Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w przypadku lewego zdjęcia się zgodzę, w przypadku prawego tylko do temp otwarcia termostatu, gdy on się otwiera to większość przez niego idzie w mały obieg, jeszcze jest taka kwestia żeby ten termostat co jest ori zaślepić zamiast niego wstawić pręta żeby nie było tamtędy przepływu, a termostat przenieść za zawór zwrotny czyli tak jak mam. Ogółem zastanawia mnie kiedy pompa płynu egr zdechnie bo jak ma zablokowane dwie ścieżki ujścia to raczej nie ma lekko :|)

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, sebaa napisał:

Tak, rozumiem. A jak jest ze średnicami węży? Z zaworu pasuje na termostat, czy jakaś przejściówka? Termostat ma chyba średnice 20 mm. U siebie też chyba tak dołożę.

Ciesz się, ze Ci się rozgrzał. Ja wczoraj trasa 12 km i lekko ponad 50 stopni wskazówka drgnęła. Według mnie te powyższe schematy mają źle oznaczone przepływy i tak być powinno:

ukladd.jpg.437183f9764fd8d0ddf3b9bf5310f984.jpg

Po lewej przed rozgrzaniem, po prawo po rozgrzaniu kiedy puszcza termostat na chłodnicy oleju. Ty pisałeś, że tam założyłeś na 80 stopni. Gdy on się otworzył, to poszedł ciepły płyn na ten dołożony na 75 stopni i ten dołożony puścił zimny z EGRa zanim się zamknął.

Wymieniałeś oba termostaty na nowe?

U mnie przy termostacie EGR 80 stopni oraz odwróconym zaworku złapał 90 stopni po 10km lekkiej trasy przy -8 stopniach na dworze . Ale nie sądze żeby rozgrzewał się az tak słabo jak u Ciebie przy oryginalnym układzie...

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Główny wymieniony, dziś zamówię mały. Brać 75 czy 80? Do wymiany trzeba spuszczać płyn? Długo jeździsz z odwróconym zaworem?

No właśnie dlatego mnie to tak irytuje. Nie powiem, na dworze -12, trasa to też głównie turlanie się na 4 ale żeby po ponad 10 km ledwo dobijał do 60 stopni to coś jest nie tak. Tym bardziej, że 13 lat jeździłem benzyną i tam na mrozach dochodzących do -30 łapał 90 na ori termostacie i wskazówka nawet nie myślała drgnąć. Zresztą kilka diesli też się przewinęło i nie było takich cyrków jak tu

Opublikowano (edytowane)

Bierz 80tke od razu. bedzie minimalnie cieplej. Poki co z odwroconym zaworem jezdze pare dni , ale planuje zalozyc go jak ori i probowac zdlawic pompe wody ukladu EGR

Ale nie oczekuj cudow , poki pompa EGR chodzi to bedzie spadac temp. ale nie powinna spadac ponizej 75 stopni 

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Jaki numer ma ten mały na 80 stopni? Bo on i ori z końcówką K działaja zupełnie odwrotnie

Opublikowano
21 minut temu, ptasiek napisał:

Jaki numer ma ten mały na 80 stopni? Bo on i ori z końcówką K działaja zupełnie odwrotnie

Mały 80 stopni to mahle th 5 80.

Co znaczy odwrotnie? 

Opublikowano
4E0121113?? 
Opublikowano

Tak

Opublikowano (edytowane)

I think the problem is that EGR cooler water pump(V400) always operates at 95%(maximum) even in very cold weather. We need an experiment with previous ECU SW(before exhaust gas recall). I'm trying to do it, but I can't update ECU SW on my own, so I'm looking for a way. I'll update it here when I get to know it.

Edytowane przez COSMOS
Opublikowano

I tak i nie. W tym momencie jeżdżę zaślepionym małym egr, zamiast niego jest pręt fi 20mm. Termostat założyłem w miejsce zaworu zwrotnego. Auto podczas jazdy utrzymuje 90 stopni (92-100 stopni na vcds) przy wyłączonym ogrzewaniu. Gdy włączę ogrzewanie temperatura na vcds pokazuje od 86 do 94 stopni. Wartości maksymalne 94 czy 100 stopni są osiągane w przypadku, po prostu pałowania od 2 biegu do 4.5k obrotów do biegu 5, ale więcej niż 101 nie zauważyłem - maksymalne otwarcie termostatu jest przy 102 stopniach, więc to pewnie dlatego. 

Przy spokojnej jeździe temperatura na blacie ma 90 stopni i nie spada ale wystarczy 30 sekund postoju i spada lekko poniżej 90 na zegarach. Po ruszeniu wraca na 90.

Opublikowano

Ale to i tak wyniki bardzo dobre, zwłaszcza porównując do tego co jest w "standardzie". W wielu samochodach jest tak, że wskaźnik ani drgnie z pozycji 90 stopni, a faktycznie jest 75-95 i tak kierowcy jeżdżą.

55 minut temu, KingRaider napisał:

Przy spokojnej jeździe temperatura na blacie ma 90 stopni i nie spada ale wystarczy 30 sekund postoju i spada lekko poniżej 90 na zegarach. Po ruszeniu wraca na 90.

To już wina termostatu i jego lekko zwłocznego działania. Dodatkowo wielki grill, duża chłodnica, zimowa aura i wydajny diesel pod maską. Na biegu jałowym on z trudem produkuje wystarczająco ciepła na nagrzewnice i tego już nie przeskoczysz. Główny termostat teoretycznie otwiera się w 87 stopniach, ale w praktyce jak go gotowałem w garnku to powyżej 80 stopni zaczyna się lekko uchylać, pełne otwarcie to właśnie taki przedział 85-90 stopni. Po czym po wyjęciu z 15 sekund, może więcej można było w niego śmiało dmuchać zanim się zamknął.

