka działa jak nowa.

Opublikowano

Może mi ktoś napisze kogo poleca na sprawdzenie i ewentuajną naprawe pompowtryskiwaczy koło Raciborz woj. śląskie.

Opublikowano
Może być że któraś pompka łapie na chwile.Niestety takie mamy paliwo w ojczyźnie...

Jak chcesz to możesz zastosować na początek czyszczącą pompki szok terapie :)

Ja u siebie i u innych moich kolegów robię to tak: wypalam to paliwo co mam w baku.Nalewam dobrego paliwa 30 litrów i dodaje STP. Wypalam to paliwo do końca i zalewam 40 litrów ON dodając tym razem pół butelki oleju MIXOL. Wypalam to do końca i ponownie zalewam 30 litrów ON dodając STP. Wypalam to i dalej latam już na samym ON.

Oczywiście to tylko moje i moich kolegów od naszych traktorów indywidualne doświadczenia,ale u mnie i u innych moich kolegów pomagało. Zero szarpania/zacinania,moc i dynamika wraca...

Pozdrawiam!

A co ile wykonujesz taki zabieg?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...