Fr0styyy. Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 to ja wczoraj zrobilem trase 13km 130km/h na 6 biegu, potem 20minut po miescie i spowrotem 13km trasa i nie mialem magicznych 90st.. moze kolo 80-85st. Wskazowki na 90 nie widzialem. Klima ustawiona na 16st nawiew na 3 kreski .Przypominam, ze w poniedzialek wymienilem termostat na oryginamny. I co ja mam z tym zrobic? ma ktos jakies propozycje? 80*C na VAGu = 90*C na zegarach. Poniżej 90*C na zegarach = realne 78-79*C. Sprawdź czujnik temp. Ja kupiłem nowy termostat BEHR i dalej nie dogrzany był silnik i długo się nagrzewał. Zmieniłem czujnik temp na stary, który gdzieś w gratach miałem i samochód szybciej się grzeje i trzyma temp a myślałem, że to wadliwy termostat.
Kamil457 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 przeciez czujnik byl sprawdzany - skocz do 1 strony tematu ---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ---------- moglby mi ktos jednoznacznie i konkretnie odpowiedziec jak i w jakiej pozycji ma byc wlozony/umiejscowiony termostat? z tego wszystkiego mam juz watpliwosci czy dobrze go umiescilem. umiescilem go tak, jak byl poprzedni, ale on tez zle dzialal, wiec moze tu tkwi problem. Prosze o jakies zdjecie czy rysunek albo jakis dokladny opis.
cabanmat Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Mi kiedyś w ASO powiedzieli o ile pamiętam 130zł za ori do ALH. Który wąż należy sprawdzić czy jest ciepły ? Ten który jest na wierzchu czy ten na dole do którego musimy się schylać ?
Fr0styyy. Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Tan do którego trzeba się schylać
andrzejd1312 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 co znaczy zasłoń chłodnicę po co? jakie to ma znaczenie dla sprawnie działającego obiegu proszę o więcej....
MarianekZg Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 przeciez czujnik byl sprawdzany - skocz do 1 strony tematu---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ---------- moglby mi ktos jednoznacznie i konkretnie odpowiedziec jak i w jakiej pozycji ma byc wlozony/umiejscowiony termostat? z tego wszystkiego mam juz watpliwosci czy dobrze go umiescilem. umiescilem go tak, jak byl poprzedni, ale on tez zle dzialal, wiec moze tu tkwi problem. Prosze o jakies zdjecie czy rysunek albo jakis dokladny opis. Kamil termostat wchodzi w plastikowy króciec, który jest dokręcany do silnika Tak ?? W tym króćcu są takie fajne wąsiki, które utrzymują termostat na swoim miejscu po przekręceniu go w odpowiednią stronę Tak ?? Jeśli nie ma tych wąsów w środku to kup sobie nowy króciec (nie są to wielkie koszta a później będzie wygodniej) zamontuj porządnie termostat i tego będziesz już pewien Następnie PEŁNE odpowietrzenie i nie ma ...uja - musi być dobrze
Kamil457 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 yhym.. no ale ktora strona termostat ma wchodzic w krociec i w jakim polozeniu. jak odkrecilem u siebie krociec to stary termostat byl wlozony w blok silnika i ja zrobilem tak samo. strona ze sprezyna wlozylem w blok silnika. jak powinno byc poprawnie?
MarianekZg Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 w króciec termostat wejdzie tylko w jedną stronę - nie ma innej możliwości a wąsy o których wspominałem wczęsniej służą do tego aby termostat równo siedział w połączeniu z uszczelką i blokiem (czasem wkładając termostat w blok, uszczelka, dopasowywanie króćca, zalewasz płynem a tu zonk czyli leci z powodu niedokładnego połączenia) czyli zwykła wygoda i bezpieczeństwo, że się dobrze złoży
cabanmat Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Tan do którego trzeba się schylać Więc, jak po odpaleniu dwa węże będą ciepłe to znaczy że termostat jest do wymiany. U mnie dolny wąż (tej bliżej podłoża) jest zimny po odpaleniu gdy górny jest ciepławy, ale gdy silnik złapie te 80 stopni to chyba termostat puszcza lub się nie domyka. Też mam problemy z dogrzaniem, wymieniałem czujnik cieczy i dalej to samo Mechanicy mówili żeby tak jeździć... W okresie letnim gdy były temperatury rzędu 30 stopni, to gdy stanęło się na światłach to wskazówka podnosiła się z 80 na 90 stopni, a po ruszeniu opadała znowu na 80.