Opublikowano

Chlopaki mam pytanie. Odpalam sobie vcds I w blokach pomiarowych wybieram temp. Plynu chłodzącego i temp. Na wyjściu z chłodnicy. Jak względem siebie powinny zachowywać się te temperatury po odpaleniu zimnego auta?

Opublikowano
W dniu 22.12.2021 o 20:39, KingRaider napisał:

 odpiąłem pompę egr i auto podczas jazdy przy palowaniu złapie 97 98 stopnie ale na postoju spada do 78 

Damian a czy po odpięciu pompy EGR miałeś jakieś błędy czy tryb awaryjny?

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Rabbi napisał:

Damian a czy po odpięciu pompy EGR miałeś jakieś błędy czy tryb awaryjny?

Błąd odpiętej pompy, ale checka brak, ale pewnie po dłuższym czasie wyskoczy, a co do trybu awaryjnego to tego nie zauważyłem 

----------

Sprawdzał ktoś może czy pompa puszcza płyn po odłączeniu? Ja odniosłem wrażenie że nie, ale mogę się mylić 

Edytowane przez KingRaider
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
23 godziny temu, COSMOS napisał:

I think the problem is that EGR cooler water pump(V400) always operates at 95%(maximum) even in very cold weather. We need an experiment with previous ECU SW(before exhaust gas recall). I'm trying to do it, but I can't update ECU SW on my own, so I'm looking for a way. I'll update it here when I get to know it.

No, I have pre diesel gate software and EGR water pump still operate at 95% all the time. 

 

Opublikowano
14 minutes ago, soul87 said:

No, I have pre diesel gate software and EGR water pump still operate at 95% all the time. 

 

OK, thanks for your information.

Opublikowano

Ja jestem przed wymianą 2 termostatow, oba zakupione w aso, od zakupu samochodu ciężko było z grzaniem.

Dziś +9° na zewnątrz a temperatura podczas jazdy miejskiej według wskaznika jakieś 75/80° a temp oleju tak samo.

Dodam że nie mam wgl tej całej chlodniczki spalin, a pod przewody od niej jest podłączona turbosprężarka.

A więc ten obiek egr jest połączony/oywarty z dużym obiegiem?

Opublikowano
W dniu 30.12.2021 o 18:36, MuminekPog napisał:

Ja jestem przed wymianą 2 termostatow, oba zakupione w aso, od zakupu samochodu ciężko było z grzaniem.

Dziś +9° na zewnątrz a temperatura podczas jazdy miejskiej według wskaznika jakieś 75/80° a temp oleju tak samo.

Dodam że nie mam wgl tej całej chlodniczki spalin, a pod przewody od niej jest podłączona turbosprężarka.

A więc ten obiek egr jest połączony/oywarty z dużym obiegiem?

Przepływ EGR jest zrobiony tak że z dużego obiegu na dwa sposoby wciskany jest płyn, przy temp poniżej 75 stopni (mały termostat zamknięty) przez zawór zwrotny idzie płyn w duży obieg, a w przypadku otwarcia małego termostatu idzie płyn w mały obieg. Przy temperaturach jakoś -6, temp w dużym obiegu ma około 0 stopni i w momencie otwarcia małego termostatu płyn o temp około 0 stopni wciska się w mały obieg gdzie temp jest +75 stopni w tym miejscu gdzie zimna woda wchodzi w układ jest trójnik w którym również przychodzi ostudzony płyn przez nagrzewnicę i dwie ostudzone temp płynu,pompowane przez pompki (elektryczne egr i nagrzewnicy) pompują chłodna wodę mały obieg

Opublikowano

Witam.
Od jakiegoś czasu obserwuję dziwne wahania wskaźnika temperatury płynu chłodzącego. Po przejechaniu ok 10 km temperatura dochodzi do 90°C i po chwili zaczyna spadać do ok 70-50°C. Czasami po trasie ok 30 km potrafi załączyć się wentylator co może być dziwne przy -10°C na zewnątrz i temperaturze płynu ok 50°C.
Co może być przyczyną takich objawów?
A4 B8 lift 1.8 170 CJEB

Opublikowano
10 godzin temu, KingRaider napisał:

Przepływ EGR jest zrobiony tak że z dużego obiegu na dwa sposoby wciskany jest płyn, przy temp poniżej 75 stopni (mały termostat zamknięty) przez zawór zwrotny idzie płyn w duży obieg, a w przypadku otwarcia małego termostatu idzie płyn w mały obieg. Przy temperaturach jakoś -6, temp w dużym obiegu ma około 0 stopni i w momencie otwarcia małego termostatu płyn o temp około 0 stopni wciska się w mały obieg gdzie temp jest +75 stopni w tym miejscu gdzie zimna woda wchodzi w układ jest trójnik w którym również przychodzi ostudzony płyn przez nagrzewnicę i dwie ostudzone temp płynu,pompowane przez pompki (elektryczne egr i nagrzewnicy) pompują chłodna wodę mały obieg

To Jest totalnie chore xD

Właśnie wymieniłem termostaty, i widziałem jedna pompke przy bloku od boku, druga przy samej skrzyni biegow, (manual) trzecia przy scianie grodziowej, a jeszcze chyba jedna przy wejsciu do nagrzewnicy...

Tak to u mnie wyglądało po przejechaniu około 8KM 

20211231_152948_HDR.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...