Kamil457 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 u mnie nic nie leci.. kurde nie wiem juz.. termostat mam wsadzony dobrze w takim razie, ale jeszcze to poprawie i wsadze go w krociec.. jesli chodzi o wkladanie w krociec, to najpierw uszczelka a potem termostat i calosc w blok tak? co jeszcze moze byc przyczyna niedogrzania silnika? moze moj przypadek jest jakis inny od wszystkich.. ---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 08:29 ---------- Dzisiaj na odpalonym silniku zaglądałem pod maskę. Zauważyłem, że mając na zegarach ok 50st temp płynu chłodzącego co jakiś czas na chwile włącza się wentylator chłodnicy (elektryczny) Przy jakiej temperaturze powinien się załączać? Przecież nie przy 50st. Może to jest przyczyną niedogrzania silnika ? Nie wiadomo jak się włącza przy wyższych temperaturach.. Włącza się gdzieś co minute i kręci przez ok 10s.. W dalszym ciągu nie dogrzewa mi się silnik
Christiano Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 moglbys napisac, jak to sie odpowietrza? ja nic nadzwyczajnego nie robilem bo czytalem ze samo sie odpowietrza A możesz napisać tak dokładniej jak odpowietrzales układ?
Kamil457 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 zalałem płyn, włączyłem silnik i czekałem. Płyn ubywał, to dolewałem. Popracował sobie tak, zakręciłem korek i pojechałem go zagrzać tak do 90st żeby się termostat otworzył itd.. potem jeszcze trochę dolałem i już.. z ogrzewaniem w samochodzie nie ma problemu - dość szybko dmucha ciepłym. Nie wiem, czy dodatkowo powinienem jakoś odpowietrzyć układ. Gorzej z tym dogrzaniem silnika.. to mnie strasznie męczy.. więcej spala itd.. Widać forumowicze nie mają pomysłów, jak pomóc.. ja tym bardziej nie wiem, jak sobie z tym poradzić..
Christiano Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Niedawno u siebie tez wymieniałem termostat. Robiłem to pierwszy raz i wg mnie nie można włożyć go jakoś inaczej niż tak jak powinien być. Jak odpowietrzałem uklad to ściagałem węzyk idący do nagrzewnicy na którym jest oczko do odpowietrzania układu.
julo23 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Ja termostat juz mam ory, w sobote zakładam. Nie wiem tylko ile tego płynu mi ucieknie - może kupić 1L ? Ciekawe czy drogi...
Christiano Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Mi udało się zlać jakieś 3 litry a reszta uciekła z bloku jak wyciągnałem oring, więc lepiej dokupić
Kamil457 Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 dzisiaj zrobilem trase 100km i niestety wskazowka stoi jak zamurowana na 70st.. takze wymiana termostatu zbytnio nic nie dala.. ma ktos jakies propozycje?
Fr0styyy. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 dzisiaj zrobilem trase 100km i niestety wskazowka stoi jak zamurowana na 70st.. takze wymiana termostatu zbytnio nic nie dala.. ma ktos jakies propozycje? Outputs Test robiłeś w 17 Instruments?
Kamil457 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 yy nie bardzo wiem, o co chodzi? Mógłbyś napisać, jak to zrobić? Na dodatek wyskoczyły mi 2 błędy i po skasowaniu od razu znowu są.. 1218 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej prawej - N200 zbyt mała oporność 1303 Nieznany kod błędu magistrala CAN brak sygnału 1
Fr0styyy. Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Chodzi o test zegarów, czy wskazówki płynnie się poruszają na liczniku
Lucas_D Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Jeżeli zakup termostatu to TYLKO oryginał! Nie wiem jak do kolegi, ale podejrzewam, że będzie taka sama cena. Ja płaciłem (do AVJ benzyna) 420 zł w ASO. Miałem taki przypadek, padł termostat. Kupiłem zamiennik za 270 zł (MEYLE), który posłużył 1 miesiąc i padł w nim czujnik który nie jest wymienialny. Odesłałem na gwarancję i w między czasie udałem się do ASO, żeby kupić oryginał. Nie polecam zamienników, podobno nie współpracują dobrze z autem. Nie wiem, słabsza jakość czujnika (grzałki), który otwiera termostat, inna oporność czy co? W każdym razie zamienniki to szajs! 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się